Kirjoittaja Aihe: Fiat Group uutisia  (Luettu 50725 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tom

  • FTCF-Member
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Viestejä: 853
  • Sukupuoli: Mies
  • MiTo MA Turbo Benzina

FTCF - Fiat Tuning Club Finland

Vs: Fiat Group uutisia
« Vastaus #150 : Huhtikuu 05, 2013, 23:33:03 »

Poissa joninom

  • FTCF-Member
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Viestejä: 762
  • Sukupuoli: Mies
  • Ei merkillä väliä kuhan se on Fiat
Hei, olen asianajaja Janne, asianajanananne, ajan asiaanne asianajanananne

Poissa Doc Brown

  • Tuning-kalustoa
  • ***
  • Viestejä: 119
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Fiat Group uutisia
« Vastaus #152 : Huhtikuu 06, 2013, 10:04:19 »
Onpas pirteän ja mageen näköinen peli! Ja kuten joninom sanoi niin yhtä aikaa sekä selkeän tuttu ja tunnistettava että moderni ja raikas.

Nyt jos Fiatilla ois öögaa niin nykyinen Punto - joka siis on muutamista muutoksista huolimatta edelleen käsittääkseni "sama auto" kuin vuodesta 2006 myyty Grande Punto ja siten mallina jo vanha - pitäisi pudottaa tuotannosta ja korvata se tällä. Myöskin neliovisenakin, tietysti. Koska Fiatin vahvuus nykyään tuntuu olevan pienissa retroautoissa niin otetaan siitä sitten kaikki hyöty irti.
*** www.autostadium.fi ***

Fiat 500 Lounge 1.3 Multijet -08 & Peugeot 5008 HDi 163 A Sport -10

Poissa M.B.

  • Todellinen Tuunaaja
  • ****
  • Viestejä: 319
Vs: Fiat Group uutisia
« Vastaus #153 : Huhtikuu 06, 2013, 11:19:38 »
^ viisaita sanoja. On turha yrittää myydä vanhahtavaa perusautoa, kun vastassa on toisaalta Dacian kaltaiset halpikset ja massavalmistajat (volkkari + tojo), joilla yksikkökustannukset ovat halvemmat paljon suurempien valmistussarjojen ansiosta (samaa tekniikkaa neljässä eri merkissä ja varmaan 20 eri mallissa).

Pitää iskeä siihen, mitä muut ei osaa ja se on muotoilu + nuo klassikkomallit. Yrittäähän nuo massavalmistajatkin rohkeampaa muotoilua, mutta aina ei voi onnistua. Esim. UP on ihan kauhea, pitikö siitä tarkoituksella tehä mopoauton näköinen, eikä uusi nauriskaan saanut viisaria värähtämään, kun tuollaisen joutui liikenteessä näkemään... Tai muistaako kukaan 4-paikkaista Smarttia?

Poissa Magilla

  • Todellinen Tuunaaja
  • ****
  • Viestejä: 306
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Fiat Group uutisia
« Vastaus #154 : Huhtikuu 06, 2013, 19:50:00 »
Tossa 127:kassa on tyyliä!! Miltä moinen sitten näyttäisi neliovisena versiona onkin sitten ihan toinen juttu. Muuten tuntuisi kyllä ihan siltä että vain Fiat osaa tehdä hyvännäköisiä retromalleja. Ennen retroautobuumia muistaakseni Rellu oli ekana esittelemässä Ryppypeppurellusta (4CV) retroversiota joka oli niinikään ihan hyvännäköinen, mutta ei koskaan tullut tuotantoon. En tiedä kytätäänkö ranskisten maalla miten Fiat pärjää ennen kuin siellä alkaa tapahtumaan.
Kaikkea mitä ei voi syödä voi kerätä :)

Poissa tare

  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Viestejä: 611
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Fiat Group uutisia
« Vastaus #155 : Toukokuu 20, 2013, 19:53:37 »
Kyselin tänään sähköpostilla Fiatin tilannetta. Varsinkin Bravon kokoisen auton seuraajaa.

Vastattiin, että Fiatille ja Alfalle on tulossa paljon uusia malleja Italian suunnalta . Kuulemma 3-4 vuoden päästä tilanne on toisenlainen, kuin nyt  ::)
Entiset :
Fiat 127 900 L
Fiat Ritmo 65 L
Fiat Regata 100 S i.e.
Fiat Croma i.e. abs
Fiat Bravo 80 SX
Fiat Stilo 95 5D

-------------------------------------------
Nykyiset :
Fiat Bravo T-jet 120 Selespeed (2010)
Suzuki GT 250  (1979)

Poissa Kaljamaha

  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Viestejä: 752
Vs: Fiat Group uutisia
« Vastaus #156 : Toukokuu 21, 2013, 08:30:53 »
Kuulemma 3-4 vuoden päästä tilanne on toisenlainen, kuin nyt  ::)

 -ahaa- eli kävellen mennään 3-4 vuotta ;D

BraveBeast

  • Vieras
Vs: Fiat Group uutisia
« Vastaus #157 : Tammikuu 02, 2014, 11:02:48 »

Poissa Magilla

  • Todellinen Tuunaaja
  • ****
  • Viestejä: 306
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Fiat Group uutisia
« Vastaus #158 : Tammikuu 03, 2014, 19:55:18 »
Upea teko Fiatilta ostaa Chrysler. Ehkä maahantuontiinkin saadaan uutta innostusta kun Dodge tulee tavallaan kaupan päälle Fiatin ollessa nyt se ykkösmerkki. Tähän asti asia on ollut juuri päinvastainen ja diilerit ovat 'joutuneet' ottamaan Fiatin Dodgen rinnalle. Toisaalta... mikähän se Dodgen ykköstykkikään on ollut kun Caliberin myynti loppui  ???

Viiden tuorehkon Chryslerin kokemuksella se että vikatilastojen kärjessä ollut Chrysler 300C muuttuu Lanciaksi on niiiin paha moka kuin vain voi olla JOS ei koko etupään rakennetta autossa muuteta. Nyt en tarkoita maskia ja lyhtyjä vaan alustan osia etupäässä. Juuri niistähän korkea hylkyprosentti ekassa katsastuksessa johtuu (muistaakseni yli 30% hylkyjä). Jos Lanciasta tulee nivelvikaisten kikkareiden jatkaja niin samalla ryvetetään Lancian merkkiä entisestään.

300C on upea auto ajaa ja hyvin varusteltu. Jos ajo olisi bensan puolesta edullista niin voisin jopa ajella moisella. Mutta, kun jenkkiautojen kestävyys ei ole enää lähellekään sitä mitä se on joskus ollut niin pelkkä ajatuskin on jo mahdoton. Luin nettiautosta hiljakkoin 300C:n omistajien kokemuksia kyseisestä autosta ja muutama omistaja oli varautunut siihen etupää remonttiin jo ennen katsastukseen menoa. Näinkö käy sitten myös Lancialle  :'(
Kaikkea mitä ei voi syödä voi kerätä :)

Poissa marea115

  • Tuning-kalustoa
  • ***
  • Viestejä: 149
  • Sukupuoli: Mies
  • alussa ku löytää oikean merkin ni ei tarvi vaihtaa
Vs: Fiat Group uutisia
« Vastaus #159 : Tammikuu 03, 2014, 23:53:14 »
eiköhän se dart/viaggio tullu caliberin tilalle, eli turha varmaan suomeen oottaa. jenkeis vissii myy ihan hyvin. ja testeis ovat ainaki moottoria, eivät kyl sanallakaan mainunnu mitään fiat taustasta :) aika erikoista ameriikkalaisilta etteivät maininnu ettei oo ihan täysin omaa  kehitystyötä.
saas nähdä miten uudet"ramit" lähtee myymään?
vuodesta 98 ku kortin sai(uno 70sl-89. Tempra 1.6-91, uno fire-89. Brava 80sx-99. Marea 115elx-97. Chrysler voyager-99)mitsubishi carisma-98

Poissa M.B.

  • Todellinen Tuunaaja
  • ****
  • Viestejä: 319
Vs: Fiat Group uutisia
« Vastaus #160 : Tammikuu 05, 2014, 19:50:14 »
Vastattiin, että Fiatille ja Alfalle on tulossa paljon uusia malleja Italian suunnalta . Kuulemma 3-4 vuoden päästä tilanne on toisenlainen, kuin nyt  ::)

Paras aloittaa säästäminen nyt heti .... ja voithan jo tässä odotellessa ostaa Alfan. Niitähän tulee tänä vuonna myyntiin peräti kolme, joista yksi on vielä varaamatta.

http://www.taloussanomat.fi/autot/2013/12/09/fiat-herattaa-italian-tehtaat-eloon-9-miljardilla-eurolla/201317010/304

Poissa M.B.

  • Todellinen Tuunaaja
  • ****
  • Viestejä: 319
Vs: Fiat Group uutisia
« Vastaus #161 : Tammikuu 05, 2014, 20:00:37 »
Upea teko Fiatilta ostaa Chrysler. Ehkä maahantuontiinkin saadaan uutta innostusta

Pläts, todellisuus lyö vasten kasvoja
Fiat jäädyttää vanhentuvan mallistonsa uusimisen siihen asti, kunnes Euroopan automarkkinat elpyvät kunnolla. Talviuni voi osoittautua kohtalokkaaksi sitten, kun tuotekehitykseen miljardeja investoineet kilpailijat lataavat nouseville markkinoille uusia malleja.

http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/fiat+pelaa+uhkapelia+chryslerin+siivella/201401595129


Poissa M.B.

  • Todellinen Tuunaaja
  • ****
  • Viestejä: 319
Vs: Fiat Group uutisia
« Vastaus #162 : Tammikuu 10, 2014, 17:49:15 »
Kun taloudellinen tulevaisuus on turvattu, päällimäinen ongelma on keksiä uusi nimi

http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/fiatille+etsitaan+uutta+nimea/201401600305

Poissa Fletch

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Viestejä: 876
  • Sukupuoli: Mies
  • Pari riisikippoa, Uno 70SL ja 127
Vs: Fiat Group uutisia
« Vastaus #163 : Tammikuu 10, 2014, 19:36:48 »
^Voi jeesus. Tehdään datsunit...
Exät: Fiat Uno Fire -88, Fiat Tempra 1.6 -93, Alfa Romeo 156 2.5 -98, Fiat Stilo 1.2 -03, Fiat Linea 1.3 Mjet -08, Fiat Punto 75 SX -98, Fiat Marea Weekend 1.8 -99, Fiat Croma 1.9 16v Mjet -06

Poissa fiat12

  • Todellinen Tuunaaja
  • ****
  • Viestejä: 371
  • AR Mito QV
Vs: Fiat Group uutisia
« Vastaus #164 : Tammikuu 10, 2014, 22:07:48 »
jos tuolla saadaan myynnit nousemaan ja uusia malleja niin mikäs siinä

Poissa marea115

  • Tuning-kalustoa
  • ***
  • Viestejä: 149
  • Sukupuoli: Mies
  • alussa ku löytää oikean merkin ni ei tarvi vaihtaa
Vs: Fiat Group uutisia
« Vastaus #165 : Tammikuu 10, 2014, 22:45:59 »
järjetöntä ruveta vanhaa brändiä tuhoaan ja keinotekoisesti keksiä uusi. ei rautaruukkiakaan nimen vaihdos helpottanut, sekoitti vain
vuodesta 98 ku kortin sai(uno 70sl-89. Tempra 1.6-91, uno fire-89. Brava 80sx-99. Marea 115elx-97. Chrysler voyager-99)mitsubishi carisma-98

Poissa ski jumper

  • Tuning-kalustoa
  • ***
  • Viestejä: 186
Vs: Fiat Group uutisia
« Vastaus #166 : Tammikuu 12, 2014, 19:52:11 »
Konsernin (Fiat-Chrysler) nimeähän tässä ollaan muuttamassa,automerkkien nimet varmaan pysyvät entisellään.En millään usko,että italialaiset hyväksyisivät esim. Fiat-automerkin nimen muuttamisen.Merkkiä on valmistettu kolmella vuosisadalla ja se on koko Italian symboli.Yksityinen Agnellin suku on yhä Fiatin suurin omistaja.

Poissa Magilla

  • Todellinen Tuunaaja
  • ****
  • Viestejä: 306
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Fiat Group uutisia
« Vastaus #167 : Tammikuu 12, 2014, 23:32:40 »
Magilla voisi toimia merkkinä ihan hyvin ;D ;D ;D
Kaikkea mitä ei voi syödä voi kerätä :)

Poissa Fletch

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Viestejä: 876
  • Sukupuoli: Mies
  • Pari riisikippoa, Uno 70SL ja 127
Vs: Fiat Group uutisia
« Vastaus #168 : Tammikuu 13, 2014, 17:25:04 »
Exät: Fiat Uno Fire -88, Fiat Tempra 1.6 -93, Alfa Romeo 156 2.5 -98, Fiat Stilo 1.2 -03, Fiat Linea 1.3 Mjet -08, Fiat Punto 75 SX -98, Fiat Marea Weekend 1.8 -99, Fiat Croma 1.9 16v Mjet -06

Poissa Magilla

  • Todellinen Tuunaaja
  • ****
  • Viestejä: 306
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Fiat Group uutisia
« Vastaus #169 : Tammikuu 13, 2014, 18:01:08 »
OHO!!

Ihan noin radikaalia toimintaa en sentään osannut odottaa! Mutta ihan ymmärrettävää maahantuojan kannalta. Mallisto on liian suppea ainakin Fiatin kohdalla ja kate ei voi olla mikään korkea. Ainoa millä teoreettisesti voisi katetta parantaa olisi hintoja nostamalla - ja sitten myynti vähenisi entisestäänkin. Aika umpikujassa ollaan.

Nyt olisi valmistajan syytä katsoa peiliin ja tehdä jotain. Toki Fiat on ollut pieni nappula Suomessa, mutta täytyy muistaa että Fiat on ollut joskus älyttömän kauan sitten suurin eurooppalainen merkki Suomessa ja vielä joskus 1970-1980-luvulla tosi-iso.
Kaikkea mitä ei voi syödä voi kerätä :)

Poissa 500c

  • Tuning-kalustoa
  • ***
  • Viestejä: 124
Vs: Fiat Group uutisia
« Vastaus #170 : Tammikuu 13, 2014, 20:33:44 »
Olipa mennä spaghetti bolognese väärään kurkkuun, kun näin uutisen.
Ei nyt heitetä vielä kirvestä (tai maahantuontia) kaivoon, ainahan joku huimapää voi vielä yrittää ottaa homman haltuunsa.

Minä menen nyt istumaan Fiattini takapenkille ja otan muutaman tujauksen Grappaa lieventääkseni järkytystä.

Poissa Kaitsu

  • Aluemoderaattori
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Viestejä: 2083
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Fiat Group uutisia
« Vastaus #171 : Tammikuu 13, 2014, 21:34:51 »
Ihmekös tuo, myytävää on ollut vähän sekä Alfalla että Fiatilla. Yritystä olisi mielestäni voinut olla enemmän ja olisi sieltä tehtaalta varmaan voinut niistää suomeenkin myyntiin esim. vähän sporttisempaa Puntoa tai pitäneet Bravoa kauemmin myynnissä tms.., mutta menneet on menneitä ja ehkä tämä tästä taas parempaan kääntyy... Tai sitten ei, kun pitihän Deltan jälkeenkin kaikki olla paremmin...  Tuolla erittäin suppealla mallistolla vaan on vaikea lähteä houkuttelemaan uusia maahantuojia, mutta parin vuoden päästä tilanne on toivottavasti korjaantunut ja tehtaat sylkee uusia Alfan ja Fiatin malleja pihalle.
Opel Astra Sports Tourer 1,7 CDTI 2013 & Opel Astra Sports Tourer 1.0 Turbo 2016

Poissa Kaitsu

  • Aluemoderaattori
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Viestejä: 2083
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Fiat Group uutisia
« Vastaus #172 : Tammikuu 13, 2014, 21:39:53 »
Mut voi tän ajatella niinkin, että kohta varastosta löytyviä autoja saa varmaan sopivaan hintaan ja kaupanpäälle Autokeskuksen maankuulu palvelu.
Opel Astra Sports Tourer 1,7 CDTI 2013 & Opel Astra Sports Tourer 1.0 Turbo 2016

Poissa marea115

  • Tuning-kalustoa
  • ***
  • Viestejä: 149
  • Sukupuoli: Mies
  • alussa ku löytää oikean merkin ni ei tarvi vaihtaa
Vs: Fiat Group uutisia
« Vastaus #173 : Tammikuu 13, 2014, 21:41:12 »
Kyl toi nykyisen maahantuojan innostus myydäkin on ollut huomattavasti laimeampaa kuin Deltan aikaan. Puntohan oli vuosikausia eniten myyty auto luokassaan, romahdus oli melkoinen kun maahantuoja vaihtui. Se vaan on karu totuus et ilman markkinointia ei paljon kauppoja synny.

Delta lähetteli jos jonkinlaista postia ja vaihto/huolto tarjouksia, mut uudelta yrittäjältä ei kuulunut yhtään mitään.

Chryslerinkin kans sai olla kyl ihan ilman minkäänlaista yhteydenottoa lukuunottamatta Wetterin ilmoitusta huoltopalvelusta.

Eikös Ruotsissakin muuttunut maahantuonti kuvio kun homma ei paikallisilla yrittäjillä toiminut. Ja siel on tainnu ain olla laajempi rintama malleja myynnissä, voin toki olla vääräskin, mut ainaski stradaa ja ulyssea on ollu naapuris muttei meillä.
vuodesta 98 ku kortin sai(uno 70sl-89. Tempra 1.6-91, uno fire-89. Brava 80sx-99. Marea 115elx-97. Chrysler voyager-99)mitsubishi carisma-98

Poissa marea115

  • Tuning-kalustoa
  • ***
  • Viestejä: 149
  • Sukupuoli: Mies
  • alussa ku löytää oikean merkin ni ei tarvi vaihtaa
Vs: Fiat Group uutisia
« Vastaus #174 : Tammikuu 13, 2014, 21:45:31 »
Ei ois munkaan tarvinnu voyageria ostaa jos suomen markkinoil ois ollu käytettyi tilakoppeja, mut tulevisuuteen kyl tulee kuulumaan jossai vaihees taas italian bensan imijöitä. Ei Mitsul oo läheskää yhtä kiva ajella kuin vaikka marealla.(toivottavasti mitsu ei tiiä mitä siitä sanon tai saa aamul mennä kävellen töihin :)  )
vuodesta 98 ku kortin sai(uno 70sl-89. Tempra 1.6-91, uno fire-89. Brava 80sx-99. Marea 115elx-97. Chrysler voyager-99)mitsubishi carisma-98

FTCF - Fiat Tuning Club Finland

Vs: Fiat Group uutisia
« Vastaus #174 : Tammikuu 13, 2014, 21:45:31 »