FTCF - Fiat Tuning Club Finland

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Poikittaistuki ala-apurunkoon ( Lower brace )  (Luettu 7751 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Ismo

  • FTCF-Member
  • Tuning-kalustoa
  • ***
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 223
Poikittaistuki ala-apurunkoon ( Lower brace )
« : Syyskuu 02, 2011, 16:42:02 »

Olisikohan tämmöiselle kiinnostusta, vähentämään vetoa sivuille rajussa kiihdytyksessä (torgue steer), siis erityisesti  pirteissä Coupeissa.

Tässä Nigelin säädettävä versio:
http://www.fccuk.org/forum/imagepopup.php?image=http://img.photobucket.com/albums/v18/NigelO/lower%20brace/DSCF1127.jpg

Per:n OMP versio (75€):
http://sfk.ibk.se/depa/showfile.php?carpic_no=2374&type=picture
EDIT: Ei käy OMP versio suoraan sillä ei pääse öljyjä vaihtamaan jne. Joten Per joutui leikkelemään palasiksi ja hitsaamaan uudelleen kasaan tämän OMP:n

Viestiketju asiasta:
http://www.fccuk.org/forum/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=1250126

Tekisiköhän jomman kumman joku halvalla, olisin kiinnostunut.
Vallilan Jousitakomo varmaan väsäisi moiset ja jos monta ostajaa ei pajoa maksele?

Onko muita kiinnostuneita kuin ma vaan?

Ismo
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 18, 2012, 23:42:07 kirjoittanut Ismo »
Kirjattu
Ei tällä hetkellä Italialaista autoa...
Picasso -15, Prius -11, Ampera -13

Ismo

  • FTCF-Member
  • Tuning-kalustoa
  • ***
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 223
Kirjattu
Ei tällä hetkellä Italialaista autoa...
Picasso -15, Prius -11, Ampera -13

jykä

  • Aluemoderaattori
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 1201
Vs: Poikittaistuki ala-apurunkoon ( Lower brace )
« Vastaus #2 : Syyskuu 02, 2011, 19:58:02 »

Joo et ole ainut....on tuota tässä mietitty ja varmaankin täs ensi talven aikaan vielä toteutuskin....ei ole kovin ihmeellinen rakentaa....ja melko varmasti sen huomaa et on tuollanen tuki alle asennettu....toi coupen alapalkki on kyllä tosi alamitotettu tuolle autolle....kyllä tuollainen tuki tuolla pitäis olla ihan vakiona....

Sit pitäis takapäätäkin viel parannella....tosin noilla paksummilla vakaajilla se parani jo huomattavasti
Kirjattu
Coupé 20vt -99
850 super -72
Bravo hgt kilpuri -97
X1/9 -82
Bravo hgt -97(varaosa auto)

jykä

  • Aluemoderaattori
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 1201
Vs: Poikittaistuki ala-apurunkoon ( Lower brace )
« Vastaus #4 : Syyskuu 03, 2011, 21:21:41 »

Tolle takapään poikkituelle en kyllä ihan lämpene....jotenkin tuntuis olevan tossa kohtaa aika turhake....mut joo eikai siittä mitään haittaakaan ole. Taakse pitäis kehitellä alatukivarsiin sellaset tukilinkit....vähän niinku alfa gtv:n tyyliin... ;)
Kirjattu
Coupé 20vt -99
850 super -72
Bravo hgt kilpuri -97
X1/9 -82
Bravo hgt -97(varaosa auto)

AjH

  • FTCF-Member
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 1499
  • 20v ilmankierrätin
Vs: Poikittaistuki ala-apurunkoon ( Lower brace )
« Vastaus #5 : Syyskuu 03, 2011, 21:44:08 »

Ei ole toi etutuki kyl ihmeellinen tehä, noitahan ny tossa joutessaan väsäilis. Oliskohan HGT samoilla mitoilla?

Takaylätuen ideaa en keksi, eikö Coupessa kuitenkin samat heilurit takana ole kuin Bravossa? Eli kori käytännössä on vain kiinnityspiste ja tukivarsi vääntää sitä runkopalkkia kiinnityskohdastaan. Koripellit kuitenkin tukee aika jöpäkästi noita runkorakenteita.
Mutta itse tukivarsien vääntyminen sivuttain, mitenhän sitä sitten tukis...
Kirjattu
www.turvajarjestelmat.net - Mårbackan autohuolto
Harrasteena hitsausta, välineinä TIG(RSTlle) ja MIG(mustalle). Pako- ja ahtoputket yms.

jykä

  • Aluemoderaattori
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 1201
Vs: Poikittaistuki ala-apurunkoon ( Lower brace )
« Vastaus #6 : Syyskuu 04, 2011, 16:01:59 »

Ei ole toi etutuki kyl ihmeellinen tehä, noitahan ny tossa joutessaan väsäilis. Oliskohan HGT samoilla mitoilla?

Takaylätuen ideaa en keksi, eikö Coupessa kuitenkin samat heilurit takana ole kuin Bravossa? Eli kori käytännössä on vain kiinnityspiste ja tukivarsi vääntää sitä runkopalkkia kiinnityskohdastaan. Koripellit kuitenkin tukee aika jöpäkästi noita runkorakenteita.
Mutta itse tukivarsien vääntyminen sivuttain, mitenhän sitä sitten tukis...

Joo toi takaylätuki menee mullakin yli mun ajatusmaailman....toi ei minusta jäykistä yhtään mitään....mut ehkä mä oon vaan niin tyhmä etten tajua....

niimpä takatukivarsia pitäis pystyä jotenkin tueta, nehän on sellaset heilurit jotta!!!!! mut se toteutus on vähän hakosella vielä...

Sellanen muistikuva on et hgt ois samoilla mitoilla....tukivarret on samat ja kallistuksen vakaaja on sama....melkeen voisin vannoa et etupalkkikin ois sama.....
Kirjattu
Coupé 20vt -99
850 super -72
Bravo hgt kilpuri -97
X1/9 -82
Bravo hgt -97(varaosa auto)

Ismo

  • FTCF-Member
  • Tuning-kalustoa
  • ***
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 223
Vs: Poikittaistuki ala-apurunkoon ( Lower brace )
« Vastaus #7 : Syyskuu 04, 2011, 21:00:06 »

Per Ruotsissa meinaa laittaa GTV:n etupään tukia kiinni Coupeen.
Tässä yksi kuva.

http://sfk.ibk.se/depa/showfile.php?carpic_no=2472&type=picture

Niin tuosta turhakkeesta, ostin semmoisen justiinsa koristeeksi hattuhyllylle... 65£ postitettuna UK:ssa
(hintaan kuuluu muutakin kuin punaiseksi maalattu tanko eli tuo kaksipäinen pultti molempiin päihin sorvattuna, jossa mutteriosa keskellä. )
Niin , ei varmaan kyllä ole mitään hyötyä kun on siinä peltiä muutenkin noiden välillä.
Ehkä uskottavuus kasvaa kunhan ei kato auton alle ;)

Etupään alatuki pitäisi tosiaan talven aikana saaha aikaiseksi...

Ismo
Kirjattu
Ei tällä hetkellä Italialaista autoa...
Picasso -15, Prius -11, Ampera -13

Immop

  • Hallitus
  • Hard Core Tuunaaja
  • ******
  • Poissa
  • Viestejä: 1275
Vs: Poikittaistuki ala-apurunkoon ( Lower brace )
« Vastaus #8 : Syyskuu 07, 2011, 12:54:11 »

Tuossa vilkaisin Eperiä ja olihan etupalkkia monenmoista. Tosin kaikki ovat toisilleen korvaavia, joten mitat ovat samat.
Kirjattu
Lancia Delta hf Integrale
Alfa Romeo Mito 1.3 jtdm

Il Mostro

  • Tuning-kalustoa
  • ***
  • Poissa
  • Viestejä: 171
  • "Fuck shitsubishi and their Evo"
Vs: Poikittaistuki ala-apurunkoon ( Lower brace )
« Vastaus #9 : Syyskuu 08, 2011, 18:57:21 »

Jep, se on se coupen suurin heikkous... Nimittäin se, että vaikka niin hieno italialialainen käsintehty urhis on  kuin onkin kyseessä, niin miltei kaikki alustaratkaisut on sellaisenaan kelpuutettu suoraan Tiposta :-[. Helpottaahan se joskus tietty varaosien kanssa ::). Tipossahan on sangen kiva ajettavuus perusautoksi, mutta olisi ollut vähintäänkin kohtuullista että reippaasti tehokkaampaan ja kalliimpaan erikoismalliin olisi tehty hmm. parannuksia, vaikkapa korin kiertojäykkyyden lisäämiseksi. Jäykkäkoppaisin näistä tämän pohjalevyn autoista minkä kanssa minä olen ollut tekemisissä on ehdottomasti farkku Tempra. Liekö kori "putkimaisuus" jäykistää...

Mielenkiintoinen on tosissaan tuo Eperin systeemi, että monesti osat joiden Tiedät! olevan samoja ovat siellä eri numerolla. Haluavat ettei olisi liian helppoa? Siitä siis lähdetään että kaikissa Tipo pohjalevyn autoissa mm. Tipo, Tempra, Dedra, Coupe, Alfat GayTeeVee,145,146,155 on aivan sama letku apurunko...

Loppujenlopuksi Alfa 156,147 ja GTkin ovat Tipon jatkokehitelmiä, joten sielläkin saattaa olla sama apurunko. Itse en ainakaan vielä (heh) ole noista mitään omistanut, joten varmaksi en sano.

-Mikko-
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 08, 2011, 18:58:54 kirjoittanut Il Mostro »
Kirjattu
V90R AWD MY18, jokapäiväinen leipä.  9-3 Aero MY00, käyttöharraste.  Coupe 20VT MY98, harraste.

Fiatissa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.

makezz_

  • Tuning-kalustoa
  • ***
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 143
Vs: Poikittaistuki ala-apurunkoon ( Lower brace )
« Vastaus #10 : Marraskuu 14, 2011, 03:52:01 »

itselläni on ilmennyt sellaista vikaa nyt kun on ollu kuiva asfaltti että kovassa kiidytyksessä kuuluu jumalaton pamaus jostakin? ja kovassa jarrutuksessa taas paukahtaa joku pusla/kiinike rikki keulasta joss jotain vinkkiä löytys niin helpottas hieman :D
Kirjattu

jykä

  • Aluemoderaattori
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 1201
Vs: Poikittaistuki ala-apurunkoon ( Lower brace )
« Vastaus #11 : Marraskuu 14, 2011, 12:09:43 »

itselläni on ilmennyt sellaista vikaa nyt kun on ollu kuiva asfaltti että kovassa kiidytyksessä kuuluu jumalaton pamaus jostakin? ja kovassa jarrutuksessa taas paukahtaa joku pusla/kiinike rikki keulasta joss jotain vinkkiä löytys niin helpottas hieman :D

Alatukivarrenpuslat, koiranluut/kallistuksenvakaajan puslat, moottorilavetti löysällä, iskarin yläpäät, moottorin tukikumit(etenkin jakopäänpuoleinen) joko löysällä tai kumit menneet.

Siinähän sitä ihmettelemistä..... ;)
Kirjattu
Coupé 20vt -99
850 super -72
Bravo hgt kilpuri -97
X1/9 -82
Bravo hgt -97(varaosa auto)

makezz_

  • Tuning-kalustoa
  • ***
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 143
Vs: Poikittaistuki ala-apurunkoon ( Lower brace )
« Vastaus #12 : Maaliskuu 18, 2012, 03:21:03 »

itselle vois tuommosen melkein tilata mistäs näitä sitten saa? ei taija vielä ens kesälle olla tarvetta mutta sitä seuraavalle taitaa jo tarvita ;)
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 18, 2012, 03:24:45 kirjoittanut makezz_ »
Kirjattu

Ismo

  • FTCF-Member
  • Tuning-kalustoa
  • ***
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 223
Vs: Poikittaistuki ala-apurunkoon ( Lower brace )
« Vastaus #13 : Maaliskuu 18, 2012, 22:55:52 »

Jonkin verran on ollut juttua että etualapoikkittaistuki pitäisi olla neljästä kohtaa kiinni:

http://maxaudio.com.my/index.php?act=viewCat&catId=878

Nämä Malesiassa 72€/kpl
Kysyin justiinsa mihin hintaan toimittaisi Suomeen (toki tulee vielä tullit päälle)
1kpl Fedex Express:llä 2-7pv toimituksella 113€ lisää eli 185€ yhteensä.
4kpl: Jos 4kpl tilataan yhteensä tekee 604€ (rahti315€) eli 151€ per kpl +tulli 23% eli yhteensä 185€/kpl
6kpl: Laskukurin mukaan,jos tilaa 6kpl ei tule rahteja, jos TNT jolloin olisi 434€/6kpl (varmaan virhe :))
6kpl: Fedex Expressin mukaan rahti 442€, jolloin siis 146€/kpl +23% tulli(alv)=179€/kpl

Malesiassa käytössä monessa 20Vt:ssä (myyjän mukaan) :)

Tässä lainaus myyjältä:

"zamirmd ask:  (Posted: 9/5/2009 6:10:31 PM) Del  # 4466"
"Hi, can this fit a 20V turbo? "
"MaxAudio reply: (Posted: 9/6/2009 12:17:11 AM) Edit"  
"Yes, it can fit 20V turbo as long as it is fiat coupe, it is the same chassis. I sold alot to Singapore Fiat Car Club."

PS. Huomasittehan tuon room bár:n :) http://maxaudio.com.my/index.php?act=viewProd&productId=3440
Ismo
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 19, 2012, 00:04:47 kirjoittanut Ismo »
Kirjattu
Ei tällä hetkellä Italialaista autoa...
Picasso -15, Prius -11, Ampera -13

Il Mostro

  • Tuning-kalustoa
  • ***
  • Poissa
  • Viestejä: 171
  • "Fuck shitsubishi and their Evo"
Vs: Poikittaistuki ala-apurunkoon ( Lower brace )
« Vastaus #14 : Maaliskuu 19, 2012, 16:55:02 »

Jonkin verran on ollut juttua että etualapoikkittaistuki pitäisi olla neljästä kohtaa kiinni:


No se on varma, että jos tuosta haluaa hyötyäkin saada eikä pelkästään katuskottavuutta ja erityiskohtelua katsastuksessa sen on pakko olla kiinni 4 pisteestä. Apurunkohan on letku, se tiedetään eli voishan tuo hyväkin olla...

Toinen asia on sitten se, miten tuo suostuu sopimaan paikoillensa vähän hengittävämmän putken kanssa. Se "sola" missä se putki kulkee on kuitenkin niin ahdas, että putki tulee vähän väkisinkin selkeästi alemmas kuin vakio... Ja kun tuo tuollaisenaankin vie sen 30milliä maavaraa (toki akselin kohdalta niin einiin kovin paha), tuskin ovat siihen kovin paljoa ylimääräistä tilaa yläpuolelle jättäneet.

Ts. kiinnostaa, mutta pitäisi olla satavarma että menee omaan autoon. Jos tuota joutuu vielä muuttamaankin, on aivan sama tehdä suoraan se custommade. Mitään rakettitiedettähän moisen tekeminen ei todellakaan ole. Jos ei halua käsiä rasvata, keskimäärin coupemiehethän herrasmiehinä eivät siihen ole edes tottuneet  ;D. Jos vaikka pienen sarjan teettäisi, metallimiehiä löytyy suomestakin...
Kirjattu
V90R AWD MY18, jokapäiväinen leipä.  9-3 Aero MY00, käyttöharraste.  Coupe 20VT MY98, harraste.

Fiatissa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.

Ismo

  • FTCF-Member
  • Tuning-kalustoa
  • ***
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 223
Vs: Poikittaistuki ala-apurunkoon ( Lower brace )
« Vastaus #15 : Maaliskuu 19, 2012, 18:21:03 »

Niinpä nyt olisi hintataso mitä noista saa suunnilleen. Nyt on kuvatkin mimmoinen tulisi tehdä eli kuka haluaa tehdä, ilmoittautukoon :) Eikös jo ainakin neljän sarjasta voida puhua :)
Kirjattu
Ei tällä hetkellä Italialaista autoa...
Picasso -15, Prius -11, Ampera -13

jykä

  • Aluemoderaattori
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 1201
Vs: Poikittaistuki ala-apurunkoon ( Lower brace )
« Vastaus #16 : Huhtikuu 23, 2012, 18:05:50 »

Juu no kun sattu olemaan hetki ylimääräistä aikaa niin mä nyt sitten tein tälläsen omaan coupeen...
Kirjattu
Coupé 20vt -99
850 super -72
Bravo hgt kilpuri -97
X1/9 -82
Bravo hgt -97(varaosa auto)

jykä

  • Aluemoderaattori
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 1201
Vs: Poikittaistuki ala-apurunkoon ( Lower brace )
« Vastaus #17 : Huhtikuu 23, 2012, 18:08:23 »

Tossa rauta irrotettuna...putsaus ja väriä ni on niin pro jotta >:D
Kirjattu
Coupé 20vt -99
850 super -72
Bravo hgt kilpuri -97
X1/9 -82
Bravo hgt -97(varaosa auto)

jykä

  • Aluemoderaattori
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 1201
Vs: Poikittaistuki ala-apurunkoon ( Lower brace )
« Vastaus #18 : Huhtikuu 23, 2012, 18:24:59 »

Hah ja vielä kerran hah.....nyt kun katselin itse ottamia kuvia havahduin et voi v.....  ;D moottorihan on nyt tunkin varassa ja hitusen korkeemmalla mitä se tulee sit olemaan kun se makaa moottoritukien varassa. No mut tossa nyt näette millanen sinne on tulossa, et pientä säätöä niin saan tollasen sinne sopimaan...eli teen ton uusiksi ;D ;D ;D  ::) jep intoa riittää.

Sen verran tosta mun raudasta et mä en nyt näe mitään ideaa tehdä tosta kehikkoa, mitä se takapoikkirauta tukee?? noi pitkittäis raudatkin on ehkä turhat...no ehkä ne hieman jäykistää tota alapalkin ulokkeita....mut joo uusiksi meni 8)
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 24, 2012, 16:08:07 kirjoittanut jykä »
Kirjattu
Coupé 20vt -99
850 super -72
Bravo hgt kilpuri -97
X1/9 -82
Bravo hgt -97(varaosa auto)

Coupé 20vt+

  • Admin
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 4417
  • Fiat Coupé 20v turbo plus (Ahdin määrää tahdin!)
Vs: Poikittaistuki ala-apurunkoon ( Lower brace )
« Vastaus #19 : Huhtikuu 25, 2012, 22:28:27 »

Toihan ottaa maahan kiinni ku lasket auton tunkin päältä ;D ;D ...
Kirjattu
Fiat Coupé 20vt+ -99

jykä

  • Aluemoderaattori
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 1201
Vs: Poikittaistuki ala-apurunkoon ( Lower brace )
« Vastaus #20 : Huhtikuu 25, 2012, 22:36:05 »

Toihan ottaa maahan kiinni ku lasket auton tunkin päältä ;D ;D ...

Ei nyt sentään....tänään tuli fiksailtua jo tota rautaa...saas nähä onko tuosta mitään hyötyä, no onneksi toi on helppo ottaa pois jos tuntuu et tuli pelkkää lisäpainoa  ;) tonne keulaan kun ei tota lisäpainoa kyllä tarttis yhtään lisää....
Kirjattu
Coupé 20vt -99
850 super -72
Bravo hgt kilpuri -97
X1/9 -82
Bravo hgt -97(varaosa auto)

Il Mostro

  • Tuning-kalustoa
  • ***
  • Poissa
  • Viestejä: 171
  • "Fuck shitsubishi and their Evo"
Vs: Poikittaistuki ala-apurunkoon ( Lower brace )
« Vastaus #21 : Huhtikuu 30, 2012, 00:33:37 »


Sen verran tosta mun raudasta et mä en nyt näe mitään ideaa tehdä tosta kehikkoa, mitä se takapoikkirauta tukee?? noi pitkittäis raudatkin on ehkä turhat...no ehkä ne hieman jäykistää tota alapalkin ulokkeita....mut joo uusiksi meni 8)

Sehän on tietty tosissaan "täyttä" rautaa se apurungon takaosa itessään... Mutta sinänsähän kiertoliikkeessä varmasti on aina  jäykempi nelisivuinen kuin neliö ilman yhtä kylkeä. Parashan tuosta varmaan tulisi, jos tuohon sinun versioon lisäis x kirjaimen keskelle. Ja sitten kaupanpäälle vetäsis apurungon täyttä saumaa, niin ei enää jäis jossittelemisen varaa. Kaikki mahdollinen olisi tehty.

Nimim. "Vahingossa" rallihuollossa/varikolla kilpurin alle kurkistanut.
Kirjattu
V90R AWD MY18, jokapäiväinen leipä.  9-3 Aero MY00, käyttöharraste.  Coupe 20VT MY98, harraste.

Fiatissa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.

jykä

  • Aluemoderaattori
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 1201
Vs: Poikittaistuki ala-apurunkoon ( Lower brace )
« Vastaus #22 : Huhtikuu 30, 2012, 09:46:02 »

Sehän on tietty tosissaan "täyttä" rautaa se apurungon takaosa itessään... Mutta sinänsähän kiertoliikkeessä varmasti on aina  jäykempi nelisivuinen kuin neliö ilman yhtä kylkeä. Parashan tuosta varmaan tulisi, jos tuohon sinun versioon lisäis x kirjaimen keskelle. Ja sitten kaupanpäälle vetäsis apurungon täyttä saumaa, niin ei enää jäis jossittelemisen varaa. Kaikki mahdollinen olisi tehty.

Nimim. "Vahingossa" rallihuollossa/varikolla kilpurin alle kurkistanut.

Itseasiassa minusta paras veto olis jos tekis vaan X mallisena ton, se tukis joka suuntaan parhaiten....olis tosi simppeli tehä jos tota pakoputkea ei olis.... 8)
Kirjattu
Coupé 20vt -99
850 super -72
Bravo hgt kilpuri -97
X1/9 -82
Bravo hgt -97(varaosa auto)
 


Adblocker...

Ftcf.org pyörii ilmaisvoimin ja ainoa keino ylläpitää palvelinta on mainokset.
Toivoisimme, että et käytä adblockeria tällä sivustolla. Kiitos :)