Kirjoittaja Aihe: Toimiva vikatesteri  (Luettu 649 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Arzi

Toimiva vikatesteri
« : Elokuu 25, 2016, 14:12:33 »
Olisiko tietoa vikakooditesteristä, joka varmasti toimisi vanhan -99 Bravon vikakoodien kanssa?
Alkaa jo pikkuhiljaa hermostumaan tuohon airbacvaloon, joka säännöllisin väliajoin n. kolmen kuukauden
välein alkaa palaa.
Hintaa valon "kuittailulle" tulee lähemmäs satasen verran vuodessa, joten toimivalla omalla testerillä
säästäisi ainakin ajan kanssa rahaa. Auto muuten hyvässä kunnossa ikäisekseen, joten tarkoitus olisi pitää
sitä vielä muutamia vuosia käytössä.

Poissa Neverth

  • Todellinen Tuunaaja
  • ****
  • Viestejä: 450
  • Sukupuoli: Mies
  • Opiskelija
Vs: Toimiva vikatesteri
« Vastaus #1 : Elokuu 25, 2016, 17:51:51 »
KKL/Vagcom-piuha, 3-pin adapteri + MES.
Tuen voi vilkaista:  http://www.multiecuscan.net/SupportedVehiclesList.aspx kaikki näyttäis toimivan ilmaisversiolla.
Oma on vielä FES nimellä kun toimii tarpeeksi hyvin.

Mistä tuo yksikkö valittaa? Vois korjata, vai vuotaako lämppärin kenno bägin ohjainyksikön päälle?
Flying is Trying is Dying

Poissa Arzi

Vs: Toimiva vikatesteri
« Vastaus #2 : Elokuu 25, 2016, 18:27:10 »
Vika näyttäisi olevan repsikan puolella.
Joskus johdotukset selvitetty penkille asti, liitokset tarkastettu ym.
Penkin sisällä oleva paineanturi voisi olla valon sytyttäjä??
On ollut kertoja, jolloin valo on pysynyt kunnossa neljäkin
kuukautta, yleensä syttyy jo aikaisemmin.

Poissa Neverth

  • Todellinen Tuunaaja
  • ****
  • Viestejä: 450
  • Sukupuoli: Mies
  • Opiskelija
Vs: Toimiva vikatesteri
« Vastaus #3 : Elokuu 25, 2016, 21:37:35 »
En osaa tuosta puolesta sanoa. Omat autot on vain kuljettajan bägillä, varaosa-auto matkustajan bägillä näytti vikavaloa, en jaksanut tutkia kun en ajatellut ottaa airbägin osia.

Stiloissa nuo myös hajoilee ja niille on jotain "simulaattoreita" anturin tilalle.
Vanhemmassa ei ole matkustajan sensoria, vasta tuossa "päivitetyssä"

Manuskan mukaan tuo sensori havaitsee penkin anturin oikkarin ja avoinna olemisen eli jotain siellä välissä pitäis olla.
Bägi toimii kuten vanhemmassa, eli laukaisee bägit vaikka vikavalot palaa (vaikka ketään ei istu matkustajan paikalla).

Täysi analogisensori, ei saa olla oikkarissa tai täysin avoin, kuva manuskasta. Eli johdotuksella on väliä jos on hapettumaa tai jotain. Stilossa liittimiä on korvattu tinalla.
Flying is Trying is Dying

Poissa 75 ELX

  • FTCF-Member
  • Tuning-kalustoa
  • ***
  • Viestejä: 230
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Toimiva vikatesteri
« Vastaus #4 : Elokuu 26, 2016, 10:37:22 »
->ePER<- YV jos ei toimi
Myydään Punto 55 & 75 & Brava 1.6/1.8 & Bravo 1.2 osia
Punto 75 & GT
Bravo 1.2
2x Brava 1.2
Brava 1.6
Stilo 1.2 & 1.4
Marea W 1.8
Caddy SDI

Poissa Arzi

Vs: Toimiva vikatesteri
« Vastaus #5 : Elokuu 29, 2016, 12:57:48 »
Nyt olisi tuo 3-pin johto hankittuna, puuttuu vaan vagcom-piuha.
Kuittaus täytyy vielä ainakin kerran tehdä huollossa, leima painaa päälle.
Onko noissa käsiscannereissa toimivaa "valon sammuttajaa"?
Tietokoneessakin on Linux, joten tuo multiecuscan ei pelitä.

Poissa 75 ELX

  • FTCF-Member
  • Tuning-kalustoa
  • ***
  • Viestejä: 230
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Toimiva vikatesteri
« Vastaus #6 : Elokuu 29, 2016, 14:12:34 »
Onko noissa käsiscannereissa toimivaa "valon sammuttajaa"?

Ei
->ePER<- YV jos ei toimi
Myydään Punto 55 & 75 & Brava 1.6/1.8 & Bravo 1.2 osia
Punto 75 & GT
Bravo 1.2
2x Brava 1.2
Brava 1.6
Stilo 1.2 & 1.4
Marea W 1.8
Caddy SDI

Poissa Neverth

  • Todellinen Tuunaaja
  • ****
  • Viestejä: 450
  • Sukupuoli: Mies
  • Opiskelija
Vs: Toimiva vikatesteri
« Vastaus #7 : Elokuu 29, 2016, 18:38:10 »
Mulla on virtualboxissa XP jossa vanhempi FES, ohjaan vain piuhan sarjaportin /dev/ttyX virtualboxin asetuksista COM portiksi.
Toimii kans ELM bluetooth kapuloiden kanssa (/dev/rfcommX).
Flying is Trying is Dying

Poissa Arzi

Vs: Toimiva vikatesteri
« Vastaus #8 : Syyskuu 01, 2016, 14:02:33 »
Valo sammutettu huollossa ja auto ajettu samantien katsastukseen.
Auto läpäisi katsastuksen ilman vikoja.
Tänä aamuna kauppaan lähtiessä valo sammui käynnistyksen jälkeen normaalisti.
Kaveri istui repsikan puolelle ja valo syttyi heti.
Valon kuittauksen ja katsastuksessa käytetyn ajan, noin tunti yhteensä, kaikki toimi.
Nyt mustaa erkkaa valon päälle ja vuoden saa taas ajella ilman kiirettä kuittailuun.

Toiseen asiaan.
Tarkastelin yleismittarilla 3-pin johdon kytkentää ja näyttää siltä,
että liittimen "reunimmaiset" johdot on väärinpäin kytketty.
Kunhan saan vacom-piuhan hankittua ja windowsin koneeseen
pääsen itse kokeilemaan kuittausta.
Onhan tässä vuosi aikaa harjoitella.

FTCF - Fiat Tuning Club Finland

Vs: Toimiva vikatesteri
« Vastaus #8 : Syyskuu 01, 2016, 14:02:33 »