FTCF - Fiat Tuning Club Finland

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.

Viestit - Neverth

Sivuja: [1] 2 3 ... 19
1
Ainut mistä voi mennä virtaa molemmille puolille on hätävilkun kytkin. Sieltä myös virta tulee jos ei ole avaimesta virrat päällä. Sen voi irroittaa ja normi vilkkujen pitäisi vielä toimia

Jos edelleen palaa niin on luultavasti joskus jälkiasennettu keskuslukitus ohjaamassa vilkuille virtaa.

Viimeisenä vaihtoehtona viiksien kontaktit sulaneet että menee kummallekkin puolelle, mutta jos rele naksahtaa viikseen koskiessa niin en usko. Se että hätävilkustakin naksahtaa rele viittaa jäliasenteiseen sarjaan.

2
Yleistä (Uusi Bravo) / Vs: Ikkunat ikihuurussa
« : Heinäkuu 31, 2018, 18:17:08 »
Marean automaatti-ilmastoinnissa tuo kierron läppä on vain moottori ja muovirattaita. Pysähtyy auki/kiinni kun moottori ei jaksa enää pyöriä päädyissä.

Suomen olosuhteissa oli muovirattaat murtuneet omasta.
Vaihdoin RC-servon ja mikrokontrollerin ohjaamaan läppää.

3
Tekniikka / Vs: croma 2009
« : Heinäkuu 25, 2018, 20:45:35 »
Tuon nimellisjänite on 12, säätövaraa on potikassa 11-16v. Jos ei riitä niin voit vaihtaa vastusta jakajassa.
Hinta ~31€.

4
Tekniikka / Vs: croma 2009
« : Heinäkuu 25, 2018, 16:35:41 »
Tuo meanwell on täyseristetty. Säädät sen 14.8v ja se puskee sitä oli jännite 9v tai 18v. Jos kytket väärinpäin niin lampun kannassa onkin -12 volttia +12 sijasta eikä ole ongelmaa.

Toki maksaa mutta valoteho on vakio laturista riippumatta ja kesäks voi säätää alaspäin jos ei tartte umpiota lämmitellä.

5
Tekniikka / Vs: croma 2009
« : Heinäkuu 24, 2018, 21:09:41 »
Ottaa valotehosta.

60W palaessaan laturin jännitteillä ~5A eli resistanssi ~3ohm eli karsit valotehoa aikalailla pistämällä 1ohmin sarjaan
Samantien vaihtaa sinne 24V yli 100W polttimon jossa on jo itsessään korkeampi resistanssi.

Tai sit väliin MeanWell SD-100A-12 tai vastaava halpis niin luulisi jännitepiikkien häviävän.

6
Onko tuo bravon selespeed mitä sukua?
Stilonhan oli periaatteessa robotisoitu C510.

Vetareissahan on aina vähän välystä joten ääni voisi tulla sieltäkin.

Omita autoista voin sanoa: Bravan (1.6, C513) loota nitisee pienillä kierroksilla kiihdyttäessä tai moottorijarruttaessa, tehnyt samaa yli kymmenen vuotta, ainoastaan vähän voimistunut mutta voi johtua öljyistä (oli traktorin peräöljyä hetken). Erilainen ääni kiihdytyksessä/moottorijarrutuksessa.
Marean (2.0 C510 lyhyt loota) pitää pientä ulinaa alle 3000 kierroksen, ei muuttunut mihinkään vuosiin. Nettilähteet (fiatboo/fiatforum.com) sanoneet että loota on tahallaan kasatty väljäksi joten pitää pientä ääntä.

Jos haluat kuulla vaihdelaatikon ääntä niin mene jonkin 1.6 qashqain kyytiin. Kahden kyydissä ollut ja kummatkin piti kauheaa ulinaa (normaalia) kiihdytyksessä.

Sanoisin että on normaalia, koska vaihteistoon on pakko jättää välyksiä. Jos on M32 niin normaalit vianetsinnät käyntiin.

7
Yleistä (Bravo/a & Marea) / Vs: Marea Weekend -99 - Kysymyksiä
« : Toukokuu 29, 2018, 19:42:54 »
Kummassakin omassa (ja bravassa) lähtee nätisti nollasta nopeusmittarit.

Jos löydät jonkun MultiECUScanin kanssa niin voit katsoa näkeekö moottorinohjain nopeuden, jos näkee niin pulssi mittaristolle on sökönä (periaatteessa voi kuulla radiosta koska ELX:n tehdasradion pitäisi automaattisesti kasvattaa volyymiä nopeuden kanssa).
Samalla näet oikean mittarinlukeman kun ECU tallentaa omansa. Jos ei näy moottorinohjaimella niin anturi on aika paskassa paikassa perän päällä.
Kierrosmittareita näistä sekoaa huonon maadoituksen takia.
Yksi perinteinen korjaus sekoileviin lämpötilamittareihin on läimäys avokämmenellä kojelaudan päälle. Jos on puolikuu Veglian mittaristo niin viisarien moottorit on vain työnnetty reikiin piirikortilla ja muutaman purkaneena voin sanoa etteivät ne ole tiukkoja (mutta ei vaikuta matkamittariin eli tuskin on syynä).


Kitinä/kolinaa voi tulla takaa kun kori elää, takapenkkien kaadon lukot on yleensä väljät. Edessä voi olla koiranluut (kallistuksenvakaajasta iskariin) jotka on halpaa kulutustavaraa Mareassa.

Automaatti-ilmastointi (lämpötilasäädin ja automaattinen puhallin) vai manuaalinen? Automaatti-ilmastoiniti on tehdasasennus, toinen maahantuojan. Automaatilla pitää pistää LO asentoon että pakottaa pelkkää kylmää sekoittajalta.

8
Imuvuoto kopassa.

Sama kun öljykorkin irroitus koneesta missä täyttö on kannessa, menee huohotinputken venttiilin kautta suoraan kaasuläpän taakse.

9
Tekniikka / Vs: croma 2009
« : Marraskuu 27, 2017, 00:03:06 »
Miksei toimis? Jos ei valita palaneesta valosta niin ei siinä pitäisi mitään olla jos vain lykkää releen tilalle.
Muista pistää vain diodi väärinpäin kelan yli ettei pistä jännitepiikkejä katkaisimelle (en tiedä croman katkaisimesta onko lähellä jotain mikä ottaisi kipeää, jos ei niin tuskin tuotakaan tarvitsee).

Jos ei toimi niin lykkää niin pieni 24V parkki tai vilkku siihen releen rinnalle kunnes toimii.

10
Tekniikka / Vs: croma 2009
« : Syyskuu 23, 2017, 23:59:43 »
Kuulostaa ihan kuin olisi joku valoboosteri? Vai onko yleismittari vain hidas. Polttaako 24V polttimon :)
Jos on joku hauenleuka polttimosta maahan niin toimii auton antaessa virtaa/käynnistäessä? Jännite-eroa umpion kannan ja hauenleuan välillä?

Vie papille? Releet akulta?

11
Tekniikka / Vs: croma 2009
« : Syyskuu 10, 2017, 19:16:02 »
Ei ole pikku skooppia? Näkisi jos siellä on jokin jännitepiikki (induktori sarjassa + lampun kylmänä haukkaama virta? tai jokin "valotehostin" joka yrittää nostaa jännitettä korvaamaan johtojen häviöitä virran kasvaessa?).
Oma maa umpion rungosta auton runkoon.

Palaneen valon varoitus on usein vain apuvaloille, ajovaloista oletetaan että huomataan valotehon hävinneen.

12
Projektit / Vs: barchetta by Uno_mas
« : Elokuu 20, 2017, 00:51:22 »
Sama kuin Marean koneessa olevat A115I (ei ilmastointia) ja A127I(R)?
18000 kierrosta.

http://www.jmr-motorsport.com/docs/Datasheet_A115I_120A.pdf

13
"Näytä edellisen käyntisi jälkeen kirjoitetut viestit" toimii täällä ilman ongelmia.

14
Yleistä Coupe / Barchetta / Vs: Mikä diagnostiikkaliitin?
« : Toukokuu 16, 2017, 19:42:44 »
Onko keltainen?
Ei ole paremman varustelun airbägin tai turvavyön paukkukiristimen liitin?

15
Tekniikka / Vs: Brava ohjauksen paineanturi?
« : Helmikuu 22, 2017, 19:50:13 »
Paineanturi? Kuvaa? Vai paineenrajoitinventtiili?
Romuttamolta kai löytyy. Mikä kone?

16
Tekniikka / Vs: Takavalot pimeenä
« : Joulukuu 28, 2016, 16:27:22 »
Mittasitko jännitteitä liittimestä sen ollessa irti?
Tai tökitkö irtoakusta piuhoja irrotettuun takavaloon?

Rekisterikilven valot menevät samoihin maadotuksiin takavalojen kanssa joten se on jossain johtimessa/liitoksessa/lampunkannassa se vika. Maadoituspiste toimii mutta virtaa ei tule sinne.
Valoille tulevissa parkin johtimissa pitäisi olla samat värikoodit kuin rekisterikilven valoissa (puolet saattaa olla pistetty ristiin).

Maajohtimessa luultavasti vikaa jos on kaikki pimeänä.
Vilkut toimii edessä?

17
Tekniikka / Vs: Takasumuvalon nappi päällä koko ajan
« : Joulukuu 28, 2016, 16:19:48 »
Rele/ohjaus jumissa.
Siellä on normaali nelipinninen mikrokytkin (kytkimestä menee 8-pinniseen mikrosiruun ja siitä sumarien releelle jotka on kaikki siinä paneelissa). Muut (paitsi lämpötilan nappi) on pohjaan jääviä kytkimiä.

Hae romuttamolta toinen paneeli. Vasemmalta lähtee napin viereinen muovi ulos vetämällä ja alta löytyy ruuvi. Oikealla samanlainen jos ei ole lämpötilanäyttöä. Jos on tyhjä nappi niin se tulee mukana.

18
Tekniikka / Vs: Takavalot pimeenä
« : Joulukuu 21, 2016, 11:09:17 »
Ei ole releitä, vasen/oikean puolen parkit on erotettu kahdella sulakeella (no 2 ja 3 vasemman polven kohdalta).
Eli jos olisi rikki niin mitkään parkit ei toimi. Rekisterikilven valot tulevat samoilta sulakkeilta (vedetty oma johto sulakeboksilta asti kummallekkin) ja ovat kanssa puolittain.

19
Yleistä jutustelua / Vs: V*tutus-keskustelu
« : Joulukuu 12, 2016, 01:39:54 »
Se on C-renkaalla kasassa. Omasta olen purkanut kaikki irti kun avarsin reikiä viilalla ja muutin jousen paikkaa vähäsen että sai lisää voimaa siihen.
Jos on levinnyt niin todennäköisesti se urassa kulkeva pikku metallihelmi on kateissa. Tuo mekanismi on ihan hyvä mutta itse kahvan nivel on huono ja jumittaa (jää pohjaan jos yrittää avata luukun ollessa lukossa).

Jos tuo T-kappale on vielä jotenkin paikallaan niin voi olla että se on vain jumittunut "lukossa" asentoon. Jos se on jumissa niin kahva pitää saada alas (ja kahvan painama vipu, juuri sen reikää/jousta kiristin) ennen kuin lukon voi avata keskuslukolla.

Lukon olen sahannut lyhyeksi kun auton ostaessa sen sai millä vain auki. Epoksia pakkelia ja maalia, nyt on sileä tuo musta muoviosa.

20
Yleistä jutustelua / Vs: V*tutus-keskustelu
« : Joulukuu 11, 2016, 16:47:48 »
Mikä hajosi? Jos kahvan niveltapit ja jousi ei olisi ruostuvaa sorttia niin en näe niissä muuta vikaa (paitsi itse lukkopesä).

21
Tekniikka / Vs: Fiat 2DBravon -99 kylmäkäynnistysongelmat
« : Marraskuu 19, 2016, 23:44:15 »
Moottori?

Jos startti ei pyöritä niin ei se kovin monessa paikassa ole.
Startin solenoidin ohjaus tulee suoraan virtalukolta sulakkeiden kautta.
Jos starttimoottori napsahataa muttei pyöritä, niin eikähän se vika löydy siitä.
Toinen on että akku on aivan paskana tai startin virtajohto/moottorin maadoitus ei ole kunnossa.

Tuskin sylinterit täynnä nestettäkään ovat (pyöriikö ilman tulppia)?

22
Yleistä jutustelua / Vs: Mitä näit tänään?
« : Marraskuu 07, 2016, 19:15:28 »
Jollakulla normipäivä:
Auto
Ja loput

Pyörännapa oli kiinni iskarin kanssa joten ei ollut renkaanvaihtomoka.

23
Kampuran asentotunnistin kunnossa?
Noita kahta+sytytystapahtumia vertaamalla moottorinohjain etsii vikaa.
Sytkän ajoitustieto pitäisi tulla kampiakselilta -> tyhjäkäynti täristää, isommilla kierroksilla anturi saa vähän vahvempia magneettikentän muutoksia eikä hukkaa pulsseja? Pulsseja hukassa -> olettaa että nokan anturi väärässä? Puhdas arvaus.

Moottori näyttäisi olevan FIRE sukuinen ja niiden kampuran anturi on suht yleinen vikakohde. Vai onko se sijoitettu jo jonnekkin muualle kun koko koneen alimmaksi anturiksi?

24
Stilon 1.8 helpompi hommata? Sen pitäisi olla sama mekaanisilta osiltaan, mutta OBDII sähköillä...
HGT Punto/Coupe olisi sama kone pellin alla mutta vaikeampia löytää.

Onko alkuperäinen moottorinohjain (ajoituksenmuuntimelle ohjaus) vai sekin vaihdettu jostain muusta?

25
Yleistä (Bravo/a & Marea) / Vs: Toimiva vikatesteri
« : Elokuu 29, 2016, 18:38:10 »
Mulla on virtualboxissa XP jossa vanhempi FES, ohjaan vain piuhan sarjaportin /dev/ttyX virtualboxin asetuksista COM portiksi.
Toimii kans ELM bluetooth kapuloiden kanssa (/dev/rfcommX).

Sivuja: [1] 2 3 ... 19

Adblocker...

Ftcf.org pyörii ilmaisvoimin ja ainoa keino ylläpitää palvelinta on mainokset.
Toivoisimme, että et käytä adblockeria tällä sivustolla. Kiitos :)