FTCF - Fiat Tuning Club Finland

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Takajousitus paukkuu  (Luettu 66180 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

nurppa

  • Todellinen Tuunaaja
  • ****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 376
Vs: Takajousitus paukkuu
« Vastaus #50 : Heinäkuu 19, 2010, 21:37:57 »

Ei noista mikään näyttäny semmoselta jonka laitoin stilooni.Mut mul ei mw.
Kirjattu
Näillä mennään!!!
Ford mondeo 2.0 gt

Solifer skootteri
Kymco skootteri
88 toyota camry
jos asiaa ni soita 0405123551(ehkä vastaa enkä en)

am

  • FTCF-Member
  • Vakiokalustoa
  • **
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 61
  • Stilo Mw, Stilo 5d
Vs: Takajousitus paukkuu
« Vastaus #51 : Heinäkuu 19, 2010, 22:05:22 »

kiitos tiedoista. Varaosaliikkeessä tarjoili myös vastaavan kuvan kanssa osaa kaikkiin Stiloihin sopivaksi, mutta http://www.fiatforum.com/stilo-guides/145729-mutliwagon-rear-suspension-bushes.html näissä vaihto-ohjeissa ei näkynytkään tuollaista palikkaa.

Tuolla Heikalla näyttää osa vastaavalta: http://www.heikka.fi/kauppa/index.php?main_page=product_info&cPath=2_117_424&products_id=739 kuin vaihto-ohjeissa.

Täällä parempi kuva: http://cgi.ebay.co.uk/FIAT-STILO-REAR-AXLE-BUSHES-/160453277460
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 20, 2010, 11:04:31 kirjoittanut am »
Kirjattu

nurppa

  • Todellinen Tuunaaja
  • ****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 376
Vs: Takajousitus paukkuu
« Vastaus #52 : Heinäkuu 20, 2010, 13:14:52 »

Juu toi alimmassa kuvassa oleva pusla on tutun näköinen :) senkaa on tullu painittua ;D
Kirjattu
Näillä mennään!!!
Ford mondeo 2.0 gt

Solifer skootteri
Kymco skootteri
88 toyota camry
jos asiaa ni soita 0405123551(ehkä vastaa enkä en)

arimika

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Poissa
  • Viestejä: 65
Vs: Takajousitus paukkuu
« Vastaus #53 : Heinäkuu 24, 2010, 20:04:24 »

Maanantaina menossa puslien vaihtoon. Apumiehenpuolella ei ole enään kumia ollenkaan toisella puolella puslaa. Killometrejä mittarissa 217 tKm
Kirjattu
Fiat Croma 2006 1,9 JTD multijet 8V
2009-2012 Fiat Stilo 2004 - 1,9 JTD 115 Multiwagon

am

  • FTCF-Member
  • Vakiokalustoa
  • **
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 61
  • Stilo Mw, Stilo 5d
Vs: Takajousitus paukkuu
« Vastaus #54 : Heinäkuu 29, 2010, 15:11:03 »

täällä on ollut näitä hintatietoja, joten... Stilo mw puslat 70 euroa 2kpl ja vaihtotyö 240euroa Laukaassa. Nyt lähti kolinat pois autosta :)
Kirjattu

arimika

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Poissa
  • Viestejä: 65
Vs: Takajousitus paukkuu
« Vastaus #55 : Heinäkuu 29, 2010, 17:38:27 »

Itellä makso 120,- vaihto ja puslat 35,- kpl. Vaihdatin Järvenpäässä minulta saa puhelin numeron jos tarvetta..
Kirjattu
Fiat Croma 2006 1,9 JTD multijet 8V
2009-2012 Fiat Stilo 2004 - 1,9 JTD 115 Multiwagon

MW95

Vs: Takajousitus paukkuu
« Vastaus #56 : Elokuu 04, 2010, 19:19:52 »

Niin alkoi täälläkin multiwagonin(-04) pusla liruttamaan nesteitä ulos.
Mittarissa vasta 55tkm,joten melkoista pastaa tuntuvat nää nestepuslat olevan.
Ja hintahaitari puslien asennukselle tosi iso.Ensikysely AD-huolto malminkartanoon tuotti järkytyksen:650€,
sisältäen puslat(100€/kpl).
No puslat lähti tilaukseen heikalta 32€/kpl.Ja sitten pitäisi löytyä kohtuuhintainen korjaamo pääkaupunkiseudulta tai
lähiympäristöstä,joka homman osaa.(Toi Järvenpään hinta jo tosi kohtuullinen).
Laitelkaapahan rohkeesti vaan lisää hintatietoja/kokemuksia puslien asennuksesta eri korjaamoissa,jottei ihmisiä liikaa rokoteta
moisten pasta puslien asennuksesta.
Kirjattu

P

Vs: Takajousitus paukkuu
« Vastaus #57 : Elokuu 08, 2010, 10:05:45 »

Itellä makso 120,- vaihto ja puslat 35,- kpl. Vaihdatin Järvenpäässä minulta saa puhelin numeron jos tarvetta..


Moi,

Samaa ongelmaa pukkaa ja numero kyllä kelpais kun täällä Jpäässä itsekkin asustelen.


-P-
Kirjattu

arimika

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Poissa
  • Viestejä: 65
Vs: Takajousitus paukkuu
« Vastaus #58 : Elokuu 09, 2010, 18:29:23 »

Itellä makso 120,- vaihto ja puslat 35,- kpl. Vaihdatin Järvenpäässä minulta saa puhelin numeron jos tarvetta..


Moi,

Samaa ongelmaa pukkaa ja numero kyllä kelpais kun täällä Jpäässä itsekkin asustelen.


-P-

Laita yksityisviestiä niin laitan numeron
Kirjattu
Fiat Croma 2006 1,9 JTD multijet 8V
2009-2012 Fiat Stilo 2004 - 1,9 JTD 115 Multiwagon

thompson

  • Tuning-kalustoa
  • ***
  • Poissa
  • Viestejä: 105
Vs: Takajousitus paukkuu
« Vastaus #59 : Marraskuu 18, 2010, 00:04:44 »

puslat vaihdettu taakse, mutta pauke jatkuu montuissa kuten tähänkin saakka. Iskarit seuraavaksi listalle?
Kirjattu

Ose

  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Viestejä: 504
  • Fiat Bravo Mjet, Fiat Marea Weekend 1,8
Vs: Takajousitus paukkuu
« Vastaus #60 : Marraskuu 18, 2010, 08:27:36 »

Marea sai myös nelipyöräsuuntaajalta tuomion, puslat vaihtoon. Oikea takapyörä auraa ja molelempien camberit on miinuksella. Auto muuttui loppukesän rengaspäivityksessä dramaattisesti huonommaksi. Takaa lähti kiertoon Falken Ziex 912 kumit (kovat ja jäykät) ja tilalle tuli pehmeät Goodyearin Duragripit, autosta tuli arvaamaton ajettava kun takapää (oikea takanen) alkoi kuljettaa autoa sivusuunnassa.
Kirjattu
Bravo Mjet 8V Powered by KCR 147 hp 310 Nm, Marea Weekend 1,8 115 MPI, ex; Brava 1,4i, Tempra STW 1,6 MPI, Ducato 2,5 D, Regata Weekend 85, Ritmo 1,7 D,  131 Mirafiori 1,6 L 127 Stella, Lancia Prisma 1,6 MPI

Stilo03

  • Tuning-kalustoa
  • ***
  • Poissa
  • Viestejä: 216
Vs: Takajousitus paukkuu
« Vastaus #61 : Joulukuu 21, 2010, 12:15:53 »

Itellä makso 120,- vaihto ja puslat 35,- kpl. Vaihdatin Järvenpäässä minulta saa puhelin numeron jos tarvetta..

Moi

Laita vain tuo halpa korjaamon numero tässä rohkeasti vain jakoon, onko Jpään AD? Pitäisi itellä nimittäin kanssa laitattaa nuo puslat.
Muitakin edullisia paikkoja otetaan kanssa huomioon kerava- jpää suunnalla.

kiitos
Kirjattu

arimika

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Poissa
  • Viestejä: 65
Vs: Takajousitus paukkuu
« Vastaus #62 : Tammikuu 03, 2011, 11:29:34 »

Itellä makso 120,- vaihto ja puslat 35,- kpl. Vaihdatin Järvenpäässä minulta saa puhelin numeron jos tarvetta..

Moi

Laita vain tuo halpa korjaamon numero tässä rohkeasti vain jakoon, onko Jpään AD? Pitäisi itellä nimittäin kanssa laitattaa nuo puslat.
Muitakin edullisia paikkoja otetaan kanssa huomioon kerava- jpää suunnalla.

kiitos

Numero on 0400 834425 /Riku ja paikkahan on Järvenpäässä,

Tosiaan itse ostin osat täältä http://www.enkunautovaraosa.fi/ ja työ tehtiin tuolla Järvenpäässä.


- Ari
Kirjattu
Fiat Croma 2006 1,9 JTD multijet 8V
2009-2012 Fiat Stilo 2004 - 1,9 JTD 115 Multiwagon

Ose

  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Viestejä: 504
  • Fiat Bravo Mjet, Fiat Marea Weekend 1,8
Vs: Takajousitus paukkuu
« Vastaus #63 : Tammikuu 03, 2011, 17:38:46 »

Marea sai myös nelipyöräsuuntaajalta tuomion, puslat vaihtoon. Oikea takapyörä auraa ja molelempien camberit on miinuksella. Auto muuttui loppukesän rengaspäivityksessä dramaattisesti huonommaksi. Takaa lähti kiertoon Falken Ziex 912 kumit (kovat ja jäykät) ja tilalle tuli pehmeät Goodyearin Duragripit, autosta tuli arvaamaton ajettava kun takapää (oikea takanen) alkoi kuljettaa autoa sivusuunnassa.
Marea oli nosturilla; toinen puoli purkaantui suosiolla, toinen ei. Autossa ABSit niin pitää vähän kikkailla siinä purkamisessa. Otettiin myös jarrut auki, kengät pois ja vaijerit irti. Jarrukilvet köytettiin ABS-anturien takia autoon kiinni ja otettiin vaan kynkkä penkkiin. ABS anturit eivät lähde rumpujarrullisessa ehjänä irti ja maksaa alkaen 85 €/kpl Anturien johtojen liittimet on takapenkin alla, kannattaa avata ja vetää piuhat näkyville niin ei vaurioidu. Jarruletkut saa olla kiinni, ei tarvitse ilmata. Toisen puolen isoon kynkänpulttiin piti käyttää voimaa; hitsasin  5/8 hienokierrepultin kierrepätkän siihen kantaan, iso hylsy päälle ja mutterista pulttikoneella suurimmalla asennolla ja paineella vetoa, veli löi paineilmavasaralla pulttia toiseen päähän, johan lähti liikkeelle. Vanhat laakeroinnit oli suht ok mutta kun auton ajettavuus kerran korjaantui niin ok.
Opin yhden muunkin asian remontin aikana, auto oli senverran ylhäällä että en yltänyt takaluukkun niin vedin kaasupumpusta keskeltä luukkua alas> hops männänvarsi solmuun ja helposti...
Kirjattu
Bravo Mjet 8V Powered by KCR 147 hp 310 Nm, Marea Weekend 1,8 115 MPI, ex; Brava 1,4i, Tempra STW 1,6 MPI, Ducato 2,5 D, Regata Weekend 85, Ritmo 1,7 D,  131 Mirafiori 1,6 L 127 Stella, Lancia Prisma 1,6 MPI

colazo

  • Tuning-kalustoa
  • ***
  • Poissa
  • Viestejä: 227
Vs: Takajousitus paukkuu
« Vastaus #64 : Tammikuu 04, 2011, 22:34:19 »

Mulla on alkanut kuulumaan kolinaa takaata joka on vähän kuin tavarat kontissa aiheuttaisi sen mutta kun olen tavarat poistanut niin kolina jatkuu joten onko mullakin pusla/puslat rikki :(
Kirjattu
Fiat Stilo 2004 95 3d

thompson

  • Tuning-kalustoa
  • ***
  • Poissa
  • Viestejä: 105
Vs: Takajousitus paukkuu
« Vastaus #65 : Tammikuu 05, 2011, 22:49:10 »

Mä menin hakemaan hylsyä tänään katsastuksesta, kun takapää pohjaa pienissäkin epätasaisuuksissa ... mutta kaikeksi yllätykseksi leima tuli ja iskareiden kuntokin on kuulemma ihan ok. Puslat on vaihdettu 1000km sitten ja iskarit ilmeisesti ovat kunnossa, mutta edelleen pohjaa ::) Voiko takajousi olla niin "väsynyt"?
Kirjattu

Patteri

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Poissa
  • Viestejä: 68
Vs: Takajousitus paukkuu
« Vastaus #66 : Tammikuu 05, 2011, 23:17:11 »

Mulla oli toinen pusla rikki, mutta ei ne sitä katsastuksessa huomanneet. Tuo rikkinäinen pusla kyllä ikävästi jysäyttää jo pienissäkin nopeuksissa.
Tuohon jousen väsymiseen en oikein usko. Stilon takajousi on oikeasti aika löysänoloinen, mutta se kuuluu asiaan. Kannattaa vilkaista myös iskarin yläpään kumin kunto.
Kirjattu

Ose

  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Viestejä: 504
  • Fiat Bravo Mjet, Fiat Marea Weekend 1,8
Vs: Takajousitus paukkuu
« Vastaus #67 : Tammikuu 05, 2011, 23:18:26 »

Marea ei kolissut, paukkunut tms. Ainoa ongelma oli tuo arvaamaton ajokäytös. Kulki suoraan joskus hyvinkin pitkään mutta oli hermostuttava kun otti tien kallistuksista sitten yhtäkkiä suuntaa ja kun oikea takanen aurasi niin suunta oli aina keskitielle, ei kiva.
Kirjattu
Bravo Mjet 8V Powered by KCR 147 hp 310 Nm, Marea Weekend 1,8 115 MPI, ex; Brava 1,4i, Tempra STW 1,6 MPI, Ducato 2,5 D, Regata Weekend 85, Ritmo 1,7 D,  131 Mirafiori 1,6 L 127 Stella, Lancia Prisma 1,6 MPI

Jalamari

  • FTCF-Member
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 941
  • Se minkä pelti heittää, sen Pakla peittää.
Vs: Takajousitus paukkuu
« Vastaus #68 : Tammikuu 06, 2011, 01:06:17 »

^Eikös tuo ajokäytös kuulu aina italialaiseen autoon. Jos ei ole pyöränkulmat ihan kohdallaan.
Kirjattu

Ose

  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Viestejä: 504
  • Fiat Bravo Mjet, Fiat Marea Weekend 1,8
Vs: Takajousitus paukkuu
« Vastaus #69 : Tammikuu 06, 2011, 12:36:29 »

^Eikös tuo ajokäytös kuulu aina italialaiseen autoon. Jos ei ole pyöränkulmat ihan kohdallaan.
Kyllä se kuuluu ihan mihin autoon vaan jossa ei ole pyöränkulmat kohdallaan. Ainahan se ei juuri vaikuta ajettavuuteen, kuluttaa vaan renkaita...
Kirjattu
Bravo Mjet 8V Powered by KCR 147 hp 310 Nm, Marea Weekend 1,8 115 MPI, ex; Brava 1,4i, Tempra STW 1,6 MPI, Ducato 2,5 D, Regata Weekend 85, Ritmo 1,7 D,  131 Mirafiori 1,6 L 127 Stella, Lancia Prisma 1,6 MPI

Stilo03

  • Tuning-kalustoa
  • ***
  • Poissa
  • Viestejä: 216
Vs: Takajousitus paukkuu
« Vastaus #70 : Helmikuu 08, 2011, 09:16:48 »

Mulla oli toinen pusla rikki, mutta ei ne sitä katsastuksessa huomanneet. Tuo rikkinäinen pusla kyllä ikävästi jysäyttää jo pienissäkin nopeuksissa.
Tuohon jousen väsymiseen en oikein usko. Stilon takajousi on oikeasti aika löysänoloinen, mutta se kuuluu asiaan. Kannattaa vilkaista myös iskarin yläpään kumin kunto.

Jep

Olisko kenelläkään tietoa edullisesta korjaamosta, jossa nämä puslat voisi vaihdattaa?. Tuusula, Järvenpää, Kerava suunnalla. Kolisee nyt jo aika pahasti, tosin ajo käyttäytymiseen ei ainakaan vielä vaikuta. Auto on stilo 100 - 2003.
Delttassa pyytävän n 600 ekee tuosta hommasta.
Kiitokset jo etukäteen tiedoista.

Kirjattu

Ville58

  • Vieras
Vs: Takajousitus paukkuu
« Vastaus #71 : Helmikuu 08, 2011, 14:39:41 »

^ Keilaile hieman ylöspäin. Löytyy Järvenpäästä.
Kirjattu

colazo

  • Tuning-kalustoa
  • ***
  • Poissa
  • Viestejä: 227
Vs: Takajousitus paukkuu
« Vastaus #72 : Maaliskuu 27, 2011, 19:38:09 »

Jees jees kyllä nyt kelpaa taas ajella :D Puslat vaihdettiin järvenpäässä ja auto tuntuu taas paljon vakaammalta eikä kolise  8)
Stilon puslat muuten Fixuksessa 45€ 2kpl joten sielt kandee hakee jos on tarvetta.
Kirjattu
Fiat Stilo 2004 95 3d

Stilo03

  • Tuning-kalustoa
  • ***
  • Poissa
  • Viestejä: 216
Vs: Takajousitus paukkuu
« Vastaus #73 : Maaliskuu 28, 2011, 08:27:44 »

Jees jees kyllä nyt kelpaa taas ajella :D Puslat vaihdettiin järvenpäässä ja auto tuntuu taas paljon vakaammalta eikä kolise  8)
Stilon puslat muuten Fixuksessa 45€ 2kpl joten sielt kandee hakee jos on tarvetta.

Moi
Oliko varmasti 2 kpl:tta tuohon hintaan? Katselin nettikaupasta fixuksesta niin näytti n 34€/kpl?
Järvenpään korjaamo?
Kirjattu

arimika

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Poissa
  • Viestejä: 65
Vs: Takajousitus paukkuu
« Vastaus #74 : Maaliskuu 29, 2011, 20:00:07 »

Jees jees kyllä nyt kelpaa taas ajella :D Puslat vaihdettiin järvenpäässä ja auto tuntuu taas paljon vakaammalta eikä kolise  8)
Stilon puslat muuten Fixuksessa 45€ 2kpl joten sielt kandee hakee jos on tarvetta.

Moi
Oliko varmasti 2 kpl:tta tuohon hintaan? Katselin nettikaupasta fixuksesta niin näytti n 34€/kpl?
Järvenpään korjaamo?

Minä ostin osat toisesta paikasta ja ne on täyskumiset
Järvenpään korjaamo:
Numero on 0400 834425 /Riku ja paikkahan on Järvenpäässä,

Tosiaan itse ostin osat täältä http://www.enkunautovaraosa.fi/ ja työ tehtiin tuolla Järvenpäässä.


- Ari
ps saa sanoa minulta terveisiä
Kirjattu
Fiat Croma 2006 1,9 JTD multijet 8V
2009-2012 Fiat Stilo 2004 - 1,9 JTD 115 Multiwagon
 


Adblocker...

Ftcf.org pyörii ilmaisvoimin ja ainoa keino ylläpitää palvelinta on mainokset.
Toivoisimme, että et käytä adblockeria tällä sivustolla. Kiitos :)