FTCF - Fiat Tuning Club Finland

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: V*tutus-keskustelu  (Luettu 279302 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Uno_mas

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 1079
  • Live Long and Prosper
Vs: V*tutus-keskustelu
« Vastaus #1325 : Tammikuu 08, 2016, 23:12:10 »

Kiva huomata näillä pakkasilla, että keväällä vaihdettu termostaatti on jämähtänyt auki asentoon >:(
Kirjattu
Fiat barchetta -98
Fiat grande punto multijet -08

Tonza

Vs: V*tutus-keskustelu
« Vastaus #1326 : Tammikuu 10, 2016, 17:03:34 »

Mukava mennä autolle vain huomatakseen, että joku k*sipää pöllinyt takarenkaan tehden samalla kivat jäljet autoon...
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 10, 2016, 17:38:33 kirjoittanut Tonza »
Kirjattu

Fletch

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 876
  • Pari riisikippoa, Uno 70SL ja 127
Vs: V*tutus-keskustelu
« Vastaus #1327 : Tammikuu 25, 2016, 17:28:19 »

Croma ollut hoidettavana nyt rontti 2vko ja tähän menessä huolto saanut selville sen että aski vuotaa hieman öljyä ja että se varmaan on kytkinakselin stefa. Suorastaan ällistyttävää, itse tiesin tuon jo ennen joulua kun soittelin ko. firmaan ja kyselin innostusta tehdä asialle jotain kun ovat takuun tuolle askille antaneet kun sen siihen autoon vaihtoivat. Pienet saumat että sais kotteron omaan talliin tälläviikolla, saapa nähdä  ::)

Aina sama juttu kun ei itse tee. Nytkin olin niin lähellä tehdä ite mutta kallistuin tohon kun ei pitäis olla mun murhe kun takuun alainen kampe niin (luulin) että parempi kun ei koske.
Kirjattu
Exät: Fiat Uno Fire -88, Fiat Tempra 1.6 -93, Alfa Romeo 156 2.5 -98, Fiat Stilo 1.2 -03, Fiat Linea 1.3 Mjet -08, Fiat Punto 75 SX -98, Fiat Marea Weekend 1.8 -99, Fiat Croma 1.9 16v Mjet -06

AriFerra

  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 508
Vs: V*tutus-keskustelu
« Vastaus #1328 : Helmikuu 19, 2016, 10:25:39 »

Kuuden kilometrin työmatka vaihtui 95 kilometriksi.
Kirjattu
S.P.Q.R. -> Sono pazzi questi romani

Ex F14T:
Ritmo 105 TC -82, Ritmo 105 TC -83, Uno 70 SL -88, Stilo 130 -03, Bravo 150 T-Jet -07

MUUT: Ascona 1.9 -75, BMW 320 V6 -82, BMW 320 V6 -84, Golf II -88, Polo Classic 1.6 -98, Grand Scenic II 2.0T -08

Fletch

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 876
  • Pari riisikippoa, Uno 70SL ja 127
Vs: V*tutus-keskustelu
« Vastaus #1329 : Huhtikuu 12, 2016, 08:33:40 »

Croma vinoilee että takasumari kaput. Koukun asentaneet x-pertit vissiin ryöstäneet koukun 13-napaselle pistokkeelle yhden johdon poikki. Ei huvittais sitten yhtään alkaa purkaa takakontin verhoiluja  >:(
Kirjattu
Exät: Fiat Uno Fire -88, Fiat Tempra 1.6 -93, Alfa Romeo 156 2.5 -98, Fiat Stilo 1.2 -03, Fiat Linea 1.3 Mjet -08, Fiat Punto 75 SX -98, Fiat Marea Weekend 1.8 -99, Fiat Croma 1.9 16v Mjet -06

nipaka

Vs: V*tutus-keskustelu
« Vastaus #1330 : Huhtikuu 13, 2016, 23:45:42 »

Croma vinoilee että takasumari kaput. Koukun asentaneet x-pertit vissiin ryöstäneet koukun 13-napaselle pistokkeelle yhden johdon poikki. Ei huvittais sitten yhtään alkaa purkaa takakontin verhoiluja  >:(
Sitten koukkuasennusfirman pakeille.
"Tilasin vetokoukkuasennuksen, en valojen häiriöilmoituksia"
Kirjattu

Fletch

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 876
  • Pari riisikippoa, Uno 70SL ja 127
Vs: V*tutus-keskustelu
« Vastaus #1331 : Toukokuu 04, 2016, 10:13:22 »

Pesukone räjähti. Johan sillä olikin jo 3,5v ikää. Taitaa olla nykymaailmassa jo pitkäikäinen kampe. Viimenen Candy meillä  >:D
Kirjattu
Exät: Fiat Uno Fire -88, Fiat Tempra 1.6 -93, Alfa Romeo 156 2.5 -98, Fiat Stilo 1.2 -03, Fiat Linea 1.3 Mjet -08, Fiat Punto 75 SX -98, Fiat Marea Weekend 1.8 -99, Fiat Croma 1.9 16v Mjet -06

nipaka

Vs: V*tutus-keskustelu
« Vastaus #1332 : Toukokuu 04, 2016, 13:13:30 »

Liian kestävää ei kannata tehdä kun myynti kärsii. Korjata ei kannata kun kannen avaaminen huollossa maksaa neljänneksen uuden koneen hinnasta. Sitten ihmetellään romujen suurta määrää.
Oma Cylinda juhlii kohta 20-vuotissynttäreitään. On sentään merkintä: Made in Finland  :angel:

Kysäse kuluttajaneuvojalta menisikö virhevastuun piikkiin. Pitäähän pesukoneen kestää pidempään.
Kirjattu

v.v

  • FTCF-Member
  • Tuning-kalustoa
  • ***
  • Poissa
  • Viestejä: 182
Vs: V*tutus-keskustelu
« Vastaus #1333 : Toukokuu 24, 2016, 18:17:50 »

Haha.  ;D Aamusta alko gt:n etupyörän laakeri ääntämään.. Kesken työpäivän tuli emännältä viesti että karautti viime kesänä ostetun (!!kerrankin uutena!!...) ruohonleikkurin metalliseen tontin rajapaaluun.. B&S:n purkaminen tuli alotettua, terän kiinnikkeet halibazuiba ja kovasti näyttäs et kampiakseliki ottanu itteensä.. uus kampiakseli näyttäs olevan ~50-80€ ulkomailta.. sillähän sais jo pari käytettyä leikkuria.. jos sitä pistäs atomeiksi ton ja kattos mitä kaikkea sitä tarviskaan. Edellinen leikkuri tais olla ~20v vanha.. kaupungin puutarhan vanha, pelastettu romukuormasta ja ei tullu säälittyä pätkääkään ja pelas loistavasti.. rupes vaan loppuaikoina öljyä syömään samassa suhteessa bensan kanssa..  ;D
Kirjattu
Punto 80 Dynamic -04
Bravo -99
Brava -01
Stilo MW -04
Punto GT -97
Barchetta -97
Punto 75sx -95

Uno_mas

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 1079
  • Live Long and Prosper
Vs: V*tutus-keskustelu
« Vastaus #1334 : Kesäkuu 09, 2016, 19:46:27 »

Mikäkö v*tuttaa, Trafi >:(

Trafi ja sen kivat uudet säännökset, että madallusjousia muutoskatsastaessa pitää olla lappu pyöränkulmiensäädöstä.
Katsastuskonttorin pilkunn*ssijat vieläpä vaativat, että kaikki arvot pitää olla "vihreällä".
Milläs säädät arvot tehtaan antamiin, jos ainoa mitä voi säätää on etupään auraus.

Se on sitten kiva, jos esim. taka-akselisto ei olekkaan ihan tehtaan arvoissa eikä mitään säätömahdollisuutta ole  >:(
Kirjattu
Fiat barchetta -98
Fiat grande punto multijet -08

Fletch

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 876
  • Pari riisikippoa, Uno 70SL ja 127
Vs: V*tutus-keskustelu
« Vastaus #1335 : Kesäkuu 09, 2016, 20:57:38 »

^Käy ottaa lappu eka vakiojousilla ja sitten iskee madallusjouset alle niin avot.
Kirjattu
Exät: Fiat Uno Fire -88, Fiat Tempra 1.6 -93, Alfa Romeo 156 2.5 -98, Fiat Stilo 1.2 -03, Fiat Linea 1.3 Mjet -08, Fiat Punto 75 SX -98, Fiat Marea Weekend 1.8 -99, Fiat Croma 1.9 16v Mjet -06

Uno_mas

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 1079
  • Live Long and Prosper
Vs: V*tutus-keskustelu
« Vastaus #1336 : Kesäkuu 09, 2016, 21:46:25 »

Ei vaan ole vakiojousia kuin 3kpl ehjiä. Yksi oli poikki niin siinä samalla päivittyi madallusjousiksi.
Muutenkin epäilen, että tuskin on 12 vuotta vanhan Punton taka-akseli enää tehtaan antamissa arvoissa. Onko ollut edes uutena?

Alfa foorumin puolella tästä älyttömyydestä onkin oma ketju. Kauhulla jo sieltä luin, mutta järkytys oli silti aika suuri konttorilla.
Jotain hyvää sentään, ei onneksi inssi kerennyt leimausta aloittaa niin sai peruttua koko homman ja rahat takaisin.

Oli vielä joulukuussa marean muutosleima hiukan helpompi tapaus. TÜV lappu leimamiehelle ja muutos otteeseen.


Eli nyt ei sitten kannata mennä kokeilemaan alustasarjan muutoskatsastusta, jos kulmien säätölapussa on yksikin kulma "punaisella"
Kirjattu
Fiat barchetta -98
Fiat grande punto multijet -08

Uno_mas

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 1079
  • Live Long and Prosper
Vs: V*tutus-keskustelu
« Vastaus #1337 : Kesäkuu 17, 2016, 18:52:42 »

^Käy ottaa lappu eka vakiojousilla ja sitten iskee madallusjouset alle niin avot.

Nythän 15.6 muutoskatsastus pykälät kiristyivät lisää. Katsuri kertoi, että nykyään kulmiensäätölapussa pitää lukea, että muutoskatsastettava alustasarja on ollut autossa kiinni kun säätö suoritetaan.

Omassa taistelussa onnellinen loppu. Nyt rek.otteesta löytyy maininta madallusjousista  :)
Kirjattu
Fiat barchetta -98
Fiat grande punto multijet -08

Fletch

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 876
  • Pari riisikippoa, Uno 70SL ja 127
Vs: V*tutus-keskustelu
« Vastaus #1338 : Heinäkuu 11, 2016, 10:44:05 »

Kesäloma förbi eikä kerennyt taas värkkäämään puoliakaan omista rojekteista eteenpäin. Aamulla kun hyppäsin seiskan puikkoihin muistu sitten mieleen sekin että sisemmät vetarin suojakumitkin vielä vaihtamati. No, eipä ne oo vielä ees vuotta laatikossa pölyttyneet. Ei kellään olis aikakonetta kaupata, voin maksaa hyvin.
Kirjattu
Exät: Fiat Uno Fire -88, Fiat Tempra 1.6 -93, Alfa Romeo 156 2.5 -98, Fiat Stilo 1.2 -03, Fiat Linea 1.3 Mjet -08, Fiat Punto 75 SX -98, Fiat Marea Weekend 1.8 -99, Fiat Croma 1.9 16v Mjet -06

Neverth

  • Todellinen Tuunaaja
  • ****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 462
  • Opiskelija
Vs: V*tutus-keskustelu
« Vastaus #1339 : Heinäkuu 24, 2016, 16:53:59 »

Joskus sitä toivoo pahaa toisille ihmisille.

Tänään volvo veti risteysalueella ohi, tuplakeltaiset alkoi sata metriä ennen risteystä ja juuri ennen risteystä vaihtoi vastaantulijoille. Oikealta oli tulossa auto, mutta ei onneksi mahdu/yritä väliin.
Jatkuu vielä tuplakeltaisilla sillalle ilman piennarta ja veti vielä edeltä ajavasta autosta samalla ohi.

Runsas minuutti tästä volvo pysähtyy tien reunaan...
Kirjattu
Flying is Trying is Dying

Fletch

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 876
  • Pari riisikippoa, Uno 70SL ja 127
Vs: V*tutus-keskustelu
« Vastaus #1340 : Elokuu 21, 2016, 21:13:31 »

Teboil Diamond Carat IV 5W-30 ei toimi Cromassa. Huomenna pesu ja sitten Diamond diesel 5W-40 tilalle. Jospa se nostajien naputus lakkaisi kylmänä.
Kirjattu
Exät: Fiat Uno Fire -88, Fiat Tempra 1.6 -93, Alfa Romeo 156 2.5 -98, Fiat Stilo 1.2 -03, Fiat Linea 1.3 Mjet -08, Fiat Punto 75 SX -98, Fiat Marea Weekend 1.8 -99, Fiat Croma 1.9 16v Mjet -06

Fletch

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 876
  • Pari riisikippoa, Uno 70SL ja 127
Vs: V*tutus-keskustelu
« Vastaus #1341 : Elokuu 22, 2016, 21:24:58 »

Päivän uusin kirosana on swirl-flaps   >:(
Kirjattu
Exät: Fiat Uno Fire -88, Fiat Tempra 1.6 -93, Alfa Romeo 156 2.5 -98, Fiat Stilo 1.2 -03, Fiat Linea 1.3 Mjet -08, Fiat Punto 75 SX -98, Fiat Marea Weekend 1.8 -99, Fiat Croma 1.9 16v Mjet -06

Kaljamaha

  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Viestejä: 752
Vs: V*tutus-keskustelu
« Vastaus #1342 : Syyskuu 05, 2016, 20:32:51 »

Teboil Diamond Carat IV 5W-30 ei toimi Cromassa.

Sori kun ängen väliin, mutta itselläni 5W-30 toimii mainiosti. Autona siis Mitsubishi Lancer RalliArt -11 jolla tuli vetästyä jo pariin otteeseenkin 241km/h, joka on selvästi rajoitettu tuohon. Milläköhän tuon eston saisi pois päältä?
Kirjattu

Fletch

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 876
  • Pari riisikippoa, Uno 70SL ja 127
Vs: V*tutus-keskustelu
« Vastaus #1343 : Syyskuu 16, 2016, 16:20:50 »

Seuraavat asiat ottaa pannuun: DPF, Swirl-Flaps, 2006 ja uudempien dieseleiden pakokaasumittaukset, Edellinen fakiiri joka ottanut cromasta DPF:n pois ja se että leima loppuu 5.10.
Kirjattu
Exät: Fiat Uno Fire -88, Fiat Tempra 1.6 -93, Alfa Romeo 156 2.5 -98, Fiat Stilo 1.2 -03, Fiat Linea 1.3 Mjet -08, Fiat Punto 75 SX -98, Fiat Marea Weekend 1.8 -99, Fiat Croma 1.9 16v Mjet -06

Fletch

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 876
  • Pari riisikippoa, Uno 70SL ja 127
Vs: V*tutus-keskustelu
« Vastaus #1344 : Syyskuu 20, 2016, 15:07:58 »

Seuraavat asiat ottaa pannuun: DPF, Swirl-Flaps, 2006 ja uudempien dieseleiden pakokaasumittaukset, Edellinen fakiiri joka ottanut cromasta DPF:n pois ja se että leima loppuu 5.10.

K-arvo tipahti 2.39 => 2.01 suuttimien puhdistusmönjällä ja setaaniboosterilla mutta vielä 0.51 liikaa kun 1.5 on raja. Illalla tutkitaan olisko imuvuotoja, turbon ja välijäähyn väliin uusin ainakin klemmarit katon onko se tuubi ehjä. Vielä jos ottais MAFfin irti ja kattois kuinka töhnässä se on ja yrittäis sitä siivota.

Sit jos noilla lääkkeillä se ei tokene niin vaihtoehdot alkaa olemaan ne että tuupataan sinne tilapäisesti DPF ja/tai ruvetaan rassaamaan imusarjaa irti ja putsataan se kun varmaan aika tukossa. Ei vaan ehdi näitä tekee parin viikon sisään ja Croma saattaa mennä seisontaan. Mua taas ei huvita yhtää mikää  '.|
Kirjattu
Exät: Fiat Uno Fire -88, Fiat Tempra 1.6 -93, Alfa Romeo 156 2.5 -98, Fiat Stilo 1.2 -03, Fiat Linea 1.3 Mjet -08, Fiat Punto 75 SX -98, Fiat Marea Weekend 1.8 -99, Fiat Croma 1.9 16v Mjet -06

bravastar

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 1669
Vs: V*tutus-keskustelu
« Vastaus #1345 : Syyskuu 20, 2016, 17:59:39 »

Seuraavat asiat ottaa pannuun: DPF, Swirl-Flaps, 2006 ja uudempien dieseleiden pakokaasumittaukset, Edellinen fakiiri joka ottanut cromasta DPF:n pois ja se että leima loppuu 5.10.

K-arvo tipahti 2.39 => 2.01 suuttimien puhdistusmönjällä ja setaaniboosterilla mutta vielä 0.51 liikaa kun 1.5 on raja. Illalla tutkitaan olisko imuvuotoja, turbon ja välijäähyn väliin uusin ainakin klemmarit katon onko se tuubi ehjä. Vielä jos ottais MAFfin irti ja kattois kuinka töhnässä se on ja yrittäis sitä siivota.

Sit jos noilla lääkkeillä se ei tokene niin vaihtoehdot alkaa olemaan ne että tuupataan sinne tilapäisesti DPF ja/tai ruvetaan rassaamaan imusarjaa irti ja putsataan se kun varmaan aika tukossa. Ei vaan ehdi näitä tekee parin viikon sisään ja Croma saattaa mennä seisontaan. Mua taas ei huvita yhtää mikää  '.|

Lukemat kuulostaa kyllä siltä, että ehkä ihan hyvä että sieltä on napattu se DPF pois. Olis tuolla savutuksella aika hätäseen tukossa ja pelkästään poltolla tai vastaavasti limb home moodissa.
Ahtovuodot tuppaa aika hätäseen kostuttamaan vuotavat liitokset, mutta tarpeeksi lämpimässä paikassa ollessaan voi olla täysin ulkopuolle havaitsemattomissa.
Esim. EGR putken liitokset on sen verran kuumia, että niistä pientä ahtovuotoa ei välttämättä näe.
Joiltain korjaamoilta löytyy myös laitteet, että putkisto voidaan paineistaa ja siten katsoa mistä mahdollinen vuoto löytyy.
Kirjattu
///// for Life

Volvo V50 R-Design ::)
ex: Brava 1.4, Stilo 1.6, Punto Evo Sport

Fletch

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 876
  • Pari riisikippoa, Uno 70SL ja 127
Vs: V*tutus-keskustelu
« Vastaus #1346 : Syyskuu 20, 2016, 20:50:23 »

^Taitaapi turbo ainakin tihuttaa imupuolelle öljyä kun testailin tuossa käydä rötköttämällä ahtoputki irti niin tiputti öljyä siitä pikkuhiljaa. Elikkä operaatio turbo tilaukseen ja vaihtoon.

Pientä kuuklausta ja ilmeni että k-arvo pitäis olla yli 4.0 että tulee ajokielto päästöjen perusteella joten eihän tässä hätää. Konttorille päivää ennen takarajaa, leimasta hylsy ja 1kk ajoaikaa että parempi aikaa laittaa kuntoon.
Kirjattu
Exät: Fiat Uno Fire -88, Fiat Tempra 1.6 -93, Alfa Romeo 156 2.5 -98, Fiat Stilo 1.2 -03, Fiat Linea 1.3 Mjet -08, Fiat Punto 75 SX -98, Fiat Marea Weekend 1.8 -99, Fiat Croma 1.9 16v Mjet -06

nipaka

Vs: V*tutus-keskustelu
« Vastaus #1347 : Syyskuu 21, 2016, 18:07:56 »

Konttorille päivää ennen takarajaa, leimasta hylsy ja 1kk ajoaikaa että parempi aikaa laittaa kuntoon.
Ei toimi. Katsastus ei ole hyväksytty ja edellisen katsastuksen ajoaika on ummessa. Kuukausi on siksi että yksittäinen vika voidaan todeta kunnossaolevaksi ilman että koko autoa tarkastetaan. Jos kuukausi ylittyy, katsastus suoritetaan uudestaan.
Kirjattu

Fletch

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 876
  • Pari riisikippoa, Uno 70SL ja 127
Vs: V*tutus-keskustelu
« Vastaus #1348 : Syyskuu 21, 2016, 19:55:01 »

^Toimii kunhan vie ennen määräajan umpeutumista.

http://www.leimalle.com/jaumllkitarkastus.html
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 22, 2016, 08:27:18 kirjoittanut Fletch »
Kirjattu
Exät: Fiat Uno Fire -88, Fiat Tempra 1.6 -93, Alfa Romeo 156 2.5 -98, Fiat Stilo 1.2 -03, Fiat Linea 1.3 Mjet -08, Fiat Punto 75 SX -98, Fiat Marea Weekend 1.8 -99, Fiat Croma 1.9 16v Mjet -06

nipaka

Vs: V*tutus-keskustelu
« Vastaus #1349 : Syyskuu 21, 2016, 22:28:34 »

OK, väärässä olin :angel:
Muistelin jostain virallisemmalta taholta lukeneeni että puutteellinen katsastus ei anna lisäaikaa.
Eipä tätäkään voisi sekavammin kirjoittaa:
http://www.trafi.fi/tieliikenne/katsastus/maaraaikaiskatsastus
Lisäaika 1kk. Jos vanha leima riittää, korjausaika 2kk.
Lainaus
Jälkitarkastusaika (1kk) määräytyy määräaikoja koskevien säännösten mukaisesti. Jos ajoneuvo on esitetty määräaikaiskatsastukseen esimerkiksi 28.2., sen jälkitarkastusaika päättyy 28.3.

Ajoneuvoa ei saa käyttää liikenteessä (käyttökielto), jos sitä ei ole sille kuuluvana katsastusaikana esitetty katsastettavaksi tai ajoneuvo on katsastuksessa määrätty ajokieltoon.

Ajoneuvoa voidaan käyttää korjattuna enintään 2 kk:n ajan määräaikaiskatsastuksessa hylkäämisen jälkeen, mikäli katsastus on tehty ajoneuvon katsastusaikana. Ajoaikaa on kuitenkin aina katsastusajan päättymiseen asti, mikäli kahden kuukauden ajoaika päättyy aikaisemmin kuin ajoneuvon katsastusaika eikä ajoneuvoa ole määrätty ajokieltoon. Katsastuksessa todetut viat ja puutteet on kuitenkin korjattava mahdollisimman pian.

Jos ajoneuvo varsinaisen katsastusajan jälkeen hylätään määräaikaiskatsastuksessa tai jälkitarkastuksessa, 2 kk:n aika lasketaan viimeisestä varsinaisena katsastusaikana tehdystä määräaikaiskatsastuksesta lähtien.
Trafi on hieno laitos... KELAkin on pyrkinyt saattamaan tekstinsä ymmärrettävälle tasolle.
Kirjattu
 


Adblocker...

Ftcf.org pyörii ilmaisvoimin ja ainoa keino ylläpitää palvelinta on mainokset.
Toivoisimme, että et käytä adblockeria tällä sivustolla. Kiitos :)