FTCF - Fiat Tuning Club Finland

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.

Viestit - Judenza

Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 17
26
Auto-Hifi / Vs: Sovitekehys Stiloon
« : Toukokuu 20, 2009, 22:24:19 »
Juu kyllä se tieto ajotietokoneesta häviää jos ei jotenkin saa CAN väylää kommunikoimaan mankan kanssa (joka taas ei taida onnistua varmaan missään soittimessa), mutta kuka sitä tarvitsee? Itselläni ajotietokoneessa seisoo aina joko toimintasäde tai päivämäärä (lukuunottamatta "leikkimisiä" laitteella).
Hyvä kun koko aftermarket vekotinta saa edes herätteen päähän, sekin pitää ottaa tupakansytyttimeltä tai virtalukon takaa (jossa mahdollisuus sekoittaa sähköt ellei tiedä mitä tekee), itselläni vieläkin ilman herätettä mutta tässä joku kaunis kesäpäivä otan sen herätteen jostain.

Aikaisemmista ketjun kuvista poiketen itselläni on 2 DIN kehys jossa on irroitettava lokero jonka voi asentaa ylä- tai alapuolelle 1din mankkaa käytettäessä, ilman lokeroa menee lähes kaikki 2 DIN soittimet kiinni.
Eihän tuo ole yhtä istuva ja tyylikäs kuin esim. Gramdon mutta monikäyttöisempi.
Yritän joku päivä saada kuvaa siitä, eikä muuten löytynyt auto studion sivuilta vaan soitettaessa  ;)

27
Tekniikka / Vs: Kuinka meikata pikkukolhun jälkiä?
« : Toukokuu 20, 2009, 22:08:05 »
Voiskohan tossa munkin setissä olla kovete eikä lakka  ??? Olen koko ajan ollut siinä uskossa että lakka löytyy mutta nyt tarkemmin miettien saattaa olla mahdollisuus että olisi kovetekin.
Hintaa taisi olla jotain vajaa 20e.

28
Yleistä (Stilo) / Vs: Imunokka-akselin asennontunnistin
« : Toukokuu 20, 2009, 21:39:57 »
Onneksi on hoitunut veloituksetta nuo korjailut, viimeisimmällä kerralla piti ottaa jo lakimieheni asialle (tosin väittivät olevansa valmiita käräjöimään asiasta), kappas vaan kun auto kävi tarkastettavana niin tuli taas sijaisauto ilmaiseksi ja korjaus deltan piikkiin....  ::)
Siihen kioskiin en kyllä koskaan enää jalallanikaan astu ellei tuohon stiloon taas jotain heidän vastuullensa kuuluvaa tule  :-\

29
Tekniikka / Vs: Kuinka meikata pikkukolhun jälkiä?
« : Toukokuu 20, 2009, 21:32:49 »
Itse käytän Deltasta hankittua auton väristä korjausmaalisarjaa, sisältää "kynsilakkapulloissa" auton värikoodin mukaan tarkasti saman maalin ja toisessa pullossa lakan, kätevästi pienellä siveltimellä varustettuna. Jos puskuriin on jotain sattunut niin hieman hiekkapaperilla isoimmat röyheet pois ja korjaussarjalla paikkaa päälle, onneksi käynyt vain kerran mutta ei sitäkään enää huomaa  ;)
Tuolla samalla setillä menee myös hienosti kiveniskut piiloon, ensin kerros kerrallaan välillä antaen kuivua, sitten kun lähes alkuperäisen maalin kanssa tasoissa niin lakkaa samalla periaatteella kunnes on tasan.
Jälkikäsittelynä lievä myllytys niin avot  O0

30
Auto-Hifi / Vs: Sovitekehys Stiloon
« : Toukokuu 19, 2009, 20:59:09 »
Autostudiolta Helsingistä löytyy myös, tosin ei muistaakseni tullut mukana noita ruuvinreikien peitetulppia (tai sitten heitin roskiin pussin mukana...), hinta oli muistaakseni ~25e

31
Yleistä Fiateista / Vs: Huolto hintoja
« : Toukokuu 18, 2009, 18:58:56 »
Helsinki:
100tkm huolto 185e (toin omat öljyt) Auto Milano, hintaan sisältyi katsastus tarkastus, OBD ja pakokaasupäästö. (ja kova yritys poistaa vikailmoitus putsailemalla kaikki paikat jne) niin ja moottoripesu, lisäksi loistava palvelu  ;)

32
Tekniikka / Vs: Ihme "säädin" jalkatilassa?
« : Toukokuu 18, 2009, 18:55:53 »
Tuossahan taitaa näkyä jyrkällä mutkalla olevaa alumiiniputkea aavistuksen, tulee tuosta mustan suojaputken sisältä juuri ennen tota härveliä vasemmalla puolella. Voisi hyvinkin kuulua asiaan.

33
Yleistä (Stilo) / Vs: Takajousitus paukkuu
« : Toukokuu 18, 2009, 18:52:53 »
Onko samalla myös hieman levoton ajaa moottoritiellä ja terävissä töyssyissä kolahtaa oikeen kunnolla?
Farkuissa nimittäin menee myös vakioiskareista jotkin kumihärvelit rikki ajan kanssa ja rupeaa kolisemaan, näin minulle kerrottiin kun vikaa kyselin korjaamoilta.
Puslien vaihto on 500-800e riippuen paikasta, itselläni laittoivat 550eurolla auto milanossa.
Ei rahanmenolla rajaa kun fiatilla ajaa  ::)

34
Yleistä (Stilo) / Vs: Imunokka-akselin asennontunnistin
« : Toukokuu 18, 2009, 18:48:28 »
Itseltäni meni tuossa 70tkm hujakoilla, korjattiin deltassa 3 kertaa, meni puol vuotta ja hajos taas, korjattiin taas deltassa, meni 7kk ja hajos taas, nyt viimeisin korjaus oli 23.4, toivottavasti hukkaan ton ennenko menee jälleen  ;D

35
Tekniikka / Vs: Ihme "säädin" jalkatilassa?
« : Toukokuu 16, 2009, 18:46:57 »
Stilossa on oikealla puolella ovipilarin vieressä vähän samantyyppinen kytkin.
Ohjekirjan mukaan se polttoainejärjestelmän turvakytkin. Kolaritilanteessa katkeaa polttoaineen syöttö, ovien lukitus avautuu ja sisävalot syttyvät.


Kytkin kulkee nimellä FPS mutta se sijaitsee bravossa muistaakseni kuskinpuolella ja on aivan selkeä kuminen nappi josta huomaa että on autoon kuuluva.

36
Mappi-öö / Vs: Avaudu tänne
« : Toukokuu 13, 2009, 19:24:28 »
Itseäni onnisti kunnolla tuossa joku aika sitten kun sain lähestulkoon unelma duunini, kerkesihän siinä menemään vajaa 2kk työttömänä kun koko toimipiste laitettiin kiinni "taloudellisista syistä", porukoille kohteliaasti pieni kipuraha ja kortistoon  '.|

Vihaksi laittaa tuo perkeleen stilo, viimeisen 1.5-2kk aikana palanut rapiat +1500e ja taas lahoaa, kuulostaa pyöränlaakeri surisevan edestä, etujouset poikki ja just viikonloppuna vaihdoin taas jälleen koiranluun oikealle. Tohon päälle vielä noi deltan mokailut mitä ovat tehneet kohdallani niin voi hyvää päivää ton auton kanssa  >:(

37
Tekniikka / Vs: Jakopää tarvitsee erikoistyökalun?
« : Toukokuu 11, 2009, 23:22:27 »
Todennäköisesti on ainakin muutama venttiili ottanut siipeensä mutta nopeus ja kytkimen käyttö on varmasti pienentänyt vahinkoja niin ettei välttämättä alakerta ole kärsinyt vaan selviää muutaman venan vaihdolla (kannen saattaa joutua hiomaan). Kaverilla oli myös ~20km/h vauhdista juuri ennen pysähtymistä revennyt hampaat hihnasta ja 3 venaa joutui vaihtamaan, männissä oli jäljet mutta lähti kevyellä kiillotuksella.
Täällä forumilla oli muistaakseni joku joka oli saanut Deltasta lainaksi nuo työkalut, haulla löytää?
Tulee sellaiset "lukot" nokkien päälle ja kampura käännetään merkin mukaan, viisaammat korjatkoon jos muistan väärin  '.|

38
Yleistä jutustelua / Vs: Mikä on ammattisi ?
« : Toukokuu 11, 2009, 23:01:30 »
Tittelistä ei ole täyttä varmuutta, edustajaksi taitaa kääntyä ja yritysmyynnin puolella mennään.

+Haasteellista työtä
+Virastoajan työaika
+Kiitettävä palkka ja siihen sillointällöin rouhea bonus
+Liikelounaita, mikroautoiluja sun muita "bisnesetuja"

-Ei aina jaksaisi vapaa-aikana työasioita
-Näinä päivinä stressi budjeteista

39
Tekniikka / Vs: Keskikulutus 1.8 Stilossa
« : Toukokuu 11, 2009, 22:54:20 »
Helsingissä asustelusta johtuen ~65% nurkka-ajoa, 25% motaria ja kehäteitä, 10% pidempää matkaa motari/maantietä (~200km per siivu), ajotietokoneen lukema seisoo viimeiseltä ~15tkm ajalta 8.3L/100km, myönnän ettei kaasujalka jaksa koko ajan seurata sitä taloudellisen ajon oppia  '.|

40
Vaihda jatkuva ja heräte päittäin, ei tee mitään vahinkoa mutta näät ainakin johtuuko siitä. Ellet ole jo tehnyt niin.

41
Mappi-öö / Vs: Hyvää Vappua !
« : Huhtikuu 30, 2009, 22:15:23 »
Klara vappen!

42
Yleistä Fiateista / Vs: Fiat ja Chrysler
« : Huhtikuu 30, 2009, 22:14:33 »
Jep, kohta taitaa pukata aikasta mielenkiintoisilla moottoreilla varustettuja laitteita, konserniltahan löytyy mm. 2.4l dual vvti moottori turbolla (~290hv)  ;D
Vaikka ei tulisikaan niin kuitenkin uusia tuulia automaailmaan ja edes yksi autoilun historian merkkipaaluja pelastettu, hienoa!

43
Yleistä (Stilo) / Vs: Kuva stilostasi
« : Huhtikuu 28, 2009, 20:43:28 »
-45mm taitaa stiloon olla jo liikaa eteen? Tuo pohjamuovi tuntuu vakiona jo ottavan kiinni vähän väliä, mites ton -35mm kanssa pärjää?

44
Yleistä (Stilo) / Vs: Mistä tietää onko Stilossa ESP?
« : Huhtikuu 28, 2009, 20:29:32 »
Mulla ei syty alussa se "sutivan renkaan kuva" joka on vasemmalla vissiin yli merkkivalo, sen sijasta syttyy abs ja se pyöreän nuolen sisällä oleva kolmio joten taitaapi se esp tästäkin vehkeestä löytyä, loistavaa  ;D
Itseasiassa en muista että olisi koskaan tuo "sutimisenmerkki" syttyny vaan tuo kolmio on aina sutatessakin välkkynyt, myös jos esim. mutkaan ajaa kovempaa niin että rengas alkaa sortamaan hieman alle (talvirenkailla) niin taas rupeaa välkkymään ja kyllä katoaa kaikki teho + vauhtia alkaa himmailemaan. Luulin aiemmin että luistonesto tai lukkiutumisen esto sekoilee vaan kun en tuosta esp:stä tiennyt mutta nyt tarkemmin miettien perhana sentää sehän toimii just kuten pitääki, myös talvella (2 talvea takana ja nyt vasta tajuan  :o )
Nyt nolottaa  '.|
Taitaa sittenkin olla kaikissa 1.8L stiloissa esp?
Niin ja jos tossa munkin laitteessa toi esp on niin kyllä on todella hienosti toimiva, ei paljoa ittestään ilmottele edes toiminnan aikana lampun välkkymistä lukuunottamatta.

45
Yleistä (Stilo) / Vs: Mistä tietää onko Stilossa ESP?
« : Huhtikuu 25, 2009, 17:10:31 »
Olen ihmetellyt samaa että mistä tiedän esp:n olemassaolon Stilossa? Asr löytyy mutta esp:stä ei ole mitään merkkiä/nappia/lamppua tai vastaavaa. Talvella yritin kohtuudella testailla mutta selkeästi en sitä huomannut, linkkuun en autoa kertaakaan saanut mutta esim mutkaan kun ajoi liian lujaa ja hölläsi kaasusta niin aliohjausta alkoi korjaamaan ja ruksuttamaan, käsittääkseni tämä moottorijarrutuksen pyörien lukkiutumisenesto? Huomioikaa etten todellakaan edes "yrittänyt" saada autoa luisuun vaan hiukan testailin, muistaakseni myös noissa tilanteissa taisi jokin keltainen välkkyä mittaristossa.
Kaikissa muissa autoissa (esp:llä varustetut) on joko nappula tai sitten mittaristossa esp valo, näissä huomaa selkeästi kun auto meinaa lähteä luisuun tai pito muuten katoaa, korjausliikkeet ovat selkeästi havaittavissa rutinoiden ja ratin välityksellä.
Tuohan vaikuttaisi esp:ltä mutta toisaalta taas vain tuolta moottorijarru systeemiltä.
Ei Stilossa ole mitään selkeää merkintää esp:stä?
Pitänee varmaan keksiä tässä joku tapa testata varmasti tai sitten selvittää onko tosiaan KAIKISSA 130 Stiloissa esp.

46
Yleistä (Stilo) / Vs: Auto tuulen mukana ?
« : Huhtikuu 22, 2009, 19:45:08 »
Takakelkan puslat on töineen paikasta riippuen 500-900e, itselläni maksoi 550e kun ei isompia ongelmia tullut.
Alapallonivelen huomasin itselläni kun nosti etupyörän ilmaan ja heilutti rengasta "kääntymissuunnassa", renkaassa tuntui ja oikeastaan näkyikin selkeä välys, ehkä jopa sentin verran jos renkaan ulkoreunasta mittaisi. Alapallonivelestä kun piti kiinni ja kaveri heilutti niin vau, eipä paljoa nivelessä tiivistettä enempää kumia ollut  ;D
Takapuslat tosiaan tuntuu perän levottomuutena ja kun on totaalisen lopussa niin "jysähtelee" terävissä töyssyissä. Käsittääkseni hajoilee yleensä 80-100tkm kohdilla?
Palloniveliä ei voi erikseen vaihtaa vaan pitää vaihtaa koko alatukivarsi, motonetissä ~80e mutta laatu voi olla ihan mitä tahansa, ricambi heikalta saa n.100e kunnolliset varret mitkä itsellänikin on alla. Vaihtotyöhön menee vartti jos kaikki menee putkeen mutta todennäköisesti vähintään puolituntia per puoli, ovat meinaan _pikkasen_ tiukassa ja itse ähelsin molemmat vajaaseen kolmeen tuntiin, työkaluista voisi mainita paineilmapulttipyssyn, lekan ja rautakangen, työkalujen järeydestä ja voiman tarpeesta johtuen meni ohjauskulmatkin aika ketuille joten ne täytyy tässä vielä käydä säädättämässä  ::)

47
Yleistä (Stilo) / Vs: Auto tuulen mukana ?
« : Huhtikuu 21, 2009, 20:34:45 »
Itselläni oli aikamoinen venkula pari kk takaperin ja tuntui ettei kulje vakaasti edes tyynellä, syyksi paljastui että molemmat alapallonivelet oli väljiä ja taka-akseliston puslat oli myös kaput, nyt mennään taas vakaasti ja suoraan mutta puuskittainen sivutuuli kyllä tykkää heilauttaa autoa aika voimakkaasti mikä on täysin normaalia.
Samoin rengasprofiili ja paineet tosiaan ovat myös isoja tekijöitä.

48
Yleistä (Stilo) / Vs: Onko pahakin ongelma?
« : Huhtikuu 19, 2009, 22:59:34 »
Itse käytän Raisiossa (Vaimon vanhemmat asustelee siellä ja tulee käytyä aika usein) Myllyn pesukadulla, 13.50e + alustapesu = 14.50e S-kortilla, en tiedä kuinka tehokas on mutta ainakin pohjapesu tuntuu persuksissa ja jaloissa  ;D
Täällä Helsingissä ei ole tullut kokeiltua kuin lähi-ABC:n automaattia, eipä ollut mitään tuntua pohjasta verrattuna pesukatuun. (hintaa ~21e)
Olen ainakin sen laittanut merkille että pesukadulta poistuttaessa (puhutaan siis parhaimmasta pesusta vahoineen) on auto huomattavasti kiiltävämpi kuin normaali huoltoaseman tomaatista.
En niin paljoa ole vertaillut koska pääsääntöisesti auto tulee pestyä ja vahattua käsin ~6-8kertaa vuodessa, talviaikana käytän konepesussa 2-3 kertaa talvessa.

49
Yleistä (Stilo) / Vs: Koiraverkko Multiwagoniin
« : Huhtikuu 18, 2009, 22:16:22 »
Tässäkin valinta riippuu tarpeesta, onko tarkoitus pitää koira kontin puolella koska muuten hyppäisi takapenkille vai halutaanko ihan "kolarisuoja".
Nuo yleismalliset lattian ja katon väliin kiristettävät verkot/kalterit estää koiraa hyppäämästä matkustamoon mutta kolaritilanteessa yhtä tyhjän kanssa, koiran tulee läpi että humahtaa. Plussapuolina nopea ja helppo irroitettavuus/asennettavuus.
Kiinteät taas ovat oikeasti jämäköitä ja pitävät vähän isommankin koiran kontissa kunnon onnettomuuksissa, toisaalta taas käytettävyydessä aika kolkko kun joutuu pultteja ja ruuveja aina availemaan.
Ehkä vähän kylmästi kerrottu koiran kannalta ajatellen mutta kyllä se on koiran sekä ihmisten turvallisuuden kannalta parasta ettei se koira sinne ohjaamoon kolarissa tule (eikä muutenkaan), tekee meinaan todella rumaa jälkeä kun sieltä kontista vaikka 30 kiloinenkin koira lähtee  ::)

EDIT: Ehkä aavistuksen liioiteltua tuo tekstini, kyllä ne takapenkin selkänojat ovat jo todella hyvä suoja, riippuu tietenkin koiran koosta.
Pointtina oli vain että jos tarkoitus juuri turvallisuuden kannalta niin ehdottomasti kiinteä koska se kiristettävä ei turvallisuutta lisää.

50
Yleistä (Stilo) / Vs: Onko pahakin ongelma?
« : Huhtikuu 18, 2009, 22:06:24 »
Kondessivettä, samaa tekee omakin stille sillointällöin, normaalia kosteuden tiivistymistä ja korostuu erityisesti jos on ilmastointi päällä kesällä  ;D
Itse käytän talvisin pesukadulla (en siis perusautomaatissa) ja otan aina myös alustapesun, tuntuu se ihan hyvällä paineella rutkuttavan sitä pohjaa, eiköhän se huuhtelu jotain ainakin poista. Keväisin sitten painepesurilla kunnolla auton alta (auto sellasilla pienillä ajorampeilla) suolamömmöt pois.
Ja kuvassa oleva vekotin on pakoputken äänenvaimennin  ;)

Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 17

Adblocker...

Ftcf.org pyörii ilmaisvoimin ja ainoa keino ylläpitää palvelinta on mainokset.
Toivoisimme, että et käytä adblockeria tällä sivustolla. Kiitos :)