FTCF - Fiat Tuning Club Finland

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.

Aiheet - Il Mostro

Sivuja: [1]
1
Moi kaikille.

Olen keräämässä kokoon porukkaa Hyvinkäälle EPD-Motorsportissa järjestettävään dynotukseen. Aiheesta tarkemmin alfa foorumilla.

http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=10&t=25076&start=250

Tavoitteena saada n.10 autoa rullaavalle tielle...  Päivän puitteissa ei ole kuitenkaan mielekästä ottaa yli 12 autoa, päivä venyisi kohtuuttoman pitkäksi. Tähän/privalla voi ilmoittaa mulle jos innostuu...

Voi tulla minkämerkkisellä vain, ainoa rajoitus että kyseessä 2-vetopenkki.

Tällä hetkellä listalla 10 autoa.

2
Yleistä Coupe / Barchetta / Vems laajakaista/EGT kysymys.
« : Kesäkuu 19, 2014, 17:32:43 »
Taitaa foorumilta löytyä ainakin muutamia moisen värkin käyttäjiä, niin olisi yksi juttu mielessä mikä askaruttaa.

Käytä itse melkein poikkeuksetta AFR näyttöä, mutta kysymys liittyy lambda näyttöön. Miksi lambda alkaa näyttämään AFR lukuja esim. moottorijarrutuksissa/vapaasti rullatessa ja paikallaan kierrätellessä kun kierrätyksen jälkeen lopettaa aineen syötön?

Luulin ensin että on oma mennyt bashaksi, tai tarttisi koittaa buutata ja päivittää värkki... Mutta katselin vähän YouTube videoita aiheesta jolloin huomasin että muillakin tekee samaa. Eli ominaisuudesta kai sittenkin kysymys  ::)

Mikä moisen idea, että alueelta sivussa ollessaan vaihtaa pilkun paikkaa? Pääsisiköhän tuosta päivittämällä eroon?

Edit. En osaa kirjoittaa...


3
Yleistä Coupe / Barchetta / Käykö Coupen/Barchetan penkit ristiin?
« : Maaliskuu 08, 2014, 15:09:44 »
Tuumin tuossa, että mahtavatkohan autojen penkit käydä ristiin kun ainakin kovin saman näköisiä ovat...

Sehän on selvä, että kippi taitaa Barchetan penkeistä puuttua, mutta ei takerruta siihen...

Toinen asia mitä olen miettinyt, että kiskot varmaan erilaiset--> muttei sekään tietty mikään ongelma jos penkit kävisivät taas kiskoihin ristiin...

4
Yleistä Coupe / Barchetta / Coupen katsastus.
« : Lokakuu 07, 2010, 22:11:13 »
Kävin tänään leimalla Coupen kanssa. Pikku episodihan siihen sitten liitty.

Autossa ei ollut muuta huomautettavaa, mutta takaiskareista meinasi antaa hylsyn... N. 10tkm ajettujen koni sporttien vaimennustehon arvoksi mittari antoi 0%  ja toiselle puolelle 17%. Testi tehtiin vielä katsastuksen lopuksi toisen kerran. Sama tulos, eli testeri toimii ainakin tavallaan... Leima tuli kuitenkin paperiin  ::) . Perusteena kun iskarit ovat/näyttävät uudelta, eikä vuotoa ole havaittavissa. Ajossa iskarit toimivat stanan hyvin, rata-ajo mukaanlukien. Tottakai yhdistettynä madallusjousiin sekä mataliin renkaisiin ovat kovahkot heikolla tiellä.

Viimeinenkin usko tuohon iskareiden vemputtamiseen katosi. Varsinkin kun tiedän kuinka hyviä tuloksia pari kertaa olen joillain autoilla (coupe mukaanlukien, ennen kuin konit hankin :-X) saanut, joiden iskarit on muistuttaneet fillarin pumppuja. Esim. routaheittojen jälkeen motarilla on joutunut jo kaitsemaan, ts. vaihto on ollut pakko tehdä jo turvallisuuden takia...

Piru vie, mitenköhän sen leiman saa puhuttua siinä vaiheessa kun iskarit eivät enää näytä ihan uudelta  :(.

-Mikko-

5
Yleistä Coupe / Barchetta / Vuotava T25 laippa.
« : Kesäkuu 08, 2010, 22:27:36 »
Morjens!

Pari orkkis inletin (niitä tosi ohkasia)  tiivistettä on tullu vaihdettua Coupeen, mutta nyt on kokeiltava jotain muuta. Tiivisteet yksinkertaisesti palavat pois muutamien tuhansien kilsojen matkalla... Ja on se sen verran ikävä homma vaihtaa, että senkin harraste ajan ja energian vois käyttää jotenkin fiksumminkin eli vois pikkuhiljaa alkaa ens kerralla onnistumaan...

Nyt vaihtoehdot jota pohdin, on tehdä/teetättää  jossain paksu (1,5- jopa 3mm?) kupari tiiviste ja löijätä se tai asentaa turbo kokonaan ilman tiivistettä. Tällä hetkellä taidan olla kääntymässä kokeeksi jälkimmäisen puoleen. Vaikka varsinkin kylmänä vähän vuotaisikin, niin varmasti on pirun paljon tiiviimpi kuin rikkinäisellä tiivisteellä, millä tässä nyt puolet ajasta ajelen :-X. Kuparitiivisteitä tuntuis olevan aika heikosti saatavilla.

Sen verran taustatietoa, turbo on tuettu lohkoon ja putki myös heti DPn jälkeen jonka jälkeen juustoliitos...
Viime vaihdon yhteydessä totesin, että pakopesässä laippa ainakin aivan suora. Pakosarjan puolella vaikuttaisi myös suoralta, siitä on paha mennä pomminvarmuuteen kun on kuitenkin autossa paikalla tutkittu  ::). Pakosarjan pinnapultit orkkikset, ja avattaessa olleet suht kireinä eli pultit ei ainakaan veny eikä mutskut pyöri...

-Mikko-

6
Yleistä Coupe / Barchetta / Tig-Art pakosarjat
« : Toukokuu 24, 2010, 22:51:12 »
Kaveri antoi suosituksensa, kun oli 16veen pakosarjan nähnyt livenä että työnjälki vakuuttaa ja kollektorikin tod. asiallinen. Niinkuin tuolla hinnalla toki saa ollakin, muttei aina ole selviö  ;)

Mitä tapahtuu esim. 20venasessa ilmastoinnille ei taida olla takuita ennen kuin kysyy, mutta kyllä kelpais jos vähän kovempi kokoonpano olis suunnitteilla ja olis vakiosarja edelleenkin. Asennus ei ainakaan voi olla ainakaan pahempi ku scara-73 versiossa, mikä ittellä on.

http://www.tig-art.com/inc/sdetail/896

-Mikko-

7
Tervehdys vaan kaikille, harrasteautona jo lähes vuosikymmenen palvellut Alfa 155 vaihtui Coupeen jota on oikeastaan tehnytkin mieli jo vuosia. Tykkäsin Alfasta edelleen, harrastepotentiaalia vain häiritsi kovin se että se oli vapari 2.0 16v eikä Q4. Tein vaihdon yksityisesti suoraan, ja totta puhuen Fiatti on sellaisessa hiukan harrastusta vaativassa kunnossa ja tuskin olisin sitä ns. suoralla rahalla ostanutkaan vaan olisin etsinyt paremman yksilön. Nytkin hieman epäröin, mutta kun tein sen virheen että koeajoin auton  8)

Auto on siis 1998 20VT, alunperin kilvitelty Saksassa Tammikuussa joten ihan alkupään vehkeestä viislovisine laatikoineen puhutaan. Mittarissa tasan 160 tkm, tuskin lopulta heittää ehkä miltei kuitenkaan kovinkaan runsaasti eikä paljon todellisista, mutta mutta. Huoltohistoria on hyvinkin puutteellinen/puuttuu lähes leimat kokonaan. Päällepäin auto on huolettomasti pidetyssä "saksakunnossa" joten naarmua ja pikkuvirhettä on kaltaiselleni pilk*n*ssijalle aivan koti tarpeeksi. Kaikki olennainen kuitenkin tuntuisi toimivan, ja suomeen tuonnin jälkeen on jokatapauksessa ainakin jakohihna vaihdettu + jotain muuta pientä huoltoa tehty 1500 e arvosta...

Airbägin valo kuitenkin palaa jatkuvasti, on jo kertaalleen kuitin mukaan "korjattu" pari kuukautta sitten ja velotettu 90e. Fccuk in kautta löytyi sellaista tietoa että todennäköinen aiheuttaja olisi ns. kellojousi ratin sisällä. Kommentteja kokemuksia anyone? Konepellissä on lievää kuhmua etulaidassa. Noin siistimisen kannalta kiinnostaa vaan varmistella mitä materiaalia se peitto sitten loppupeleissä olikaan? (Täällä foorumilla on ollut suunnitelmia myöskin kuitupeitosta, sellainenkin vois hyvinkin kiinnostaa jos niitä on syntynyt ihan sarjatuotantoon asti.) On maalipinta kaiken kaikkiaan semmosessa kunnossa että ylimaalaus varmaankin jollain aikavälillä tullee varmastikin joka tapauksessa kyseeseen.

 Tietenkin bolt on olis aina helpoin ratkaisu, kiinnityslaippa lienee tyyppiä T25? Gt 28 Rs tuntuisi asennuksen/sopivuuden puolesta olevan suosittu, miten kuulalaakeri ahdin sitten käytännössä vaikuttaa kestävyyteen/huoltoväleihin etc. verrattuna perus liukulaakeroituihin? Lyhyillä väleillä on tarkotus öljyt vaihdella, mutta olen kuullut että kuulikset on aivan erityisen nirsoja vähänkään likaiselle öljylle, onko perää? Kun jonkun aikaa (ens kesä?) olen ajellut vakiona ja jos isompia yllätyksiä ei ole tullut niin kevyesti neljännelle sadalle on kuitenkin tarkoitus päästä... Vaihtaessa huomasin että muovinen ilmanputsarikotelo autostani on rikki, joten ilmanputsarin hankinta tulee jo seuraavassa vaihdossa kyseeseen. Onko kellään ollut Apexin kuivana toimivia vaparikartiosuodattimia käytössään, mihin suodatus lopulta perustuu kun öljyä ei ole? Kuumalankamallin ilmihän tuossa autossa boschilaiseen tyylin jokatapauksessa on? Tässä näin aluksi, vielä jäi monta kysymättä ja uusia tulee koko ajan ;D

Edit. Jakohihnan vaihtokin sitten osottautui kusetukseksi. Härskisti leimat vaan kirjaan, olkaa tarkkana  :o tai voipi käydä lompakon päälle. Niin ja se oli tehty täällä  ;D Suomessa.

Sivuja: [1]

Adblocker...

Ftcf.org pyörii ilmaisvoimin ja ainoa keino ylläpitää palvelinta on mainokset.
Toivoisimme, että et käytä adblockeria tällä sivustolla. Kiitos :)