Kirjoittaja Aihe: Unon tyyppiviat  (Luettu 20321 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Nati

• Vieras
Unon tyyppiviat
« : Heinäkuu 27, 2003, 21:30:48 »
Eli tarkotus ois tos mennä turbo uno ostaa ja haluisin tietää kyseisen auton tyyppivikoja, eli mitä kannattaa kattoo ennen ostoa. Näillä näkymin ois tarkotus ostaa mk1. Ja ruostetta ei ilmeisesti korissa ole.

FTCF - Fiat Tuning Club Finland

Unon tyyppiviat
« : Heinäkuu 27, 2003, 21:30:48 »

tomi

• Vieras
Re:Unon tyyppiviat
« Vastaus #1 : Heinäkuu 28, 2003, 01:01:55 »
Tee-se-itse halliin, auto ylös ja kattoo pohjan ainakin, pyöräkotelot jne. päältähän noi aika monet näyttää hyvältä mutta alta totuus yleensä paljastuu. Koneesta varmaan puristukset kannattaa mitata. Vaihdelootan kunto, yleensä noi vanhemmat "teho" pelit on saanu myös kenkää.

Kiske

• Vieras
« Vastaus #2 : Heinäkuu 28, 2003, 11:00:40 »
Joo ja käsijarru/takajarrut ruostuvat ajan myötä ettei ota enää ollenkaan kiinni. Tossa tehtii just toissapäivänä aikamoinen jarruremppa autoon, että saatiin ne kuntoon. No menipä sen jälkeen ainakin katsastuksesta läpi :)

Poissa Kojootti

• FTCF-Member
  • FTCF-Member
  • Hard Core Tuunaaja
  • Sukupuoli: Mies
  • just another black sheep
« Vastaus #3 : Heinäkuu 28, 2003, 16:27:02 »
nm. kokemusta löytyy kaikista mitä yllä oli. itse en meinaan vienyt ja kiva remppa nyt tullut tehtyä. kori on helposti ruostuva. omaan vaihdettiin seuraavat: helmat, KOKO lattia, takapäänjarrut, bensatankin ympäristö, ovet, uudet lokarit joihin istutettiin mk2-golffin takakaaret, taakse istutettiin uudelleen levikkeet. 3 pulloa kaasua meni. kone yleensä kestää vaikka sitä ois kengitetty. siis jos se on vakio.

uuno

• Vieras
« Vastaus #4 : Heinäkuu 29, 2003, 11:27:09 »
ruosteet ja takajarrut mullekkin ensmäiseks tulee mieleen :(

Poissa fastfiat

• Hallitus
  • Hard Core Tuunaaja
« Vastaus #5 : Heinäkuu 29, 2003, 23:49:56 »
Mulla oli 1.1 -95 ja siihen tehtiin ostettaessa kytkinremppa (ajettu 54 tkm). En muista oliko se nyt painelaakeri vai mikä, mutta painettaessa kytkin pohjaan, kuuluu ja tuntuu polkimessa "rutinaa" ja raskas käyttää. Auto meni vaihtoon, kun mittarissa oli 80 tkm ja sama rutina hieman vaimeampana oli palannut. Deltassa sanoivat, että olisi tyyppivian tapainen, ei vaarallinen välttämättä.
Alfa-Romeo 159 JTDm -13
Fiat Fiorino -80

Poissa jykä

• Admin-Member
  • Hard Core Tuunaaja
« Vastaus #6 : Heinäkuu 30, 2003, 16:36:29 »
juu tosiaan mulla on ollu 5v turbo uno-90 eli mkII, helmat on sellaset mitkä kannattaa kattoo huolella, jos on vakio helmalevike sen alla vaanii ruoste se on aika paha paikka kannattaa melkeen vuosittain irrottaa se levike ja putsata kunnolla helma levikkeen alta, takapyöräkotelot näkee hyvin sinne väliin kun ottaa sisältä ne "seinäpahvit" irti se on melko arka ruosteelle, kori on siis kuten olet viesteistä huomannu helppu ruostumaan eli kannattaa aika epäilevästi ottaa sellanen lause että ruosteeton kori unossa! turbo on sellanen sit et melkeenpä vois sanoo että siihen pitäs tehä laakeri remppa joka 100tkm välein, riippuu tietenkin miten autoa on poljettu, vakio kytkin ei ole mikää hyvä ratkasu. Parempi laittaa sinterilevy ja vakio asetelma/laakeri. En tiedä oliko vaan mun autos mut ruiskun säädöt ei oikeen tuntunu pysyvän hirmu kauan säädöissään?
Coupé 20vt -99
850 super -72
Uno 60 family -88
Bravo hgt kilpuri -97
X1/9 -82
Marea 2.0 20v -00
Bravo hgt -97(varaosa auto)

Poissa Pemansi

• Tulokas
  • *
  • Nii mun romu
Uunon ja miksei muidenkin tyyppiviat
« Vastaus #7 : Elokuu 26, 2008, 09:40:14 »
tämä linkki nyt ei ole suoraan unoon mutta kaikki varmaan osaa itse hoitaa loput löytääkseen tyyppiviat
http://www.hs.fi/autot/vikasarja/

ei kekäänn tietäis mistä vois lukea netissä fiatin huoltokirjojaja? vaikka näitä alfamerin.
Rocking with da uno

Wiudee

• Vieras
Vs: Unon tyyppiviat
« Vastaus #8 : Elokuu 26, 2008, 19:21:52 »
Hiukka vanha tää ketju jo mut,

http://www.fiat-bg.org/Downloads/Books/

tuol jotain

Poissa turbouuno

• Tulokas
  • *
  • fiat uno mk1 projekti
« Vastaus #9 : Helmikuu 12, 2010, 00:11:58 »
joo ostin minäki hyväkuntosen näköisen unon ulkosesti täys paksa se oli. omaa tyhmyyttä :-\

FTCF - Fiat Tuning Club Finland

« Vastaus #9 : Helmikuu 12, 2010, 00:11:58 »