FTCF - Fiat Tuning Club Finland

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Stilon polttimoiden vaihto  (Luettu 161322 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

skede

• Vieras
Re: Stilon polttimoiden vaihto
« Vastaus #75 : Maaliskuu 17, 2006, 15:48:25 »

Ohhoh!
17800 mittaris ja TAAS kuskin puolen polttimo palanu! >:D
Ettei sit luvattu 50 prossaa pitempi käyttöikä paljo painanu - 4300 km kesti >:(
Tää rupee olee vähä liikaa - hinnaltaanki.
Nyt ku ostan polttimon, ni pistä kuitin talteen ja taas ku kärvähtää, ni painelen kuluttaja-asiamiehen pakeille PRKL!
Tarvii vissii huomiselle varata sen verran aikaa, et saa vaihdettuu.
S Y L E T T Ä Ä P I !
Noh - ainaki homma käy, ku edellisest kerrast o niiii vähä aikaa ;D

Woihyvääpäivää '.|
Kirjattu

Annika

• FTCF-Member
  • Hard Core Tuunaaja
  • Poissa
  • Sukupuoli: Nainen
« Vastaus #76 : Maaliskuu 18, 2006, 16:17:09 »

Kiva kuulla, että joku muukin on ahkera vaihteleen polttimoita.  :D
Mitä polttimoita olet käyttänyt?
Mulla on kokeilut menossa.. Philips (long life) on tähän asti kestänyt pisimpään, 2kk:tta.  ::)
Lyhin aika on ollut 2 viikkoa mitä polttimo on kestäny  '.|, mutta jätetään nyt kumminkin merkki mainitsematta.  :police:
Kirjattu

Kaitsu

• Aluemoderaattori
  • Hard Core Tuunaaja
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
« Vastaus #77 : Maaliskuu 18, 2006, 18:18:58 »

Nyt 23tkm mittarissa ja muistaakseni viime viikolla paloi kuskin puolen poltimo. Kyseessä siis alkuperäiset poltimot.

Sitten vaan jostain General Electricin poltimot tilalle. Ovat kestävien poltimoiden maineessa.
Kirjattu
Opel Astra Sports Tourer 1,7 CDTI 2013 & Opel Astra Sports Tourer 1.0 Turbo 2016

skede

• Vieras
« Vastaus #78 : Maaliskuu 20, 2006, 09:29:53 »

Kiva kuulla, että joku muukin on ahkera vaihteleen polttimoita. 
Mitä polttimoita olet käyttänyt?

Ei näköjänsä toi quote toiminu...

Nii - edellisethän sitte kesti oikeesti vaan 3300 eikä 4300 km...matikka tutuksi :angel:
philipsin long lifet oli - nyt heitin osramit ( tai siis kuskin puolen ) .
Mitä sihen ahkeruuteen tulee - oisit ollu tallin oven takan kuuntelemas "ahkeruuden verbaliikkaa" ;D
Saatto siinä vähän yläpuolella asuva ihmetellä melskettä ::)

Mitenköhän vaikee olis ottaa koko umpio veke - näyttäs siin pääl olevan yks pultti, mut sen pitemmälle en tullu vahdanneeks.
Ei kellää sattus olee kokemusta umpion kiinnityksestä?

Vähä offtopiccia tähä perään - oisko jo olemas korjauskäsikirjaa markkinoil Stilosta ?
Kirjattu

Coupé 20vt+

• Admin
  • Hard Core Tuunaaja
  • Poissa
  • Fiat Coupé 20v turbo plus (Ahdin määrää tahdin!)
« Vastaus #79 : Maaliskuu 20, 2006, 21:08:02 »

Vähä offtopiccia tähä perään - oisko jo olemas korjauskäsikirjaa markkinoil Stilosta ?

Ei ainakaan alfamer, Haynesin kirjojen maahantuoja tunne '.|...
Kirjattu
Fiat Coupé 20vt+ -99

Kaitsu

• Aluemoderaattori
  • Hard Core Tuunaaja
  • Poissa
« Vastaus #80 : Maaliskuu 22, 2006, 19:52:17 »

Nyt 23tkm mittarissa ja muistaakseni viime viikolla paloi kuskin puolen poltimo. Kyseessä siis alkuperäiset poltimot.

Sitten vaan jostain General Electricin poltimot tilalle. Ovat kestävien poltimoiden maineessa.

Paloi sitten lopulta pelkääjän puoleinenkin poltimo. General Electricin poltimoita en löytänyt mistään tähän hätään, joten oli tyydyin Philipseihin, joita korjaamon kaveri tarjosi. Toivottavasti kestävät ainakin sen saman mitä alkuperäisetkin...  :P

Poltimot vaihdettiin Puiston Pikahuollossa, Turussa. Kaverit ovat ennenkin vaihtaneet Stiloihin poltimoita, joten homma hoitui ilman mitään ihmettelyjä tai kiroiluja. Homma kustansi 52€ sisältäen poltimot, joten aika edullisesti selvittiin verrattuna Deltan hintoihin.
Kirjattu
Opel Astra Sports Tourer 1,7 CDTI 2013 & Opel Astra Sports Tourer 1.0 Turbo 2016

Make

• FTCF-Member
  • Tulokas
  • *
  • Poissa
« Vastaus #81 : Maaliskuu 25, 2006, 14:16:17 »

Juu poltin hajos mittarissa 70000. Uudet vaihettu ITE!!! Akku kotelo pois, käsi väliin ja hokkuspokkus.Ahdas on mut onnistuu. toinen puoli on helppo kun on tilaa. Hyvä fiilis nyt mut käsi ei tykännyt. ;D ;D ;D
Kirjattu

Annika

• FTCF-Member
  • Hard Core Tuunaaja
  • Poissa
« Vastaus #82 : Maaliskuu 25, 2006, 14:28:56 »

Hyvä fiilis nyt mut käsi ei tykännyt. ;D ;D ;D

Ei tähän voi muuta sanoa, kuin: KÄRKIPIHDIT.  ;)  ;D (ei ole käsi enää sen jälkeen verillä)
Kirjattu

Make

• FTCF-Member
  • Tulokas
  • *
  • Poissa
« Vastaus #83 : Maaliskuu 26, 2006, 19:51:25 »

Juu kärkipihdit KUULOSTAA hyvältä, mut saa olla kyllä aika pelimies tai pelinainen jos niillä onnistuu!
Kirjattu

Annika

• FTCF-Member
  • Hard Core Tuunaaja
  • Poissa
« Vastaus #84 : Maaliskuu 27, 2006, 00:46:11 »

Juu kärkipihdit KUULOSTAA hyvältä, mut saa olla kyllä aika pelimies tai pelinainen jos niillä onnistuu!

Kyllä se kieltämättä vähän harjoittelua tarvii, mut sit ku sen haldaa, niin on paljon mukavampaa toi polttimoiden vaihto..  ;)
Kirjattu

Make

• FTCF-Member
  • Tulokas
  • *
  • Poissa
« Vastaus #85 : Maaliskuu 30, 2006, 21:04:41 »

Pistä firma pystyy, asiakkaita pisaa varmasti ;D ;)
Kirjattu

skede

• Vieras
« Vastaus #86 : Huhtikuu 07, 2006, 08:54:27 »

Kyllä se kieltämättä vähän harjoittelua tarvii, mut sit ku sen haldaa, niin on paljon mukavampaa toi polttimoiden vaihto..  ;)
Tules ny sitte vahettaan mun stiloon apparin puolen polttimo ;D
Pimahti nääs eile >:(
Woe peräkylä - mä en edes täytä pissapoikaa tähän tahtiin, ko pitää noit lamppui vaihdella '.|
noh pysyypähä keulapellin saranat ja lukko notkeena ;D

EI TERVE :P
Kirjattu

Annika

• FTCF-Member
  • Hard Core Tuunaaja
  • Poissa
« Vastaus #87 : Huhtikuu 07, 2006, 17:58:16 »

Tules ny sitte vahettaan mun stiloon apparin puolen polttimo ;D

Jos mies tarvii naisen apua polttimon vaihtoon, niin sillon on kyllä mun mielestä jossakin päin PIKKUSEN vikaa...  ;D

Pidätkö valoja koko ajan päällä? -siis onko ne sillon "päällä-asennossa", ku laitat auton käyntiin?
Tää kuluttaa polttimoita aikas perskeleesti...
Kirjattu

ila

« Vastaus #88 : Huhtikuu 07, 2006, 21:27:14 »

Lainaus
Pidätkö valoja koko ajan päällä? -siis onko ne sillon "päällä-asennossa", ku laitat auton käyntiin?
Mulla on aina ollut valot päällä asennossa mutten ole huomannut että vaikuttaisi polttimoiden ikään. Eikös valoilta katkea jännite käynnistettäessä joten lieneekö kytkimen asennolla suurempaa merkitystä? Vaihdoin ajovalopolttimot melkein heti kun auton ostin ja sen jälkeen olen ajanut n.15tkm, ainakin äsken vielä toimivat molemmat mutta varmasti aamusella eivät syty kun menin kehumaan...  Mulla on 130 dynamic ja polttimot on jotkut halvat mikälie merkkiset.
Kirjattu

skede

• Vieras
« Vastaus #89 : Huhtikuu 13, 2006, 13:34:09 »

Jos mies tarvii naisen apua polttimon vaihtoon, niin sillon on kyllä mun mielestä jossakin päin PIKKUSEN vikaa...  ;D

Just ni !
Ja pikkusen vikaa! Kai ny pikkusen, ko o lamppu palanu - ei se ny kovi iso vika oo ;D
Ja mää odotan kaljakorin ( täyden) päällä ja ihmettelen pallogrilli kuumana, että asentaja (ja kärkipihdit) saapuis paikalle :angel:
Että olis sitte tarjoiluaki - mut EI ;D
Pakko oli sit ite vaihtaa - ja vielä ilman kärkipihtei  ;)

Enää on turha tulla, kato, kaljat o juatu ja makkarat pas... :-X

Että ketä tässä syytät sitte liikakiloista ja alkavasta alkoholismista, ko ite piti kaikki tarjoilu huolehtia pois kuleksimasta ?
Kirjattu

Annika

• FTCF-Member
  • Hard Core Tuunaaja
  • Poissa
« Vastaus #90 : Huhtikuu 14, 2006, 12:56:13 »

Enää on turha tulla, kato, kaljat o juatu ja makkarat pas... :-X

Että ketä tässä syytät sitte liikakiloista ja alkavasta alkoholismista, ko ite piti kaikki tarjoilu huolehtia pois kuleksimasta ?

Olisit heti sanonu, että siellä on tarjoilukin..  ;)
Mut sait kumminkin vaihdettua?!  ;D
Oliko se nyt sit niin vaikeeta?  :D
Kirjattu

delta1

• Vieras
« Vastaus #91 : Kesäkuu 01, 2006, 20:43:33 »

lampun vaihdossa kynämagneetti on kova sana...on tullu töissä satoja vaihdettua....
joku kyseli miten umpion saa pois...täytyy puskuri ottaa ainaki toisesta kulmasta irti.
Kirjattu

Annika

• FTCF-Member
  • Hard Core Tuunaaja
  • Poissa
« Vastaus #92 : Kesäkuu 05, 2006, 02:56:34 »

lampun vaihdossa kynämagneetti on kova sana...on tullu töissä satoja vaihdettua....
joku kyseli miten umpion saa pois...täytyy puskuri ottaa ainaki toisesta kulmasta irti.

Eli tässä tapauksessa on helpompi vaihtaa polttimo konehuoneen kautta, kun eikös stilossa ole puskuri samalla tavalla kiinni kuin puntossa, eli jos kulman haluaa irroittaa, niin pitää irroittaa myös sisälokasuojaa, että pääsee kulman kiinnityksiin kiinni..
Kirjattu

jurpo

« Vastaus #93 : Kesäkuu 19, 2006, 12:56:42 »

Mulla kans kärähti eilen toinen ajovalo... mittarissa 25tkm. Varmaan se toinenkin pian menee, joten molemmat lienee paikallaan vaihtaa samantien. Täytyy katella, jos ite yrittäis vaihtaa...

By the way, pitäisikö Stilon ite huomata ja ilmoittaa, että valo on palanut?? Mulla ei ainakaan tullut mitään ilmoitusta, vaan itse huomasin...  ???
Itse ihmettelin tänään samaa asiaa, kun huomasin, että toinen lähivalo on pimeä. Siitä ei ilmoitellut,mutta tuossa taannoin kyllä jaksoi kilkutella ja näytellä jakarin kuvaa kun oli rekkarikilven lamppu palanut. Ilmeisesti se on sitten auton tärkein valo '.|
Kirjattu

Stilo05

• FTCF-Member
  • Tuning-kalustoa
  • Poissa
« Vastaus #94 : Heinäkuu 12, 2006, 15:06:27 »

Noniin oltiin reissussa pohjoisessa kun kittilässä huomasin et kuskin puoleinen lamppu pimeänä >:( . Kittilän nesteellä huoltomies vaihtoi lampun ja sanoi et kokeileppa palaako... lamput pelas ok :D.  No ei muuta kuin pelti kiinni ja auto pois hallista,  huoltomies heiluttelee käsiään et äläpäs karkaa apukuskin puoleinen lamppu simahti >:(. No molempien lappujen vaihto töineen 32€ ja aikaa meni noin 40min
Kirjattu
Fiat Bravo t-jet sport maserati blue

fastfiat

• Hallitus
  • Hard Core Tuunaaja
  • Poissa
« Vastaus #95 : Heinäkuu 30, 2006, 21:32:29 »

Eilen vaihdettu apparinpuolen polttimo. Aikaa kului lähes 2h, koska polttimon kiinnitysjousi irtosi paikaltaan ja sen takaisin saaminen oli aivan käsittämätöntä räpeltämistä. Seuraavat polttimot vaihtaakin sitten ammattimies.  :-[
Kirjattu
Alfa-Romeo 159 JTDm -13
Fiat Fiorino -80

Tepa

• Tulokas
  • *
  • Poissa
« Vastaus #96 : Elokuu 05, 2006, 10:36:02 »

20 000 km täyttyi 1.6 Mw:llä ja toinen ajovalo ( kuskin puoleinen ) tuli tiensä päähän.
Manuaalissa on jokseenkin turha ohje polttimon vaihtoon. Onko joku vaihtanut itse polttimon?
Voisitteko laittaa ohjeet tarkat ohjeet miten onnistuu ( rikkomatta autoa ).

Molemmat polttimot olen itse vaihtanut. Hanttarin puolelta onnistuu pihtien kanssa, kun itse seisoo renkaan vieressä, niin näkee paremmin. Kuskin puolelta vaihtoon menikin sitten "vähän" enemmän aikaa, kun ekan kerran vaihdoin. Rengas pois, sisälokari puoliksi irti ja sitten pääsi käsiksi siihen polttimoon. Samaa kautta tekevät Delta-autossa. Purkasin silleen varovasti, kun ei tiedä ihan tarkkaan mitä tekee, niin meni n. 30 min ja kun sain polttimon vaihdettua, kasasin noin 5 min. Ensi kerralla menee jo paljon nopeampaa. Delta-auto Turussa vaihto maksoi 75€ polttimoineen ja itse kun ostin samanlaisen polttimon, maksoi 12€.
Kirjattu
----Fiat Stilo Multiwagon -03, eka Turun Deltasta ulos ajettu----

Ilkazo

• Vieras
« Vastaus #97 : Syyskuu 17, 2006, 20:56:19 »

Jep jep, tämän threadin innoittamana räpläsin noi valot ite paikalleen ja monen säädön ja pudotetun polttimon jälkeen sain toimimaan jopa, rok.

sitten akkua takaisin kiinnittäessä huitaisin vahingossa ruuvarilla plus napaa ja kipinäthän siitä irtosi hienosti...nyt sitten stilo valittaa loose connectionia.
aattelin että oikari on varmaan polttanut sulakkeen. tsekkasin sit ne midit siinä plusnavan päällä, luultavasti (jos osasin tutkia oikein) niistä on mennyt toi F71 midi 70A paskaksi, vaikken tietty satavarma voi ollakkaan.
Eli jos nyt jotain isompaa oon tuhonnu/tommosta speciaali sulaketta ei perushuollosta saa, niin tais tulla kalliiksi polttimoiden vaihto.

vitutuksen määrä on ihan uskomaton :(

onko kellään kokemusta noista sulakkeista / oikareista tms?
onko valoa tunnelin päässä vai onko hinattava suosiolla deltaan?
Kirjattu

mfs25

« Vastaus #98 : Syyskuu 18, 2006, 11:46:48 »

Jos haluaa enemmin tilaa lampun vahdolle niin kannattaa ottaa se iso pyöreä liitin irti. Saa sen kannen paremmin auki. Se ei sit aukea pyörittämällä vaan laittaa talttapään sen harmaan liuskan "keskikohtaan" ja nostaa talttapäätä ja samalla vetää pois päin sitä liitintä. Itellä ainaki auttoi paljon eikä kädet ollu yhtään naarmuilla  ;D
Kirjattu

Uno_mas

• FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • Poissa
  • Live Long and Prosper
« Vastaus #99 : Syyskuu 18, 2006, 20:46:03 »

MIDIsulake 70A beige    48-1587    2.50
Oliskos se sulake tommonen? Löytyy motonetin valikoimasta.

Sitten itse valo topickiin. Mulla kesti H7:t reilun vuoden. Ajoin kyllä kesän päivällä pelkillä sumuvaloilla. Nyt jo kerran aikasemmin lamput vaihtaneena en pidä kyseistä hommaa kovin vaikeana. Kuskinpuolen suojakannen asennus se vaikein homma on, ainakin mun mielestä.
Kirjattu
Fiat barchetta -98
Fiat grande punto multijet -08
Fiat 126 -75

Adblocker...

Ftcf.org pyörii ilmaisvoimin ja ainoa keino ylläpitää palvelinta on mainokset.
Toivoisimme, että et käytä adblockeria tällä sivustolla. Kiitos :)