Kirjoittaja Aihe: Stilon konepellin avaus.  (Luettu 1210 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa eeppos

  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Viestejä: 784
Stilon konepellin avaus.
« : Heinäkuu 20, 2017, 19:59:51 »
Miten saisi auki, kun avausvaijerissa vikaa. Luultavasti poikki, tai irti lukosta? Ei kuitenkaan avaudu "punaisella vipstaakilla". Voisinko saada jopa kuvaa lukkomekanismista, suoraan ylhäältä kuvattuna? Jos ei muuten, niin yv:n kautta.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 29, 2017, 07:21:55 kirjoittanut eeppos »

Poissa eeppos

  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Viestejä: 784
Vs: Stilon konepellin avaus.
« Vastaus #1 : Elokuu 08, 2017, 08:16:11 »
Olen koettanut jo monin tavoin saada auki, alakauttakin. Ei onnistu. Mitenkä, rikkomalla paikkoja..? Lukkomekanismi on siten koteloitu, että vipuihin ei pääse käsiksi. "Nettikonsteistakaan" ei apua.

Poissa JariR

Vs: Stilon konepellin avaus.
« Vastaus #2 : Elokuu 08, 2017, 11:43:45 »
On ilmeisesti varmistettu että vaijeri on irti konehuoneen puolelta, eikä avauskahvan päästä?

Poissa JariR

Vs: Stilon konepellin avaus.
« Vastaus #3 : Elokuu 08, 2017, 12:37:42 »
Katselin omastani, että voi olla haasteellinen avattava ulkopuolelta paikkoja särkemättä. Ohessa on pari kuvaa mekanismista lukittuna. Kuvissa vasemmanpuoleinen ruuvimeisseli toimii konepellissä olevana vastakappaleena. Punainen meisseli osoittaa paikan, josta sivusuunnassa hieman kampeamalla mekanismin saa laukeamaan. Tuohon väliin vaan on hyvin vaikea saada osuttua tai työnnettyä mitään konepellin ollessa kiinni. Maskin keskeltä puhkaisemalla voisi olla paremmat mahdollisuudet? Ennen paikkojen särkemistä kannattaa todellakin tutkia, ettei vaijeri ole irronnut vain jalkatilan muovikahvasta. Onko kahvassa mitään vastusta kun sitä kiskoo?




Poissa eeppos

  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Viestejä: 784
Vs: Stilon konepellin avaus.
« Vastaus #4 : Elokuu 09, 2017, 07:38:28 »
Kiitos kuvista! Avauskahva ei ole ongelma, on jopa korjattu. Mennyt rikki luultavasti juuri tuon konehuoneosion takia, kiskaistu....  :)Vaijeri ei ole poikki, ei tule läpi.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 09, 2017, 07:52:31 kirjoittanut eeppos »

Poissa eeppos

  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Viestejä: 784
Vs: Stilon konepellin avaus.
« Vastaus #5 : Elokuu 09, 2017, 15:18:04 »
No niin, työvoitto! Avausoperaatio. Aluksi konepeltiä sen verran raolleen, että 10mm hylsy pitkän jatkovarren kera sopii oikeanpuoleiselle pultille. Se avataan. Poistetaan logokyltti keulasta ehjänä, jotta saadaan sikafleksin kanssa takaisin. Tehdään kohdan yläreunaa hipoen n.25mm reikä, reikäsahalla, läpi kahden muovikerroksen. Reiästä pääsee alimpaan pulttiin mukavasti, pultti pois. Nyt voidaan konepeltiä saada sen verran ylös, että voidaan irrottaa vasen pultti. Siinäkin hylsy pitäisi saada linjaan. Koska muuten pyörii helposti yli, ja siksi pitää painaa runsaasti. Vielä avausvivun istukka 8mm hylsyllä, vipu voi vähän taipua, kesti kyllä. Voidaankin vaijerista päästä eroon helpommin ja saada k-pelti ylös. Ja lukko pois lenkistä. Lukossa ei ollut mitään vikaa, takaisin vaan, vaijerin kera. Siihen ei sovi jättää yhtään löysiä, muoviklunssissa on olakkeita. Juuri kuvan mukaisesti. Hommaan tarvitaan myös hyvä valo, jotta nähdään kuikuilla pultinpäät. 10mm hylsyn on hyvä olla ilman sisäpuolisia pyöristyksiä, viisteitä, mirkelissä vaan pää suoraksi, mieluiten vielä ulkoreunaan viistettä. Koska alkuperäiset pultit ovat mukavasti pyöristettyjä.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 09, 2017, 15:25:12 kirjoittanut eeppos »

Poissa eeppos

  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Viestejä: 784
Vs: Stilon konepellin avaus.
« Vastaus #6 : Elokuu 14, 2017, 08:26:24 »
Jotta avaaminen ei enää olisi näin hankalaa, laitoin 1mm sinkitystä rautalangasta reserviaukaisulangan. Sen löytää etusäleikön raosta. Ja toimii.

FTCF - Fiat Tuning Club Finland

Vs: Stilon konepellin avaus.
« Vastaus #6 : Elokuu 14, 2017, 08:26:24 »