FTCF - Fiat Tuning Club Finland

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Käsijarrusta  (Luettu 2090 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Juhani

Käsijarrusta
« : Elokuu 20, 2008, 21:53:35 »

Kuinka ylös käsijarru oikein saa nousta ilman, että hylätään katsastuksessa? Auto nimittäin hylättiin aikaisemmin tässä kuussa käsijarrun takia, koska oikean puolen jarru ei pitänyt riittävän hyvin. Käyttöjarruissa ei ollut mitään huomautettavaa. Hain tänään auton pajalta ja korjaaja väitti työn tehdyksi. Kävin kokeilemasa jarrua ja nyt kahva nousee sellaiset viisi pykälää ennen kuin ottaa kiinni ja kaikkiaan kahvan saa ylös sellaiset 11-12 pykälää ilman suurempia ponnisteluja. Tuollaista lienee turha mennä konttorille näyttämään, koska hylkääminen vaikuttaa ilmeiseltä!?
Kirjattu

Maia

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Poissa
  • Sukupuoli: Nainen
  • Viestejä: 70
Vs: Käsijarrusta
« Vastaus #1 : Elokuu 22, 2008, 00:44:16 »

Naksahduksien määrän saa pienennettyä käsijarruvaijerin kiristyksellä, mutta se ei ole avain katsastuksessa, jos jarrut silti ottaa kiinni epätasaisesti.
Kirjattu
Not the power - but the appearance ;)

Andyc

  • Vieras
Vs: Käsijarrusta
« Vastaus #2 : Elokuu 23, 2008, 09:48:57 »

Itsellä napsahtaa sellaiset 5 pykälää ja siitä eteenpäin joutuu jo väkisin repimään, meni läpi katsastuksesta moitteetta pari viikkoa sitten. Pelkällä vaijerin säädöllä parani.
Kirjattu

Boom Driver

  • FTCF-Member
  • Tuning-kalustoa
  • ***
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 174
Vs: Käsijarrusta
« Vastaus #3 : Elokuu 23, 2008, 10:20:55 »

Mistäs toi vaijeri kiristetään. Meinaan ittellä nousee johonkin 70 asteen kulmaan se. eli ihan liikaa mun makuun.
Kirjattu
Punto -02

Wiudee

  • Vieras
Vs: Käsijarrusta
« Vastaus #4 : Elokuu 23, 2008, 10:52:56 »

Kaverilla hylkäs kun käppäri nousi liikaa. Vaikka tuo ei vaikuta turvallisuuteen mitenkää jos vaan toimii..
Kirjattu

Andyc

  • Vieras
Vs: Käsijarrusta
« Vastaus #5 : Elokuu 24, 2008, 07:24:36 »

Käsijarrun takana on tuhkakuppi ainakin mk2 mallissa. Sen ottaa irti ja ei kun säätö puuhiin. Tais olla 10mm avaimella ne säädöt jos oikein muistan. Ei kannata sitten liikaa kiristää. Voi alkaa muuten savu nousta hihnoista ajaessa :D
Kirjattu

ealab

  • Vieras
Vs: Käsijarrusta
« Vastaus #6 : Elokuu 24, 2008, 15:02:20 »

Liikevaraa on hyvä säilyttää. Vaijeri kokee liikettä ja pysyy kunnossa paremmin. Ei rupea jumitella.
Kirjattu

Boom Driver

  • FTCF-Member
  • Tuning-kalustoa
  • ***
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 174
Vs: Käsijarrusta
« Vastaus #7 : Elokuu 24, 2008, 17:14:08 »

Kiitti vinkeistä, oli tosi helppo kiristää. Nyt sen saa vedettyä joku 10 naksausta (ennen 15), mutta viidennellä se pitää jo ihan suht jyrkässä mäessä.  :)
Kirjattu
Punto -02

sigmeoni

  • FTCF-Member
  • Vakiokalustoa
  • **
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 56
  • Fiiju
Vs: Käsijarrusta
« Vastaus #8 : Elokuu 25, 2008, 18:32:14 »

Mulla ei menny liijon mk1 punto käsijarrusta ensimäisellä kerralla tutkin syytä kun ei autanunut vaijerin kiristäminen niin löyty syy jarru kengistä otti käsijarrun vipu keski akseliin kun veti käsijarrun pääle. Näkee  hyvin kun ottaa tulpat pois, josta vaihetaan käsijarru vaijeri (taka rummussa sisä puolella). Ite korjasin pikaseen purin jarrut ja otin käsi jarru kengän linkusta sentin pois ei ota enää akseliin. En tiijä onko muila ollut samaa ongelmaa käsijarrussa tuli kun vaihoin kaiki tarvike osat 2 vuotta sitten toimi tähän asti mutta vähän kulahti alko ottaa akseliin kiini. Ois varmaan toiminut vähän aikaa jos ois uusinut taas kengät. Senti peli varaa nyt kaksi  ;D
Kirjattu
Puntosta sekasin
 


Adblocker...

Ftcf.org pyörii ilmaisvoimin ja ainoa keino ylläpitää palvelinta on mainokset.
Toivoisimme, että et käytä adblockeria tällä sivustolla. Kiitos :)