FTCF - Fiat Tuning Club Finland

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Stilon maavara  (Luettu 4371 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Patteri

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Poissa
  • Viestejä: 68
Stilon maavara
« : Maaliskuu 12, 2009, 21:39:27 »

Mikähän mahtaa olla Stilo JTD Multi Wagonin maavara vuosimalleissa 2003-2005?
Auton vaihto edessä ja tuossa mallissa olisi tarkoitukseeni sopiva tavaratila, mutta kun autolla pitäisi päästä myös metsäteillä. Luin jostain, että maavaraa olisi 15 cm, onko noin paljon todella. Jotenkin saanut mielikuvan, että edessä
olisi maavaraa niukalti.
Kirjattu

Tonii

  • Vieras
Vs: Stilon maavara
« Vastaus #1 : Maaliskuu 12, 2009, 22:54:05 »

En tarkemmin tiedä maavaraa senttimetreinä, mutta Stiloissa on melko korkea maavara (15 cm pitää varmaan paikkansa), esim useimpiin japseihin verrattuna. Pystyy ainakin kaupungissa ajeleen "sementtiporsaiden" ja korkeahkojen raunakivien yli, ilman että koskee pohjaan. Ps. Tervetuloa FTCF foorumille! :)
Kirjattu

Maia

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Poissa
  • Sukupuoli: Nainen
  • Viestejä: 70
Vs: Stilon maavara
« Vastaus #2 : Maaliskuu 13, 2009, 13:45:55 »

Muistaakseni farkku on vähän tasaisemman korkuinen kuin tuo koppi. Omalla 3D:llä mökkitien ajaminen on viis kilsaa soran kolaamista - keula roikkuu miltei maassa. Jos oikeasti korkealle autolla on tarvetta, kannattaa varmaan käydä koeajolla siellä metsätiellä, olettaen ettei se ole toisessa päässä Suomea... Sen verran mitä parkkiksilla oon katellut niin kyllä nuo farkut korkeammilta näyttää, ja voihan siihen ladata sit korkeammat renkaat jos tuntuu ettei muuten pääse :D

Muuten tuo jtd farkku on varmasti hintaluokassaan kaikkein järkevimpiä vaihtoehtoja, tilavimpia tuon kokoisia ja vielä hyvä ajettava.
Kirjattu
Not the power - but the appearance ;)

Patteri

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Poissa
  • Viestejä: 68
Vs: Stilon maavara
« Vastaus #3 : Maaliskuu 15, 2009, 22:28:28 »

Kiitos vastauksista!  :) Sattuukohan joku vielä tietämään tavaratilan leveyden ja pituuden? Vertaisin sitä nykyisen auton (vanha Passat) mittoihin, muutama lisäsentti ei pahaa tekisi. Sitten vielä tuo takaluukun erikseen aukaistava ikkuna, onko se miten kätevä?
Kirjattu

fastfiat

  • Hallitus
  • Hard Core Tuunaaja
  • ******
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 1390
Vs: Stilon maavara
« Vastaus #4 : Maaliskuu 18, 2009, 23:25:23 »

Sitä avattavaa takaikkunaa ei taida olla Suomessa yhdessäkään autossa. Itse en ainakaan ole yhteenkään törmännyt.
Kirjattu
Alfa-Romeo 159 JTDm -13
Fiat Fiorino -80

Patteri

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Poissa
  • Viestejä: 68
Vs: Stilon maavara
« Vastaus #5 : Maaliskuu 19, 2009, 20:06:31 »

Oheisessa jutussa on seuraava maininta:
"Takaluukun ikkuna on mahdollista avata myös erikseen, mistä suurin hyöty saavutettaneen ahtaissa paikoissa, kun takaluukkua ei tarvitse avata, vaan tavarat on mahdollista lastata ikkuna kautta."
Huomenna meneen katsomaan tuollaista Stiloa, pitääpä tarkistaa samalla takaluukku.
http://www.autouutiset.com/juttuarkisto/0104/0104atkoeajaa.htm
Kirjattu

bravastar

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 1669
Vs: Stilon maavara
« Vastaus #6 : Maaliskuu 20, 2009, 14:34:19 »

Oheisessa jutussa on seuraava maininta:
"Takaluukun ikkuna on mahdollista avata myös erikseen, mistä suurin hyöty saavutettaneen ahtaissa paikoissa, kun takaluukkua ei tarvitse avata, vaan tavarat on mahdollista lastata ikkuna kautta."
Huomenna meneen katsomaan tuollaista Stiloa, pitääpä tarkistaa samalla takaluukku.
http://www.autouutiset.com/juttuarkisto/0104/0104atkoeajaa.htm
Noissa kuvissa olevassa Stilossa ei ainakaan ole avattavaa takaikkunaa.
Jos MW:ssä on avatta takaikkuna niin siinä on sivuissa mustat tulpat,joiden alla on kiinni sen ikkunan kaasujouset.
http://www.fiatgroup.com/SiteCollectionImages/mediacentre_archiviofoto/fiat/stilo/stiloMW_alta.jpg
Esim. tuossa linkissä olevassa MW:ssä on avattava takaikkuna.
Farkun maavara on noin 12,5 cm suojamuovista maahan ja kantavat osat noin sentin verrran korkeammalla.
Kyllä tuollakin maavaralla pääsee jo aikamoisen huonoja metsäteitä ajelemaan ilman että pohja raapii.
Ja kun sen suojamuovin kiinni ottaminen ei edes ole niin hirveän vakavaa, se kun antaa pikkuisen periksi.
Kirjattu
///// for Life

Volvo V50 R-Design ::)
ex: Brava 1.4, Stilo 1.6, Punto Evo Sport

Patteri

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Poissa
  • Viestejä: 68
Vs: Stilon maavara
« Vastaus #7 : Maaliskuu 20, 2009, 20:55:44 »

Nyt on Stilo JTD Multi Wagon hankittu!  ;D
Joku sentti enemmän maavaraa ei haittaisi, mutta eiköhän tuollakin pärjää.
Pitää vaan muistaa, ettei aja niin huolettomasti, kuin entisellä autolla.
Kirjattu

Tonii

  • Vieras
Vs: Stilon maavara
« Vastaus #8 : Maaliskuu 20, 2009, 21:13:52 »

Nyt on Stilo JTD Multi Wagon hankittu!  ;D
Joku sentti enemmän maavaraa ei haittaisi, mutta eiköhän tuollakin pärjää.
Pitää vaan muistaa, ettei aja niin huolettomasti, kuin entisellä autolla.

Onnittelut! :D
Mitäs mieltä oot Stilosta?
Kirjattu

Patteri

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Poissa
  • Viestejä: 68
Vs: Stilon maavara
« Vastaus #9 : Maaliskuu 20, 2009, 21:34:17 »

Ohjausta ovat monet moittineet, mutta ei tuo minusta mitenkään yliherkkä ollut.
Nopeasti tuohon tottuu, ei paha ollenkaan.
Hyvät varusteet tässä on, vakionopeudensäädin aivan mainio keksintö.
Webasto on hyvä kanssa, ohjeen mukaan lähtisi toimimaan jopa 600 metrin päästä. :o
Tavaratila on iso ja oli vielä se muovikaukalokin tässä mukana.
Vetokoukku kyllä puuttuu, pitänee se jostain vielä hankkia ???
No toisaalta se on hyväkin asia, eipähän ole kiskottu mitään asuntovaunua perässä.

Kirjattu

Judenza

  • FTCF-Member
  • Todellinen Tuunaaja
  • ****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 414
  • Mazda 6 Sportwagon 2.0 Touring AT -06
Vs: Stilon maavara
« Vastaus #10 : Maaliskuu 23, 2009, 20:26:55 »

Itselläni kokemusta stilosta nyt n.40tkm.
Mukava auto maantielläkin niin kauan kun alustassa on kaikki osat timmissä, riittää pienikin välys esim. taka-akseliston puslissa tai etutukivarsien pallonivelissä niin johan heilutaan ja haetaan koko ajan. Nuo taka-akselin puslat on kalliit korjata, itselläni juuri perjantaina meni uusiksi, 550euroa. Etutukivarret on n.70-100e kappale ja vaihtelee itse aika helposti jos on paineilmavehkeet.
Maavara on tosiaan edessä pieni vakiona, muutamassa parkkihallissa jyrkemmissä rampeissa ottaa puskurin helma/pohjamuovi kiinni ja talvella tehtiin taloyhtiömme parkkialueella lumitöitä puskurilla sekä pohjamuovilla. Silti tulee keväämmällä madallus, aina on sen verran varaa tiputtaa  ;)
Ainakin tuossa bensakoneisessa kaipaisi kutosvaihdetta (mahtaako jtd:ssä olla?), kierrokset moottoritiellä aivan liian korkeat.
Muuten kyllä yleisesti tyytyväinen, hyvät varusteet, sopivan hiljainen, näppärä ajaa kaupungissa jne. Pikku juttujahan tuossa tuntuu koko ajan olevan ja itselläni noita isompiakin mutta autoilu on...  :angel:

EDIT: Niin tuo tavaratila, penkit kaadettuna aivan tautisen kokoinen eikä ole huonekalu ostoksilla tarvinut pakettiautoa vuokrata  ;D
Kirjattu
Hyvin se menee, niinhän se eilenki.
Ex fiatit ennen japaniin vaihtoa: -99 Marea weekend 1.8 R.I.P, -04 Stilo mw 1.8

jiiii

  • Tuning-kalustoa
  • ***
  • Poissa
  • Viestejä: 123
Vs: Stilon maavara
« Vastaus #11 : Maaliskuu 24, 2009, 08:03:45 »

Ainakin tuossa bensakoneisessa kaipaisi kutosvaihdetta (mahtaako jtd:ssä olla?), kierrokset moottoritiellä aivan liian korkeat.
Ei ole JTD:ssä kuudetta vaihdetta.

EDIT: Niin tuo tavaratila, penkit kaadettuna aivan tautisen kokoinen eikä ole huonekalu ostoksilla tarvinut pakettiautoa vuokrata  ;D
Tämä on totta. Ostin jatkettavan kuuden hengen ruokapöydän, jossa tuolit oli valmiiksi koottuna. Sekä pöytä että tuolit (6kpl) mahtuivat kerralla kyytiin.
Kirjattu
 


Adblocker...

Ftcf.org pyörii ilmaisvoimin ja ainoa keino ylläpitää palvelinta on mainokset.
Toivoisimme, että et käytä adblockeria tällä sivustolla. Kiitos :)