FTCF - Fiat Tuning Club Finland

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: P0141 ja tulosten tulkinta  (Luettu 4053 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Stiilonen

P0141 ja tulosten tulkinta
« : Tammikuu 26, 2018, 16:06:07 »

Moro!

2003 vuotinen 1.6 16v stilo farkku ilmoitti tänään aamulla moottorivikaa ja viikakoodiksi antoi p0141.
Katselin sitten torquella jännitteitä mutta enpä osaa niitä tulkita, että kumpi lambda kyseessä niin josko saisi apuja.
1x1 on pankki 1 anturi 1, 1x2 on pankki 1 anturi 2, 2x1 pankki 2 anturi 1, 2x2 pankki 2 anturi 2 jne. Toivottavasti joku osaa neuvoa.

https://ibb.co/fZt1Rw
https://ibb.co/ncFsYb
https://ibb.co/nCC6tb
Kirjattu

bravastar

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 1669
Vs: P0141 ja tulosten tulkinta
« Vastaus #1 : Tammikuu 26, 2018, 17:29:35 »

Onko nuo kuvat lämpimältä koneelta?
Äkkiseltään sanoisin, että kattia ennen olevassa anturissa on jotain vikaa kun sen data käy pakkasella.
Niitä kannattaa alkaa seurailla ennen kuin kunnolla jäähtyneen auton laittaa käyntiin.
Hetken aikaa molemmat pitäis näyttää samaa tai ainakin hyvin lähelle samaa dataa, ennen kuin katalysaattori lämpenee.
Kakkos lamdahan ei juurikaan ole seoksista kiinnostunut, seuraa vain katalysaattorin toimintaa. Bosch ilmoittaa noille lambdoille vaihtoväliksi 160 tkm ja kannattaa sitten ostaa orginaali tilalle. Helppo vaihtaa kun käy suoraan auton liittimeen ja oma kokemus tarvike lambdasta Stilossa on että se kesti ehkä vuoden.
Anturin toiminan voi myös mitata yleismittarilla. Muistankohan oikein, että vastuksen johdot olisivat olleet samanväriset ja ne kaksi muuta sitten kertoo happiarvon jännitearvona.
Kirjattu
///// for Life

Volvo V50 R-Design ::)
ex: Brava 1.4, Stilo 1.6, Punto Evo Sport

Stiilonen

Vs: P0141 ja tulosten tulkinta
« Vastaus #2 : Tammikuu 26, 2018, 19:01:24 »

Onko nuo kuvat lämpimältä koneelta?
Äkkiseltään sanoisin, että kattia ennen olevassa anturissa on jotain vikaa kun sen data käy pakkasella.
Niitä kannattaa alkaa seurailla ennen kuin kunnolla jäähtyneen auton laittaa käyntiin.
Hetken aikaa molemmat pitäis näyttää samaa tai ainakin hyvin lähelle samaa dataa, ennen kuin katalysaattori lämpenee.
Kakkos lamdahan ei juurikaan ole seoksista kiinnostunut, seuraa vain katalysaattorin toimintaa. Bosch ilmoittaa noille lambdoille vaihtoväliksi 160 tkm ja kannattaa sitten ostaa orginaali tilalle. Helppo vaihtaa kun käy suoraan auton liittimeen ja oma kokemus tarvike lambdasta Stilossa on että se kesti ehkä vuoden.
Anturin toiminan voi myös mitata yleismittarilla. Muistankohan oikein, että vastuksen johdot olisivat olleet samanväriset ja ne kaksi muuta sitten kertoo happiarvon jännitearvona.

kylmä kone. En tänään autoa käyttänytkään sen enempää kuin että saan jotain lukemia
Kirjattu

bravastar

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 1669
Vs: P0141 ja tulosten tulkinta
« Vastaus #3 : Tammikuu 26, 2018, 23:32:28 »

No jos nuo kerran on kylmällä konella ja katilla ni sit sanoisin et on ihan selvästi tuo jälkimmäinen lambda joka on rikki. Ajattelin et katti olisi ollut lämmin ni sen takia käyrä olisi ollut noin siistin tasainen.
On muuten jokseenkin helpommassa paikassakin noin vaihdon kannalta se jälkimmäinen lambda. Vaihto onnistuu missä vain kun vähän tunkkailee ylös.
Kirjattu
///// for Life

Volvo V50 R-Design ::)
ex: Brava 1.4, Stilo 1.6, Punto Evo Sport

Stiilonen

Vs: P0141 ja tulosten tulkinta
« Vastaus #4 : Tammikuu 27, 2018, 05:41:57 »

https://ibb.co/m3Y3pG
https://ibb.co/kd8Wbw

Joo kyllä tuossa ekassa elämää näyttäis olevan. Siinä dataa lämpimältä koneelta.
Kirjattu
 


Adblocker...

Ftcf.org pyörii ilmaisvoimin ja ainoa keino ylläpitää palvelinta on mainokset.
Toivoisimme, että et käytä adblockeria tällä sivustolla. Kiitos :)