FTCF - Fiat Tuning Club Finland

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.

Aiheet - Neverth

Sivuja: [1]
1
Yleistä (Bravo/a & Marea) / Sähköinen sisäilman kierto
« : Kesäkuu 02, 2012, 20:12:25 »
Viime vuoden puolella meni kierto sököksi. Raitista ilmaa saa, mutta kierron päälle pistäessään vaan napsuttaa kun moottori vääntää akselin päästä yli.
Insinöörit suuressa viisaudessaan pistäneet kaiken sen varaan ettei moottori jaksa vääntää tuota rikki. Raitisilmapuolella (toiseen suuntaan pyöriessään) kuulee kun moottori hidastuu ja jumittaa läpän jäädessä tiukaksi.
Pikaelvytykseksi kokeiltu rajoittaa virtaa 2/3 alkuperäisestä että läppä jäisi kierrolle, mutta vain hidasti moottoria ja läppä edelleen tipahtaa.

Liimaamalla varmaan saisi kuntoon, mutta on taas niin kivassa paikassa että pe...

Kenelläkään kokemusta asiasta?
Ei innosta koko kojelautaa purkaa tuollaisen takia, pienoismalliservolla varmaan viritellään ellei muuta keksitä.

2
Tekniikka / Heijastinpinnan elvytystä
« : Syyskuu 23, 2011, 22:43:05 »
Marean vasemman lähivalon (projektori) teho näytti huonolta. Uuden polttimon vaihto/jännitteiden mittaus ei paljastanut mitään erikoista.
Tänään repäisin tuota vähän auki linssin putsausta ajatellen.
Heijastinpinnasta tavarat kuoriutuneet irti, kannan puoleltakin katsoessa näytti aivan mustalta.
Joku suuressa viisaudessaan pistänyt vähän tehokkaampaa polttimoa tilalle ???

Voiko tuota heijastinpintaa elvyttää kotikonstein tai esim. kromaamalla(paljonkohan maksaa vs romuttamoumpio)?
Lähinnä lämmöt voivat aiheuttaa reakioita uuteen pinnoitukseen.
Pinnotus vain ohjaa valoa tuolle linssille, eikä siis näy ulospäin.

Lähinnä ajatellut asentaa bravaan hionnan jälkeen.
Mareassa jo "uudet" umpiot, koska vanhat saaneet kunnolla kiviä niskaan.

3
Yleistä jutustelua / Deltalle haastetta
« : Huhtikuu 11, 2008, 21:36:17 »
Takaisin viikon Lontoon matkalta ja täs olis nyt yks mukava asia mikä tuli vastaan:




(Kuvat tuli otettua aika hätäsesti)
Hieno ja mukavannäköinen paikka jos olis kyl varmaan viihtyny pidempäänki. Kuvista jäi pois Bravo ja muita autoja, sataheppasen pandan takana näkyy vähän millaset kalusteet oli mut oikeesti paljon hienompiakin oli. Kulmikkaita muotoja ei oikein löytyny liikkeestä :D
Deltalla taitaa mennä vuosikymmeniä vuotta ennenku saa samantasosia liikkeitä :P
Liike siis sijaitsi aivan keskustassa jollakin Oxford streetin sivuhaaralla (???)

Erikoisia fiateja ei oiken näkyny kun yks keltainen coupe (samanlainen tuli vastaan kehä kolmosella about puol kakstoista tänään).
Pirusti priuksia ja minejä kyllä näky. Aston Martineita, Ferrarejaja vielä yksi Lambo liikenteessä.
Keskiviikkona käveltiin South Kensingtonista hotellille päin ja kadun varrest löytyi kuvien osoittama pikkuliike. Vähän matkan päässä edellisestä oli Maseratin liike josta toisin ei otettu kuvia.


(heijastuksessa näkyy "minä" kartta kädessä)

Kävästiin myös paikallisessa biltemassa (Halfords). Olis saanu omaan fiattiin kolmen purkin (pohjamaali?, maali ja lakka) maalinkorjaussetin (metalliväri) vähän alta kahdentoistapunnan, mutta tyhmänä menin enkä ottanu, nyt kaduttaa ;|

4
Yleistä (Bravo/a & Marea) / 1.6 Bravan kitinää ja vikinää
« : Lokakuu 13, 2007, 20:01:01 »
Olis tällänen 1.6 107tkm 2000 Brava. Ostettu Deltasta viime joulukuussa (deltan "käyttöturvaa" vielä jäljellä, eli delta maksais puolet korjauskustannuksista).
Ostattaessa ja alkukesästä moottoripuolelta ei kuulunut mitään ylimääräisiä ääniä.
Sitten ilmeni tollanen jatkuva kitisevä ääni jos kiihdytti ripeämmin tai moottorijarrutti (Deltasta kysyyn: keula auki jos sielt löytyis jotain, ei varmaa vastausta, apulaitehihnoja ).
Nytten lähiaikoina on tullu tollanen nitinä joka taas kuuluu tasases nopeudes, mut lakkaa jos kiihdyttää tai moottorijarruttaa (Delta: ei varmaa vastausta, apulaitehihnoja).
Jälkimmäisestä vielä, että jos painaa kytkimen pohjaan, muttei löysää kaasua, nitinä jatkuu kunnes auto alkaa hidastua enemmän (kierrokset kumminki nousee).
Jakohihna vaihdettu alle vuosi sitten.
Nitinän taajuus ei riipu kierroksista ja kitinän taajuus ei riipu nopeudesta.

Olisiko ehdotuksia mikä voisi olla. Alkaa pikkuhiljaa häiritteen mielenrauhaa '.|.
Vaikka delta maksais puolet taitais silti tulla pirun kalliiks jos sinne veis, jos sielt ny yleensä löytys mitään jolloin joituis ite maksaan kaiken.
 ???

Sivuja: [1]

Adblocker...

Ftcf.org pyörii ilmaisvoimin ja ainoa keino ylläpitää palvelinta on mainokset.
Toivoisimme, että et käytä adblockeria tällä sivustolla. Kiitos :)