Kirjoittaja Aihe: Varokaa SHEKKi-Huijausta!  (Luettu 23299 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Zygi

• Admin
  • Hard Core Tuunaaja
  • Sukupuoli: Mies
Varokaa SHEKKi-Huijausta!
« : Tammikuu 27, 2005, 14:08:28 »
Lainaus Patonkifoorumilta:

Törmäsin bx:ää nettiautossa myydesssäni kaveriin joka kertoi olevansa jenkkiläisen firman omistaja, joka ostaa asiakkailleen autoja ympäri maailmaa. hän oli  halukas ostamaan myös minun autoni ja kysyi sähköpostilla sen viimeistä hintaa. Vastasin hänelle ja päivän päästä sain häneltä seuraavanlaisen vastauksen, joka ihmetytti!

Kaveri oli halukas ostamaan auton ja lähettämään minulle postissa shekin, joka olisi ollut summaltaan 3000 euroa suurempi kuin auton hinta, joka osuus (siis 3.000e) minun olisi täytynyt lähettää sitten takaisin, välittömästi sen saatua jonkun huolintafirman tilille. Summalla oli tarkoitus maksaa bx:n rahti suomesta jenkkeihin!
Mistään muusta minun ei olisi tarvinnut huolehtia vaan atuo olisi haettu kotipihastani jonkun, tälläkertaa, etukäteen maksetun huolitsijan toimesta!!

Tää tapahtui viime viikonlopulla, en oo vieläkään vastannut kaverille takaisin, vaikka mieli tekisikin. Onkohan kukaan muu törmännyt vastaavanlaiseen tapaan käydä kauppaa jenkkilän ja "maailman parhaan bx ostomaan" välillä. oon myös miettinyt, että olisiko loppuviimeksi käynyt niin ettei autoani olisi koskaan noudettukaan, koska diilin toinen osapuoli olisi ollut tyytyväinen saamaansa "puhtaaseeen" kolmeen donaan??? 

----

Tästä oli hiljattain varoitus myös englantilaisessa "Practical Classic's" lehdessä.

Homma menee näin : Auton hinta on vaikkapa 3.000,-
"Ostaja" kyselee autoa ja tarjoaa siitä huomattavasti enemmän, vaikkapa 4500,-
No kaupat syntyy...... ja ostaja tulee paikalle. Paikanpäällä sitten ostaja hymyilee,
että hän oli katsonut hinnan väärin, että hinta olikin vaan 3.000 !
Hänellä on kuitenkin shekki summalle 4.500,-......Ostaja ehdottaa ratkaisuksi,että
myyjä antaa hänelle rahaa (=käteistä ) tuon 1.500 ja tietenkin auton.

Kun myyjälle selviää, että shekki oli väärennetty, on mennyt sekä auto, että 1500

Luulisi että tämä ei voi "toimia", mutta "kauppoja" on tehty useita, ja rauenneita yrityksiä on kuulemma runsaasti.

----

FTCF - Fiat Tuning Club Finland

Varokaa SHEKKi-Huijausta!
« : Tammikuu 27, 2005, 14:08:28 »

Poissa Coupé 20vt+

• Admin
  • Hard Core Tuunaaja
  • Fiat Coupé 20v turbo plus (Ahdin määrää tahdin!)
Re: Varokaa SHEKKi-Huijausta!
« Vastaus #1 : Tammikuu 27, 2005, 18:28:27 »
Luulisi että tämä ei voi "toimia", mutta "kauppoja" on tehty useita, ja rauenneita yrityksiä on kuulemma runsaasti.

Valitettavasti löytyy näitä hyväuskosia, ei käy esim. mielessä tarkistaa että onko shekki katteeton...
Fiat Coupé 20vt+ -99

fixnstyle

• Vieras
« Vastaus #2 : Helmikuu 03, 2005, 10:46:27 »
Samanlainen juttu kävi kaverilleni joka oli myymässä ford gougar 98 autoa ja olisi saanut autosta (fordista) 8000,- yli pyyntihinnan, onneksi sen ostaja kaverin sähköposti ei ottanut posteja vastaan ja vältyttiin näin kusetukselta:)

Jaskaz

• Vieras
« Vastaus #3 : Helmikuu 08, 2005, 13:16:42 »
mulle kävi samanlailla kaveri tarjosi jenkkilästä mun uunosta 1500e ja sano et se vietäs laivalla pois ja rahti maksas 3000e ei kovinkaan luotettava

Maxi

• Vieras
« Vastaus #4 : Maaliskuu 08, 2005, 21:09:59 »
Rikollisten rahanpesua....

Poissa Kata

• Tarhantäti
  • Aluemoderaattori
  • Hard Core Tuunaaja
  • Sukupuoli: Nainen
« Vastaus #5 : Elokuu 22, 2005, 20:57:00 »
« Viimeksi muokattu: Elokuu 22, 2005, 22:00:08 kirjoittanut Coupé 16vt+ »

huu

• Vieras
« Vastaus #6 : Marraskuu 18, 2005, 14:07:53 »
Heh, mä törmäsin shekki huijariin kun kauppasin Unoa tuolla nettiautossa. Ohessa maili logi ostajan kanssa käydystä keskustelusta.

http://huu.asiakas.org/auto.html

Wilkki

• Vieras
« Vastaus #7 : Marraskuu 18, 2005, 19:00:18 »
Mulle tuli sama viesti sähköpostiin kun huu:lle, myin nettiautossa volvoa jossa hintapyynti oli 300e   :D

Poissa bravo00

« Vastaus #8 : Kesäkuu 03, 2006, 19:43:22 »
No nyt se tyyppi on muuttanut Canadaan ja perustanut varaston keski eurooppaan. Tämä auto menisi kuitenkin suoraan Canadaan ja rahtikin olis 2000 mikä luonnollisesti on lisätty pyyntihinnan päälle...Tällänen tapaus viimeviikolta.
PS. Auto on myynnissä nettiautossa.

fiat uno

• Vieras
« Vastaus #9 : Marraskuu 03, 2006, 19:17:53 »
kaverille tarjottiin 85 corollasta 4000€ jos tuot sen nigeriaa varmaan oli näitä huijareita

Poissa IpI

• FTCF-Member
  • Tuning-kalustoa
Vs: Varokaa SHEKKi-Huijausta!
« Vastaus #10 : Maaliskuu 30, 2008, 13:14:38 »
Näyttäis mullekin tulleen samantyylin juttu nyt vastaan, kuulemmma apulainen tuo mulle shekin joka kattaa myös rahtikulut auton hinnan lisäksi. Sähköposteja (gmail) on tippunut tasaiseen ihan ihmisten aikaan, vastailin juuri et hyväksyn vain käteisen. Saa nähä miten käy ja muokkailen sitten tähän etenemistä.
Fiat

Poissa espi

• Todellinen Tuunaaja
« Vastaus #11 : Kesäkuu 05, 2009, 17:49:37 »
Rahanpesijät on vaan laajentaneet toimintaansa, aikaisemmin sekit oli katteellisia, mutta summat pienempiä, esim omasta videokamerasta tarjottiin parisataa enempi kuin pyynti oli.
Googlettaminen selvitti itselleni asian ja silloin pistin markkinapaikan ylläpidolle asiasta mailia ja kehottivat ilmoittamaan CIA:lle asiasta, koska kyseinen taho silloin oli heidän perässään...

Poissa fiurolssi

« Vastaus #12 : Lokakuu 17, 2010, 17:44:09 »
Noin  kuukausi sitten nettiautossa oli superhalpa Jagge E-type. Puhelin-numero ei ollut käytössä, joten otin nettiyhteyttä myyjään. Auto olikin muka Liverpoolissa ja hän olis pistänyt sen muka laivaan ja olisin joutunut maksamaan laivausyhtiölle auton hinnan +450 ekee rahtia. Olisivat muka tuoneet ovelle asti Suomessa.
Otin ko laivayhtiöön (rikolliseen paperiyhtiöön)  yhteyttä ja selvisi, ettei heillä ole suomessa ketään yhteistyökumppania. Samoin loppupelissä ko paperiyhtiö on nigerialaista syntyperää, jotta sillai.
Kaverilla oli `"vahva" stoori ja hyviä kuvia autosta. Hän oli muka ollut 20-vuotta töissä saksassa ja nyt muuttanut Britteihin, joten auton vasemmanpuoleinen ohjaus ei sopinut siellä hänelle jne löpinöitä.
Vaihdoin sähköpostitteluni saksankieliseksi, koska jos on 20-vuotta siellä muka töissä, osaa varmasti ko kieltä, vieläpä mukamas tohtorismies. Pian hän pyysi saman viestin englanniksi.  Viimeinen niitti oli, kun kerroin lentäväni Liverpooliin noutamaan autoa parin päivän kuluttua. Kerroin, että tarttin päivän aikaa jotta voin siirtää brittipankkiin kauppasumman jota en halunnut kantaa mukanani ryöstön pelossa. Samoin ilmoitin tulolentoni aikataulun jne. Siihen loppui myyjän yhteydenpito.

FTCF - Fiat Tuning Club Finland

« Vastaus #12 : Lokakuu 17, 2010, 17:44:09 »