Kirjoittaja Aihe: Minun Barchettani kummallinen asia numero 172; mikä ihme tämä on?  (Luettu 125 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hopia

Vieno avunhuuto ja kysymys jälleen; onko muilla kuskinpenkin alla, sen keskilinjassa, poikittaispalkin takana lattiaan kiinnitettynä tällaista murkulaa?

Bosch numeron perusteella se on S-Mersun ECUn anturi, toisiin autoihin pyörien asentokulman tunnistimen yksikkö, varashälyttimen moduli jne. Epäilen sen liittyvän autossani olevaan hälyyttimeen. Eiköhän se varmistu, kun saa verhoiluja purettua lisää ja johtojen kulkureitit selville.

Poissa Uno_mas

• FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • Sukupuoli: Mies
  • Live Long and Prosper
Vs: Minun Barchettani kummallinen asia numero 172; mikä ihme tämä on?
« Vastaus #1 : Kesäkuu 08, 2017, 19:50:28 »
Ei ainakaan mun autossa tommosta ole. Tosin, ei siinä hälytintäkään ole.

Onko sun hälytin alkuperäinen vai jälkiasennus?
Fiat barchetta -98
Fiat marea -98

Poissa hopia

« Vastaus #2 : Kesäkuu 09, 2017, 08:21:47 »
Jälkiasennettu Bosch siinä on. Ilmeisesti tuo murkula on toiminut liikeanturien toimittaman informaation jatkojalostusyksikkönä. Tai sitten heilahdus-/kallistusanturina. Kyllä se selvästi siihen hälyyttimeen liittyy, sillä johdot meni hälyn boxin liittimiin. Johtoa on niin helkkaristi joka puolella autoa, että nyt ahdistuu kyllä kojetaulun vielä irrottamaan, että saa korjattua johtosarjat.

En muista hälyn mallia, mutta kaiken tietävästä internetistä edes ei löydy minkäänlaista kytkentäkaaviota tuolle. Ebayssa oli vastaava myynnissä, tulostin sen valokuvan jotta tunnistaisi edes hälyyn liittyvät komponentit. Käyttöohje on erittäin ylimalkainen ja saksankielinen. Olisihan tuollakin paikkansa jos se toimisi oikein ja olisi ohje käyttää sitä. Olen joutunut tuon kanssa vain noloihin tilanteisiin, kun kauppaan mennessä alkaa sireeni huutaa, eikä osaa muuta kuin naama punaisena ja peukalo valkoisena yrittää jotain mystisiä painalluskuvioita kaukosäätimellä. Tosin se sirra lähti parin huutamisen jälkeen.

FTCF - Fiat Tuning Club Finland

« Vastaus #2 : Kesäkuu 09, 2017, 08:21:47 »