Kirjoittaja Aihe: Linea 1.4 t-jet lastutus --- seokset? + kytkin juttua  (Luettu 1292 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jushil

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 5
  • Sukupuoli: Mies
  • Hevimies
Linea 1.4 t-jet lastutus --- seokset? + kytkin juttua
« : Elokuu 09, 2017, 19:08:54 »
Morjesta!

Viivan alla alkuperänen viesti ja tässä siis editti tähän ettei tarvi uutta lankaa alottaa tänne tätä varten:

Lastu hommattu ja ahdot mittarin mukaan 0,7 bar. Stoikiometriset arvot lambdalta (obd:n kautta) 0.6-0.7 matka ajossa ja n. 0.9 kiihyttäessä.
Mitä ootte mietä pitäskö ahtoja nostaa että kävis vähä laihemmalla ku polkee kaasua?
Ja kannattaako hommata vapaavirtaus suodatinta / avarampaa putkistoa ettei käy niin et matka ajossa käy liian laihalla?

_____________________________________________________________________________________
Meikällä on tuommonen t-jetti linea ja kosmeettinen puoli alkaa olla pikkuhiljaa kunnossa niin lastulle olis seuraavaks matka.
Kysymys kuuluukin että mistä päin kannattaisi tiedustella / tilata parempaa kytkintä (mahd. halvalla tietenkin)?
Sachsilta ilmeisesti saa, mutta onko muilla kokemusta mistä kannattaa hommata?
Ja paljonko kannattaa nyhtää tehoa ja vääntöä irti koneesta vakio kytkimellä ilman että alkaa luistaan (ja ajotavat tottakai terveet, alavääntöä ei tuu käytettyä turhaan ja kytkintä ei luistateta)?

 - Jussi Hilden


« Viimeksi muokattu: Elokuu 13, 2017, 21:14:57 kirjoittanut Jushil »
Fiat Linea T-Jet 1.4 -08

Poissa Jushil

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 5
  • Sukupuoli: Mies
  • Hevimies
Vs: Linea 1.4 t-jet lastutus --- kytkin???
« Vastaus #1 : Elokuu 09, 2017, 19:25:50 »
Toinen kyssäri onkin sitten putkistoon liittyvä. Oiskohan missään vakio peräpöntön tilalle suoraan käyvää sporttisempaa vaimenninta?
Tarkotus ei oo tehä mitään "amispierupörinää" vaan saada vähän henkevämpää / maukkaampaa / sporttisempaa soundimaailmaa irti autosta.
Fiat Linea T-Jet 1.4 -08

Poissa Jushil

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 5
  • Sukupuoli: Mies
  • Hevimies
Vs: Linea 1.4 t-jet lastutus --- seokset? + kytkin juttua
« Vastaus #2 : Elokuu 13, 2017, 21:19:43 »
Edittiä.
Ja kiitokset etukäteen jos joku vaivautuu neuvoon vähä :)
Fiat Linea T-Jet 1.4 -08

Poissa Fletch

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Viestejä: 857
  • Sukupuoli: Mies
  • Croma, 127, Laguna
Vs: Linea 1.4 t-jet lastutus --- seokset? + kytkin juttua
« Vastaus #3 : Elokuu 15, 2017, 20:06:42 »
Bensaturbojen takapötöistä ei kokemuksia mutta tommosesta rivi4 1.4 turbosta voi olla vaikea saada hyvää ääntä pihalle. Vapareista sitten helpompaa saada hyvää murinaa ulos ja sylintereitä ja kuutiotuumia lisäämällä äänet vaan paranee.
Exät: Fiat Uno Fire -88, Fiat Tempra 1.6 -93, Alfa Romeo 156 2.5 -98, Fiat Stilo 1.2 -03, Ford Escort 1.8 -96, Renault Megane 2.0 -96, Renault Laguna 3.0 -02, Fiat Linea 1.3 Mjet -08, Fiat Punto 75 SX -98, Fiat Marea Weekend 1.8 -99, Volvo 855 2.4 -96, Renault Clio 1.4 -00

Poissa Jushil

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 5
  • Sukupuoli: Mies
  • Hevimies
Vs: Linea 1.4 t-jet lastutus --- seokset? + kytkin juttua
« Vastaus #4 : Elokuu 15, 2017, 21:08:17 »
Bensaturbojen takapötöistä ei kokemuksia mutta tommosesta rivi4 1.4 turbosta voi olla vaikea saada hyvää ääntä pihalle. Vapareista sitten helpompaa saada hyvää murinaa ulos ja sylintereitä ja kuutiotuumia lisäämällä äänet vaan paranee.

Joo 1.8l volvo s nelikympin kummankin pötön vaiholla äänet oli jo vähä liika ylipuskevat nii tuohon aattelin et kunhan vähän enempi sais sportti fiilistä ajoon :D
Ilmanotosta en oo löytäny minkäänlaista vaimenninta tuosta t-jetistä niin jos joku ompi löytäny nii saa paljastaa missäpäin majailee, tai millä sais imuäänet paremmin kuuluviin ilman vv suodinta.
Suodinkin on mahollisuus mut rahaa palaa taas budjetin yli jos meinaa kunnollisen suotimen hommata ja asentaa.
Fiat Linea T-Jet 1.4 -08

Poissa AjH

  • FTCF-Member
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Viestejä: 1488
  • Sukupuoli: Mies
  • 20v ilmankierrätin
Vs: Linea 1.4 t-jet lastutus --- seokset? + kytkin juttua
« Vastaus #5 : Syyskuu 02, 2017, 19:47:23 »
Hetken jo ollu mutta laitetaan kuitenki. Turbokoneisessa turbo tekee vaimennusta aika reilusti. Takapöntön vaihdossa kannattaa laittaa euroja pönttöön vähän sitä Motonetin halvinta enempi, sen kuulee kyllä äänissä. Ite tykänny paljon Sebring/Devil/joku kolmas nimike, Supersprintin pöntöistä esimerkkeinä, ne maksaa mutta äänet on kyllä mehevät. Ei löytyne kovin helposti suoraan bolt-on osaa, mutta jos joku kaveri/tuttavapiiristä osaa vähän rälläköidä ja ehkä jopa hitsata niin pikkuvaivalla kuitenkin homma hoituu perustasolla.
Vaparista mun kokemuksen mukaan tulee melkein väkisin semmonen amispörisevä, huomattavasti vaikeempi tehdä mehevät soundit kuin turbolliseen. Ei sotketa V-koneita nyt tähän. ;) Ja ehkä rivikutonenkin menee tohon jälkimmäiseen.

Imuääniä voi koittaa vapauttaa avaamalla putsarin koteloa ennen putsaria mutta se kyllä sotkee putsaria väkisinkin pahemmin, liekö kannattavaa. Dumpilla tai bypassilla sais kans suhinoita, mutta taitaa nykyään nekin olla vähän semmosia amisjuttuja.

Mikä lastu sulla oikein on, vaikken mä noista juur mitään ymmärrä niin kuulostaa aika erikoisilta lambdan arvoilta? Lastullahan noi pitää säätää, ahtoja nostamalla periaatteessa ilmaa menee lisää mutta ECU kai sillon tuuppaa lisää bensaakin koneeseen? Ainakin jos MAF ohjaus on käytössä. Ja kai MAPilla sama tilanne kuitenkin.
www.turvajarjestelmat.net - Mårbackan autohuolto
Harrasteena hitsausta, välineinä TIG(RSTlle) ja MIG(mustalle). Pako- ja ahtoputket yms.

Poissa Jushil

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 5
  • Sukupuoli: Mies
  • Hevimies
Vs: Linea 1.4 t-jet lastutus --- seokset? + kytkin juttua
« Vastaus #6 : Syyskuu 03, 2017, 20:04:58 »
Hetken jo ollu mutta laitetaan kuitenki. Turbokoneisessa turbo tekee vaimennusta aika reilusti. Takapöntön vaihdossa kannattaa laittaa euroja pönttöön vähän sitä Motonetin halvinta enempi, sen kuulee kyllä äänissä. Ite tykänny paljon Sebring/Devil/joku kolmas nimike, Supersprintin pöntöistä esimerkkeinä, ne maksaa mutta äänet on kyllä mehevät. Ei löytyne kovin helposti suoraan bolt-on osaa, mutta jos joku kaveri/tuttavapiiristä osaa vähän rälläköidä ja ehkä jopa hitsata niin pikkuvaivalla kuitenkin homma hoituu perustasolla.
Vaparista mun kokemuksen mukaan tulee melkein väkisin semmonen amispörisevä, huomattavasti vaikeempi tehdä mehevät soundit kuin turbolliseen. Ei sotketa V-koneita nyt tähän. ;) Ja ehkä rivikutonenkin menee tohon jälkimmäiseen.

Imuääniä voi koittaa vapauttaa avaamalla putsarin koteloa ennen putsaria mutta se kyllä sotkee putsaria väkisinkin pahemmin, liekö kannattavaa. Dumpilla tai bypassilla sais kans suhinoita, mutta taitaa nykyään nekin olla vähän semmosia amisjuttuja.

Mikä lastu sulla oikein on, vaikken mä noista juur mitään ymmärrä niin kuulostaa aika erikoisilta lambdan arvoilta? Lastullahan noi pitää säätää, ahtoja nostamalla periaatteessa ilmaa menee lisää mutta ECU kai sillon tuuppaa lisää bensaakin koneeseen? Ainakin jos MAF ohjaus on käytössä. Ja kai MAPilla sama tilanne kuitenkin.

Karalan lastu. Hukkaporttia kiristettiin jousipatentilla ku oli aika löysän olonen nii anto enemmän ahtoja (sen mitä softan pitikin) ja nyt arvot kohillaan :)
Ilmamassa anturia noissa ei kai oo (?), MAPpi löytyy ainakin.
Juu hitsaus, leikkaus, ym. hommat onnistuu ku itellä vehkeet moiseen. Orkkis dumpin sai suhiseen ku otti kiertoon laittavan letkun irti ja tulppas reiän ettei imeskele moskaa + lämpöstä.
Tuota putsarin kotelon avaamista en ehkä menis toteuttaan, aika monessa autossa on putsarin koteloon tai sen läheisyydessä integroituna vaimennin mut tuosta lineasta en löytäny moista.
Täytyys nuita pönttöjä tsekkailla, kiitoksia!  8)
Fiat Linea T-Jet 1.4 -08

FTCF - Fiat Tuning Club Finland

Vs: Linea 1.4 t-jet lastutus --- seokset? + kytkin juttua
« Vastaus #6 : Syyskuu 03, 2017, 20:04:58 »