FTCF - Fiat Tuning Club Finland

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.

Viestit - bellawagon

Sivuja: [1] 2 3 ... 8
1
Yleistä (Muut uudet Fiatit) / Vs: Fiat Freemont
« : Helmikuu 08, 2013, 23:33:48 »
Se olisi erittäin hyvä liisari...

2
Yleistä Fiateista / Vs: Fiat 500L - kiinnostava uutuus?
« : Joulukuu 26, 2012, 15:05:44 »
Miksi siinä riittää työtä?

Minun kokemuksieni mukaan ainakin pääkaupunkiseudulla Autokeskus jälleenmyyjänä tekee aika paljon, ettei mieli halaja sieltä ostaa Fiattia eikä mitään muutakaan merkkiä. Sitten nuo valikoimat ovat aika peruskarvalakkia, joten heikkotehoiset koneet hinnat alk. varusteilla eivät monia miellytä.

3

No, kiusoja ei ole enää ollut ja jälleenmyyjä eli Veho hoiti kuntoon homman asiallisesti.

Toisaalta tuo 500L voisi olla mielenkiintoinen mutta en halua olla Autokeskuksen kanssa missään tekemisissä.

4
Yleistä Fiateista / Vs: Fiat suomalaisessa mediassa
« : Joulukuu 13, 2012, 18:49:18 »
Mitä autojen hyvyydestä täkäläisten autolehtien vertailuista voidaan päätellä, niin jostain kumman syystä ne merkit pärjäävät parhaiten jotka mainostavat lehdissä eniten.

5
Sen verran harvinainen on tuo C4 1.6 diesel panoraamakatolla, että piti oikein Nettiautosta katsoa onko niitä myynnissä tai myyty, ja löysin yhden käytetyn joka oli myyty hiljattain Vihdin Autotalosta. Oletan että kyseessä on juurikin tämä yksilö? Jos näin on, niin kiikutapa auto sinne ensi tilassa, koska auton myyneellä liikkeellä on 6 kuukauden virhevastuun nojalla velvollisuus korjata autossa tuona aikana havaitut viat ja puutteet. Luonnollisestikaan tämä ei koske kuluvia osia (kuten alustan nivelet, jarrupalat/levyt jne), mutta oireista päätellen kysymys on jostain ihan muusta. Ja koska tuo liike on Sitikan valtuutettu jälleenmyyjä niin ko. talosta pitäisi löytyä tietotaitoa ongelman pikaiseksi ratkaisemiseksi.

Kiitos vinkeistä. Koivuhaasta kävin hakemassa, se ei siellä kerinnyt kauaa vanheta joskin oma Fiat ei ehtinyt edes nettiin kun se oli jo myyty jonnekin Helsingin Kallioon. Ja kuka sanoo etteivätkö käytetyt Fiatit ja Sitikat mene kaupaksi :)

Auto muuten lähti aamulla toimimaan yks kaks ja vaikka pakkanen on kiristynyt niin siinä ei ole mitään. Ilmeisesti kosteus on tehnyt temppunsa. Joka tapauksessa vien sen huoltoon tarkastettavaksi.

Vuodattelen myös Suomi24 Citroen palstalla tätä asiaa. Meinaavat että provoilen :)

6

Etenkin PSA:n dieselmoottorit on umpilujia ja erinomaisia käyttöominaisuuksiltaan, ja esim. kaikki Fordeissa, Volvoissa ja Mineissä viime vuosina käytetyt 1.6l ja 2.0l dieselmoottorita ovat näitä PSA:n moottoreita. Sen lisäksi tuo robottilaatikko on käytännössä ihan sama laatikko plus kytkin kuin manuaaliversiossakin (robotin ohjaamana, tietty, jolloin niitä ei saa omalla ajamisella/vaihtamisella rikki), joten niiden kestävyydessä itsessään ei pitäisi olla vikaa, ainakaan noilla maileilla.

Tietysti, maanantaikappaleita esiintyy edelleen, kuten muillakin merkeillä.

Sähköthän tuossa näyttäisi olevan sekaisin. Mekaniikassa ei mitään häikkää. Vaan kumpi parempi?

7
Pakko kyllä todeta että ihmettelin suuresti citikkaan vaihtoa.
Kyllä se on niin et kyseisen automerkin jos hankkii niin sormi ei saa mennä suuhun tai sitten lompsan on oltava pullea seteleistä.

Oliskohan siä huohotin jäässä tai jotakin muuta yyber huohottavan kylmälimaa tuottavan [sebelimyllyn (allekirjoittanut ristinyt kaikki ranskisten tekemät moottorit sebelimyllyiksi )] koneen onkelmaa.

Ostin kun se oli niin hemmetin mukava ajaa ja robottivaihteisto oli ihan loistava kokemus panoraamakaton kanssa. Jotenkin sitä koki saavansa luksusta.

8
Pakko kyllä todeta että ihmettelin suuresti citikkaan vaihtoa.
Kyllä se on niin et kyseisen automerkin jos hankkii niin sormi ei saa mennä suuhun tai sitten lompsan on oltava pullea seteleistä.

Oliskohan siä huohotin jäässä tai jotakin muuta yyber huohottavan kylmälimaa tuottavan [sebelimyllyn (allekirjoittanut ristinyt kaikki ranskisten tekemät moottorit sebelimyllyiksi )] koneen onkelmaa.

Siinä on jokin sähkövika. Tietokone valittaa ESP/ASR -ongelmista, vaihteisto-ongelmista, cruise ei toimi ja auto kulkee kahdeksaa kymppiä huudattamalla lievästi kolmosvaihteella.

9
Kuten tuossa aikaisemmassa ketjussa totesin, niin vaihdoin Linean Citroen C4-malliin. Nyt kun tuli talvi niin sitikka kulkee maksimissaan 80km/h ja suurimmillaan kolmosvaihteella. Kojetaulun valot välkkyvät kuin sirkuksessa kaipaillen "serviceä". Auto on uudempi ja vähemmän ajettu kuin Linea mutta kolme viikkoa ollut pihassa ja nyt on joutunut korjaamaan enemmän kuin uskollista Fiiuani. Miksi ihmeessä vaihdoin pois...?

10
Yleistä jutustelua / Vs: Good bye, Fiat!
« : Marraskuu 25, 2012, 14:26:02 »
Mullakin Multipla vaihtui Mazdaan Deltassa. Hyvitys oli ylivoimaisesti paras. Freemontin tai Doblon olisin mielelläni ostanut, mutta uuden hintaan ei peppu kestä.

Ois sitä tietenkin voinut odottaa 500L -mallia, mutta tämän hetkinen konevalikoima ei miellyttänyt mikä on tarjolla. PSA:n 110-heppainen diesel on pirteä menijä. Saapa nähdä kuinka luotettavaksi mylly osoittautuu.

11
Yleistä jutustelua / Vs: Good bye, Fiat!
« : Marraskuu 14, 2012, 11:33:51 »
Kiva nähdä että Fiat kiinnostaa muitakin vaikka merkistä ilmeisesti onkin luovuttu joissakin tapauksissa. Mielelläni ostaisin Fiatin tulevaisuudessa, mutta näkymät merkin hankkimiselle ovat kehnot. 500L on kiva omasta mielestäni, mutta miten ne varusteet ja moottorit mitä on tarjolla? Nykyisellä mallipolitiikalla ne jäävät kohdallani liikkeeseen.

Yhteenvetona Autofennican toiminnasta että muuten ostaisin, mutta ei ole valikoimia, ei huomioida asiakkaita eikä jälleenmyyntiverkostoa voi kehua. Vaikka merkissä ei ole vikaa, niin silti sen ostaminen on tehty vaikeaksi. Ei ole ihme jos ei kauppa käy.

12
Yleistä jutustelua / Vs: Good bye, Fiat!
« : Marraskuu 13, 2012, 15:29:55 »
Fiat meni vaihtoon kun halutti lisää tehoa ja varusteita. Käytettyjä löytyy ulkomailta, mutta pitäisi saada vanha myytyä pois. Valikoimat ovat Suomessa niin kehnot, että ikävä kyllä ei löytynyt muita juuri kuin perusmalleja. Tietty Freemont olisi ollut kiva, mutta en halua laittaa 30 kiloeuroa autoon.  Tuo ei ollut ollenkaan hyvä juttu että Fiatin myynti meni Autokeskukselle. Ylivoimaisesti huonoimman hyvityksen tarjosivat autostani, joten sinne jäi merkkiuskollisuus.  Nyttemmin ajellaan C4 sitikalla, joka ei ole hullumpi peli ensituntumalta sekään.

13
Yleistä jutustelua / Good bye, Fiat!
« : Marraskuu 10, 2012, 17:36:07 »
Ikävä kyllä paikallisen Autokeskuksen toiminta teki Fiatin omistamisen mahdottomaksi surkean mallivalikoiman ja onnettomien hyvitysten vuoksi. Niinpä ajelut Fiatilla on tällä erää ohitse. Ikävä tulee varmasti.

14
Tosiaan oli Punto koeajossa 85-heppaisella dieselillä ja sai hyvät kehut moottorista ja yleensäkin itse auto miellytti. Penkkiä moitittiin pehmeiksi, jota kyllä ihmettelen koska oma ahteri pitää pehmeähköstä sohvasta ja siinä istuskelemisesta.

http://autot.oikotie.fi/koeajo/pieni-diesel-v%C3%A4%C3%A4nt%C3%A4%C3%A4-sitke%C3%A4sti/72708?ref=HS

15
Yleistä Fiateista / Vs: Fiat huollot
« : Syyskuu 03, 2012, 08:34:34 »
Konalan Autokeskus teki Fiatiin vuosihuollon 45tkm kohdalla, josta 520€ lasku osineen. Lisätyönä laskussa rekisterikilven valon ja sulakkeen vaihtaminen.


Kallista hintaa pitää nuo tarkistelut, tulihan siihen mukaan Fiat -tiepalvelu vuodeksi joka voisi olla ehkä hyvä.

Joo, olen samaa mieltä näistä Autokeskuksen valohoidoista. Kun ei ole enää takuuta, niin käyn motonetistä tai vastaavasta hakemasta osat niin samat työt maksavat about 150€.

16
http://www.kauppalehti.fi/auto/fiat+uusi+500l+tulee+ajallaan/201208248283

500L tulee vuoden alusta Suomeen, ainakin jutussa olleen maahantuojan puheiden mukaan.

17
Alfoissa ja muissa fiateissa se uudelleensynkronointi tapahtuu painamalla lukituspainiketta kaukosta kolme kertaa peräkkäin jos avain on tipahtanut synkasta. Tosin jos se tippuu synkasta, ei sen pitäisi tehdä ekalla painalluksella mitään. Muistaakseni synkronointi tarvitaan jos avaimen painikkeita painetaan yli 10 kertaa ilman että auton vastaanotin poimii niitä.

Nyt se toimi tään päivän taas ihan jees ilman että olisi ollut mitään. Pitääpä seurata tilannetta.

18
Onkohan kukaan törmännyt seuraavaan tilanteeseen, jossa keskuslukitus satunnaisesti menee lukkoon yhdellä tai useammalla yrittämällä?  

Keskuslukitus kyllä sinänsä toimii ja ei siinä mitään, mutta joskus saa yrittää pari-kolme kertaa jotta ovet menisivät lukkoon. Lukot saattavat pompsahtaa siis auki joskus niitä lukittaessa.

Muistelisin, että jossakin automerkissä kysymys oli siitä, että avaimet ja keskuslukitus piti jotenkin synkronoida. Auto taisi olla Opel Omega muistaakseni.

19
Yleistä (Muut uudet Fiatit) / Vs: Lineaan lisäkylkilistat
« : Heinäkuu 30, 2012, 23:25:12 »
Olen ajatellut vaihtaa listat tai tehdä niille jotain kun ovat vaarassa repsottaa. En ole kyllä lisäkylkilistoja nähnyt kenelläkään, en oikeastaan missään merkissä. Vai millaisia tarkoittanetkaan?

20
Yleistä Fiateista / Tuulilasin nappivaihdokki: Fiat Linea 1.4
« : Heinäkuu 10, 2012, 21:30:14 »
Tapio Ketonen oli kirjoittanut hienon jutun Lineasta viime Tuulilasissa. Ketosta lainatakseni, että hyvä auto, mutta väärän merkkinen ja siksi ei tehnyt kauppaansa. Vaikka kyllähän se myi 350 autoa eka vuonna Deltan kautta.

21
Yleistä jutustelua / Vs: Mikä tänään ilahduttaa-keskustelu
« : Kesäkuu 30, 2012, 20:57:34 »
Päästiin Air Finlandin operoimalta matkalta kotiin, kiitos matkatoimiston.

22
Yleistä Fiateista / Vs: Fiat Group uutisia
« : Kesäkuu 30, 2012, 20:56:28 »
Kyllä tässä alkaa olemaan itse kukin aika ihmeissään mitä Fiatille (ja sukulaisille) tapahtuu. Parikin vuotta mennään eteenpäin, niin mitäköhän vehkeitä täällä Suomessa ylipäänsä myydään? Kyllä ne isot merkit taitaa ajaa muiden ylitse, valitettavasti :-\

Myydään joku hassu käytetty Fiat..Turkin mallit ois muuten ihan houkuttelevia mutta laatu ei ole Italiassa tehtyjen tasalla. Oma Bravo ne pelannut moitteettomasti, veljien Lineoissa ollut vaikka mitä; jäähdyttimenvuotoa, öljyn sylkemistä pakkasella, hanskalokeron tipahtamista! tms. Sit ne pikkuikkunat siinä tuuliasin jatkeena, ei oo ihme jos ajaa jotain päin kun etuviistoon ei näe mitään. Farkku pitäis saada valikoimaan pikaisesti ja mieluummin B; C ja D segmenttiin niin ja nelivetoisen myös..Freemont on monelle liian iso, ja siinä on olemattoman pieni vetopaino kokoisekseen. Mut nää ei oo valitettavasti uutisia vaan surullista totta..Pitänee kaivaa heinikosta joku 131 ja alkaa tekemään ite.

Ei mulla ole ollut Lineassa kuin yksi vika 50tkm aikana, jonka korjaus Deltassa maksoi 150€. En allekirjoita ainakaan omilla kokemuksilla Turkin Fiatien laatua mitenkään kehnoksi. Tosin 80tkm joka on autollani yhteensä ajettu, lienee toki lyhyt pätkä arvioitavaksi.

23
Tuli nyt sitten käteltyä tällainen laitos:
Normi Evo Sport
- Lasikatto
- Blue & Me
- 2x17" alut
- Pack Comfort (Auto A/C, perutuustutka yms.)
- Ikää puolitoista vuotta, kymppitonni rullattu.

Siisti peli! Missä päin liikuskelee tämä pirssi?

24
Yleistä Fiateista / Uusi Fiat Viaggio
« : Huhtikuu 23, 2012, 23:47:19 »
Fiatilta on tullut komean näköinen peli, joka tosin on ainakin aluksi tähdätty Kiinan markkinoille.

Sen kyllä soisi tulevan Eurooppaan ja Suomeen totta kai. Tekniikka on jaettu Dodge Dartin ja Alfa Giuliettan kanssa. Luulisi olevan siinä tapauksessa pari tonnia halvempi kuin Giulietta jos meillä myyntiin tulisi.

Mitä mieltä olette?


25
Yleistä Fiateista / Uudet Bravot tarjouksessa!
« : Huhtikuu 20, 2012, 11:37:30 »
Bravo Speciale 1.4 16V 90hv   Bensiini   14 993,00€
Bravo Speciale 1.4 T-jet 120hv Bensiini   16 991,66€

http://www.fiat.fi/mallisto/bravo/hinnasto/?type=00198534111S


Sivuja: [1] 2 3 ... 8

Adblocker...

Ftcf.org pyörii ilmaisvoimin ja ainoa keino ylläpitää palvelinta on mainokset.
Toivoisimme, että et käytä adblockeria tällä sivustolla. Kiitos :)