Kirjoittaja Aihe: Lankesin Fordiin ja se oli VIRHE  (Luettu 1464 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Sani

• Vakiokalustoa
  • **
  • Sukupuoli: Nainen
Lankesin Fordiin ja se oli VIRHE
« : Heinäkuu 24, 2015, 12:20:52 »
Tuli mokattua pahemman kerran... vaihdoin puoli vuotta sitten 6 vuotta hyvin palvelleen Stilon Ford Focukseen, kun houkutti saada isompi ja tehokkaampi auto kohtuullisella välirahalla. Olin tätä ennen haaveillut pitkään Bravosta, mutta tuo Focus oli paljon edullisempi kuin Bravot, niin lankesin siihen. Nyt on koko kesäloma takuttu Focuksen kanssa, mittaristo sekoilee ajossa (menee nolliin) ja kiihtyvyys alenee. Kaiken huippuna autoa ei oo kolmena kertana saanut käyntiin kaupan pihasta, muuta kuin hetken odottelun jälkeen. Auto ei ole ollut edellisellä omistajalla kovin hyvässä pidossa, koska huollossa huomattiin, että akku on alkuperäinen (10 vuotta vanha), tulpat oli aivan paskassa kunnossa jne... lista on loputon.

Tuo "piece of shit" ei ole vieläkään kunnossa, vaikka kävi jo valtuutetussa huollossakin.

Tulin vain kertomaan, että taitaa vaihtua merkki takaisin Fiatiin vähän äkkiä, kun saa edes kulkemaan tuon jotenkuten.
Kannattaa pysyä Fordista kaukana  :)

Itse asiaan... oon katsonut, että Bravojen hinnat on nyt kohtuulliset.
Mutta mutta... kannattaako ottaa 90 hv tai 120 hv koneella? (150 on itselle tarpeettoman tehokas).
Onko noiden koneiden luotettavuudessa eroa?

Esim. tällä hetkellä olis 2 mielenkiintoista vaihtoehtoa, molemmat vm. 2010:
-130 tkm ajettu 120 hv, johon äskettäin vaihdettu jakohihna ja on täydellinen huoltokirja. Lisäksi olis herkkuna Blue&me audio, tuo kyllä kiinnostaa.
-86 tkm ajettu 90 hv, joka on kuntotarkastettu ja ammattilaisen koeajama. Tuossa on vähemmän "herkkuja", mutta tuohon sais autoturva takuun 20 tkm ajalle. Ja tietenkin etuna, että on noin vähän ajettu.

Jos noista pitäisi valita, niin kumpi olis parempi kauppa? Hinnassa eroa 1300 euroa (kuntotestattu halvempi).

Oon koeajanut joskus sekä 90 hv että 150 hv versiot ja itselle riittäisi tuo 90 hv (en ajele usein maantiellä pitkää matkaa ja työmatkasta on n. 4 km kaupunkiajoa ja 6 km moottoritietä)... mutta onko tuo moottori yhtä laadukas kuin Tjet? Toisaalta taas 120 hv houkuttaisi sinänsä, että nyt Focuksessa on 116 hv ja oon tykännyt siitä (silloin joskus kun on kulkenut).

Kiitos jos vastailette tähän. Vaikka kävin kääntymässä toisessa leirissä  :-[

FTCF - Fiat Tuning Club Finland

Lankesin Fordiin ja se oli VIRHE
« : Heinäkuu 24, 2015, 12:20:52 »

Poissa PehmoLelu

• Hard Core Tuunaaja
  • Pasta con anti-tuning salsa
Vs: Lankesin Fordiin ja se oli VIRHE
« Vastaus #1 : Heinäkuu 24, 2015, 14:24:06 »
Tulin vaa kertomaan että oletkos nyt aiva varma ettet aja edelleenkin stilolla.
Meinaan vikaluonteet vastaa niikivasti eli kattot nyt vielä kerran sen merkin ja oli kumpi tahansa  vaihdat bravoa alle.

150 heppasen laitat suosiolla. Eipä sekään niin huima ole kulultaan mutta kaikenmaailman korollat ja foorttit ei pääse elvistelemään.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash.
-Be a man and start smoke Diesel you powdered cocaine head.

Poissa tare

• Hard Core Tuunaaja
  • Sukupuoli: Mies
« Vastaus #2 : Heinäkuu 24, 2015, 16:21:15 »
Nuo 90 heppaiset Bravot ilman turboa mallit pitäisi kieltää. Miksi tehtas niitä ylipäätään teki?

120 heppainen versio T-jet turbolla on aivan riittävän tehokas. Lähtee, kuin hauki rannasta  :D. Vuosimallin 2010 Blue ja me on hieno systeemi. Uusia päivityksiä ja ohjelmia ladataan ensin PC koneelle. Ja ohjelma siirretään USB-tikulla autoon.  On jopa puheella käskytys. Se tulee siitä ratin Windows napista. :D

Aika paljon ajettu kylläkin tuolla 2010 yksilöllä. Minun vastaavalla on kilometrejä takana nyt alle 39000.

En ole ajanut vapaastihengittävää Bravoa metriäkään, mutta moottori on sama kuin minun vanhassa Stilossa. Käsivaihteista T-Jet 150 versiota olen testannut.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 24, 2015, 16:38:45 kirjoittanut tare »
Entiset :
Fiat 127 900 L
Fiat Ritmo 65 L
Fiat Regata 100 S i.e.
Fiat Croma i.e. abs
Fiat Bravo 80 SX
Fiat Stilo 95 5D

-------------------------------------------
Nykyiset :
Fiat Bravo T-jet 120 Selespeed (2010)
Suzuki GT 250  (1979)

Poissa M.B.

• Todellinen Tuunaaja
« Vastaus #3 : Heinäkuu 24, 2015, 17:43:06 »
Jooei noita vapareita ikinä olisi pitänyt valmistaakaan. Ikäänkuin Fiatilla ei jo ennestään olisi ollut tarpeeksi pappa-auton maine...

Ei taida vaparipadan kanssa kulku ihan vastata auton ulkonäköä ja ajo-ominaisuuksia.

Mutta varoituksen sana: T-Jet tulee kalliiksi! Muutaman vuoden kun tuollaisella ajelet, niin sitten ei enää seuraavaksi autoksi kelpaakaan mikä tahansa 1,33 talousmoottori eikä ehkä edes n. 100 hv 1,0 l turbotkaan, joihin mm. Hyundai on nyt siirtymässä.

Poissa Mace

• FTCF-Member
  • Tuning-kalustoa
  • Sukupuoli: Mies
« Vastaus #4 : Joulukuu 29, 2018, 15:15:49 »
Lankesin työkaverin muijaan ja se oli VIRHE  O0
Fiat Punto Dynamic -06
Fiat Linea -08
Fiat Bravo T-Jet Sport -09
KIA Pro Cee'd GT -14
KIA Stinger GT AWD -18