FTCF - Fiat Tuning Club Finland

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Multijet 120hv pitkä startti  (Luettu 3951 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

fastfiat

  • Hallitus
  • Hard Core Tuunaaja
  • ******
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 1390
Multijet 120hv pitkä startti
« : Lokakuu 01, 2010, 22:51:55 »

Eli kyselenpä hieman. Onko multijetin startti millainen eli pitäisikö startata lyhyellä pyörittämisellä vai pidemmällä? Omassa Multiplassa tuntuu vaativan melko pitkän pyörityksen ja esim. pienen lohkossa olon jälkeen vaatii vielä pidemmän startin. Lyhyellä starttauksella käynnistyy ja sammuu heti ja toisella yrityksellä jää käymään.
Kirjattu
Alfa-Romeo 159 JTDm -13
Fiat Fiorino -80

Magilla

  • Todellinen Tuunaaja
  • ****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 306
Vs: Multijet 120hv pitkä startti
« Vastaus #1 : Lokakuu 01, 2010, 23:46:13 »

Useimmiten olen startannut autoni aina vasta kun sähköisen bensapumpun 'sirisevä' ääni lakkaa. Eli menovesi on tullut perille koneessa. Ainakin Grande Punton koneessa tuo bensapumpun sirisevä ääni tuntuisi kestävän hieman kauemmin kuin monissa muun merkkisissä autoissa joita on ollut. Yleensä ainakin sen äänen kuulee, joten ehkä vähän pidempi odotus siitä kun virta on päällä ja väännettään auto käyntiin riittää nostamaan bensanpaineen kohdalle.
Kirjattu
Kaikkea mitä ei voi syödä voi kerätä :)

fastfiat

  • Hallitus
  • Hard Core Tuunaaja
  • ******
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 1390
Vs: Multijet 120hv pitkä startti
« Vastaus #2 : Lokakuu 03, 2010, 21:57:53 »

Yleensä annan ihan reilun ajan olla virta-asennossa, jo ihan hehkunkin takia. Tuolla ei tunnu olevan vaikutusta asiaan.
Kirjattu
Alfa-Romeo 159 JTDm -13
Fiat Fiorino -80

HarZa81

  • FTCF-Tukija
  • Tuning-kalustoa
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 232
Vs: Multijet 120hv pitkä startti
« Vastaus #3 : Lokakuu 04, 2010, 09:17:33 »

Joissakin autoissa moottorinohjaus tekee nopean kalibroinnin tai vikatsekkauksen käynistyksessä. Toiset odottavat, että öljynpaine nousee. Voi se tietysti vikakin olla, nykyautot yleensä kuitenkin tarvitsevat pitkähkön startin.
Kirjattu

dexterous

  • FTCF-Member
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 956
Vs: Multijet 120hv pitkä startti
« Vastaus #4 : Lokakuu 04, 2010, 16:16:25 »

Oletko seurannut hehkuvaloa? Siis kuinka kauan eri tilanteissa hehkuttaa, kone lämpimänä tai kylmänä yhtä pitkään? Mulla oli vaikeuksia saada kylmempinä aikoina autoa käyntiin (120 multijet), pitkällä startilla tai monta kertaa starttaamalla vasta käyntiin. Kiinnitin huomiota hehkuvaloon, se nimittäin paloi +30C tai -20C yhtä pitkään. Maksimissaan 2s ajan. Vika paikallistettiin hehkun lämpöanturiin. Anturi ilmoitti hehkuille lämpötilasta riippumatta +30C lämpötilaa, joten hehkua ei juuri tarvittu. Uusimalla anturi alkoi hehkuvalokin palaa jopa 10s ja auto lähti hienosti käymään ilman pitkää starttia.
Kirjattu
No more FIAT

Ose

  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Viestejä: 504
  • Fiat Bravo Mjet, Fiat Marea Weekend 1,8
Vs: Multijet 120hv pitkä startti
« Vastaus #5 : Lokakuu 04, 2010, 16:29:40 »

Muutaman s startilla lämpötiloissa yli 0 asteen on startti ollut eikä hehkua ole käytetty. Hehkun valo ei pala kuin talvella pakkasilla kylmästä käynnistäessä, roikanpäästä kun käynnistää niin ei tartte hehkuttaa ollenkaan.
Kirjattu
Bravo Mjet 8V Powered by KCR 147 hp 310 Nm, Marea Weekend 1,8 115 MPI, ex; Brava 1,4i, Tempra STW 1,6 MPI, Ducato 2,5 D, Regata Weekend 85, Ritmo 1,7 D,  131 Mirafiori 1,6 L 127 Stella, Lancia Prisma 1,6 MPI

fastfiat

  • Hallitus
  • Hard Core Tuunaaja
  • ******
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 1390
Vs: Multijet 120hv pitkä startti
« Vastaus #6 : Lokakuu 05, 2010, 12:53:59 »

Noin äkkiseltään tuo dexin ehdotus kuulostaa oikealta. Mun mielestä hehku aina yhtä pitkä. Täytyy tänään alkaa ihmetellä.
Kirjattu
Alfa-Romeo 159 JTDm -13
Fiat Fiorino -80

Immop

  • Hallitus
  • Hard Core Tuunaaja
  • ******
  • Poissa
  • Viestejä: 1275
Vs: Multijet 120hv pitkä startti
« Vastaus #7 : Lokakuu 05, 2010, 20:31:48 »

Tuu joku päivä käymään nii katotaan se vikamuisti...
Kirjattu
Lancia Delta hf Integrale
Alfa Romeo Mito 1.3 jtdm

fastfiat

  • Hallitus
  • Hard Core Tuunaaja
  • ******
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 1390
Vs: Multijet 120hv pitkä startti
« Vastaus #8 : Lokakuu 06, 2010, 00:01:24 »

Äkkiseltään tutkittuna, niin hehku on lyhyt kylmänä ja vielä lyhyempi lämpöisenä. Immop: mites oot kotosalla to-su akselilla? Laittelen sulle viestiä kans.
Kirjattu
Alfa-Romeo 159 JTDm -13
Fiat Fiorino -80

dexterous

  • FTCF-Member
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 956
Vs: Multijet 120hv pitkä startti
« Vastaus #9 : Lokakuu 06, 2010, 00:37:53 »

Tuota vikaa ei löytynyt testerillä. 3 käyntiä deltassa, eikä vaan löytäneet vikaa tälle pitkälle startille, kunnes eräs mekaanikko kekkasi. Ruiskutti kylmäsprayllä sen anturin ihan jäähän, sitten tutki tietokoneella mitä lämpötilaa tunnistin näytti. Vaikka oli umpijäässä, olisi pitänyt näyttää vähintääkiin 0C, niin anturi luki aina vaan +30C arvoa, joten ei hehkuttanut missään olosuhteissa. Sinun autossa ei välttämättä tästä ole kyse.

Starttaako paremmin kun hehkutat monta kertaa peräkkäin ja sitten vasta käynnistät? Itsellä auttoi kun 5-6 kertaa peräkkäin laittoi virrat päälle ja antoi hehkuvalon vilkahtaa, sitten yleensä laakista käyntiin. Tosin kovilla pakkasilla ei tästäkään ollut apua.
Kirjattu
No more FIAT

fastfiat

  • Hallitus
  • Hard Core Tuunaaja
  • ******
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 1390
Vs: Multijet 120hv pitkä startti
« Vastaus #10 : Lokakuu 08, 2010, 21:15:03 »

Täytyy kokeilla tuota.
Kirjattu
Alfa-Romeo 159 JTDm -13
Fiat Fiorino -80
 


Adblocker...

Ftcf.org pyörii ilmaisvoimin ja ainoa keino ylläpitää palvelinta on mainokset.
Toivoisimme, että et käytä adblockeria tällä sivustolla. Kiitos :)