Kirjoittaja Aihe: V*tutus-keskustelu  (Luettu 234603 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Fletch

• FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • Sukupuoli: Mies
  • Pari riisikippoa, Uno 70SL ja 127
Vs: V*tutus-keskustelu
« Vastaus #1350 : Syyskuu 22, 2016, 08:29:55 »
Toi on ollut ihan sekava muutenkin. Joskus muutama vuosi sitten kuulin eräältä katsurilta että se auto pitää olla leimattu siihen viimeiseen päivään mennessä (käyttöönnottopäivä). Luojan kiitos taisin löytää varsinaisen syyn savutukselle. Ahdot karkaa vähän mäelle yhdestä imusarjan swirl flaps -akseleilta joka on pompannut vähän ulos. Tuolle voi tehdä pielavetisen ja menee leimasta. Korjataan kevättalvella kun on aikaa.
Exät: Fiat Uno Fire -88, Fiat Tempra 1.6 -93, Alfa Romeo 156 2.5 -98, Fiat Stilo 1.2 -03, Fiat Linea 1.3 Mjet -08, Fiat Punto 75 SX -98, Fiat Marea Weekend 1.8 -99, Fiat Croma 1.9 16v Mjet -06

Poissa Fletch

• FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
« Vastaus #1351 : Marraskuu 30, 2016, 11:28:11 »
Perrrrr... siis kuskin hanurihalsterin lämmittimen kytkin päätti siten hajota cromasta taas  >:(  Toimihan se uusi kytkin ihan pari-kolme viikkoa jopa vai oliko jopa kuukauden. Huoh, taidan tällä kertaa purkaa sen kytkimen mutta kai se pitää hyllyyn pari tilata silti kun tuntuu olevan aika pilipalikytkin á27,90e +8,50e pk. Onneks se on helppo purkaa. Kun nuo kalseemmat kelit tulee niin nahka on niin kovin kylmä muuten jos ei lämmitys toimi.
Exät: Fiat Uno Fire -88, Fiat Tempra 1.6 -93, Alfa Romeo 156 2.5 -98, Fiat Stilo 1.2 -03, Fiat Linea 1.3 Mjet -08, Fiat Punto 75 SX -98, Fiat Marea Weekend 1.8 -99, Fiat Croma 1.9 16v Mjet -06

Poissa Uno_mas

• FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • Live Long and Prosper
« Vastaus #1352 : Joulukuu 11, 2016, 14:02:39 »
Farkkumarean takaluukun kahva :'(

Kerran tuon jo korjasin. Nyt hajosi niin ettei pysty korjaamaan.
Ettei pelkkää v*tutusta niin löytyi nettivaraosasta kohtuuhintaan uusi käyttämätön takaluukun paneeli jossa tulee mukana uusi kahva.
Fiat barchetta -98
Fiat marea -98

Poissa Neverth

• Todellinen Tuunaaja
  • Opiskelija
« Vastaus #1353 : Joulukuu 11, 2016, 16:47:48 »
Mikä hajosi? Jos kahvan niveltapit ja jousi ei olisi ruostuvaa sorttia niin en näe niissä muuta vikaa (paitsi itse lukkopesä).
Flying is Trying is Dying

Poissa Uno_mas

• FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • Live Long and Prosper
« Vastaus #1354 : Joulukuu 11, 2016, 19:10:13 »
Silloin kun tota aikasemmin korjasin niin tuli vähän putsattua ruosteita annitrolissa. Sen verran hyvin putsasi ettei lukkopesästä jäänyt muuta jäljelle kuin haittalevyt  ::) '.| eli lukkopesä ei ainakaan jumita.

Kahva siitä jäi pohjaan, mutta luukku ei auennut.
Sen verran pakkasessa tutkin, että se kiertyvä osa johon lukkojen aukaisutangot tulevat kiinni on irronnut itse kahvan mekanismista. Luulinkin ensin kiinnityspultin vain auenneen, mutta pultti on kiinni. Kaiketi se itse kahvamekanismi murtui.
Fiat barchetta -98
Fiat marea -98

Poissa Neverth

• Todellinen Tuunaaja
  • Opiskelija
« Vastaus #1355 : Joulukuu 12, 2016, 01:39:54 »
Se on C-renkaalla kasassa. Omasta olen purkanut kaikki irti kun avarsin reikiä viilalla ja muutin jousen paikkaa vähäsen että sai lisää voimaa siihen.
Jos on levinnyt niin todennäköisesti se urassa kulkeva pikku metallihelmi on kateissa. Tuo mekanismi on ihan hyvä mutta itse kahvan nivel on huono ja jumittaa (jää pohjaan jos yrittää avata luukun ollessa lukossa).

Jos tuo T-kappale on vielä jotenkin paikallaan niin voi olla että se on vain jumittunut "lukossa" asentoon. Jos se on jumissa niin kahva pitää saada alas (ja kahvan painama vipu, juuri sen reikää/jousta kiristin) ennen kuin lukon voi avata keskuslukolla.

Lukon olen sahannut lyhyeksi kun auton ostaessa sen sai millä vain auki. Epoksia pakkelia ja maalia, nyt on sileä tuo musta muoviosa.
Flying is Trying is Dying

Poissa Uno_mas

• FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • Live Long and Prosper
« Vastaus #1356 : Joulukuu 13, 2016, 21:35:01 »
Oli ne lukituksen vivutkin melko lohduttomassa kunnossa annitrolkylvyn jälkeen. Laitoin mä sinne lisäjousenkin, kun koko systeemin toiminta tuntui todella epävarmalta.
Mun mielestä se 3 metallivivulla ja metallihelmellä toimiva viritys on taas näyte miten niinkin yksinkertaisesta asiasta kuin peräluukun lukitus ja avaus saadaan monimutkaista ja vikaherkkää.
Tosin tuskin tehdas on suunnitellutkaan, että marealla ajetaan vielä 18v iässä  '.|

Ei oikeastaa enää kuulu v*tutusketjuun.
Uusi kahva tuli tänään postissa ja kyllä se uusi vaan on uusi. Sekä lukitus, että kahva toimivat todella sulavasti. En mä saanut tota korjaamaani ikinä toimimaan noin hyvin.
Fiat barchetta -98
Fiat marea -98

Poissa Fletch

• FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
« Vastaus #1357 : Maaliskuu 18, 2017, 11:02:29 »
Kun ei ole kuin sitä huonoo ja *vetin huonoa tuuria... Pesin, otin kuvat ja pistin eilen illalla Clion myyntiin nettiautoon. Aamulla heräilin ja keittiössä kuulin ulkoa tömähdyksen. Kurkkasin verhonraosta että joku mummo vetänyt lappu lattiassa parkkipaikan poikki pakilla Clion etukulmaan. Etukulma ja kylki sisässä sekä vasen etupyöräntuenta antautunut. Hohhoijaa, siirsin sen vielä tohon paremmin näkyville illalla jos tarvii kurkkia renkaanpotkijoiden tuloa paikalle. Noh, rahojen maksaja kyllä löytyi mutta ehkä olisin sen normisti.

Poissa nipaka

« Vastaus #1358 : Maaliskuu 21, 2017, 18:30:57 »
Tuohan on helppo kauppa. Vauriot lienevät sellaisia että vakuutusyhtiö maksaa kertasumman käteisellä. Summan suuruudesta voi joutua neuvottelemaan. Tosin olisihan neuvottelut olleet edessä muutenkin.

Poissa Fletch

• FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
« Vastaus #1359 : Maaliskuu 22, 2017, 20:38:24 »
^Ei se aina ole, se voi olla myös kuukausia kestävä vääntö kun osapuolien kesken ei saada sopimusta aikaiseksi. Nyt kuitenkin yllätyin että ensimmäinen tarjous oli ihan järkevä, suorastaan yllättävän hyvä. Sain katiskasta about satasen enemmän mihin olisin itse myymänäni ollut tyytyväinen. Onni siis onnettomuudessa.

FTCF - Fiat Tuning Club Finland

« Vastaus #1359 : Maaliskuu 22, 2017, 20:38:24 »