FTCF - Fiat Tuning Club Finland

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.

Viestit - Blackhill81

Sivuja: [1]
1
Yleistä (Bravo/a & Marea) / Vs: bravon koneenvaihto ongelma..??
« : Heinäkuu 25, 2015, 04:48:44 »
eli tämä valkoinen joka pitäisi saada liikenteeseen on yksilambdainen ja ilman kattia pakosarjassa, eli se löytyy auton alta putkesta.. ja taas tämä musta on kaksilambdainen jossa katti pakosarjan yhteydessä, ja tämä musta piti olla alkuperäinen koneenluovuttaja valkoiselle, mutta on ilmeisesti senverran uudempi vaikka 2000 ovat kumpikin että eroja on jo noin paljon... 

toimiikos kone kunnolla jos jättää toisen lambdan pois ja ajaa vain yhdellä..?  ja imusarjoissa senverran eroja että toisessa, eli tässä mustassa joka koneen luovuttaa, on imusarjassa jotakin liittimiä mitä valkeassa ei taas ole, ja valkoisessa on perinteinen pakosarja kun taas mustassa katti kiinteänä pakosarjan yhteydessä..

2
Yleistä (Bravo/a & Marea) / bravon koneenvaihto ongelma..??
« : Heinäkuu 22, 2015, 18:21:07 »
ostin kaverilta satasella -00 bravon, jossa vuoden leima, uus kytkin hilppeineen, ja muutenkin pistetty alustaan uutta osaa paljon.. kaikkiaan noin 1500 euroa, mutta jakoremmi vaihtamatta, ja kampuran hammaspyörä silotti hammashihnan noin 30cm matkalta ja yläkerta pysähtyi motarivauhdissa... :)

samaan aikaan naapurilla, niinikään myös 1.2 -00 bravo, jossa verovelkaa ja polizei vei kilvet ja jäi seisomaan, mutta missä on todella hyvä ja pirteä 140tkm ajettu kone... ostin senkin satasella...

Nyt kävi niin että tämä ensimmäinen (valkoinen) bravo mistä motti sökö, ilmeni että siinä oleva kone onkin aivan eri kuin tämä jälkimmäinen (musta) vaikka kumpikin on 1.2:sia ja molemmat -00...

valkoisessa on magneti marellin sähköt ja mustassa bosch... myös imusarja toisessa muovia ja toisessa muovia sekä metallia sekaisin... toisessa 2 lambdaa ja toisessa 1... toisessa ne 2 lambdaa ennen ja jälkeen katin, ja toisessa katti mahan alla ja yksi ainoa lambda kaukana katista, toisessa katti pakosarjassa...

Miten nämä koneet nyt sopis keskenään, vai miksi näissä on näin isoja eroja vaikka päällepäin konehuoneet aivan identtiset mutta osat silti aivan eri... autotkin samaa vuosimallia ja samat tehot jne...     tai olisko kellään kaupan tuollaista valkoiseen käypää magneti marellin sähköillä olevaa konetta, jossa on erillinen pakosarja, ja katti mahan alla...  raakamoottorikin riittäisi...?

taikka neuvoja miten nämä sopii keskenään vai sopiiko edes...

0409343883

3
Yleistä (Punto) / Vs: punto nykii (taas yks nykivä punto)
« : Huhtikuu 08, 2013, 12:51:45 »
no sitähän ei mistään tiiä purkamatta kantta... mutta juu...   edelleenkin se sitä tekee, ja vain kuumana...  nyt en ajatellu kyllä enää vaihella siihen osia, vaan joko ajelen sillä enkä välitä sen ihmeemmin siitä että se liikkeelle lähtiessä rykii vähän, ja ajelen vaan, taikka sitten myyn koko hoidon pois...

onhan mulla siitä jo nettiautossa myynti-ilmotuskin...   jos jotakuta kiinnostaa niin tarjotkaa, niin katellaan..?  saatte sitten ite pähkäillä mikä siinä on, jos se vaiva teitä häiritsee...  ajoahan se ei haittaa millään lailla, ei vie nesteitä, eikä öljyjä, ei vuoda mitään minnekkään, eikä viekkään kuin 5-6 litraa sataselle /80-90kmh kehätie-ajossa...

http://www.nettiauto.com/fiat/punto/5467725     ja just hintaakin 300e puotin tuon nykimisen takia...

4
Yleistä (Punto) / Vs: punto nykii (taas yks nykivä punto)
« : Huhtikuu 07, 2013, 17:28:16 »
Kun jotenkii se tuntuu niin manuaaliselle vialle että ihan kun ois ryyppy koko ajan päällä kun pikkukierroksilla ja esim ohitustilanteessa kun kaasun runttaa pohjaan niin rykii ja rykii, eikä vedä kunnolla ja puutuu... ihan kun ei sais bensaa kunnolla taikka vastaavasti tukehtuu bensaan... paikallaan kaasuttaessakin yskähtää ennenkun alkaa kiekumaan kierroksia...

Mites tuossa toi ryyppy pelaa, miten sen sais nyppästyä pois pelistä ja testattua jos vaikka lämpötila anturi on sökähtänyt ja pitää ryyppyä koko ajan päällä...

5
Yleistä (Punto) / Vs: punto nykii (taas yks nykivä punto)
« : Huhtikuu 06, 2013, 23:13:01 »
tässähän minä 09...espoon ja kirkkonummen rajalla... masalassa majailen...  juu, sen ennen kattia olevan vaihdoin, se "alempi" on koskemati paikallaan vielä, ja jos sillä ei merkitystä niin saanee ollakkin paikallaan, turhaa ostan sitä...   tosin tuo lambda minkä vaihdoin oli motnetin delphi, eli motonetin kahdesta se "kalliimpi" versio, mutta kaipa tuo uutuuttaan pitäis ees vähän aikaa pelata...

mistäs sen tiedän toimiiko sitten itse auton puolelta esim se lambdan esilämmitys..?

pitäis vaan se vikakoodi luettaa niin sais selvyyttä...  ihme vaan kun ei tasakaasulla edes huomaa mitään, eikä kylmällä koneella mitenkään päin, mutta kuuma kone ja liikennevaloista lähtö, on sellasta ment-ment-ment-ment-iiiiiiiiiiin!!!!!!

6
Yleistä (Punto) / Vs: punto nykii (taas yks nykivä punto)
« : Huhtikuu 06, 2013, 21:29:35 »
missäs muuten kandeis käydä se luettamassa, sillai puol-ilmasiks ja mitä tärkeämpi, asiansa osaavalla lukijalla..?

7
Yleistä (Punto) / Vs: punto nykii (taas yks nykivä punto)
« : Huhtikuu 06, 2013, 21:28:52 »
niin tarttee käydä...  minä jo puolat vaihtelin ja samoin vaihdoin lambdankin mutta piruvie, nosturilla huomasin että siinähän on vielä toinenkin lambda pakosarjan ja katin jälkeen itse pakoputken alkupäässä...  mites paljo sillä lie merkitystä jos se on sökönä..?

ja sekin kiinnostaa kovin muutenkin että mitä lienee polttoaineputkilla tekemistä etulokarin sisällä..?  liekkö siellä joku aktiivihiilisuodatin...

8
Yleistä (Punto) / punto nykii (taas yks nykivä punto)
« : Huhtikuu 06, 2013, 11:55:15 »
eli kylmänä kun pistän puntoiseni tulille, se lähtee samantien käyntiin ja käy tasaisesti ja hienosti tyhjäkäyntiä ja niin se käy koko ajan... mutta kun autolla on ajellut sen 10-15km eli kone on kauttaaltaan kuuma, niin alkaa esim liikennevaloista lähtiessä rykiä ja nykiä, eikä meinaa ottaa kunnolla kierroksia... väkisin vain kun survoo kaasua pohjaan niin yskii yskii yskii ja sitten alkaa vetää taas kunnolla... tasakaasulla ajettaessa ei huomaa mitään oiretta mutta rajummin kiihdyttäessä oire tulee taas esille...    vaihdoin autoon tulpat, tulpanjohdot, puolat ja lambdan, eikä oire mihinkään hävinnyt... tosin huomasin eilen että pakosarjan alla katin jälkeen on toinenkin lambda, mikä niinikään alkuperäinen...  voisiko vika olla siinä..?

miten paljon nuo lambdat juttelee keskenään, ja millasia oireita tulee jos jompikumpi lambda on rikki, ja kumpi yleensä menee rikki..?   jos vika ei kuulosta olevan lambdassa, niin missähän se voisi olla..?

bensansuodatintakin mietin, mutta tässä 60SX Dualdrive -01 mallissahan ei kaiteskaan bensansuodatinta edes ole...  paitsi ihmetyttää että minne kaksi sinistä letkua menee apparin etulokarin sisällä..??  eihän siellä mitään suodatinta voisi olla..?  varaosaliikkeestä minulle myytiin limsatölkin kokoinen läpivirtaava suodatin, mutta minne se edes tulee..?   voisiko vika ollakkin polttoainepuolella..?

millasia oireita muilla on ollut..?   viikko sitten leimasin pelin ja päästöt oli jumalaisen hyvät :)

Sivuja: [1]

Adblocker...

Ftcf.org pyörii ilmaisvoimin ja ainoa keino ylläpitää palvelinta on mainokset.
Toivoisimme, että et käytä adblockeria tällä sivustolla. Kiitos :)