FTCF - Fiat Tuning Club Finland

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.

Viestit - Uno_mas

Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 43
26
Projektit / Vs: barchetta by Uno_mas
« : Toukokuu 07, 2019, 21:22:26 »
Edelleen toimii  ;D 8) Pakko se on uskoa, että vika oli siinä huonossa liitoksessa.

Itselle nuo sähköviat ei aiheuta mitään allergiareaktiota. Ikäviähän ne on korjata, mutta ainakin tähän asti on tullut selvittyä.
Tietysti se saattaisi verenpainetta kasvattaa jos olisi ainoa auto joka on pakko saada heti kuntoon, että pääsee aamulla töihin.


Nyt kun autokin toimii niin on tullut tuntumaa tuosta lyhyemmästä perästä. Paluuta edelliseen ei ole, niin paljon tuo muuttui paremmaksi. Karkeasti sanoen kaikilla vaihteilla samassa nopeudessa kuin ennen on kierroksia n. 500 enemmän. Vitosvaihde on silti vieläkin hiukan pidempi kuin barchettassa alunperin, eli edelleen loikkaa aika maukkaasti vaihtaessa 4-->5. Kiihdytys 0-100 aika tuskin parani yhtään, kun nyt tarvii vaihtaa yhden kerran lisää, mutta ohituskiihtyvyys ja muukin ajofiilis parani merkittävästi.

Alkuperäisessä perävälityksessä oli luultavasti vähän jotain vikaa, kun laatikko ujelsi 80 vauhdissa riippumatta vaihteesta. Perävälityksen vaihdolla sekin loppui. 2 synkrokin alkoi toimimaan ihan hyvin, kun vaihtoi redlinet tutelaan. Eli ei tarvi ensi talvena laatikkoa palotella.

Tuli semmonenkin juttu huomattua, että ilmastoinnin asennuksesta on mennyt jo 4 vuotta  :o Tarvisi varmaan käyttää auto ilmastoinninhuollossa.
Nyt vaan näyttää käyneen niin ettei Tampereen autokylmä enää noita hommia tee :'(  Mihinkähän ammattitaitoiseen paikkaan sitä uskaltaisi autonsa viedä?

27
Projektit / Vs: barchetta by Uno_mas
« : Huhtikuu 25, 2019, 19:56:11 »
 -ahaa- Se liikkuu taas ja ihan omin voimin ;D

Ehdin jo ostaa Larrylta strarttipaketin jossa tuli ecu, ajonesto, virtalukko ja avaimet. Eikun kiinni ja sama meno jatkuu, ruiskun vikavalo ei syty ja ajoneston palaa kokoajan. No tässäkohtaa tuli epäilys ettei se ecu varmaan olekkaan rikki.
Sitten tuota aikani tongittua löytyi löysällä ollut johtoliitos konehuoneesta akkukotelon takaa. Sen verta tuosta meni sähköä läpi ettei vikaa löytänyt yleismittarilla. Ilmeisesti suuremmalla kuormalla vastus kasvoi liikaa.
No nyt tuo liitos on korvattu tinaamalla johdot yhteen. Ainakin tämän illan on pelannut ilman mitään vikoja. Toivottavasti se nyt oli sitten tässä tämän sähkövian osalta.

Ei edes harmita tuo turhaan ostettu starttisetti. Hyvä tommonen olla varalla, jos joskus se ajonesto päättää oikeasti hajota.

28
Projektit / Vs: barchetta by Uno_mas
« : Huhtikuu 21, 2019, 12:14:30 »
Idea on kovin houkuttava.
Toi vaihtoehto mulle tuli heti ekana mieleen. Se on vaan semmonen juttu, että ei se aftermarket ecu sinne mene ihan vaan heittämällä ja hintakin on 10 kertainen verrattuna käytettyihin orggis ecuihin.
Jos tämä vika olisi tullut viime syksynä niin olisikin melko varmaan tullut aftermarket ecu, kun olisi ollut koko talvi aikaa säätää. Semmonen muistikuva olisi, että kampiakselissa oleva trikkerikehä ei olisi oikein hyvä aftermarket ruiskulle. Taisi olla vain 5 tai 7 trikkeripistettä. 

29
Projektit / Vs: barchetta by Uno_mas
« : Huhtikuu 20, 2019, 20:25:34 »
Ja tähän tuli nyt semmoinen selvyys, että rikki taitaa ollakkin moottorin ecu. Nyt on käyty kaikki sulakkeet ja releet läpi, ei pääse sisään tietokoneella eikä ruiskun merkkivalo syty virrat kytkiessä. Sen verran mittailin, että eculle tulee jatkuva + oikeaan napaan ja virrat päälle kääntäessä myös. Eli virtalukon pohjakin vaikuttaa ehjältä.
Tosin tässä kohtaa on aika sama kumpi purkki on rikki ajonesto vai moottorinohjaus, ne kun on paritettu toisiinsa ja helpoimmalla pääsee vaihtamalla kumpikin ja avaimen siru. Tai sitten tilaa barchettapartsista ajonestottoman ecun.

Sen verran vielä tuosta hinaamisesta ettei sekään mennyt ihan kivuttomasti ::) Ei tietenkään ole lasikuituisessa puskurissa/spoilerissa vetolenkille reikää. Ja vaikka olisi oli vetopaikka niin sisällä ettei sinne mitään lenkkiä olisi pystynyt laittamaan.
Oli meinaan ABC:lla melkosen mahtavaa irroittaa etupuskuri, että sai vetolenkin kiinni. Mopopoikia tuntui operaatio sen verran kiinnostavan, että sain vielä niistä saattojoukot, kun vihdosta viimen pääsi hinaushommiin  '.| :D


No nyt on reikä lenkkiä varten ettei tarvi toiste järjestää puskurin irroitusnäytöstä.


Oli tuo lenkin vastakappale hiukan syvällä. 14cm tarvi tehdä jatkoa, että sai lenkin kiinni. Ei vieläkään liikaa tilaa ole.

30
Projektit / Vs: barchetta by Uno_mas
« : Huhtikuu 19, 2019, 00:52:39 »
Ei mennyt ajokauden alotus ihan putkeen :'(
Pääsin huoltoasemalle asti. Tankkauksen jälkeen jäi ajonesto palamaan eikä se siitä toipunut. Narun jatkona takaisin tallille.

Tarvii huomenissa pistää tietokoneeseen kiinni, jos jotakin selviäisi. Ajoneston ohitus vaikutti lähes mahdottomalta tehtävältä niin kaippa tuo tarvisi yrittää jotenkin korjata.

31
Projektit / Vs: barchetta by Uno_mas
« : Huhtikuu 12, 2019, 20:42:45 »
Sitä on luvattu pääsiäiselle ja sen jälkeen lämmintä ja nättiä keliä.  -ahaa- Se saattaa olla ajokauden aloitus lähellä.

Tosin ennen sitä tarvii vielä penkit hoitaa, katto käsitellä ja vahata auto.


Mareakin huutelee kytkimen suunnalta siihen malliin, että painelaakeri vetelee viimeisiään.

32
Projektit / Vs: barchetta by Uno_mas
« : Helmikuu 25, 2019, 22:32:06 »
Vähän unohtui kirjoitella...
Laatikossa nyt Tutela Technyxit ja sen vähän mitä pystyi testaamaan niin synkrot tuntuisivat toimivan hiukan paremmin. Keväällä sen sitten vasta kunnolla näkee, kun auton ottaa ajoon.


Rupesin jakohihnaa vaihtamaan. Piti vaihtaa vain hihna ja kiristin, mutta olikin vesipumpun laakerissa välystä niin vaihdetaan se sitten myös. Homma tosin seisoo keskiviikkoon asti, että saan vesipumpun. Eipä ole onneksi kiire.


Ei se hihnan vaihto ihan turhaa ole tehdä huolto-ohjelman mukaan. Tämä on nyt jo toinen mulle osunut Gatesin jakohihna josta löytyy murtuma. Nyt Gatesin tilalle tulee Contitech:n hihna.

33
Projektit / Vs: barchetta by Uno_mas
« : Tammikuu 06, 2019, 20:05:25 »
Laatikon laakerit tulivat ja kasasin laatikon perjantaina. Pistin siinä samoilla lämmöillä laatikon kiinni autoon.
Testilenkin kävin ajamassa. Oli kesärenkailla vähän liukasta, mutta pääsi sentään hiukan testaamaan laatikkoa ja välityksiä. Kaikki tuntuisi toimivan eikä mitään sivuääniä kuulu.

Kakkosen synkro tuntuu siltä, että sille joutuu joskus jotain tekemään. Tässä kohtaa sääli, että alfan laatikon 1 ja 2 rattaissa oli syöpymiä. Siinä kun olisi ollut uudempi synkronointi.
Nyt laatikossa on redlinen öljyt. Niillä laatikko on selkeästi äänekkäämpi kuin selenian öljyllä. Kokeillaan nyt vielä eri öljyllä onko vaikutusta tuohon kakkosen synkroon.

Koitan nyt tehtaan suositusöljyjä, mutta eipä Tutela Technyxiä oikein tunnu Suomesta löytyvän. Ei ainakaan google löytänyt ketään joka tuota möisi. Tilasin sitten Saksan ebaysta.

34
Projektit / Vs: barchetta by Uno_mas
« : Joulukuu 31, 2018, 21:55:43 »
Jatketaan tarinaa niin kauan kun foorumi hengissä pysyy ::) Sitten kun se hetki tulee, että foorumi pimenee niin samalla loppuu tämä projektikertomus :'(


Sitten asiaan.



Vinkua kun antaa niin tilaa tulee. Nyt mahtuu kiertokanget pyörimään eikä mitään estettä tuolle koneistamiselle tullut vastaan.

2.0 männät olikin korkeammalla puristuskorkeudella kuin 1.8 eli niiden käyttö on täysin poissuljettu.
Nyt kun kävi niin, että tuo veivien pyörimisongelman ratkaisu osottautuikin helpoksi niin tarvii ruveta etsimään niitä matalammalla puristuskorkeudella olevia mäntiä.

35
Projektit / Vs: barchetta by Uno_mas
« : Joulukuu 29, 2018, 01:28:33 »
Kaikki tarvittavat laakerit ja stefat löytyivät Tampereen laakerikeskuksesta, myös se kytkinakselin laakeri. Laakerit menivät tilaukseen, vetoakselin stefat löytyi hyllystä. Ensi viikolla pitäisi laakereiden tulla.

Alkoi barchettan kytkin olla sen verran kulunut, että päätin sen vaihtaa. Etenkin asetelman käpälät oli aika kulahtaneet siltä kohtaa mihin painelaakeri osuu. Oli sitten heti hyötyä tuosta 2.0 Alfan alakerrasta. Siinä tuli mukana kytkin ja se oli kunnoltaan oikein hyvä, koska oli joskus vaihdettu. Asetelmassa 2010 vuosileima.
Siinä vaan on semmonen juttu, että alfan kytkin on 230mm ja barchettan 215mm. Paikalleen se kuitenkin sopii barchettan vauhtipyörään. Vauhtipyörän kitkapinta ei ihan ole tuota 230mm, mutta tuo tuskin mitään haittaa. Olisi mulla se alfan vauhtipyörä, mutta kun tuo oma on kevennetty niin ei viitsi vaihtaa.


Nyt kun kävi näin, että laatikon kasaus venyy ensi vuoden puolelle niin tutkin vähän tuota 2.0 kampiakselia 1.8 lohkossa.
Pistin 2.0 alakerran palasiksi ja koesovitin osia. Pikaiset havainnot:

Kampiakseli mahtuu pyörimään. Tosin jos haluaa käyttää omaa ruiskua niin trikkerikehä vaihdettava, hitachin ja boschin ruiskuilla erilainen trikkerikehä. Hitachin trikkerikehä ei sovi 2.0 kampiakseliin, kampiakselin kehä liian suuri, trikkerikehän pulttijako sama --> tämä nyt tuskin on ongelma, kun ottaa sorvilla akselista vähän pois ja tasapainottaa kampiakselin.

Kiertokanget ei mahdu pyörimään --> tämä olikin tiedossa. Tarttee koittaa tehdä vinkulla tilaa.


1.8 mäntä tulee vähän ylös ;D Ei kuitenkaan ota kiinni alakuolokohdassa männänjäähdytyssuuttimeen --> tämäkään ei ole yllätys. Tarvii kattoo löytyykö matalampia mäntiä.

2.0 lohkoa en halua, vaikka se autoon sopisikin. 2.0 lohko selkeästi painavampi ja ne tasapainoakselit.


Sen verran mittailin, että 1.8 ja 2.0 syl.ryhmän korkeusero olisi 7mm.
1.8 kampikammion katto on 5mm alempana kuin 2.0 ja siitä johtuen kanget ei mahdu pyörimään --> piankos ton 5mm vinkulla ottaa pois, jos vaan lohkossa on varaa ::)

36
Projektit / Vs: barchetta by Uno_mas
« : Joulukuu 23, 2018, 00:10:42 »
Italian insinööri oli päättänyt, että pääakselin rullalaakerin kokoa on kiva muuttaa. Alfan laatikossa on laakerin ulkohalkaisija kokonaista 2mm suurempi ::)
Sisäkoolia ei akselilta ehjänä irroita niin on hommattava uusi laakeri. Onneksi noita näyttää olevan ihan laakerikaupassa hyllytavarana. Tosin menee sen osto välipäiville, kun nyt on pitkät pyhät.
Synkronointi näyttää myös muuttuneen alfan laatikkoon eikä osat ole vaihtokelpoisia toisiensa kanssa. Eli ei nyt yhdistellä niitä parhaita osia kahdesta laatikosta vaan otetaan vain tarvittavat pääakseli ja perän hammaspyörä.

Kytkinakselin laakeri osottautuikin astetta vaikeammaksi. Ei saanut ehjänä alfan akselista laakeria irti, ei ainakaan mun vehkeillä.
Heikosti tuntuu Suomesta löytyvän. Ebaysta löytyisi, toimitusaika vaan on vähintään viikko.

37
Projektit / Vs: barchetta by Uno_mas
« : Joulukuu 21, 2018, 21:47:48 »


Alfan pääakseli purettu.
Tarvii hommata järeämpi ulosvetäjä, kun lähtee toista akselia purkamaan. Sen verta tiukassa oli laakeri.

Seuraavaksi purkuun barchettan akseli. Sitten pääseen yhdistelemään kahden laatikon parhaat osat.

38
Projektit / Vs: barchetta by Uno_mas
« : Joulukuu 09, 2018, 19:33:40 »



Pistin Alfan laatikon palasiksi.

Homma helpottui sen verran, että Alfan laatikossa vaihteensiirrossa ei ollut väljää niin saa siitä suoraan ehjät osat. Kytkinakselin laakerin vaihdan myös tuosta alfan laatikosta, se kun oli välyksetön.
Seuraavaksi askarrella jonkinmoinen ulosvedin tuolle pääakselin laakerille, että pääsee vetämään sisäkoolista, kun ei oiken viitsisi ulkokoolista kiskoa.

39
Projektit / Vs: barchetta by Uno_mas
« : Joulukuu 07, 2018, 20:34:03 »

Otin vaihteiston irti korjausta / päivitystä varten.


Purettuna, että pääsee korjaamaan vaihteensiirron välyksen pois.

Muuten kaikki näyttikin ihan ehjältä, mutta kytkinakselilla tuntui ihan pieni välys. Välys oli niin pieni, että en taida viitsiä ruveta tuota laakeria metsästämään. Se kun on kooltaan sen verran spesiaali ettei taida laakerikaupasta löytyä.
Vaihteensiirron välyksen korjaus ei ollutkaan niin helppo juttu kuin luulin. Ei siellä olekkaan mitään vaihdettavaa liukuholkkia. Eli menee hiukan patentoimiseksi, mutta eiköhän tuonne pysty laakeriholkin sorvaamaan.

Huomenna olisi tarkoitus hakea 1.6 TS Alfan vaihteisto ja purkaa se. Siinä pitäisi olla 4,07 perävälitys, barchettassa on 3.56. Nyt kun mulla jo on se pitkä vitonen niin perävälitystä voi lyhentää ja vitonen jää silti vielä alkuperäistä pidemmäksi. Nyt perävälityksen vaihto on helppo tehdä, kun on jo laatikko purettuna. Josko tuolla saisi parannettua kiihtyvyyttä.
Samalla reissulla käyn hakemassa 2.0 TS Alfan alakerran niin pääsee ihmettelemään 2.0 kampiakselia 1.8 lohkossa ::)

40
Yleistä (Punto) / Vs: Punto 2004 1,2 60hv 100000km
« : Lokakuu 14, 2018, 21:56:23 »


Eikös puntonkin vaihteiston kytkinkopasta löydy suojatulpan alta reikä josta näkee vauhtipyörältä ajoituksen.

41
Projektit / Vs: barchetta by Uno_mas
« : Lokakuu 09, 2018, 19:02:23 »


Uudemman mallinen merkki, tarra tämäkin. Joku tuossa edellisessä tökki omaan silmään. Tämä uudemman mallinen ei ainakaan vielä aiheuta samaa reaktiota.


Viikonloppuna tuli asennettua solenoidi peräluukun aukaisuun. Rinnalle jäi avauskahva, jos solenoidi päättää hajota.
Samalla tuli asennettua hiukan kehittyneempi kauko-ohjattu keskuslukko ja liitettyä tuo peräluukun aukaisusolenoidi keskuslukkoon. Edelliseen keskuslukkoon ei peräluukun aukaisua olisi saanut.
Nyt on kiva, kun ei tarvi ensin avata kuskinovea saadakseen peräluukkua auki. Kauko-ohjaimen napin painaminen riittää 8)

42
Projektit / Vs: barchetta by Uno_mas
« : Lokakuu 03, 2018, 22:30:12 »


Akku paikallaan.
Tuohon tulee vielä lattarauta akun yli kiinnitykseksi. Startillekin tuntuisi riittävän virtaa, sen verta nätisti pyöräytti käyntiin.

43
Projektit / Vs: barchetta by Uno_mas
« : Lokakuu 01, 2018, 22:28:01 »
Rankasti alkuperäisestä modattu akkukotelo tuli tehtyä. Lähiaikoina menee paikalleen kunhan maali on kunnolla kuivunut.
Akku tulee alkuperäiselle paikalle, mutta vaan pienempänä. Akuksi valikoitui Vartan 40Ah:n japsiautoon tarkoitettu akku. Korkeus tossa on aika millipeliä, että sopii. Onneksi se lähempänä nokkapeltiä oleva napa on miinusnapa.


Liimasin nokkaan Fiat:n merkin.
Taisi tuo tarra odotella asennusta ainakin 5 vuotta. Olisi sen tietysti voinut aikaisemminkin siihen liimata, koska tuntuu sopivan ihan hyvin.

44
Projektit / Vs: barchetta by Uno_mas
« : Syyskuu 19, 2018, 15:10:01 »
Testit on testattu ja orginaali ilmanputsari päätyy takaisin tallin hyllyyn. BMC:llä mennään, ero oli kuitenkin jopa yllättävän suuri.
Sen verran mittailin, että akun saattaisi silti saada alkuperäiselle paikalleen, kun tinkii akun amperituntimäärästä. Japsiautoissa käytetään 13cm leveää akkua ja se tuonne näyttäisi sopivan. Nuo akut vaan ovat 3-4cm korkeampia niin isoin rajoittava tekijä onkin akulle varatun tilan korkeus. Tarvii tutkia  ::)

Sitten olisi taas vetoakselin sisäpään suojakumi rikki  ??? joka johtaakin siihen, että taidan lopettaa ajelut tältä kesältä perjantaina.
Talvella tarvii vaihdelaatikko tiputtaa autosta irti niin ei oikein innosta tässä syksyllä vetarin suojakumia vaihtaa ja tehdä vetoakselien irroitusta kahta kertaa. Kumit ostin jo valmiiksi. Kokeillaan tällä kertaa yleismallisia suojakumeja.
Yritin etsiä sisäpäihin samaa materiaalia olevia suojakumeja (thermoplast) kuin ulkopäissä. Ei vaan oikein löydy, eikä oikein ole mitään kirjojakaan joista voisi vertailla suojakumien mittoja.

45
Projektit / Vs: barchetta by Uno_mas
« : Syyskuu 16, 2018, 11:14:10 »
Ei ole oikein kerennyt tänne päivittelemään, kun on ollut muita projekteja.

Enkkufoorumilla oli pohdintaa barchettan ilmanputsarista ja siellä oli joku saanut ihan toimivan imupuolen vakio ilmanputsarilla. Ilmanputsari oli vakio, mutta putkitus kokonaan uusi.
No mulla kun tuota roinaa on nurkissa niin aattelin koittaa.



Barchettan ilmanputsarihan on mallia todella iso.

Tuo tuskin 1.8 imupuolta ahdistaa. Pidempi imuputkisto tässä taitaa enempi merkata.

Ensimmäiset havainnot, alavääntö tuntui hiukan parantuneen. Yläpää taas aavistuksen tukkoisempi. Voi toki vaan tuntua parantuneen alaväännön takia.

Jos tuo nyt osottautuu hyväksi tässä syksyn testauksessa niin talvella tarvii rakentaa uudenlainen ilmanohjain puskuriin ja putkitus muuttaa fiksummaksi. Myös huohotinpurkille tarvii löytää joku paikka.

Se tuossa tietysti olisi myös plussaa, että saisi akun takaisin konehuoneeseen ja voisi käyttää normi akkua. Akulle on muutenkin tehtävä talvella jotain, koska tuo optima taitaa purkaa itseään :( Akun kun lataa täyteen niin muutaman päivän jälkeen lepojännite asettuu 12.4v tuntumaan. Auto ei akkua pura, kun sama tapahtuu oli akunkengät kiinni tai irti.

46
Hyvä, että sopi.

Noissa renkaiden runkojen jäykkyyksissä on melkosia eroja. Mulla nyt alla Pirellit ja niin jäykkärunkoisia renkaita ei ole vielä tullut vastaan. Edelliset oli Hankookin ja ero rungon jäykkyydessä on huomattava.

47
Mahtuuko 215/45-16?
ET 16" vanneksessa olisi 38, leveys 7".

Ei ainakaan kaariin raavi, mutta varmista ettei ota kiinni sisäpuolelle. Sinne se kiinni ottaa helpommin. Varaudu siihen, että tarvit spacerit.

Mulla vanteena 17x7.5 ET 31.5 ja kumina 205/40-17 eikä ota missään kiinni, vaikka autoa on pudotettu edestä 50mm ja takaa 40mm. Taakse laitoin vielä 12mm spacerit sen 5mm alkuperäisen tilalle, eikä vieläkään ota kiinni kaareen.

Ja. Onko orkkis speiserit edessä ja takana?
Mun härvelis vain takana orkkis speiserit...
Vain taakse kuuluu alunperin spacerit.

48
Yleistä (Punto) / Vs: Vikakoodien lukija Puntoon
« : Heinäkuu 19, 2018, 18:17:53 »
Mulla ei ole varmaa tietoa, koska Fiat otti käyttöön OBD2:n. Katsastuksessahan OBD mitataan 2001 alkaen niin luulisi, että 2000 vuoden Puntossakin olisi OBD2.
Melkein epäilen ettei tuo MaxiScan MS309 vaan ole jostakin syystä yhteensopiva Punton kanssa. Saatko keltään lainaan erimerkkistä vikakoodilukijaa, että pääsisi koittamaan onko ongelma vikakoodinlukijassa?

Onhan tuo sun Punto mk2 korimallia? Mk1 korisessa tuskin on OBD2:sta.

Mä olen vikakoodien lukuun käyttänyt http://www.multiecuscan.net/ ja läppäriä, tai nykyään tablettia.

49
Projektit / Vs: barchetta by Uno_mas
« : Heinäkuu 19, 2018, 17:58:29 »

Taas kasassa 8)

Olisihan siitä maalipinnasta automaalaamo saanut huomattavasti paremman. On roskia niinkuin tallimaalauksessa tuppaa tulemaan ja voisi itse maalipintakin parempi olla.
Mennään nyt näillä ja jos alkaa liikaa häiritsemään niin sitten joko maalaamo tai maaliruiskulla maalauksen opettelu.

Lauantaina voi Bellassa tulla ihan livenä ihmettelemään.

50
Projektit / Vs: barchetta by Uno_mas
« : Heinäkuu 15, 2018, 17:58:43 »
Korjausta suoritettu, ensin kuiduttamalla ja sitten kittaamalla.


Pohjamaalissa


Keltaista pintaan

Tiistaina sitten vielä mustat kohdat.
Kyllä se taitaa Bella Italiaan valmistua.

Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 43

Adblocker...

Ftcf.org pyörii ilmaisvoimin ja ainoa keino ylläpitää palvelinta on mainokset.
Toivoisimme, että et käytä adblockeria tällä sivustolla. Kiitos :)