Kirjoittaja Aihe: Takajousitus paukkuu  (Luettu 41522 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa fiat11

  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Viestejä: 793
  • Bravo + Punto
Vs: Takajousitus paukkuu
« Vastaus #100 : Huhtikuu 14, 2012, 17:32:44 »
yllä olevassa viestissä lukee että autokeskuksesta 35€kpl, tarvii 2kpl. Aika työläs ja kallis homma vaihtaa niin kunnon puslat ettei heti pääse hajoamaan..

Poissa JJ

  • FTCF-Member
  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 22
  • Sukupuoli: Nainen
Vs: Takajousitus paukkuu
« Vastaus #101 : Huhtikuu 21, 2012, 13:54:57 »
Terve! Itsellä olisi kanssa taka-akselin puslien vaihto ajankohtainen. Mistähän saisi mahdollisimman laadukkaat puslat
ja suht nopeasti? Onko kukaan hakenut motonetistä ja minkähän merkkisiä mahtoivat olla? Entä mitähän merkkejä esim. tuo
Fixus-ketju myy? Muistaako kukaan vielä?
Itse itselleni vastaten, Fixukselta tuli haettua 30e kappalehintaan ja Lemförder on valmistaja, joten pitäisi olla laadukkaat.
Fiat Coupe 2.0 16vt -94
Alfa Romeo 159 2.4 jtdm q-tronic -07

Entiset
Fiat Punto 75 sx -97
Fiat Punto GT -97
Fiat Stilo 1.9 jtd mw -04

Poissa Mino

  • FTCF-Tukija
  • Todellinen Tuunaaja
  • *****
  • Viestejä: 337
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Takajousitus paukkuu
« Vastaus #102 : Huhtikuu 22, 2012, 12:05:17 »
Milläs kilometrimäärillä porukka on jounut alustan osia uusimaan... Nyt ois 90t mittarissa ja vielä pyörii iloisesti alkuperäisosilla :).
Hallamaatuska

Poissa thompson

  • Tuning-kalustoa
  • ***
  • Viestejä: 105
Vs: Takajousitus paukkuu
« Vastaus #103 : Huhtikuu 23, 2012, 08:20:27 »
Milläs kilometrimäärillä porukka on jounut alustan osia uusimaan... Nyt ois 90t mittarissa ja vielä pyörii iloisesti alkuperäisosilla :).

200-220tkm välillä vaihtui paljon alustan osia (Puslat, jouset, iskarit, edestä alatukivarsi)

Poissa thompson

  • Tuning-kalustoa
  • ***
  • Viestejä: 105
Vs: Takajousitus paukkuu
« Vastaus #104 : Kesäkuu 14, 2012, 14:49:49 »
Sitten kun alkaa takapäästä kuulumaan metallista kilinää niin kannattaa tsekata iskareiden suojapellit vai mitkä nuo oikein ovatkaan: http://tinypic.com/player.php?v=2hqdpu1&s=6

Poissa MaReA

  • FTCF-Member
  • Todellinen Tuunaaja
  • ****
  • Viestejä: 404
  • Sukupuoli: Mies
  • Stilo Multi Wagon -04
Vs: Takajousitus paukkuu
« Vastaus #105 : Kesäkuu 14, 2012, 19:02:11 »
Milläs kilometrimäärillä porukka on jounut alustan osia uusimaan... Nyt ois 90t mittarissa ja vielä pyörii iloisesti alkuperäisosilla :).

Just tuli Multiwagoniin 100tkm täyteen ja pidemmän aikaa jo takana kolissut. Menee puslien vaihtoon ens viikolla  8)

Fiat Stilo Multi Wagon 1.6 -04
Fiat Punto 60 1.2 -03 "dynamic"
Fiat Marea 1.6 -98 (Vaimon "Ferrari") R.I.P.

Poissa volveri

Vs: Takajousitus paukkuu
« Vastaus #106 : Elokuu 06, 2012, 08:15:19 »
Tervehdys Stilo kansa!
Niin sitten minäkin jalostin Fiat karriääriäni, ja vaihdoin Punton Stiloon. (kehitystä sekin ;D). Kuinka ollakkaan oman Stiloni toinen pusla piti pauketta niin pkrl**sti ja eikun motonetin kautta autolla kotiin, kun myyjä oli tulut ihan kohtalaisesti hinnassa vastaa. Suuret kiitokset teille sivuston kirjoittajille siitä, että sain paljon ennakkotietoa asian valmistelusta, ja etenkin toi erään britin kuvasarja asiasta auttoi ymmärtämään remontin haasteellisuutta. Onneksi on itselläni kohtuullinen paikka missä auto laittaa, joten eikun toimeen. Varasin asialle pari päivää aikaa, jos tulee jotain ylimääräistä ja ennakoimatonta vastaa, mutta homma oli tehty kolmessa tunnissa.!!! Minä ekakertalainen ja teinipoika kaverina saimme homman tehtyä tosi nopeasti ja tunkkiin rakennetulla rässillä sekä siihen rakennetulla työkalulla (itse hitsaten ruuvin pätkistä ja putken palasista tehty) uuden helan rässääminen paikalleen onnistui tosi hyvin.
Viestini onkin niille joilla asia on edessä, että nuo korjauksesta pyydettävät hinnat 500-800€ mitä näillä sivuilla on ollut, on ihan puhdasta lypsämistä!!!
Jos valmistelee remontin huolella, ja varmistaa esim. että jarruputket aukeavat liitoksestaaan kunnolla, ei ole iso homma remppaa tehdä

Poissa jarna65

Vs: Takajousitus paukkuu
« Vastaus #107 : Elokuu 14, 2012, 21:01:22 »
Puslat on ne yleinen takapään ongelma,ei kuullema saa nylon puslia,kestäis pidempään,pieni vinkki:käyttäkää katsatuskonttorilla,jos ette tiedä varmasti mikä vikana,itse Multi Wagonin käytin,maksoi 20e,todettiin takapään puslat väljät,jonka takia kolahteli montuissa,eipä tartte tehdä turhia investointeja,sama kun etupää veteli,toinen alatukivarsi väljä,sekin todettiin katsastuskonttorilla.Ihmettelen noita 500-800e kustannuksia,puslat maksoivat muutaman kympin kappale,Jyväskylästä varaosa-amailmasta sain,vaihto maksoi vähän alta 300e.Miksi ihmeessä ihmiset vievät fiattinsa johonnii merkkiliikkeeseen huoltoon,osaavat ne muutkin niitä laitta,Delta kun muutenkin on nii kovassa huudossa hintojensa kanssa :((

Poissa derrick

Vs: Takajousitus paukkuu
« Vastaus #108 : Elokuu 12, 2013, 13:15:31 »
Ei pauku takajouset mutta katsastussetä oli sitä mieltä että "taka-akselin tuennan laakerointi välyksellinen vasemmalla ja oikealla".

Tarkoittaako välyksellinen laakerointi siis rikkinäisiä puslia?

Poissa maple

  • Tuning-kalustoa
  • ***
  • Viestejä: 249
  • Ärgeletto Campari!
Vs: Takajousitus paukkuu
« Vastaus #109 : Lokakuu 21, 2013, 12:35:45 »
Ei pauku takajouset mutta katsastussetä oli sitä mieltä että "taka-akselin tuennan laakerointi välyksellinen vasemmalla ja oikealla".

Tarkoittaako välyksellinen laakerointi siis rikkinäisiä puslia?

Tarkoittaa se.
Ex-Stiloisti. Taivasosuus varmistettu.

Talon exät ja nykyiset:
1979 127/L
1978 133
1996 Uno 1.1 Ie S
2003(4) Stilo Multiwagon 1.6
1999 Bravo 80
2007 Grande Punto 1.4 95

Poissa punto2001

  • Tuning-kalustoa
  • ***
  • Viestejä: 226
Vs: Takajousitus paukkuu
« Vastaus #110 : Elokuu 04, 2014, 00:28:06 »
Nyt kun on itselläni uusi kumppani tuo stilo mw 2004 1.4 16v jolla takana 165tkm, olisi aika ihmetellä mikä siellä takana paukkuu. millainen se taka puslien kolkutus oikein on jos ovat vaihtokunnossa? itsellä kuuluu semmoinen pieni (mielestäni) kolina sieltä takaata ja katsuri viime viikolla sanoi puslien olevan ihan ok, on siis tuttu leima mies ja pyysin, että katsoo ne tarkkaan jotta tiedän milloin remontti pitää aloittaa kun rekisteröinti katsastuksessa autoni käytin! jokatapauksessa semmoinen ihan pieni pauke sieltä kuuluu ja se tulee pääasiassa ihan pienissä töyssyissä oli ne teräviä tai ei, mutta jos vaikka tiputtaa perän tai yhden takapyörän kerrallaan korkealta kanttikiveltä alas, nii ei kuulu mitään, jos taas ajaa perän ylös korkean kanttikiven päälle niin silloin sama pauke kuuluu? en löydä väljää takapäästä, kyllä esimerkiksi puntossa paukkuu pahemmin jos etutukivarren takahela on hajalla, että pienempi pauke tästä stilostani lähtee!

Poissa fiat12

  • Todellinen Tuunaaja
  • ****
  • Viestejä: 371
  • AR Mito QV
Vs: Takajousitus paukkuu
« Vastaus #111 : Elokuu 04, 2014, 07:42:11 »
ei tuossa oikein muu voi olla kuin jousi poikki, takaakselin helat tai iskarin yläpusla moro

Poissa punto2001

  • Tuning-kalustoa
  • ***
  • Viestejä: 226
Vs: Takajousitus paukkuu
« Vastaus #112 : Elokuu 04, 2014, 07:59:09 »
täytyypä ne jouset vielä katella tarkemmin mutta iskarit on hyvät kun ovat uudehkot ja merkkikin on bilstein, ne tarkistin eilen, mutta kyllä sitä todennäköisesti pääsee isojen puslien vaihtoon lähitulevaisuudessa jos ei muita kolinan aiheuttajia löydy

Poissa punto2001

  • Tuning-kalustoa
  • ***
  • Viestejä: 226
Vs: Takajousitus paukkuu
« Vastaus #113 : Elokuu 29, 2014, 00:16:03 »
vaihdoin taka-akseliin puslat, ei paha homma kun teki sopivat työkalut! se iso pauke jäi pois mutta edelleen kolisee, ei tarvitse tien pinnassa olla kuin pientä epätasaisuutta niin  semmoinen kolina/helinä kuuluu takapäästä, mikä perkule sen tekee, iskarit eivät siis ole uudet mutta en minä niissä  mitään vikaa nähnyt? ihan kun olisi joku osa irti jossain, onko kenelläkään kokemusta stilon erinäisistä kolinoista? autoni on siis farkku mallia

Poissa teraja

Vs: Takajousitus paukkuu
« Vastaus #114 : Elokuu 15, 2016, 21:23:44 »
Ajantasaista hintatietoa ja vinkkiä: Mårbackan autohuoltoa ei ole enää olemassa, mutta C & G Service Kirkkonummella osaa homman (ja työllistää nykyään Mårbackan kaverinkin).

Teetin iskareiden laiton taakse ja puslien vaihdon, iskarit oli itse hankittu, mutta puslat tuli huollon kautta - 335e oli kokonaislasku. Mielestäni varsin hyvä hinta.

FTCF - Fiat Tuning Club Finland

Vs: Takajousitus paukkuu
« Vastaus #114 : Elokuu 15, 2016, 21:23:44 »