FTCF - Fiat Tuning Club Finland

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Nukutushammashoito  (Luettu 2229 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

joninom

• FTCF-Member
  • Hard Core Tuunaaja
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Ei merkillä väliä kuhan se on Fiat
Nukutushammashoito
« : Maaliskuu 10, 2013, 23:39:16 »

Täällä olen kertonut että itse olen nukutushoitoon menossa. Mielenkiintoa tuntui olevan ainakin yhden ihmisen kohdalla kun hän keskusteluun lähti mukaan, ja oletan että muillakin hampaat oireilevat ja se tavallinen hammaslääkäri ei ole mieluinen paikka. Joten ajattelin että kirjotan tälläsen pienen omakokemus pläjäyksen aiheesta kun kamalan vähän tästä aiheesta puhutaan.

Homma menee näin:
Varaat ajan, minun tapauksessani Unexi:n kautta, ja Tampere on minua lähimpänä joten Postin hammasklinikalle. Hammaslääkäripelkoisena käynti oli tottakai epämukava, mutta siellä tehtiin vain koko suun kattava tutkimus sekä otettiin röntgenkuvat, joten normaaliin hammaslääkärikäyntiin verrattuna jopa siedettävä kokemus. Siellä samalla ja yhdellä kertaa annettiin hinta-arvio joka oli suoraan arvioitu yläkanttiin, omasta mielestä hyvä näinpäin, eipä tule yllätyksiä sen suhteen... Sieltä lähtiessä saat laskun käteen, ja myöhemmin tulevina päivinä Anestesialääkäri soittaa ja keskustelette hänen kanssaan toimenpiteestä vähän syvällisemmin: mitä toimenpiteeseen kuuluu, miten toimia ennen toimenpidettä ja sen jälkeen, allergiat, paino/pituus ynnä muut vastaavat joita yleensä terveystarkastuksissakin käsitellään.

Nyt kun koko homma on ohi, ja kotoa heräsin tyyny hiukan veressä ikenin vuotamisen takia, voin sanoa että suosittelen tätä kaikille. Eilen menin odotushuoneeseen, sain jonkun esilääkityspillerin sekä kaavakkeen joka piti täyttää ja allekirjoittaa. Kaavake liittyi mahdollisuuteen että hoidon aikana selviää että hoitosuunnitelmaa pitää muuttaa, esimerkiksi yksi ylimääräinen hammas poistaa. Omassa tapauksessa yksi lisähammas piti poistaa jonka huonoa kuntoa ei aiemmin oltu huomattu. Siitä puolen tunnin kuluttua istuin jo tuolissa nukutusaine virtaamassa suoneen. Tästä eteenpäin aika tuntui n. viideltä minuutilta ja koko kalusto oli kunnossa kun heräsin, tosin 6 hammasta köyhempänä.  ;)

Jälkisärkyä ei ollut lainkaan (tapauskohtaista), ainoa paskamainen puoli on usean hampaan poistossa tämä stanan verenvuoto. Sitä tulee kun aisaa.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 12, 2013, 12:01:31 kirjoittanut joninom »
Kirjattu
Hei, olen asianajaja Janne, asianajanananne, ajan asiaanne asianajanananne

eeppos

• Hard Core Tuunaaja
  • Poissa
Vs: Nukutushammashoito
« Vastaus #1 : Maaliskuu 11, 2013, 08:47:56 »

Muuten mukavaa juttua, mutta mitä "eli" tarkoittaa. Kun sitä sanaturhaketta niin viljellään. Onko siinä mitään ajatusta takana. Asiasisältöä ei mitenkään kohenna ja haittaa lukukiinnostusta. ???
Kirjattu

joninom

• FTCF-Member
  • Hard Core Tuunaaja
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Ei merkillä väliä kuhan se on Fiat
« Vastaus #2 : Maaliskuu 11, 2013, 11:31:07 »

Muuten mukavaa juttua, mutta mitä "eli" tarkoittaa. Kun sitä sanaturhaketta niin viljellään. Onko siinä mitään ajatusta takana. Asiasisältöä ei mitenkään kohenna ja haittaa lukukiinnostusta. ???
Itellä jäänyt päälle, lyhennän "elikkä" sanan "eli":ksi, jossain paikkakunnalla missä ennen asunut tuota on käytetty :D Mutta korjaan koko tekstin helpommaks kun tuun sieltä hoidosta :)

p.s. Nyt luin itsekkin ton läpi, niin oli muuten oikeastikkin ärsyttävää luettavaa  '.| Ei sitä ite ole koskaan tajunnut. Muokkailin kivempaan muotoon, ja illalla uudet kujeet taas kertomuksien osalta!
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 11, 2013, 11:37:49 kirjoittanut joninom »
Kirjattu
Hei, olen asianajaja Janne, asianajanananne, ajan asiaanne asianajanananne

eeppos

• Hard Core Tuunaaja
  • Poissa
« Vastaus #3 : Maaliskuu 11, 2013, 16:32:46 »

:)Voi juku! Ja vielä: itsekin, oikeastikin on oikein, jne! ;) Kirjoitettuna.
Kirjattu

Adblocker...

Ftcf.org pyörii ilmaisvoimin ja ainoa keino ylläpitää palvelinta on mainokset.
Toivoisimme, että et käytä adblockeria tällä sivustolla. Kiitos :)