FTCF - Fiat Tuning Club Finland

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Stilo, monivikapesä.  (Luettu 1303 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

eeppos

  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Viestejä: 836
Stilo, monivikapesä.
« : Heinäkuu 23, 2019, 12:09:16 »

Sain korjattua kuskin penkinalusliittimet airbagia koskien. Vika häipyi. Mutta seuraavana aamuna taas.. Ja jonkin aikaa ollut toinen takajousi poikki. Odottaen laittoa. Tänä aamuna katkesi etujousi, pari vuotta sitten oli laitettu TRW:t. Molemmat katkeamat kuskin puolelta. Nyt on hyvä miettiä kustannustehokkuutta, Kiesi on 1,6 16v ja 2003, mutta ajettu vasta n. 150tkm. Etujousien ajokm:t 10tkm:n luokkaa. Ehkä joustintuen yläpään laakeri vähän jumissa? Tämmöttis.
Kirjattu

eeppos

  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Viestejä: 836
Vs: Stilo, monivikapesä.
« Vastaus #1 : Syyskuu 06, 2019, 18:45:54 »

Kuskin etujousi olikin kolmena kappaleena. Uusittu viimeksi 2015, TRW:n jousin. Ilmeisesti ensimmäinen katkos jo kohta sen jälkeen, yläpäästä. Ruosteesta päätellen. Sittemmin katkennut pää jumitteli, haitaten kääntöjä, katkaisten alapäänkin. Kääntölaakeri vielä hyvässä kunnossa.  Onneksi tallessa oli ehjä, siisti alkuperäisjousi edellisestä vaihdosta...
Kirjattu

eeppos

  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Viestejä: 836
Vs: Stilo, monivikapesä.
« Vastaus #2 : Tammikuu 02, 2020, 09:44:26 »

Airbag-vika löytyi hantin penkin pistokkeesta. Oli naaraspistokkeen liittimet väljiä, korjattu, ok. Liittimet ovat kullattuja, eivät hapetu, siksi "dödöistä" ei ole hyötyä. Ainoa, mikä siinä saattaa auttaa on pistokkeen räplääminen.

Auto nyt katsastettu, huomautuksitta. Oli muuten vaan vasemman takajarrun teho heikko, liki suurinta sallittua. Siksi laitoinkin, vapaaehtoisesti, taakse uudet jarruhilut, levyt, palat, ja satulahuollot. Siis palojen kiinnityskohdat ruosteista kaapien....Voiteluksi Al-tahnan ja propelliakselirasvan cocktailia, 50/50. Toimii ja kestää!. Vasen jarrukiekko olikin kirkas vain "keskikaistaltaan" Ja ulomman jarrupalan kitkapinta irtosi vähän kopauttamalla. Kitkamateriaalit olivat myös hyvin pehmeitä, miltei lusikalla olisi voinut kaivaa! Näitä ei katsastuksissa hyvin huomata.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 06, 2020, 10:53:32 kirjoittanut eeppos »
Kirjattu

matti

  • Tulokas
  • *
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 35
Vs: Stilo, monivikapesä.
« Vastaus #3 : Tammikuu 12, 2020, 11:40:29 »

Vasen jarrukiekko olikin kirkas vain "keskikaistaltaan" Ja ulomman jarrupalan kitkapinta irtosi vähän kopauttamalla. Kitkamateriaalit olivat myös hyvin pehmeitä, miltei lusikalla olisi voinut kaivaa! Näitä ei katsastuksissa hyvin huomata.


Noissa nuo takalaikat ruostuu ku ei jarruteta tarpeeks tehokkaasti.. Höyhenen kevyellä jalalla jarruttaessa ei takajarrulle juurikaan painetta tule ja takapää ruostuu ja jumittuu..
Kirjattu
**pessimisti ei pety**
Fiat Fiorino 1,7D Panorama -95
Fiat Ducato 10 1,9TD -00
Fiat Stilo 1,8 MW -04

eeppos

  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Viestejä: 836
Vs: Stilo, monivikapesä.
« Vastaus #4 : Tammikuu 13, 2020, 08:19:24 »

Vasen jarrukiekko olikin kirkas vain "keskikaistaltaan" Ja ulomman jarrupalan kitkapinta irtosi vähän kopauttamalla. Kitkamateriaalit olivat myös hyvin pehmeitä, miltei lusikalla olisi voinut kaivaa! Näitä ei katsastuksissa hyvin huomata.


Noissa nuo takalaikat ruostuu ku ei jarruteta tarpeeks tehokkaasti.. Höyhenen kevyellä jalalla jarruttaessa ei takajarrulle juurikaan painetta tule ja takapää ruostuu ja jumittuu..

Joo, oikea puoli oli ok! Vasemmalla kitkapinta irtosi kopauttamalla.....Kyllä takajarrutettu on, palat muutenkin kuluneet puoliväliin. Mitä laatua palat olleet, kun vielä pehmenneet, molemmin puolin, mitään takajarrujen polttamisia ei ole ollut. Jos eteen laittaa kovemmat palat, siis lisää poljinvoimaa, sitä riittäisi sitten taaksekin paremmin.
Kirjattu
 


Adblocker...

Ftcf.org pyörii ilmaisvoimin ja ainoa keino ylläpitää palvelinta on mainokset.
Toivoisimme, että et käytä adblockeria tällä sivustolla. Kiitos :)