FTCF - Fiat Tuning Club Finland

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Esittely ja kysymyksiä  (Luettu 3319 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

MainioStilo

Esittely ja kysymyksiä
« : Maaliskuu 04, 2018, 14:41:37 »

Moi!

Olen uusi täällä foorumilla, tervehdys vaan kaikille! Varmaan tulee kysymyksiä matkan varrella.

Ostin tilapäisautoksi Fiat Stilon. Se on tommoinen vaaleansininen. Moottori on 1.8 16 V, vm 2002, aj. 231 tkm ja 3-ovinen ja luultavasti Dynamic. Sain sen oikeastaan "enemmän kuin sopivaan hintaan", tartuin heti kiinni tarjoukseen.

Näin jälkikäteen katseltuna autoyksilö on vähän puutteellinen, ei tullut sinänsä yllätyksenä. Hommia on tiedossa, jotta sen saisi leimasta läpi.

Jotakin kysyttävää olisi:

Saako oviin lukkovaijeireita valmiina varaosana, joissa olisi parempi voitelu sisällä?

Ruvettiin tuohon ovihommaan, kun pakkasella kuljettajan oven kahva ei toiminut ulkopuolelta. Suihkutin aseöljyä vaijeriin, mutta en ole niinkään varma kuinka paljon aseöljyä valui vaijerin kuoren sisään. Vaijerin kuori on aika nafti. Operaatio ei ole mikään tunnin homma. Tehtiin se ulkona ja pakkasessa, kuinkas muutenkaan.  >:D Ja sama pitäisi tehdä toiselle puolelle.  >:(

Autossa on varashälytin ja ilmeisesti ihan tehtaalta asti, napit peilin yläpuolella. Jos käytän sisälämmitintä, niin varashälytin aktivoituu, koska sisälämmitin tietty heilahtaa auton sisällä/puhaltaa ilmaa. Olen yrittänyt kokeilla painella niitä nappeja peilin yläpuolella, mutta eivät toimi? Onko tuossa joku jekku mitä en tajua?

Yksi ongelma on mölisevä pakoputki, se ei mielestäni suhise, mutta on hirveän kovaääninen. Voiko johtua siitä, että vaimentimet on "loppu" sisältä? Tai sitten joku on pistänyt sinne jonkun tuningputken? Mielestäni näyttää ihan orkkisputkelta ja äänen taso on muuten normaali, paitsi kova. Viriputkihan pitää taas matalaa ääntä?

Siihen vaihdettiin se jousto-osa, koska se meni ihan poikki. Joka johtui todennäköisesti siitä vaihteistotuennan rikkoutumisesta, pääsi liikkumaan. Mutta ei auttanut mölinään, samalla tavalla mölisee.

3-vaihde on myöskin rikki, eli rutisee ja hyppää pois, tyypillistä Stilolle? Voihan se olla, että joku on rällännyt kunnolla ja saanut 3-vaihteen paskaksi?
Kirjattu

eeppos

• Hard Core Tuunaaja
  • Poissa
Vs: Esittely ja kysymyksiä
« Vastaus #1 : Maaliskuu 04, 2018, 18:34:10 »

Tarkista vaihdevivusto, ettei väljää nivelissä. Tarkista/vaihda myös toosaöljyt. Öljystä sitten näkee mahdolliset muruset..  Jotkut tarvikepöntöt ovat ehkä meluisia, mutta halvempia. Jousto-osa osaa kyllä väsyä, luonnollista. kaikenlaista katsottavaa löytyy. Aina jarruhuolloista lähtien, yksi hyvä syy: mahdollinen laahaus....
Kirjattu

MainioStilo

Vs: Esittely ja kysymyksiä
« Vastaus #2 : Maaliskuu 04, 2018, 23:15:38 »

Thanks eeppos vinkeistä. Joo kyllähän näissä Stilossa taitaa aina jotakin pientä näpertelyä olla, mutta itse otan sen niinkuin vähän harrastuksena. Minulla on tietty vähän eri lähtökohta, kun Stilo ei ole päivittäisessä ajossa.

Itse tykästyi Stiloon, 1.8 kulkee suht hyvin ja moottori kiertää mainiosti. Ajotuntuma on mielestäni aika hyvä. Kojelauta on nätti kaarevine linjoineen. Ajotietokone on siitä hyvä, että ilmoittaa asiat selkokielellä. Tykkään myöskin 3-ovisen sporttihenkisestä ulkonäöstä.
Kirjattu

Adblocker...

Ftcf.org pyörii ilmaisvoimin ja ainoa keino ylläpitää palvelinta on mainokset.
Toivoisimme, että et käytä adblockeria tällä sivustolla. Kiitos :)