Jahans, no kyllä se sit sitten viittais siihen rikkinäiseen moottoriin. Mutta jos pesun jälkeen on alkanut ryppyilemään niin tarkistappa johtoliitin mikä menee siihen moottoriin. Ja vie vaikka se moottori sisälle kuivamaan, jos ei autotallia. Ainakin Mareassa ja Alfassa tuo säätömoottori on ollut hyvin esillä valon takapuolella suunniilleen keskivaiheilla valoa ja lähtenyt irti kuin korkkia auki kiertämällä vajaan vartti kierroksen.
E:Jahans. Muutama viesti ylempää löytyi tuohon purkuun ohje ja muutakin.
Bosch car servicestä saa ainakin Alfaan korkeudensäätömoottorin alle 30 eurolla. Stilossakin on Boschin säätömoottori, oliskohan sama kuin Alfa 147:ssä. Korkeudensäätömoottori on helppo vaihtaa itsekin, moottori sijaitsee saman luukun alla mistä vaihdetaan H7-lähivalopoltinkin, puskuria ei todentotta tarvitse irrottaa, vain etupyörä ja sisälokasuoja ja oikealla puolella tuulilasinpesulaitteen säiliö. Moottori on musta suorakaiteenmallinen mötikkä ja on kiinni kahdella ruuvilla. Itseasiassa olen irrottanut ko. osan itse oikealta puolelta suoraan poltimenvaihtoluukusta purkamatta em. juttuja, etupyörä, lokasuoja, tuulilasinpesulaitteen säiliö (Stilo 130 3d). Operaatio vaatii sorminäppäryyttä. Moottorin irrotus ja laittaminen takaisin kesti max 15 min. On edelleenkin rikki (vika todennäköisesti liukuvastuksessa) - enkä enää vaihda/korjaa sitä kun olen jo tehnyt vaihtokaupan ko. autosta diesel Puntoon, joka tulee tuokokuun puolivälissä.