FTCF - Fiat Tuning Club Finland

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Punto Evo Abarth 2012  (Luettu 48353 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

bravastar

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 1669
Vs: Punto Evo Abarth 2012
« Vastaus #150 : Joulukuu 02, 2014, 23:56:58 »

Viriä pellinalle.
Ferrarin tappaja Jalamari  O0
  Jaa että tappaja  ;D
Joo, kyllähän tuo viripaketti oli ja on mielessä.... siihen alkuperäiseen pakettiin vaan kuului alustapaketti joka oli mun mielestä liian jäykkä. Ei tahdo kivirekeä vaikka joulukirkko ajelut läheneekin  >:D

Noo...pitää ihmetellä  :laugh:

Yli vuosi ja yli 15 tkm varmastikin on jo takana, joten et sitä alkuperäistä paketti kuitenkaan enää papereihin saa ??  ???
Eli ostat vaan ne koneen viri palikat ja ehkä myös  ne päivitetyt jarrut ja jätät sen jäykemmän alustan asentamatta ja/tai hankkimatta.  ;)
Kirjattu
///// for Life

Volvo V50 R-Design ::)
ex: Brava 1.4, Stilo 1.6, Punto Evo Sport

Jalmari

  • FTCF - Tukija
  • Admin-Member
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 3399
  • Abarth Punto Evo
Vs: Punto Evo Abarth 2012
« Vastaus #151 : Joulukuu 05, 2014, 17:10:12 »

Viriä pellinalle.
Ferrarin tappaja Jalamari  O0
  Jaa että tappaja  ;D
Joo, kyllähän tuo viripaketti oli ja on mielessä.... siihen alkuperäiseen pakettiin vaan kuului alustapaketti joka oli mun mielestä liian jäykkä. Ei tahdo kivirekeä vaikka joulukirkko ajelut läheneekin  >:D

Noo...pitää ihmetellä  :laugh:

Yli vuosi ja yli 15 tkm varmastikin on jo takana, joten et sitä alkuperäistä paketti kuitenkaan enää papereihin saa ??  ???
Eli ostat vaan ne koneen viri palikat ja ehkä myös  ne päivitetyt jarrut ja jätät sen jäykemmän alustan asentamatta ja/tai hankkimatta.  ;)
Joo näin on mut tässä olikin suunnitelmissa vaihtaa tämä uuteen samanlaiseen ja siihen viriä ja palikkaa.
No, nyt mennään tällä ja katotaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan   ;)
Kirjattu
Anna mennä jos siltä tuntuu!!!

Ex:

- 127 900L  -81
- Uno 70S  -85
- Tipo 1,6DGT  -89
- Tempra 1,6S  -94
- Brava 1,8ELX  -97
- Stilo 95 3D  -05
- Bravo T-Jet Sport 150  -08

Jalmari

  • FTCF - Tukija
  • Admin-Member
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 3399
  • Abarth Punto Evo
Vs: Punto Evo Abarth 2012
« Vastaus #152 : Helmikuu 20, 2015, 12:17:59 »

Kirjattu
Anna mennä jos siltä tuntuu!!!

Ex:

- 127 900L  -81
- Uno 70S  -85
- Tipo 1,6DGT  -89
- Tempra 1,6S  -94
- Brava 1,8ELX  -97
- Stilo 95 3D  -05
- Bravo T-Jet Sport 150  -08

Kaljamaha

  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Viestejä: 753
Vs: Punto Evo Abarth 2012
« Vastaus #153 : Helmikuu 21, 2015, 14:47:51 »

Kirjattu

Jalmari

  • FTCF - Tukija
  • Admin-Member
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 3399
  • Abarth Punto Evo
Vs: Punto Evo Abarth 2012
« Vastaus #154 : Joulukuu 16, 2016, 18:58:24 »

Päivitetään nyt pitkästä aikaa tätäkin.

Tammikuussa täyttää kärry 5 vuotta.
Katsastettu ilman moitteita tänään.
Mittarissa vasta 28000 ja kärryssä ei mitää vikaa vielä ilmennyt, edes yhtään polttimoa en oo vaihtanut.
Jakohihna vaihdettiin vuosi sitten ja etujarrupalat uusittiin samalla.

No, vaihtoon meinasi jo kerran mennä mutta taidan vielä pitää tämän   :)
Ja kitkarenkailla mennään edelleen  ;D
Kirjattu
Anna mennä jos siltä tuntuu!!!

Ex:

- 127 900L  -81
- Uno 70S  -85
- Tipo 1,6DGT  -89
- Tempra 1,6S  -94
- Brava 1,8ELX  -97
- Stilo 95 3D  -05
- Bravo T-Jet Sport 150  -08

tare

  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 611
Vs: Punto Evo Abarth 2012
« Vastaus #155 : Joulukuu 17, 2016, 16:05:01 »

Sinulla on varmaan jotkut erikoispolttimot, tai kaikki ovat LED-polttimoita. Minulla on nyt kolmannet ajovalopolttimot menossa. Rekisterikilven polttimot olen vaihtanut jo pari kertaa. Ja kerran vasemmanpuoleisen jarruvalopolttimon. Autot ovat tietenkin yksilöitä. Mulla oli Stilo yli kuusi vuotta ja vain kerran tänä aikana hajosi toinen ajovalopoltin.

En ole viitsinyt mitata Bravoni latausjännitettä yleismittarilla. Se on varmaan ok.  En murehdi turhia. Ajoa vaan. Minun Bravoon vaihdettiin nokkahihna kesällä 2014 ja seuraava vaihto on vuonna 2018. Jarrulevyt ja palat ovat vielä alkuperäisiä ja ovat hyvässä kunnossa. Huollot ovat olleet viime vuosina lähinnä öljyn ja suodattimen, sekä raitisilmasuodattimen vaihto kerran vuodessa. Joka toinen vuosi ilmastoinnin huolto, ym. Suurin vika oli pari vuotta sitten kuskinpuolen häikäisylipan jousen katkeaminen. Lippa tippui alas. Korjasin sen itse ja säätö on nyt portaaton.

Bravooni  on tehty kaksi tehdaskorjausta. Ohjauksen hammastanko vaihdettiin tehdastakuuna. Kytkimen painelaakeri vaihdettiin myös. Sain molemmissa tapauksissa ilmaisen sijaisauton käyttööni. Tai en saanut, vaan vaadin niitä.

Mitään ei saa, jos ei kysy ja pyydä.
Kirjattu
Entiset :
Fiat 127 900 L
Fiat Ritmo 65 L
Fiat Regata 100 S i.e.
Fiat Croma i.e. abs
Fiat Bravo 80 SX
Fiat Stilo 95 5D

-------------------------------------------
Nykyiset :
Fiat Bravo T-jet 120 Selespeed (2010)
Suzuki GT 250  (1979)

tare

  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 611
Vs: Punto Evo Abarth 2012
« Vastaus #156 : Joulukuu 27, 2016, 16:35:32 »

Päivitetään nyt pitkästä aikaa tätäkin.

Tammikuussa täyttää kärry 5 vuotta.
Katsastettu ilman moitteita tänään.
Mittarissa vasta 28000 ja kärryssä ei mitää vikaa vielä ilmennyt, edes yhtään polttimoa en oo vaihtanut.
Jakohihna vaihdettiin vuosi sitten ja etujarrupalat uusittiin samalla.

No, vaihtoon meinasi jo kerran mennä mutta taidan vielä pitää tämän   :)
Ja kitkarenkailla mennään edelleen  ;D

Laitan pari kysymystä Jalmarille. Miltä autosi MultiAir-tekniikka on tuntunut ajossa vuosien kuluessa?  Onko ollut paljon eroja edelliseen autoosi?

Sinun autossa ei ole imupuolen nokka-akselia lainkaan. Pakopuolen nokka-akselin avustuksella imupuolen venttiilit toimivat hydraulisesti, mutta tarkka ohjaus on sähköinen. Ja venttiilien avautumiset päättää tietokone.  Lukemani mukaan sylinterin molempia imuventtiileitä voi hallita hyvin.  Ei kaiketi kumminkaan molempia venttiileitä eriaikaan.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 27, 2016, 16:58:48 kirjoittanut tare »
Kirjattu
Entiset :
Fiat 127 900 L
Fiat Ritmo 65 L
Fiat Regata 100 S i.e.
Fiat Croma i.e. abs
Fiat Bravo 80 SX
Fiat Stilo 95 5D

-------------------------------------------
Nykyiset :
Fiat Bravo T-jet 120 Selespeed (2010)
Suzuki GT 250  (1979)

Mecca

Vs: Punto Evo Abarth 2012
« Vastaus #157 : Lokakuu 09, 2017, 06:30:24 »

https://www.avk.fi/Shop/Vehicle/Vehicle/425944/fiat-punto-abarth-1-4

Oho.... nyt on joku särkenyt Abaraatin   ??? :( :(

Pahoittelen että nostelen vanhoja viestejä mutta pakko kysyä jos muistatte että minkä värinen auto mahtoi olla kyseessä ja miten pahasti oli mennyt hajalle tämä kyseinen abartti?
Kirjattu

Jalmari

  • FTCF - Tukija
  • Admin-Member
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 3399
  • Abarth Punto Evo
Vs: Punto Evo Abarth 2012
« Vastaus #158 : Lokakuu 09, 2017, 16:23:49 »

https://www.avk.fi/Shop/Vehicle/Vehicle/425944/fiat-punto-abarth-1-4

Oho.... nyt on joku särkenyt Abaraatin   ??? :( :(

Pahoittelen että nostelen vanhoja viestejä mutta pakko kysyä jos muistatte että minkä värinen auto mahtoi olla kyseessä ja miten pahasti oli mennyt hajalle tämä kyseinen abartti?
Punainen oli väriltään ja keulasta kolaroitu. En kyllä enään muista kuinka pahasti oli hajalla.
Kirjattu
Anna mennä jos siltä tuntuu!!!

Ex:

- 127 900L  -81
- Uno 70S  -85
- Tipo 1,6DGT  -89
- Tempra 1,6S  -94
- Brava 1,8ELX  -97
- Stilo 95 3D  -05
- Bravo T-Jet Sport 150  -08

Mecca

Vs: Punto Evo Abarth 2012
« Vastaus #159 : Lokakuu 09, 2017, 17:01:24 »

Kiitos vastauksesta, tämä riittää tuon osalta :)
Kuinka paljon on muuten nyt sinun APE:n mittarissa? Oletko joutunut vielä vesipumppua vaihtamaan?
Tänään tuli soiteltua huollon historian perään kun luki vaan kirjassa että jakohihna + korjaussarja eikä mitään tietoa vesipumpusta. Deltasta sanoivat että ei ole määritelty kilometrejä tai vaihtoaikaa APE:n vesipumpulle mikä kuulosti omaan korvaan erikoiselta. Tosiaan vajaa 43tkm minun abartilla nyt nautiskeltu.
Kirjattu

Jalmari

  • FTCF - Tukija
  • Admin-Member
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 3399
  • Abarth Punto Evo
Vs: Punto Evo Abarth 2012
« Vastaus #160 : Lokakuu 13, 2017, 16:35:44 »

Kiitos vastauksesta, tämä riittää tuon osalta :)
Kuinka paljon on muuten nyt sinun APE:n mittarissa? Oletko joutunut vielä vesipumppua vaihtamaan?
Tänään tuli soiteltua huollon historian perään kun luki vaan kirjassa että jakohihna + korjaussarja eikä mitään tietoa vesipumpusta. Deltasta sanoivat että ei ole määritelty kilometrejä tai vaihtoaikaa APE:n vesipumpulle mikä kuulosti omaan korvaan erikoiselta. Tosiaan vajaa 43tkm minun abartilla nyt nautiskeltu.
Mittarissa 31tkm. Vaihdatin vesipumpun 4 vuotishuollossa, jakohihnan vaihdon yhteydessä.
Kirjattu
Anna mennä jos siltä tuntuu!!!

Ex:

- 127 900L  -81
- Uno 70S  -85
- Tipo 1,6DGT  -89
- Tempra 1,6S  -94
- Brava 1,8ELX  -97
- Stilo 95 3D  -05
- Bravo T-Jet Sport 150  -08
 


Adblocker...

Ftcf.org pyörii ilmaisvoimin ja ainoa keino ylläpitää palvelinta on mainokset.
Toivoisimme, että et käytä adblockeria tällä sivustolla. Kiitos :)