Kirjoittaja Aihe: Miten lämpö riittää Fiateissa?  (Luettu 1107 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tare

• Hard Core Tuunaaja
  • Sukupuoli: Mies
Miten lämpö riittää Fiateissa?
« : Tammikuu 07, 2016, 14:55:42 »
Tänään aamulla -25.5. Bravo oli ollut n. 1.5h johdon päässä. On jonkunlainen moottorinlämmitin, joka asennettiin ilmeisesti vasta Suomessa auton saapuessa. Sekä vastaava sisätilanlämmitin. Näillä lukemilla moottorinlämmitin, sekä sisälämmitin ovat aika tehottomia.

Auto lähti kumminkin hyvin käyntiin ja lämpötila nousi normaaliin varsin nopeasti. Käytin autoa kylläkin tyhjäkäyntiä aamulla jotain 20 minuuttia sähkölämmitykset päällä  ;D ennen ajoon lähtöä.

Kun ulkolämpötila on -24, niin Bravon moottori ei tuota enää tarpeeksi lämpöä tyhjäkäynnillä. Lämpömittari laskee hiukan. Muutaman metrin ajo nostaa lämmön taas normaaliin. Minulla se normaali lukema on jonkin verran yli 90 astetta. Bravon sisälämpötila ei ole ongelma. Lämpöä riittää näillä keleillä, vaikkka ajaisi pelkkä t-paita päällä. Olen säätänyt matkustamon molemmat puolet samaan lukemaan, eli "Mono"- nappia olen painanut.

En pidä talvisin täyttä automaattia, vaan tavallista automaattia ilmastoinnissa. Eli kompura ei pyöri. Päällystakki päällä ajaessa sopiva asetus on minulla sisälämpöön on 17.5 astetta. Yksinajaessa pelkääjänpuolen saisi säädettyä alimmillaan 16 asteeseen. Lämmön suunta on minulla ylös ja jalkoihin tässä puoliautomaattitilassa.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 07, 2016, 15:57:13 kirjoittanut tare »
Entiset :
Fiat 127 900 L
Fiat Ritmo 65 L
Fiat Regata 100 S i.e.
Fiat Croma i.e. abs
Fiat Bravo 80 SX
Fiat Stilo 95 5D

-------------------------------------------
Nykyiset :
Fiat Bravo T-jet 120 Selespeed (2010)
Suzuki GT 250  (1979)

Poissa Kaitsu

• Aluemoderaattori
  • Hard Core Tuunaaja
Vs: Miten lämpö riittää Fiateissa?
« Vastaus #1 : Tammikuu 07, 2016, 16:57:56 »
Ei tuo Punto saunaksi muutu missään vaiheessa näillä keleillä, mutta tarkenee ajella ja lasit pysyy kirkkaina. -27 oli tänä aamuna ja 1½ tuntia johdon nokassa ennen starttia. 5 minuutin joutokäyntiä, että sai lasit putsattua ja kakarat autoon, ja sitten liikenteeseen. Vilkku toimi hauskasti viiveellä, kytkin hiukan hidas ja iskarit taisi olla vähän jäässä, mutta muutenhan tuo meni kuin kesällä konsanaan. Aika nopeasti nousi moottorinlämmöt, tosin notkahteli parissa ensimmäisessä stopissa punaisiin valoihin.
Opel Astra Sports Tourer 1,7 CDTI 2013 & Opel Astra Sports Tourer 1.0 Turbo 2016

Poissa tare

• Hard Core Tuunaaja
Vs: Miten lämpö riittää Fiateissa?
« Vastaus #2 : Tammikuu 09, 2016, 14:23:24 »
Kulutus näillä keleillä on ajotietokoneen B-puolella 11.1 l/100 km. Eli lämpöä pitääkin riitää reilusti matkustamoon.
Entiset :
Fiat 127 900 L
Fiat Ritmo 65 L
Fiat Regata 100 S i.e.
Fiat Croma i.e. abs
Fiat Bravo 80 SX
Fiat Stilo 95 5D

-------------------------------------------
Nykyiset :
Fiat Bravo T-jet 120 Selespeed (2010)
Suzuki GT 250  (1979)

FTCF - Fiat Tuning Club Finland