Kirjoittaja Aihe: Barchetta ECU lukeminen  (Luettu 1838 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tomppa68

Barchetta ECU lukeminen
« : Huhtikuu 25, 2017, 09:33:10 »
Terve kaikille, tässä tuore FTCF foorumilainen heti lähestyy kinkkisellä pulmalla.
Hankin juuri 96/97 Barchettan jossa siis on Hitachin ECU. Multiecuscan ei pääse ecuun eikä airbagiin sisään. Liittimet löytyivät, ecuun pelkääjän jalkatilasta oikealta ja airbagiin jalkatilasta vasemmalta.

Minulla on vag-com kkl piuha ja siihen 3-pin adapteri. Adapterin lisähauenleuat oli kytkettynä akkujänniteeseen. Kokeilin kahdella eri läppärillä, toisessa MES ver 2.5 ja toisessa ver 3.5. Molemmilla koneilla pääsen hyvin sisään mk2b Puntojen ecuihin tolla samaisella vagcom kkl piuhalla eli ajurit lienee ok. Ja toi 3-pin adapterikin lienee toimiva koska pääsen sillä Ducatin ecuun kiinni. Com portin latenssi on 1 ms ja MES:in test napista viiveet on luokkaa 1-2 ms kaikilla nopeuksilla eli sekin ongelma on  poissuljettu.  Edes scan toiminnolla ei löydä ecua.

Yritin myös bluetooth ELM mokkulalla ja yhtä huono menestys. Tollakin mokkulalla pääsen Punton Bosch ecuun hienosti sisään.  Eli mikä voisi olla vikana?
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 25, 2017, 10:17:04 kirjoittanut Tomppa68 »

FTCF - Fiat Tuning Club Finland

Barchetta ECU lukeminen
« : Huhtikuu 25, 2017, 09:33:10 »

Poissa Larry

Vs: Barchetta ECU lukeminen
« Vastaus #1 : Huhtikuu 25, 2017, 18:00:00 »
Onhan auton päässä oleva liitin ok? Mulla oli samaa ongelmaa, mutta tarkemmin kuin tutkin, niin autonpään superseal liittimen yksi urospinni on painunut sen verran alemmaksi ettei ota kosketusta jos vain tökkää adapterin kiinni. Pikkuisen puristaa piuhoja vastakkain, niin alkoi toimimaan.
Pitäis joskus vaihtaa uusi liitin tai tehdä jokin viritelmä

Poissa Tomppa68

Vs: Barchetta ECU lukeminen
« Vastaus #2 : Huhtikuu 25, 2017, 20:43:20 »
On kaikki 3-pinniliittimen urospiikit yhtä korkeella. Ja tosiaan toi adapteri toimii hyvin ducatin samanlaisessa ecun liittimessä.

Poissa Larry

Vs: Barchetta ECU lukeminen
« Vastaus #3 : Huhtikuu 26, 2017, 08:28:36 »
Niin siis tarkoitin autonpään supersealNAARASliitintä, yksi reilusti alempana kuin muut, meni sukupuolet sekaisin.

Poissa Tomppa68

Vs: Barchetta ECU lukeminen
« Vastaus #4 : Huhtikuu 26, 2017, 13:58:27 »
Joo, nykypäivänä ei voi aina olla varma että onko uros vai nuaras  :D
Pitää tarkastaa naaraan reiän syvyys mutta epätodennäköistä olisi että moottorin että airbagin purkissa olisi tuo sama vika.

Poissa Uno_mas

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Viestejä: 1071
  • Sukupuoli: Mies
  • Live Long and Prosper
Vs: Barchetta ECU lukeminen
« Vastaus #5 : Huhtikuu 26, 2017, 18:17:03 »
Barchettan airbag.
Osaan ecuista pääsee multiecuscannilla osaan tarvii trw2scan ohjelman. http://www.fiatforum.com/barchetta/326382-air-back-alarm-light-after-seat-removal-2.html#post3277005
Oman auton airbagissa ei ole onneksi ollut vikoja niin ei ole tarvinnut sen ecua ronkkia.

Barchettan kohdalla muutenkin varmempi valinta on KKL-piuha. Moottorinohjaus saattaa keskustella ELM:llä, mutta toimii KKL:llä. ABS ja airbag vain KKL.

Fiat barchetta -98
Fiat grande punto multijet -08

Poissa Tomppa68

Vs: Barchetta ECU lukeminen
« Vastaus #6 : Huhtikuu 26, 2017, 19:46:58 »
Ei oo tässäkään airbagissa vikaa mutta ois kiva päästä kii JOS tulee valon kuittaustarvetta. Ja tosiaan toi KKL piuha miulla juuri on. Mistäs tollanen TRW2scan löytyy? Ja eiks se oo airbagille? Ensisijaisesti tahtoisin moottorin ecuun päästä kiinni.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 26, 2017, 19:49:19 kirjoittanut Tomppa68 »

Poissa Uno_mas

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Viestejä: 1071
  • Sukupuoli: Mies
  • Live Long and Prosper
Vs: Barchetta ECU lukeminen
« Vastaus #7 : Huhtikuu 26, 2017, 22:02:08 »
Mistäs tollanen TRW2scan löytyy? Ja eiks se oo airbagille?

Se enkkufoorumin postaus jonka laitoin, siinä on latauslinkki. On tosiaan vain airbagille ja siinäkin vain jollekkin tietylle airbagin eculle. Varoiksi mäkin tuon itselle latailin, jos joskus tarvii.


Jos tuo sun KKL piuha toimii punton kanssa niin tuskin sekään rikki on eikä oikein voi olla yhteensopivuusongelmaakaan. Mä meinaan olen omalla KKL johdolla testannut Barchettaa ja MK2B Puntoa, hienosti toiminut kummassakin.
Melkein näillä tiedoilla lähtisin autosta vikaa etsimään.

http://www.fiatforum.com/barchetta/423174-where-obd-located-my-barchetta-3.html
Tossa ketjussa löytyy moottorinohjauksen johdotuksen kytkentäkaavio. Jos haluat varmistaa, että diagnostiikkaliitin on yhteydessä ecun liittimeen. Ihan vaan mutuiluna, jos sattuisi olemaan johto poikki.
Fiat barchetta -98
Fiat grande punto multijet -08

Poissa Tomppa68

Vs: Barchetta ECU lukeminen
« Vastaus #8 : Huhtikuu 26, 2017, 22:35:22 »
Joo pitää soittaa piuhat läpi. Mut mikä on todennäköisyys sille, että sekä moottoriecun että airbagin testiliittimistä ois piuha poikki?  Miul on kaikki B:n kytkentäkaaviot.

Poissa Uno_mas

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Viestejä: 1071
  • Sukupuoli: Mies
  • Live Long and Prosper
Vs: Barchetta ECU lukeminen
« Vastaus #9 : Huhtikuu 29, 2017, 17:54:31 »
Luultavasti todennäköisyys tuolle on häviävän pieni.
Fiat barchetta -98
Fiat grande punto multijet -08

Poissa Tomppa68

Vs: Barchetta ECU lukeminen
« Vastaus #10 : Toukokuu 22, 2017, 21:20:00 »
Sain lopultakin yhteyden Hitachi ECUun yhdistelmällä ObdKey Bluetooth mokkula, 3-pin adapter ja AlfaOBD Androidille eli kännykällä.
OdbKeyllä ja 3-pin adapterilla ei kuitenkaan keskustellut läppäriin multiecuscanin kanssa.
Punton Bosch ecu taas jutteli hienosti ObdKeyn kautta multiecuscaniin. Ota näistä nyt sit tolkkua.  ???
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 22, 2017, 21:22:09 kirjoittanut Tomppa68 »

FTCF - Fiat Tuning Club Finland

Vs: Barchetta ECU lukeminen
« Vastaus #10 : Toukokuu 22, 2017, 21:20:00 »