FTCF - Fiat Tuning Club Finland

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Vinkkejä ja ohjeita BravX ja Marea  (Luettu 33450 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Judenza

  • FTCF-Member
  • Todellinen Tuunaaja
  • ****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 414
  • Mazda 6 Sportwagon 2.0 Touring AT -06
Vinkkejä ja ohjeita BravX ja Marea
« : Joulukuu 14, 2006, 15:05:55 »

Ajattelin laittaa tälläisen aiheen pystyyn, jos tänne saisi kerättyä kaikennäköisiä ohjeita ja vinkkejä liittyen k.o autoihin niin ei tarvitsisi toivoaan heittäneenä selata koko forumia läpi etsien tietoa (nim. kokemusta on)  :angel:

Tässä alkuun pari omaa ohjettani ja muutama "tietoisku" (HUOM! En ota mitään vastuuta jos onnistut jollain tavalla mokaamaan käyttämällä näitä ohjeita, ohjeet on koottu omiin kokemuksiini liittyen ja autot ovat yksilöitä!)

Marea mankan vaihto (piuhoista en ole varma mutta ainakin irroitus pätee myös BravX)

Tässä vähän ohjetta mankan operointiin, eli ensin voisi vaikka aloittaa ostamalla uuden soittimen ja antenni adapterin mallia tämä
Sitten tietenkin iso piuhasarja mankkaan jos ei ole mukana.

Mankan irrotus käy helposti kahdella ruokaveitsellä.

Aloittaa voi vaikka kurkkimalla hiukan mankan reunoja, sormet vaan kasetti pesään ja "vääntää" hiukan toista reunaa niin että näkee mankan väliin, siellä näkyy sellaset muoviset "reunat", niiden alapuolelle molemmille puolille veitset ja sitten vääntää ylöspäin, siellä on sellaset klipsut jotka pitää "ylhäältä" kiinni
                   _
mankka       /    kojelauta
            -----  mankanalareuna

Jos tosta nyt selvää saa, pitää kuitenkin nostaa ylöspäin niin että tuo klipsi kääntyy vasemmalle eli mankkaan päin, sit toi hakanen "vapautuu" kojelaudasta ja sitten vaan vetämällä irtoaa, takaa löytyy 3 liitintä: 2 normaalia iso liitäntää ja sit joku ihme liitin mihin menee 2 johtoa, ei tietoa onko kaikissa eikä tietoa mikä on.
Sitte uuden mankan ohjekirja käteen ja katsomaan kaavio jossa näkyy mikä mankan johdoista on mikäkin, kannattaa pitää esillä seuraavaa vaihetta varten:

Ennenkuin laittaa uuden mankan paikoilleen niin pitää mankan piuhoista vaihtaa keskenään "ignition" tai "heräte" yleensä keltainen ja "+12" tai "battery" yleensä punainen, marean piuhoissa toisesta liittimestä löytyy ainakin oranssi, keltainen/keltamusta, musta, punainen. Siirrä mankan liittimessä se "heräte" siihen siihen kohtaan johon tulee auton liittimessä oranssi piuha, ja mankan "battery" eli jatkuva virta siihen kohtaan johon tulee auton punainen piuha, sitten tarkistat että mustat tulee vastakkain ja muut piuhat eivät mene mihinkään auton piuhoissa. Eli yksinkertaisesti katsot että vain heräte, maa (musta) ja jatkuva virta ovat vastakkain, muut eivät saa koskea keskenään jos mankka on vain peruskäytössä ilman sähköantennia tai muita herkkuja.
Jos tätä ei tee niin mankassa ei pysy muisti (eli kanavat katoaa aina kun auton sammuttaa jne), akku purkautuu ja mankka ei lähde itsestään päälle kun auton käynnistää.
Sitten vain antenni adapteri kiinni auton antenni piuhaan ja se sitten mankan antenni liittimeen, antennipaikasta ei voi erehtyä.
HUOM! Ennen mankan lopullista paikoilleen laittoa kannattaa kokeilla käyttää autossa virrat päällä ja tarkistaa että mankka toimii kuten pitääkin, eli kun autossa ei ole virtoja niin ei ole mankassakaan, kun autossa on virrat niin mankkaan tulee virrat ja kun kanavat/asetukset säätää ja sammuttaa auton niin ne eivät häviä.
Jos mankka ei toimi edellä mainitulla tavalla niin tarkistamaan että piuhat on varmasti oikein, mankan ohjekirjasta löytyy sen johdot ja marean johdot ovat seuraavanlaiset: Oranssi = heräte/ignition, punainen = jatkuva +12, musta = maa, keltainen/keltamusta = lightning tai jotain sellaista, en tiedä mistä tulee mutta käytännössä ohjaa mankan "dimmer" toimintoa, eli kun ajovalot kytkee niin mankan näyttö himmenee "yöasentoon". Mankan heräte oranssiin, mankan maa mustaan ja mankan jatkuva +12 punaiseen.
Toiseen liittimeen ei tarvitse koskea koska sisältää vain kaiuttimien johdot, jos autossasi ei ole takakaiuttimia ja mankasta löytyy "fader" niin suosittelen kääntämään sen kokonaan eteen koska takana olevat tyhjät piuhat saattavat pahimmassa tapauksessa tehdä kiusaa.

Nyt mankka voisi olla valmis paikoilleen laitettavaksi, olettaen tietysti että toimii kuten pitää.
Eli ei muuta kun ratkiriemukkaita hetkiä uuden kieputtimen parissa!

Sekava ohje mutta eiköhän siitä jotain tajua  ;D

Kaukosäädön asennus ohjaamaan vakio keskuslukitusta 99- marea weekendiin (pätee varauksella myös bravX ja muut mareat, alempana kuvia)

Kaukosäätö sarja on mallia Cyclone jota voin suositella lämpimästi. KLIK

Marea weekendissä (99-) jossa systeemit löytyy takapenkin alta, jos vakiona kaukokeskuslukko niin siitä vastaanotinyksiköstä pitäisi löytyä ainakin seuraavat johdot: punainen, musta, oranssi, valkopunainen, mustapunainen, vaaleanpunainen, vihreä ja 2 vaalean sinistä. En ole varma mistä kaikista nämä löytyy mutta ainakin omassani ELX marea wknd:issä oli, 1.8litrainen malli.
Näistä piuhoista punainen on jatkuva +12, musta maadoitus, oranssi "heräte" eli virtalukon kautta tuleva, valkopunainen ohjaus, mustapunainen ohjaus, vaaleanpunaisesta ei tietoa, vihreästä ei tietoa, vaaleansiniset vilkkujen ohjaus.
Jos kyseessä cyclonen uusi kaukosarja niin kytkentä tapahtuu maadoittamalla liipaisu.
Kytkentä käytännössä, ensin mainitut johdot cyclonen yksikön päässä:
Punainen                -> Auton +12
Musta                    -> Auton maadoittavaan
Valkoinen               -> Klukon ohjaukseen (punamusta jos kauko-ohjaus ennestään, valkoinen jos pelkkä klukko)
Valkoinen/musta      -> Klukon ohjaukseen (punavalkoinen, sininen jos pelkkä klukko)
Sininen (tai violetti) -> Parkkien johtoihin, vilkkuihin tarvitsee 2 diodia väliin (vaaleansiniset johdot, parkeista ei tietoa)
Keltainen ja musta/keltainen samaan vaikka maapiuhan kanssa.
Oranssi ja oranssi/musta johto poikki ja teippiä päähän, ei tarvita tässä kytkennässä.
Vaaleanpunaiseen teippiä päähän, erillisen kanavan ohjaukseen tarkoitettu, esim takaluukun avaus solenoidilla.

Auton päässä vihreän, oranssin ja vaaleanpunaisen voi teipata, niitä ei tarvita tässä kytkennässä.
Ohjauspiuhat kannattaa ensimmäisellä kerralla testiä varten laittaa vaikka sokeripalalla kiinni, on helppo vaihtaa jos on mennyt väärinpäin.
Vilkkuihin tarvitsee cyclonen tapauksessa  tälläisen väliin, eli 2 diodia mallia esim 1N5401

Jos ei ole vakiona tuota kaukosäätöä niin täytyy etsiä keskuslukituksen ohjausjohdot jotka on brav/marea sininen ja valkoinen, jos löytää keskuslukituksen pääyksikön niin sen liittimestä pitäisi ainakin löytyä.
Tässä pari ohjetta jos olisi apua (tarvitset acrobat readerin jonka voit ladata ilmaiseksi tästä)
Fiat-Brava-Bravo-SX-98
Fiat-Marea-97

*Kiitokset defan ohjeista kuuluu p0werille*

Marea weekend ajovalo- ja parkkipolttimot

Lyhyet: h1, Pitkät: h1, parkit: "t10" lasikanta, vilkut normaalit muistaakseni 21w oranssit polttimot, löytyy mm motonetistä ja isoimmilta huoltoasemilta.
Takana: 2x 21w normaali iso lamppu ("parkit"), 2x 21/5w normaali iso 2lankainen (jarru- ja ajovalo), vilkut samanlaiset kun edessä.

Ulkoa en muista muita mutta jossain vaiheessa lisäilen niitä.
Ajovaloiksi suosittelen Phillips Nightguide double life polttimoita, ovat kalliit mutta ainakin mareassa parantavat huomattavasti valotehoa.
Pitkiksi samanlaiset tai Phillips Vision plus 50%, halvemmasta päästä hyväksi on osoittautunut Phillips premium +30% (noin 3e/kpl) ja Osram Silver vision (n. 3-5e/kpl) myös Phillips Bluevisionit ovat osoittautuneet hyviksi mutta nykyisestä hintatasosta ei tietoa.
Jos taskusta löytyy 190euroa ylimääräistä ja haluaa tehokkaat valot bravX/marea niin katuauto.fi osoitteeseen ja tilaamaan Amp:n valmistama H1 xenon sarja, 6000k on näillä näkymin tehokkain "väri", alempaa löytyy juttua asennuksesta mareaan.

BravX ja marea takalasin sulat

Motonetistä löytyy:
Brava 47cm "Fiat-malli" varrella. . . . . . . . . . . . .  12-4702    13.50
Bravo 33cm "Fiat-malli" varrella. . . . . . . . . . . . .  12-3306    13.50
Bravo 33cm Vaihtokumi "Fiat-malli". . . . . . . . . . . .  12-3302     4.90
Marea-Weekend 41cm Vaihtokumi "Fiat-malli". . . . . . . .  12-4102     6.90

HUOM! Varressa on erikoiskiinnitys.

Kaiuttimet BravX ja marea

Bravo: Etuovissa 5x7", sovitteella kivuttomasti 5.25" (saattaa istua paikoilleen ilman sovitettakin) ja aika helposti 6.5". Takana ilmeisesti ei mitään mutta hattuhyllylle asentelee melkein mitä vaan..
Brava: Edessä sama homma kun bravossa. Takana ilmeisesti luokkaa 3.5" paikat.
Marea sedan: Etuovissa sama homma kuin edellä, takana ei tietoa mutta sovitteella nätisti 5.25"
Marea wknd: Etuovissa sama kuin edellä, takana 3.5" paikat.

Kaikissa malleissa myös kojelaudalla diskantit, jos erkkasatsin asentaa niin jakoblokeille löytyy ainakin paikka vasemmalta: sulakerasian sisältä ja oikealta hanskalokeron takaa.
Hyviä erkkasatseja eteen on mm. dls ms6 ja dls b6, mahtuvat paikoilleen 12-14mm mdf korokerenkaalla.

BravX/Marea pulttijako ja vanne tietoa

Pulttijako kaikissa kolmessa (myös weekend) 4x98, keskireikä 58.1mm, ET muistaakseni 35, joku tarkentaa jos väärin.
Ainakin Bravossa mahtuu 205/40/17 vanteet ja renkaat pyörimään heittämällä, 215/40/17 30mm madalluksella saatu läpi katastuksesta ja pyörii ongelmitta (kiitos Lasse)
Ja muistakaahan sitten aina se muutoskatsastus jookoskookos  :-*

Jatkuu seuraavassa viestissä, tästä limitti täynnä, tätä editoitaan sitten tarpeen mukaan.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 23, 2007, 21:59:33 kirjoittanut Judenza »
Kirjattu
Hyvin se menee, niinhän se eilenki.
Ex fiatit ennen japaniin vaihtoa: -99 Marea weekend 1.8 R.I.P, -04 Stilo mw 1.8

Weez

  • FTCF-Member
  • Todellinen Tuunaaja
  • ****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 306
  • Bravo 1.6 16V
Re: Vinkkejä ja ohjeita BravX ja Marea
« Vastaus #1 : Joulukuu 14, 2006, 16:39:43 »

Noihin etukaiuttimiin, niin itellä meni 5.25" ilman minkään näkösiä sovitteita. Tiiä sitten onko tehtaalta joskus lähteny esim. kahdella eri ovipahvityypillä autoja maailmalle.

Niin ja varsin hyvä idea tää topic.. pointsit Judenzalle!

Judenza

  • FTCF-Member
  • Todellinen Tuunaaja
  • ****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 414
  • Mazda 6 Sportwagon 2.0 Touring AT -06
Re: Vinkkejä ja ohjeita BravX ja Marea
« Vastaus #2 : Joulukuu 14, 2006, 17:05:32 »

Kiitän ja kumarran positiivisesta palautteesta Weez  8)
Lisäsin ton skobe tiedon tohon, forumilla kaikki tieto puoltaa sovitteita niin lisäsin vain tuohon perään.

Edellisestä viestistä tuli limitti täyteen ni heitetääs uutta kehiin.

BravX peilien irroitus esim jalkojen maalausta varten (pätee tod.näköisesti myös mareaan)

Varmuuden vuoksi akun maa piuha irti, sitten sisälle ja se oven peilikolmio irti (lähtee vetämällä), peilin johtoliitin irti, ensin 3 näkyvää ruuvia auki, sen jälkeen pitäisi kumin/muovin alta paljastua 3 lisää, ne vielä auki ja sitten varotaan vaan tiputtelemasta sitä irtonaista peiliä  ;)


ABS Yksikön korjaus Mareasta (pätee varauksella myös BravX)

Linkistä topiciin josta löytyy erinomainen ohje kuvineen: KLIK

Kiitos InSane!
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 22, 2007, 20:13:45 kirjoittanut Judenza »
Kirjattu
Hyvin se menee, niinhän se eilenki.
Ex fiatit ennen japaniin vaihtoa: -99 Marea weekend 1.8 R.I.P, -04 Stilo mw 1.8

-Brava-

  • FTCF-Member
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 545
  • Fiat meni, nykyään ajellaan Toyotalla
Re: Vinkkejä ja ohjeita BravX ja Marea
« Vastaus #3 : Joulukuu 14, 2006, 23:59:45 »

ainoastaan bravaan ja niille, joilla pysyy kolvi kourasa: molemmat punaset elementit palamaan takavaloista. ensin porataa sopiva reikä ylimpään elementtiin, sovitellaan siihen lasikantasen lampun kanta ja 3w lamppu ja tinataan pätkä johtoa sopivaan paikkaan, niihin mustasa muovisysteemisä oleviin johtimiin.

jarruvalotki saa palamaan molemmisa muttei enää kelpaa katsastuskonttorin setälle, ainakaa sillä tyylillä millä minä sen toteutin joten jätetäämpä kertomatta.. koko virityksen laillisuudesta en tiiä mutta eipä tuosta kellään sanomista tullu.
Kirjattu

-Brava-

  • FTCF-Member
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 545
  • Fiat meni, nykyään ajellaan Toyotalla
Re: Vinkkejä ja ohjeita BravX ja Marea
« Vastaus #4 : Joulukuu 16, 2006, 13:37:47 »

Bravo Guide kannattaa kattoa, löytyy kaikenlaista. On ohjeita ovipahvien irrotukseen, takalasin pyyhkimen poistoon ja kolisevan takapenkin korjaamiseen. ja paljo muuta jota ei nyt muista.  ;) Samalta sivulta löytyy välilehti "Modding", sieläki on paljo asiaa.

moderaattorit: laittakaapas tämä pysyväksi aiheeksi.
Kirjattu

Lasse

  • FTCF-Member
  • Tuning-kalustoa
  • ***
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 235
Re: Vinkkejä ja ohjeita BravX ja Marea
« Vastaus #5 : Joulukuu 16, 2006, 22:15:52 »

Lainaus
ainakin Bravossa mahtuu pyörimään 205/40/17 vanteet ja renkaat pyörimään heittämällä
   Tästä on aihe muuallaki.. isompaaki taitaa olla mutta ainakin 215/40/17 30mm madalluksella ilman mitään onkkelmaa, käyny kattastuksessaki..
Kirjattu

Jay

  • Lakipykäläpoliisi
  • FTCF-Member
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 536
Re: Vinkkejä ja ohjeita BravX ja Marea
« Vastaus #6 : Joulukuu 27, 2006, 04:47:45 »

Pysyväksi
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 01, 2007, 17:58:53 kirjoittanut Jay »
Kirjattu
Fiat Uno -86 (Tweety-projekti)

Judenza

  • FTCF-Member
  • Todellinen Tuunaaja
  • ****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 414
  • Mazda 6 Sportwagon 2.0 Touring AT -06
Re: Vinkkejä ja ohjeita BravX ja Marea
« Vastaus #7 : Tammikuu 08, 2007, 11:29:48 »

Marean lähivalojen muuttaminen Xenoneiksi. Suosittelen jos mairen vakiovalojen tehottomuus häiritsee, valoteho paranee todella paljon, kuvaa tulee tällä viikolla!

Asentelin tossa maireen Amp H1 xenon sarjan jonka ostin katuauto.fi autotarvike liikkeestä ja tässä nyt oma versioni asennuksesta.
Työkaluiksi kannattaa varata puukko, pyöreä viila (tai vaihtoehtoisesti reikäterä poraan, en muista nyt kokoa mutta lisään senkin), nokkapihdit,  10mm lenkkiavain (ja riippuen akun kiinnitystavasta myös 10mm räikkä jatkovarrella), ja akun napojen avaamiseen sopiva lenkkiavain jos ei ole 10mm. Aikaa kannattaa varata ainakin 2tuntia asentajasta ja autosta riippuen ettei tarvitse alkaa hoppuilemaan, itseltäni meni hiukan vajaa puolitoistatuntia josta suurin osa kului miettimiseen.

Ohjeet pätevät 1.8mareaan, 1.6 litraisessa ja muissa voi olla enemmän tilaa ja parempia sijoituspaikkoja ballasteille.
*En ota mitään vastuuta jos onnistut hajottamaan itsesi, autosi, valosi tai mitä muuta tahansa näitä ohjeita noudattamalla, valojen asennus vaatii kärsivällisyyttä ja varovaisuutta!*
*Xenon valoja ei saa sellaisenaan asentaa katukäyttöä varten suomen lainsäädännön takia, Katuauto.fi tai ohjeen kirjoittaja ei ota mitään vastuuta väärinkäytöksistä!*

Aloitetaan irroittamalla syylärin päällä oleva muovi ja siitä ilmanputsarikoppaan lähtevä imuputki, muovi on kiinni 3:lla 10mm pultilla ja putki irtoaa ihan vetämällä. Sen jälkeen irroitetaan ensin akun miinusnapa, plusnapa ja sen jälkeen kiinnitys ja akku pois.
Onhan tuossa oma työnsä mutta helpottaa valojen asennusta huomattavasti kuskinpuolella kun on enemmän tilaa huiskia.
Sitten aloitetaan asennus vaikka kuskin puolelta, otetaan ensin parkki ja vilkku irti ja polttimot pois, sen jälkeen lähivalojen muovisuoja pois.
Muovisuojaan olisi tarkoitus tehdä sen kokoinen reikä että xenonpolttimot johdoissa oleva läpivienti kumi mahtuu siihen mutta ei kuitenkaan niin isoa että ei istu tiiviisti, materiaali on pehmeää muovia ja helppo leikata puukolla pieni reikä jonka jälkeen viilalla suurennetaan ja pyöristetään aukko sopivaksi.
Sitten irroitetaan vakiopoltin ja se metallinen kiinnitysklipsi, klipsin toinen kiinnistys "koukku" kannattaa suoristaa niin että saat laitettua sen helposti takaisin.
Otetaan xenon polttimon johdot ja vedetään se "verkkosukka" toisten johtojen päältä kasaan liittimen päätyyn, sen jälkeen vedetään varovasti sitä läpivienti kumia mahdollisimman paljon polttimosta pois päin että saadaan polttimon asennusta varten tarpeeksi johtoa.
Pujotetaan johdot läpi reiästä liittimet edellä sen muovikuvun "sisäpuolelta" ja asetellaan läpivienti kumi paikoilleen.
Irroitetaan umpiosta vakiopolttimon johdot ja kytketään xenon poltitmon valmiit "abicot" niihin, musta johto joka on kiinni polttimon kiinnityskehikossa on maa ja irtonainen joka tulee polttimon "päätyyn" (pitäisi olla sellainen muovisuoja päällä) plussa, plussa kytketään xenonin punaiseen abicoon ja maa mustaan abicoon, kiepautetaan hieman teippiä vielä plussan liitoksen päälle varmuudenvuoksi.
Otetaan xenonpolttimon muovisuoja ja varresta se musta vaahtomuovirengas pois ja asetetaan poltin paikoilleen VAROVASTI EIKÄ KOSKETA SORMILLA LAMPUN LASIIN! Sen jälkeen pujotetaan metalliklipsin kiinnitys "koukku" paikoileen ja taivutetaan klipsi polttimon päälle, painetaan vielä toinen suoristettu kiinnitys"koukku" pidikkeeseensä ja painetaan klipsi kiinni, varmistetaan vielä että poltin on suorassa ja kunnolla kiinni.
Aletaan asettelemaan muovikupua takaisin paikoilleen samalla varovasti vetäen ylimääräistä johtoa kuvun sisältä pois.
Kun kupu on paikoillaan ja kunnolla kiinni, varmistetaan vielä läpivienti kumin kiinnitys, sen jälkeen otetaan toinen ballasti laatikostaan seuraavaa vaihetta varten.

Kuskin puolella ballastille löysin paikan ilmanputsarikotelon ja umpion välistä lokarin "sisäpuolelta", irroitin ballastin metallikehikon ja pyöritin muutaman kierroksen kuplamuovia ballastin ympärille, kytkin liittimet kiinni (ballastissa on liittimen kiinnityskohdassa 2 "kynttä", liitin kytketään niin päin että kiinnittyy pienempään kynteen joka on ballastin reunan puolella) *Tässä välissä laitetaan akkuun hetkeksi piuhat ja kokeillaan että xenon toimii* ja jos kaikki kunnossa niin ujutetaan mötikkä paikoilleen, ballasti istuu todella napakasti paikoillaan jos tarpeeksi kuplamuovia tai muuta "täytettä" ympärillä. Vedetään vielä varovaisesti se verkkosukka takaisin kunnolla johdon päälle.

Sitten siirrytään apparin puolelle ja tehdään siellä samat hommat mitä edellä, ballastille löytyy paikka jäähdytysnestesäiliön kiinnitys pultista, ballastin kehikon kiinnikettä kun taittaa hiukan niin menee hyvin kiinni.

Sen jälkeen taas kokeillaan että molemmat valot toimii ja laitetaan kamat takaisin kiinni.
Ajetaan vielä auto tasaiselle, valot päällä kävellään jonkun matkan päähän ja tarkistetaan ettei valot häikäise vastaantulijoita.

Asennus ei todellisuudessa ole vaikea mutta tarvitsee hiukan kärsivällisyyttä huonon tilan takia joten ei kannata tästä säikähtää, helpompiakin tapoja varmasti on mutta tässä oma versioni  :angel:

Umpion irroittamalla pääsisi kaikkein helpoimmalla mutta itse en ainakaan keksinyt miten umpion päässä olevan "pallokiinnikkeen" saisi irti, haynesin korjauskirjassa siihen käytettiin eräänlaista vipua mutta en tälläistä mistään saanut kehitettyä.

Asennuksen jälkeen: KLIK ja KLIK
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 26, 2008, 23:34:32 kirjoittanut Judenza »
Kirjattu
Hyvin se menee, niinhän se eilenki.
Ex fiatit ennen japaniin vaihtoa: -99 Marea weekend 1.8 R.I.P, -04 Stilo mw 1.8

Jay

  • Lakipykäläpoliisi
  • FTCF-Member
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 536
Re: Vinkkejä ja ohjeita BravX ja Marea
« Vastaus #8 : Helmikuu 09, 2007, 05:37:47 »

Marean lähivalojen muuttaminen Xenoneiksi.
Sori tuottaa pettymys mutta et voi mitenkään muuttaa Marean valoja laillisesti "xenon valoiksi" toivottavasti et ole pilannut mairen umpioita kauhean pahasti.
Pliis älkää nyt menkö hukkaamaan rahojanne. Jos on alla ralliauto juniorisarja tai N-sarja niin laittakaa joka lamppuun jos rahaa riittää.
Kirjattu
Fiat Uno -86 (Tweety-projekti)

Niewitch

  • FTCF-Member
  • Vakiokalustoa
  • **
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 89
Re: Vinkkejä ja ohjeita BravX ja Marea
« Vastaus #9 : Helmikuu 12, 2007, 23:45:15 »

Niin ja brava SX malliin ainakin saa keskuslukon kauko-ohjauksen pelkällä kaukoreleen vaihdolla. Homma onnistuu 5 minuutissa.
Kirjattu

Judenza

  • FTCF-Member
  • Todellinen Tuunaaja
  • ****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 414
  • Mazda 6 Sportwagon 2.0 Touring AT -06
Re: Vinkkejä ja ohjeita BravX ja Marea
« Vastaus #10 : Helmikuu 13, 2007, 00:31:03 »

Jay, ohjeen alkupäässä lukee ettei ole laillista tuolla tavalla, ja tuolla ohjeistetulla tavalla ainut muutos mitä umpioihin/koko autoon tulee on vain reikä polttimoiden muovisissa suojakuvuissa.
Mielestäni n.200euroa ei ole paha hinta valotehon moninkertaistumisesta. Ja valothan ovat nyt aidot xenonit, ainoastaan umpiot eivät ole "aidot"
Jokainen saa käyttää omaa harkintaansa tämän muutoksen kanssa eikä todellakaan ole rahat hukkaan menneet.
Anteeksi mutta en kyllä täysin ymmärrä viestisi pointtia, siitä ei mielestäni selvinnyt mitään mikä ei olisi jo omassa postauksessani selvitetty.  :-\

Niewitch, kiitoksia, en muistanut ollenkaan tuota  ;D

EDIT: Typo
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 13, 2007, 00:33:48 kirjoittanut Judenza »
Kirjattu
Hyvin se menee, niinhän se eilenki.
Ex fiatit ennen japaniin vaihtoa: -99 Marea weekend 1.8 R.I.P, -04 Stilo mw 1.8

AjH

  • FTCF-Member
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 1499
  • 20v ilmankierrätin
Re: Vinkkejä ja ohjeita BravX ja Marea
« Vastaus #11 : Maaliskuu 26, 2007, 00:06:25 »

Jay, ohjeen alkupäässä lukee ettei ole laillista tuolla tavalla, ja tuolla ohjeistetulla tavalla ainut muutos mitä umpioihin/koko autoon tulee on vain reikä polttimoiden muovisissa suojakuvuissa.
Mielestäni n.200euroa ei ole paha hinta valotehon moninkertaistumisesta. Ja valothan ovat nyt aidot xenonit, ainoastaan umpiot eivät ole "aidot"
Jokainen saa käyttää omaa harkintaansa tämän muutoksen kanssa eikä todellakaan ole rahat hukkaan menneet.
Anteeksi mutta en kyllä täysin ymmärrä viestisi pointtia, siitä ei mielestäni selvinnyt mitään mikä ei olisi jo omassa postauksessani selvitetty.  :-\

Niewitch, kiitoksia, en muistanut ollenkaan tuota  ;D

EDIT: Typo

Ite vaihdon Bravon keulalle Marean ELX/HLX lyhdyt joissa on projektorit ja valoteho lyhyilläkin on vähintään riittävä.

Laillisuudesta se pointti että vakuutusyhtiö voi vahinkotilanteessa alentaa korvauksia tälläisien "laittomuuksien" perusteella.

Ja mainitaan nyt vielä se että mulla ei ole näitä vastaan mitään niin kauan kun valot ovat kunnossa ja eivät häikäise vastaantulijoita. Näin vaan kovin monessa autossa on kun valot ovat Xenonit tai "look-a-liket". Valitettavasti. Säädöillähän siitäkin selviäisi...
Kirjattu
www.turvajarjestelmat.net - Mårbackan autohuolto
Harrasteena hitsausta, välineinä TIG(RSTlle) ja MIG(mustalle). Pako- ja ahtoputket yms.

JAntti

  • Vieras
Re: Vinkkejä ja ohjeita BravX ja Marea
« Vastaus #12 : Maaliskuu 26, 2007, 21:33:22 »

Alla linkki ohjeisiin ja Marean korjauskäsikirjan esittely. Sen alla linkit manuaalin lataukseen.

http://www.fiatforum.com/marea-technical/83778-fiat-marea-workshop-manual-cd.html

http://rapidshare.com/files/3203333/fmwm.part1.rar
http://rapidshare.com/files/3208171/fmwm.part2.rar
http://rapidshare.com/files/3212986/fmwm.part3.rar
http://rapidshare.com/files/3217025/fmwm.part4.rar

Tuolla manuaalit neljässä n. 80 megan paketissa. Rapidsharessa on sitten odotusajat, jos sen tekee näiden FREE-klikkausten takaa. En suosittele maksamista. Kun olet saanut paketin nro 1, joudut odottamaan n. 40-50 minuuttia, ennen kuin voit aloittaa toisen osan latauksen ja sitten on taas pidempi tauko ennen kolmatta etc etc. Mutta kannattaa odottaa..... Ja ennen ekaa latausta joudut odottamaan 1.2 minuuttia ja siinä ehdit lukea muutaman mainoksen. Sitten tulee se varmistuskoodi, ja sitten vasta alkaa lataus.

Sitten vain purat paketit ja menet fiat marea workshop manual-kansioon, klikkaat index.htm ja alat selata ohjeita. Windows XP herjaa activeX-suojauksista, mutta ne kannattaa hyväksyä, että näet kaiken ja ohjeet toimii kuten ne on suunniteltu.

Ainakin tänään 19.05.2007 linkit toimi ja jokainen paketti olisi tullut perille.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 26, 2007, 18:45:53 kirjoittanut J_Antti »
Kirjattu

niGzu

  • Todellinen Tuunaaja
  • ****
  • Poissa
  • Viestejä: 262
Vs: Vinkkejä ja ohjeita BravX ja Marea
« Vastaus #13 : Maaliskuu 25, 2008, 14:12:20 »

http://www.bravotuning.it/component/option,com_wrapper/Itemid,73/

Hirmuinen määrä kuvia laitetuista Bravoista, sieltä vaan katselemaan ja saamaan ideoita!  ;)
Kirjattu

AjH

  • FTCF-Member
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 1499
  • 20v ilmankierrätin
Vs: Vinkkejä ja ohjeita BravX ja Marea
« Vastaus #14 : Maaliskuu 25, 2008, 16:11:44 »

Näyttää tuolla olevan useampikin Suomi-tuttu, mm muutamasta FTCF:ltä tutusta HGT:stakin on kuvia ;) Kaukuan tipun keltainen siellä vilahteli ja se musta-kromiteipattu näytti myös olevan joukossa noin äkkiseltään selattuna.
Kirjattu
www.turvajarjestelmat.net - Mårbackan autohuolto
Harrasteena hitsausta, välineinä TIG(RSTlle) ja MIG(mustalle). Pako- ja ahtoputket yms.

Coupé 20vt+

  • Admin
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 4417
  • Fiat Coupé 20v turbo plus (Ahdin määrää tahdin!)
Vs: Vinkkejä ja ohjeita BravX ja Marea
« Vastaus #15 : Maaliskuu 27, 2008, 21:03:18 »

Näyttää tuolla olevan useampikin Suomi-tuttu, mm muutamasta FTCF:ltä tutusta HGT:stakin on kuvia ;) Kaukuan tipun keltainen siellä vilahteli ja se musta-kromiteipattu näytti myös olevan joukossa noin äkkiseltään selattuna.

Joo ja vielä jopa ainaki yks mun ottama kuva :o http://www.bravotuning.com/foto/details.php?image_id=1458... Ja prkl ent. autoki viel http://www.bravotuning.com/foto/details.php?image_id=1354...
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 27, 2008, 21:13:34 kirjoittanut Coupé 16vt+ »
Kirjattu
Fiat Coupé 20vt+ -99

Judenza

  • FTCF-Member
  • Todellinen Tuunaaja
  • ****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 414
  • Mazda 6 Sportwagon 2.0 Touring AT -06
Vs: Vinkkejä ja ohjeita BravX ja Marea
« Vastaus #16 : Heinäkuu 09, 2008, 22:21:14 »

Joo voi poistaa, piuhat poikki ja teippiä päihin, ei ainakaan itselläni aiheuttanut mitään sivuvaikutuksia.
Kirjattu
Hyvin se menee, niinhän se eilenki.
Ex fiatit ennen japaniin vaihtoa: -99 Marea weekend 1.8 R.I.P, -04 Stilo mw 1.8

fiarrari

  • Vieras
Vs: Vinkkejä ja ohjeita BravX ja Marea
« Vastaus #17 : Elokuu 15, 2008, 18:09:52 »

kiitoksia mankan asennus ohjeista.kertaalleen mankan pain v****a asensin ja ihmettelin että tulipa ostettua huono mankka ku häviää kaikki asetukset aina kun auton sammuttaa '.|  ja sitte satuin lukee nämä ohjeet ja tajusin hölmöilleeni......nyt toimii niinkuin pitää joten isot kiitokset ;D
Kirjattu

joninom

  • FTCF-Member
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 762
  • Ei merkillä väliä kuhan se on Fiat
Vs: Vinkkejä ja ohjeita BravX ja Marea
« Vastaus #18 : Maaliskuu 21, 2013, 22:40:20 »

Bravossa kierrosten laskiessa jos pakoputki resonoi takapäästä, ja lämpösuojien heiluminen on jo pois suljettu, poraa muutama itestään porautuva ruuvi katalysaattoriin. Oma yksilö ei ollut ainoa laatuaan joka tätä teki, ja resonointi loppu kun seinään. Ei mitään vaikutusta ollut mihinkään, muutakun äänen häviämiseen.
Kirjattu
Hei, olen asianajaja Janne, asianajanananne, ajan asiaanne asianajanananne
 


Adblocker...

Ftcf.org pyörii ilmaisvoimin ja ainoa keino ylläpitää palvelinta on mainokset.
Toivoisimme, että et käytä adblockeria tällä sivustolla. Kiitos :)