Kirjoittaja Aihe: Loose  (Luettu 7053 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa MW100

Vs: Loose
« Vastaus #25 : Heinäkuu 08, 2016, 19:34:10 »
Moi, kerran itse kokeilin MAP toimivuutta tempasemalla liittimen irti moottorin käydessä -> muuttuuko käynti tms. ja katsomalla / kuittaamalla sen jälkeen vikakoodit.
Toi MAP on melko hinnakas olisko ollut jotain 150e joten huolellinen puhdistus kannataa toki tehdä vanhaan ensin, ehkä joku osaa neuvoa miten tuon voisi testata
asiallisesti vaikka yleismittarilla tms.
Toi termarin anturi kyl vähän askarruttaa kanssa, sekin kun osaa aiheuttaa OBD häikköjä -> voisit seurata OBD ohjelmalla moottorin lämpökäyriä miten kehittyvät kylmästä koneesta kuumaksi ja avaako termarin oikein?

No olkoon nuo vikakoodit, koska kulkua ei haittaa ainakaan vielä. Olettaisin etteivät haittaa edekatsastuksessa (U1700, U1600, U1601 ja P0105) eli ei noiden takia tule hylsyä, vai kuinka on?
Mitähän koodia tuo termarin/jähdytysnesteen anturi antaa viallisena?
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 08, 2016, 19:36:52 kirjoittanut MW100 »

Poissa kenttäkorjaamo

Vs: Loose
« Vastaus #26 : Heinäkuu 08, 2016, 21:11:06 »
Tuo P0105 voi osua katsatajan silmään, muut ei taida haitata katsastuksessa.
Jäähdytinnesteen lämpötunnistimen koodi on P0115 joka sitten aiheuttaakin hylsyn katsastuksessa jännä juttu.
Fiat 850, Fiat Regata Weekend, Fiat Uno Fire, Fiat Stilo 100 Active MW

Poissa MW100

Vs: Loose
« Vastaus #27 : Heinäkuu 16, 2016, 21:21:00 »
Tuo P0105 voi osua katsatajan silmään, muut ei taida haitata katsastuksessa.
Jäähdytinnesteen lämpötunnistimen koodi on P0115 joka sitten aiheuttaakin hylsyn katsastuksessa jännä juttu.

Tilattu uusi map/imusarjan paineanturi Ebaysta hintaan 19,90 (uusi) ei paha jos nyt toimii.
Saa tosiaan nähä onko vika tuossa vai missä, ei vaikuta käyntiin oli piuha irti tai kiini.

Poissa MW100

Vs: Loose
« Vastaus #28 : Heinäkuu 23, 2016, 10:52:40 »
Tuo P0105 voi osua katsatajan silmään, muut ei taida haitata katsastuksessa.
Jäähdytinnesteen lämpötunnistimen koodi on P0115 joka sitten aiheuttaakin hylsyn katsastuksessa jännä juttu.

Tilattu uusi map/imusarjan paineanturi Ebaysta hintaan 19,90 (uusi) ei paha jos nyt toimii.
Saa tosiaan nähä onko vika tuossa vai missä, ei vaikuta käyntiin oli piuha irti tai kiini.

Nyt asennettu uusi anturi, koodit P0105 ja U1700 poistuivat, U1601 ja U1600 jäivät. Moottorin vikavalo poistui hetkeksi, mutta uudelleen käynnistyksen jälkeen palaa jälleen. Nyt voi katsastukseen mennä noiden koodien puolesta luultavasti, tuo moottorin vikavalon palaminen tuskin aiheuttaa hylsyä.

Poissa kenttäkorjaamo

Vs: Loose
« Vastaus #29 : Heinäkuu 23, 2016, 23:46:43 »
Hyvä että toi MAP homma selvisi, ei muuta kuin konttorille.
Katsastuksessa syynäävät OBD vikakoodeista lahinnä päästöpuolen ja ns. välittömän vaaran aiheuttavia koodeja (esim. ABS).
Nämä U-alkuiset koodit ei ole ymmärtääkseni niin kovan "suurennuslasin" alla.
Fiat 850, Fiat Regata Weekend, Fiat Uno Fire, Fiat Stilo 100 Active MW

Poissa Demag

Vs: Loose
« Vastaus #30 : Heinäkuu 24, 2016, 13:35:35 »
Vaikka olet ladannut akun, se ei vielä tarkoita ,että se on ok. Jännitteen aleneminen,hetkellinenkin aiheuttaa ohjausjärjestelmään vikakoodiviidakon. Itsellä kyykkäsi 2v 3kk vanha Sznaiderin 62ah akku täysin ilman varoitusta,tosin muutaman kerran herjasi ajonestoa startin jälkeen,mutta poistui uudella startilla.Liittyikö akkuun? Pyöritti aina hyvin jne. ja jätti sitten yhtenä päivänä  kaupan pihaan. Ei pyörittänyt,laukaisi varmaan kaikki mahdolliset vikakoodit,sytytti moottorivalon,abs valon,asr,airbac ym.Aiheutti pientä paniikkia,kun oltiin vielä lomareissulla.Yritin ladata akun,ei vaikutusta vaikka napajännite oli latauksen jälkeen 13.0v. No apuvirralla käyntiin ja vikakoodit loistaen ajoin auton lähimmän akkukaupaan. Auto toimi normaalisti,huolimatta vikavaloista ja auton latausjännite 14,4v. Uusi Exiden akku kiinni.Viisi starttia ja vähän ajoa,kaikki palautui normaali tilaan. Opetus: Kannattaa aina varmistaa akun kunto ennen vianetsintää ja muutenkin vaihtaa akku muutaman vuoden välein. Tietysti pitäisi kai myös välttää noita halvempia malleja.

Poissa MW100

Vs: Loose
« Vastaus #31 : Heinäkuu 24, 2016, 16:10:36 »
Vaikka olet ladannut akun, se ei vielä tarkoita ,että se on ok. Jännitteen aleneminen,hetkellinenkin aiheuttaa ohjausjärjestelmään vikakoodiviidakon. Itsellä kyykkäsi 2v 3kk vanha Sznaiderin 62ah akku täysin ilman varoitusta,tosin muutaman kerran herjasi ajonestoa startin jälkeen,mutta poistui uudella startilla.Liittyikö akkuun? Pyöritti aina hyvin jne. ja jätti sitten yhtenä päivänä  kaupan pihaan. Ei pyörittänyt,laukaisi varmaan kaikki mahdolliset vikakoodit,sytytti moottorivalon,abs valon,asr,airbac ym.Aiheutti pientä paniikkia,kun oltiin vielä lomareissulla.Yritin ladata akun,ei vaikutusta vaikka napajännite oli latauksen jälkeen 13.0v. No apuvirralla käyntiin ja vikakoodit loistaen ajoin auton lähimmän akkukaupaan. Auto toimi normaalisti,huolimatta vikavaloista ja auton latausjännite 14,4v. Uusi Exiden akku kiinni.Viisi starttia ja vähän ajoa,kaikki palautui normaali tilaan. Opetus: Kannattaa aina varmistaa akun kunto ennen vianetsintää ja muutenkin vaihtaa akku muutaman vuoden välein. Tietysti pitäisi kai myös välttää noita halvempia malleja.

Jep, tuo on aivan totta. Pitkään seisottamista pitäisi Stilolla myös välttää. Meillä Stilo oli joka päiväisessä ajossa useamman vuoden ja toimi aivan moitteetta. Jäätyään 2 autona seisomaan pidempiä toveja niin jo alkoi näitä sähkövikoja ilmaantua.
Huomenna vaihdan lämpömittarin anturin ja katsotaan häipyykö nuo U vikakoodit ja moottorin vikavalo ja rupeisi lämpömittari toimimaan.

Poissa bravastar

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Viestejä: 1661
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Loose
« Vastaus #32 : Heinäkuu 24, 2016, 23:13:16 »
Jos Stilossa startissa jännite tipahtaa liian alas niin ensimmäiset tunnusmerkit tästä taitaa olla EBD ja ABS failuret.

Onko katsastus käytännöt jotenkin muuttuneet, kun ymmärtääkseni moottorin vikavalo ei saa palaa vaan aiheuttaa automaattisesti hylsyn?
Vikakoodit ovat sitten oma osionsa ja niistä löytyy lista Trafin sivuilta.
///// for Life

Volvo V50 R-Design & Saab 9-3 ::)
ex: Brava 1.4, Stilo 1.6, Punto Evo Sport

Poissa Fletch

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Viestejä: 856
  • Sukupuoli: Mies
  • Croma, 127, Laguna
Vs: Loose
« Vastaus #33 : Heinäkuu 25, 2016, 08:49:54 »
Lukaisemisen arvoinen topikki ehkä.

http://www.fiatforum.com/stilo/218125-u1600-u1601-ecu-poor-contacts-2.html

Juu moottorin vikavalo ei sais palaa mutta pieni ristiriitä kun noista U-alkuisista ei pitäis tulla katsastuksessa hylkyä. Yks CAN-bus herjahan tulee ihan siitä että on vaihtanut orkkismankan toiseen. Yritin joskus aiemmista ja nykysestä kulkineesta poistaa sitä proxy allignmentillä pois mutta tuntuis vähän siltä että kun joku laite on joskus can-väylään liittynyt niin sitähän ei sieltä sitten ilman herjoja pois oteta enää koskaan. Mut tää ihan mutua kyl.
Exät: Fiat Uno Fire -88, Fiat Tempra 1.6 -93, Alfa Romeo 156 2.5 -98, Fiat Stilo 1.2 -03, Ford Escort 1.8 -96, Renault Megane 2.0 -96, Renault Laguna 3.0 -02, Fiat Linea 1.3 Mjet -08, Fiat Punto 75 SX -98, Fiat Marea Weekend 1.8 -99, Volvo 855 2.4 -96, Renault Clio 1.4 -00

Poissa MW100

Vs: Loose
« Vastaus #34 : Heinäkuu 25, 2016, 16:22:03 »
Lukaisemisen arvoinen topikki ehkä.

http://www.fiatforum.com/stilo/218125-u1600-u1601-ecu-poor-contacts-2.html

Juu moottorin vikavalo ei sais palaa mutta pieni ristiriitä kun noista U-alkuisista ei pitäis tulla katsastuksessa hylkyä. Yks CAN-bus herjahan tulee ihan siitä että on vaihtanut orkkismankan toiseen. Yritin joskus aiemmista ja nykysestä kulkineesta poistaa sitä proxy allignmentillä pois mutta tuntuis vähän siltä että kun joku laite on joskus can-väylään liittynyt niin sitähän ei sieltä sitten ilman herjoja pois oteta enää koskaan. Mut tää ihan mutua kyl.

Näin on vika valot ja koodit poistuneet. Fixsusta uusi neste anturi 13 ekee, löyty suoraan hyllystä.
Olisiko sitte vika ollut yhtä aikaa sekä mapin ja lämpötilan antureissa vai liittimissä, mutta nyt förkkiiin jippii jippii

Poissa kenttäkorjaamo

Vs: Loose
« Vastaus #35 : Heinäkuu 25, 2016, 23:40:37 »
Hienoa, nuo molemmat anturithan ovat "tekemässä samaa työtä" seos-suhteen ja ilmämäärän sekä lämpötilan suhteen, joten vaikea tietää mistä tökki pääasia että nyt pelittää -> äkkiä leimalle;)
Fiat 850, Fiat Regata Weekend, Fiat Uno Fire, Fiat Stilo 100 Active MW

Poissa MW100

Vs: Loose
« Vastaus #36 : Heinäkuu 28, 2016, 12:44:41 »
Hienoa, nuo molemmat anturithan ovat "tekemässä samaa työtä" seos-suhteen ja ilmämäärän sekä lämpötilan suhteen, joten vaikea tietää mistä tökki pääasia että nyt pelittää -> äkkiä leimalle;)

Ja leima otteessa. Vuoden saapi taas körötellä ja luultavasti taas jossain vaiheessa pääsee ihastelemaan  "valo näytöstä", jos vanhat merkit paikkansa pitävät.

Poissa kenttäkorjaamo

Vs: Loose
« Vastaus #37 : Heinäkuu 28, 2016, 23:31:37 »
 :)
Fiat 850, Fiat Regata Weekend, Fiat Uno Fire, Fiat Stilo 100 Active MW

Poissa MW100

Vs: Loose
« Vastaus #38 : Lokakuu 11, 2016, 18:25:26 »
Hienoa, nuo molemmat anturithan ovat "tekemässä samaa työtä" seos-suhteen ja ilmämäärän sekä lämpötilan suhteen, joten vaikea tietää mistä tökki pääasia että nyt pelittää -> äkkiä leimalle;)

Ja leima otteessa. Vuoden saapi taas körötellä ja luultavasti taas jossain vaiheessa pääsee ihastelemaan  "valo näytöstä", jos vanhat merkit paikkansa pitävät.

No näin taas veikkaus onnistui. Jälleen samat ongelmat. Hieonoa Stilo

Poissa MW100

Vs: Loose
« Vastaus #39 : Lokakuu 15, 2016, 19:05:14 »
Hienoa, nuo molemmat anturithan ovat "tekemässä samaa työtä" seos-suhteen ja ilmämäärän sekä lämpötilan suhteen, joten vaikea tietää mistä tökki pääasia että nyt pelittää -> äkkiä leimalle;)

Ja leima otteessa. Vuoden saapi taas körötellä ja luultavasti taas jossain vaiheessa pääsee ihastelemaan  "valo näytöstä", jos vanhat merkit paikkansa pitävät.

No näin taas veikkaus onnistui. Jälleen samat ongelmat. Hieonoa Stilo

Ja jatkoa. Vikavalot poistuivat 2 vuorokauden "levon" jälkeen, ilman toimenpiteitä. Todella mahtavaa Stilo.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 15, 2016, 20:42:46 kirjoittanut MW100 »

Poissa MW100

Vs: Loose
« Vastaus #40 : Kesäkuu 08, 2017, 15:00:27 »
Hienoa, nuo molemmat anturithan ovat "tekemässä samaa työtä" seos-suhteen ja ilmämäärän sekä lämpötilan suhteen, joten vaikea tietää mistä tökki pääasia että nyt pelittää -> äkkiä leimalle;)

Ja leima otteessa. Vuoden saapi taas körötellä ja luultavasti taas jossain vaiheessa pääsee ihastelemaan  "valo näytöstä", jos vanhat merkit paikkansa pitävät.

No näin taas veikkaus onnistui. Jälleen samat ongelmat. Hieonoa Stilo

Ja jatkoa. Vikavalot poistuivat 2 vuorokauden "levon" jälkeen, ilman toimenpiteitä. Todella mahtavaa Stilo.

U1600 vikakoodi on todellapaha. Pitäisi olla ajonestoonliittyvä (avaimeen) mutta onko? Visainen kysymys Siloosta

Poissa MW100

Vs: Loose
« Vastaus #41 : Kesäkuu 21, 2017, 08:20:02 »
Hienoa, nuo molemmat anturithan ovat "tekemässä samaa työtä" seos-suhteen ja ilmämäärän sekä lämpötilan suhteen, joten vaikea tietää mistä tökki pääasia että nyt pelittää -> äkkiä leimalle;)

Ja leima otteessa. Vuoden saapi taas körötellä ja luultavasti taas jossain vaiheessa pääsee ihastelemaan  "valo näytöstä", jos vanhat merkit paikkansa pitävät.

No näin taas veikkaus onnistui. Jälleen samat ongelmat. Hieonoa Stilo

Ja jatkoa. Vikavalot poistuivat 2 vuorokauden "levon" jälkeen, ilman toimenpiteitä. Todella mahtavaa Stilo.

U1600 vikakoodi on todellapaha. Pitäisi olla ajonestoonliittyvä (avaimeen) mutta onko? Visainen kysymys Siloosta

Taas toimii kuin ei mitään, vika valot ovat pysyneet jo jonkin aikaa pois (ei tehty mitään korjauksia). Pitänee kiirehtiä taas leimalle, jokso menisi taas kerrasta läpi, niin kuin vuositakaperin. On tää ihme Singeri...

Poissa MW100

Vs: Loose
« Vastaus #42 : Kesäkuu 21, 2017, 18:08:34 »
Hienoa, nuo molemmat anturithan ovat "tekemässä samaa työtä" seos-suhteen ja ilmämäärän sekä lämpötilan suhteen, joten vaikea tietää mistä tökki pääasia että nyt pelittää -> äkkiä leimalle;)

Ja leima otteessa. Vuoden saapi taas körötellä ja luultavasti taas jossain vaiheessa pääsee ihastelemaan  "valo näytöstä", jos vanhat merkit paikkansa pitävät.

No näin taas veikkaus onnistui. Jälleen samat ongelmat. Hieonoa Stilo

Ja jatkoa. Vikavalot poistuivat 2 vuorokauden "levon" jälkeen, ilman toimenpiteitä. Todella mahtavaa Stilo.

U1600 vikakoodi on todellapaha. Pitäisi olla ajonestoonliittyvä (avaimeen) mutta onko? Visainen kysymys Siloosta

Taas toimii kuin ei mitään, vika valot ovat pysyneet jo jonkin aikaa pois (ei tehty mitään korjauksia). Pitänee kiirehtiä taas leimalle, jokso menisi taas kerrasta läpi, niin kuin vuositakaperin. On tää ihme Singeri...

Siis juu unohtakaa tuo, taas sytty myyvaara ja öljykannu eli hermo meneeeeeeee. Paali kutsuuuuuu

Poissa JariR

Vs: Loose
« Vastaus #43 : Kesäkuu 22, 2017, 16:01:52 »
Ehkä kaukaa haettua, mutta minkä kuntoisilta auton sähkövedot näyttävät noin yleisesti? Tuolla ainakin on yksi potentiaalinen vikapesäke esitettynä: http://ftcf.org/smf/index.php?topic=14615.0  ...omassa -07 mallisessa 80tkm ajetussa nuo johdon kuoret olivat jo kalkkiviivoilla ja kun kuoret alkavat hiljalleen puhjeta, voin kuvitella jotain hyvin mystistä ilmaantuvan.

Eräässä kokonaan toisenmerkkisessä autossa moottorin johtosarjan sisään pääsi öljyt päätyen lopuksi aina eculle asti, jolloin alkoi jos jonkinlainen oireilu, käynti oli aaltoilevaa, milloin tehot hukassa ja milloin ei ottanut vaihdetta päälle. Tällaista ei liene Stiloissa tapahtunut, mutta noin esimerkkinä halusin nostaa esille. Jos tuossa olisi alettu vaihtamaan osia vikakoodien perusteella, niin olisi tullut varmaan pitkä lista, vaikka vian aiheuttaja suutinlinjan johtosarjan liitin, joka pilasi koko moottorin johtosarjan.

FTCF - Fiat Tuning Club Finland

Vs: Loose
« Vastaus #43 : Kesäkuu 22, 2017, 16:01:52 »