Kirjoittaja Aihe: Stilo 2002 1.6 engine fault ja hetkellinen lämmön-nousu  (Luettu 2944 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Nike60

Stilo 2002 1.6 engine fault ja hetkellinen lämmön-nousu
« : Toukokuu 17, 2017, 14:12:48 »
Tervehdys!
Osaisko joku viisaampi valaista tämmöstä ongelmaa?
Elikkäs stilossa syttyi engine fault valo, kierrokset laski nollaan ja lämpömittari pomppas täysille, parin sekunnin jälkeen kaikki muuttui normaaliksi. Ajoin siis noin 100km/h ja olin matkannut noin 400km. Tämän jälkeen matkasin ongelmitta n.200km ja kaupunkiajoon päästyäni sama juttu tapahtui, jälleen sen 2-3 sekan ajaksi, sen jälkeen ei taas mitään. Auto on vasta ostettu joten en tiedä onko aiemmin käyny noin. Autolla ajettu 98000km ja jakoremppa tehty n.30000km sitte. Auto on leimattu muutama päivä sitte, ollut seisonnassa pari kk, koska henkilö jolta ostin auton oli vanha papparainen joka ei saanut enää korttia vanhuutensa vuoksi ja joka ollut myös auton ainut omistaja.
Jos jollakin on ollut vastaavia kokemuksia niin vinkkejä otetaan vastaan ja onko syytä huolestua O0
Kiitos!

Poissa eeppos

  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Viestejä: 793
Vs: Stilo 2002 1.6 engine fault ja hetkellinen lämmön-nousu
« Vastaus #1 : Toukokuu 27, 2017, 08:42:25 »
Kunnostapa aluksi kaikki akun- ja maadoitusliitokset. Akun navat, kengät. Jne. Missä kunnossa akku?

Poissa A Bart

  • Tuning-kalustoa
  • ***
  • Viestejä: 113
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Stilo 2002 1.6 engine fault ja hetkellinen lämmön-nousu
« Vastaus #2 : Toukokuu 28, 2017, 08:21:09 »
Kunnostapa aluksi kaikki akun- ja maadoitusliitokset. Akun navat, kengät. Jne. Missä kunnossa akku?
Ja varsinkin se maadoituspiuha, joka menee akun - navasta runkoon.
Tai oikeastaan se kannattaa varmistaa lisämaadoituksella.
Näin on ollut jo beta, thema ja kappa ajoista lähtien, niin miksi muuttaa hyvää jatkumoa ;D
Näihin kaikkiin on tullut laitettua lisäkaapeli, ja sen jälkeen nuo oudot sähköviat ovat loistaneet poissaolollaan.
Alfa
Beta
Bravo
Kappa
Turbolla ja ilman

Poissa eeppos

  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Viestejä: 793
Vs: Stilo 2002 1.6 engine fault ja hetkellinen lämmön-nousu
« Vastaus #3 : Toukokuu 28, 2017, 22:32:10 »
Olenkin laitellut lisämaita akulta boxille. Puristettavin kaapelikengin, vielä juottamalla, tämän päälle kutistemuovi tukemaan. Johtimena jotain hienosäikeistä, n. 2,5-6mm2 Cu. Näin boxi saisi häiriöttömämpää miinusta, kuin muuten. Tähän on ylipäätänsä sähköopillisetkin perusteet, jännitehäviöiden minimointi
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 29, 2017, 07:44:51 kirjoittanut eeppos »

Poissa MW100

Vs: Stilo 2002 1.6 engine fault ja hetkellinen lämmön-nousu
« Vastaus #4 : Toukokuu 31, 2017, 10:31:08 »
Kunnostapa aluksi kaikki akun- ja maadoitusliitokset. Akun navat, kengät. Jne. Missä kunnossa akku?
Ja varsinkin se maadoituspiuha, joka menee akun - navasta runkoon.
Tai oikeastaan se kannattaa varmistaa lisämaadoituksella.
Näin on ollut jo beta, thema ja kappa ajoista lähtien, niin miksi muuttaa hyvää jatkumoa ;D
Näihin kaikkiin on tullut laitettua lisäkaapeli, ja sen jälkeen nuo oudot sähköviat ovat loistaneet poissaolollaan.

Missä kohtaa tuo rungon maadoituspiste on? Siis akultalähtevän.

Poissa eeppos

  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Viestejä: 793
Vs: Stilo 2002 1.6 engine fault ja hetkellinen lämmön-nousu
« Vastaus #5 : Kesäkuu 02, 2017, 07:33:49 »
On muistaakseni toosan etupuolella. Hyvin mukavassa paikassa, kuten yleensä, tässä mallissa. Alakautta pääsee ehkä paremmin. Koeta katsoa taskulampun avulla, jonnekin miinuskaapeli on laitettu. Kun/jos laitat liitoksen kuntoon, putsaa hyvin metallinkirkkaiksi kontaktipinnat ja käytä jotain suoja-ainetta, ehkä uusi pulttikin.

FTCF - Fiat Tuning Club Finland

Vs: Stilo 2002 1.6 engine fault ja hetkellinen lämmön-nousu
« Vastaus #5 : Kesäkuu 02, 2017, 07:33:49 »