FTCF - Fiat Tuning Club Finland

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.

Aiheet - Uno_mas

Sivuja: [1]
1
Yleistä (Bravo/a & Marea) / Takajarrun automaattisäätö
« : Huhtikuu 02, 2018, 14:27:03 »
Onkos kellään mitään ideaa millä marean takajarrujen automaattisäädön saa toimimaan? Auto farkku ja niillä isoilla 228mm takajarruilla.
Tällä hetkellä ei siis säädä ollenkaan ja jarrukenkien kuluessa jarrupolkimen liike pitenee.

Automaattisäätö ei ole jumissa, kun rumpu irrallaan säätöruuvia pystyy pihdeillä pyörittämään. Eli se pellinpala jonka pitäisi räikätä säätöä ei ilmeisesti toimi.
Näin on joutunut jo pari kertaa tekemään, kun muuten menee jarrupoljin kovin löysäksi.

Onko ainoa vaihtoehto ostaa uudet säätöpalikat?
Niitäkään ei oikein tunnu löytyvän muualta kuin ebaysta. Muutenhan mitään ongelmaa ei olisi, mutta tuohon tuntuu olevan tarjolla kahdenlaisia osia rummun sisälle (se säätöpalikka ja jarrukengät) eikä oikein mistään tiedä kummat palikat autosta löytyy.

2
Yleistä (Punto) / Ohjaustehostimen kääntökulma-anturi
« : Marraskuu 06, 2017, 23:09:35 »
Onkos kukaan vaihtanut mk2 Punton sähköiseen ohjaustehostimeen kääntökulma-anturia? Mitä kaikkea joutuu purkamaan?

Potilaana -04 vuotinen, toisena päivänä vääntää ajaessa oikealle toisena vasemmalle. Tuosta jo muutaman kerran tehnyt multiecuscanilla kääntökulma-anturin kalibroinnin. Vika pysyy poissa muutaman päivän.
Nyt on tilauksessa uusi anturi, mutta ainoa varma tieto sen vaihdosta on, että löytyy jostakin päin rattiputkesta.

3
Auto-Hifi / Subwoofer kotelon suunnittelua
« : Marraskuu 10, 2016, 22:05:42 »
Löytyisikös apuja kotelonsuunnitteluun?

Tarkoitus mennä marean kohdalla autohifeissä melko matalalla budjetilla ja hyödyntää vanhoja nurkissa pyöriviä kamoja.

Subielementtinä on SPL Dynamics pro-12D4 mk3, puhekelat kytkettynä rinnan 2 ohmiin. Vahvistimena tuolle on AB luokan pääte joka antaa 700w monona.
Elementti ja vahvistin kumpikin toosi vanhoja, mutta toimivia. Vahvari tosin vie virtaa ihan älyttömästi etenkin elementti 2ohmiin kytkettynä  :) ::)

Nyt elementti on n.30L suljetussa kotelossa ja tilalle suunnittelin refleksiä, enimmäkseen kasvavan herkkyyden takia. Saisi lisää mökää samalla vahvistinteholla.

WinISD:llä vähän suunnittelin refleksikoteloa ja ohjelma suosittaa 65L koteloa 27Hz virityksellä (harmaa). Toinen vaihtoehto olisi pienempi 43L kotelo 29Hz virityksellä (oranssi). Vertailuna suljettu (keltainen)
Kumpi noista refleksikoteloiden simuloinneista olisi se järkevämpi? Vai jotain siltä väliltä? Nuo kumpikin simuloitu mahtuu valmistajan suosituksiin.
Riittääkö 4" refleksi, jos on aeroport?



Yleensä on tullut tehtyä vaan suljettu kotelo sen helppouden takia. Tässä jokin aika sitten tein autotalliin refleksisubin kahdella 6.5 peerlessin elementillä ja siitä ainakin tuli tosi hyvä. Siitä innostuneena tekisi mieli koittaa myös autoon refleksiä.

4
Helpdesk / Tiedotteet / Connection Problems
« : Lokakuu 12, 2016, 21:47:57 »
Connection Problems

Sorry, SMF was unable to connect to the database. This may be caused by the server being busy. Please try again later.



Tuleeko muille samaa virheilmoitusta?
Sitä vaan mietin, että onko vika omassa koneessa vai foorumin serverissä.

5
Yleistä Fiateista / Selenia öljyt
« : Syyskuu 13, 2015, 14:12:39 »
Kuinkas porukka on selenian öljyjä käyttänyt? Mistä olette tuota ostanut?
Vuosi sitten ostin Heikalta syystreffeiltä. Nyt Heikka on kaiketi lopettanut niin mistäs tuota löytäisi?

Hakusessa Selenian 10W-50 Abarth öljy.

6
Yleistä (Bravo/a & Marea) / Bravo ja vetokoukku
« : Elokuu 17, 2013, 22:24:06 »
Vetokoukulle löytyy tarvetta ja sellaisen aattelin hommata, käytettynä luonnollisesti. Siihen liittyen olisi hiukan epätietoisuutta.


Onko olemassa vetokoukkua joka sopii sekä Bravoon, että Bravaan? Vai ovatko aina erilaiset? Ainakin varaosahaun kautta löytyvissä lukee sopivuudeksi bravo/brava.

Sen verran jo tiedän, että Bravasta irroitettu Fixus ei sovi Bravoon, vaikka purkaamo sen sopivana möi. Tarvii tuo palauttaa heti maanantaina.


Sitten sähköjen kytkentä. Ohjekirjassa lukee, että vetokoukun sähköt tarvii kytkeä sulakerasiaan. Miksi?
Onko vaan varmuuden maksimointia vai mitä? Tästä sähköjen kytkemisestä sulakerasiaan purkaamon kaverikin erikseen mainitsi.

7
Yleistä jutustelua / Kuvablogi.com
« : Kesäkuu 26, 2012, 01:37:24 »
Kuvablogi.com näyttää olevan nurin ja mahtaako edes enää nousta.

Mitäs sivustoa porukka on käyttänyt laittaessaan kuvia foorumille?

kuvat.fi on ainakin, mutta onko kellään kokemuksia?

8
Yleistä jutustelua / Lastutus kotikonstein
« : Helmikuu 13, 2012, 19:15:00 »
Onkos kukaan muu törmännyt tämmöiseen sivustoon? http://www.ecutuning.siterips.eu/

Väittävät, että
Lainaus
Tested tuning files. These files are working. There are some sellers who tries to sell these files, but you can download them for free here! To use these files on your car you will need ecu flasher. This unit will allow you to chip tune your vehicle via OBDII port.

Latasin nuo filet ihan piruuttani ja löytyi sieltä useampaankin Fiattiin viritys softia. Pääasiassa JTD ja bensaturbo moottoreihin, mutta oli joukossa myös muutamia bensa vapareidenkin softia.


Kertokaahan mielipiteitä ja tietenkin kokemuksia, jos joku uskaltaa koittaa.

9
Yleistä (Punto) / Ykkös Punton renkaista
« : Syyskuu 28, 2010, 17:21:37 »
Jäi Barchetasta sen alkuperäiset 15" peltivanteet ja ajattelin ne laittaa Puntoon kesäpyörille, mutta tarvisi ostaa renkaat noille vanteille.

Mahtuuko 185/55-15 rengas pyörimään ykkös Puntossa?

Nuo 15" vanteet ovat 6 1/2" leveät ja niiden ET on 32. Auto on Punto 55 -96 jos jotain vaikuttaa.

10
Yleistä (Punto) / Punton lämppärin kenno
« : Heinäkuu 29, 2010, 02:06:00 »
Potilas on talviautoksi hankittu -96 Punto 55


Nyt kun jäähdytysnesteet jo pysyvät moottorin sisällä niin tuli semmoinen huomattua, että lämppärin kun kääntää kuumalle alkaa glykoli haista.

Kuinkas kova homma on vaihtaa Puntoon lämppärin kenno? Onko kukaan joutunut lämppärin kennoa vaihtamaan?
Voimakas tunne, että kovin helposti ei kennoa lämppäriin vaihda.


Autossa on pelkkä lohkolämmitin ja tarkoitus on asentaa sisähaara. Löytyykö rintapellistä valmista läpivientiä johdolle?

11
Projektit / barchetta by Uno_mas
« : Heinäkuu 12, 2010, 21:00:26 »
Elikäs pistetään nyt jonkinmoinen projekti topic pystyyn tuosta "uudesta" hankinnasta.

Keväällä tuli kova himo avoautoon ja merkkiuskollisena ainoa vaihtoehto oli tietenkin barchetta. Mobile.de teki tehtävänsä ja Stilo lähti myyntiin. Tälläkään kertaa ei ollut taitoa/aikaa lähteä Saksaan autonhaku reissulle niin tuli tuo ostettua ihan nettiauton kautta.



Ostaessa tuo oli aivan vakio, alkuperäisillä peltivanteilla varustettuna. Edellisen omistajan ainoa tuunaus oli hiilikuituteippi bensaläpässä ja rättikatto oli vaihdettu uuteen.

Hetihän tuohon joutui ostamaan renkaat ja vanteet. Lievänä budjettiratkaisuna alle tuli Fiatin orggis alut 17" koossa ja Nankangin 205/40 kumit. Tampereella Hervannassa oleva Mansen auto möi tuon sarjan allelaitettuna 550€.
Seuraava "pakollinen" olikin sitten madallusjouset. Suoraan Saksasta tilattuna FK-Automotiven madallusjouset 93€ ;D
Samalla kun asenteli madallusjouset tuli jarrusatulatkin maalattua.

Tuli tänään muutosleimattua auto noille vanteille ja madallusjousille. Hyvin kelpasi konttorilla.

Alkuperäinen ilmanputsari ja imuputkisto jouti pois tilaa viemästä ja niiden tilalle tuli BMC:n CDA koteloitu ilmanputsari. Tuli aika häijyt imuäänet. :D


Tulevaisuuden suunnitelmissa on rakennella jonkinmoinen subiloota tuohon penkkien taakse. Yhtä versioo jo tuli testattua, mutta huono oli. Jos ver 2 olisi sitten toimivampi.
Kromikaaret penkkien taakse on myös hankintalistalla ja tuulisuoja myös.
Tuli tilattua JOM:n säädettävä poikkituki eteen. Sekin suoraan Saksasta niinkin sopuisaan hintaan kuin 67€



Alkuperäinen suunnitelma oli tuolla ajaa talvetkin, mutta kävi niin onnellisesti että sain barchetalle lämpöisen tallin talveksi niin ei tarvi sitä suolassa pilata.

12
Yleistä Coupe / Barchetta / Barchettaan varaosia
« : Toukokuu 21, 2010, 23:51:58 »
Tuli vaihdettua Stilo Barchettaan ja nyt tarvisi muutamia varaosia.

Tarve olisi ajoituksenmuuntimelle ja rättikaton kaasujousille.
Onko kellään kokemuksia 321autoteile:stä? Lähinnä postikulut ja toimitusvarmuus kiinnostaisi. Ainakin siihen käsitykseen jäin, että toimittaisivat Suomeen. http://www.321autoteile.de

Toki mikä vain ulkomainen nettikauppa kelpaisi. Ensisijalla tietysti edullisuus ja luotettavuus.
Melkein tärkeimmät olisivat nuo rättikaton kaasujouset. Ajoituksenmuunninta tuntuu olevan helpommin saatavilla.

13
Yleistä (Stilo) / Pissapoika
« : Tammikuu 13, 2010, 16:13:14 »
Onko kellään muulla tullut pissapoika "vanhaksi"?  Toi mun ainakin kärsii vanhanmiehen vaivoista, kun suihku on melko voimaton.

Onkohan siitä pumppu hajoamassa? Onko järjestelmässä minkäänlaista takaiskuventtiiliä joka voisi jumittaa?
Kesällä jo oireili siihen malliin ettei 100km/h--> enää kunnolla lasille vesi lentänyt. Paikallaan meinasi lentää katolle asti.

Nyt sitten, kun tuli ihana talvi niin edes paikallaan ollessa ei meinaa vesi lentää kuin lasin puoleen väliin.

14
Tekniikka / Päiväajovalot ja niiden kytkentä.
« : Syyskuu 28, 2009, 17:19:47 »
Suunnitelmissa asentaa stiloon LED:llä toimivat päiväajovalot. Säästyisi siltä ikävältä H7:n vaihdolta edes jokusen kerran ja saattaisi se bensankulutuskin vähän pudota.

Ensimmäinen ongelma tuli siitä miten kytkeä. Jos nuo valot tarvii kytkeä siten, että samalla palavat parkit auton edessä ja takana saa jäädä asennukset. Menee liian vaikeaksi. Tämä systeemi jossa palavat myös parkit mukana on sitten vissiin se huomiovalokytkentä?
Nyt näkynyt muutamia autoja jälkiasennetuilla päiväajovaloilla eikä missään muissa lampuissa pala mitään, kun ledit ovat käytössä. Onkohan tämä kytkentä kuinka laillinen? Uusissa audeissa ja mersuissahan päivävalot on kytketty tehtaan toimesta näin.

Lainaus mersufoorumin keskustelusta jossa pohtivat tuota takavalojen toimimisesta päivävaloilla.
Lainaus
EU sanoo, ei saa palaa. Siihen ollaan menossa ...
Suomi toistaiseksi hyväksyy molemmat vaihtoehdot
Jotain faktatietoa olisi kiva saada ettei sitten joudu leimalla lamppuja irroittelemaan.

Aken sivut jostain syystä jumissa niin ei pääse etsimään lakipykäliä ja tuon väittämän paikkansapitävyyttä. Tarvii varmaan huomenna poiketa katsastusasemalla kysäsemässä heidän mielipide valoasiaan.

15
Yleistä (Stilo) / Kuva stilostasi
« : Huhtikuu 10, 2009, 22:12:36 »
Ajattelin tämmöisen topicin tehdä, kun ei vielä ollut.

Aloitetaan omalla. Stilo Abarth 8)


http://kuvablogi.com/blog/2186/1/ Täällä lisäkuvia. Ulkoa ja sisältä.

16
Yleistä (Stilo) / Ovien kahvat jäätyy.
« : Marraskuu 03, 2006, 18:08:06 »
Onkos muilla stiloissa ongelmia ulkokahvojen jäätymisen kanssa? Mulla jäätyy melkein kaikki, vaikka voidellutkin niitä olen. Se vaijeri sielä vissiin jäätyy?
Onko mitään havaintoo onko ovia vaikea purkaa niin että saa sen vaijerin pois ja putsattua/voideltua? Ovipahvi on tullu irti käytettyä, mutta taitaa sen pellin oven sisällä joutua irroittamaan että vaijerin saa pois. Mitä rasvaa vaijeriin kannattaisi laittaa? Naapuri puhui paksusta silikonista kosteuden hylkimisen takia, mutta mistähän semmosta löytäis?

17
Yleistä (Stilo) / Pohjamuovin tarpeellisuudesta
« : Marraskuu 01, 2006, 21:22:03 »
Kävi sitten niin et tänään aamulla lumisohjossa pari kertaa kiinni jäätyä tuo koneen alla oleva muovi oli johonkin pudonnut. Tossa äkön kun kattelin niin sivuissa muovit ovat paikallaan. Se keskimmäinen on jonnekkin kadonnut.
Onkohan se kovin tärkeä muovinpala? Vai onkohan sillä jotain tarkotusta konehuoneen ilmankierrolle? Deltassa uusi kuitenkin maksaa kultaa ja ilman sitäkin pystyisin autoileen.

18
Yleistä (Stilo) / Stilon maski
« : Elokuu 28, 2006, 15:38:54 »
Onkos kukaan irrottanut stilosta maskia? Tuntuu vaan olevan kovin lujaa kiinni. Onko jossain kiinnitys ruuveja vai miten se orggis on kiinni?
Olis maski ja etuspoikka maalarilla ja ens viikolla pitäis kiinni laittaa. Etukäteen tässä vaan kyselen etten rikkois mitään.

19
Auto-Hifi / Subi varapyöräkoteloon
« : Heinäkuu 18, 2006, 22:51:12 »
Tarkotus olis tässä kesälomalla leikkiä lasikuidulla ja tehdä kotelo tonne stilon varapyörän paikalle.
Onko kukaan vielä tommosta tehnyt? Lähinnä kiinnostais et paljonko tilavuutta sieltä saa. Oma nopea mittailu antoi sellaisen vaikutelman että tilaa on enemmän kun tarpeeksi. Syvyys on ehkä ainoo rajoittava. Sinne tarvis saada samaan varapyöräkoteloon myös vahvarit, ainakin tällänen olis tarkoitus.
Elementiksi on tulossa hyväksi todettu SPL Dynamics pro 12" Pää kaiuttimille olis SPL Dynamicsin 4 kanavainen ja tolle subille SPL Dynamicsin digipääte.

Ei sillä moponrenkaalla siellä perässä kuitenkaan mitään tee, jos joskus rengas sattuisi puhkeemaan.

20
Yleistä (Stilo) / Stilon madallus.
« : Maaliskuu 04, 2006, 21:57:02 »
Suunnitelmissa olis stilon saattaminen maanläheisemmäksi. Kw:n 30 mm pudottava madallussarja on harkinnassa.
Onko joku laittanut tommosta 30 mm laskevaa kw:n settiä?
Kai stilossa sopii 225/40 r18 vielä pyörimään madalluksen jälkeenkin?

21
Auto-Hifi / Stilon kaiutinpaikat.
« : Heinäkuu 03, 2005, 22:08:31 »
Minkähän kokoiset kaiuttimet sopii stilon oviin? Mahtuuko 6 1/2
Ei ainakaan tampereen deltassa tienneet minkä kokoset kaiuttimet stilon ovissa on. Olis tavote saada DLS MS6:t sopiin etuoviin. Takaoviin käykin sit jotkut dls:n koaksiaalit.

Sivuja: [1]

Adblocker...

Ftcf.org pyörii ilmaisvoimin ja ainoa keino ylläpitää palvelinta on mainokset.
Toivoisimme, että et käytä adblockeria tällä sivustolla. Kiitos :)