FTCF - Fiat Tuning Club Finland

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Fiat Bravo 1.6  (Luettu 25449 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

joninom

• FTCF-Member
  • Hard Core Tuunaaja
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Ei merkillä väliä kuhan se on Fiat
Fiat Bravo 1.6
« : Lokakuu 05, 2013, 19:33:47 »

Eli joo, tämmönen mööpeli tuli eilen haettua. PehmoLelu:a haluan nyt ihan ensimmäisenä kiittää keskusteluista joita käytiin, vaikutti ostopäätöksen tekoon aikalailla.  :) Käytiin toissapäivänä autoa hallituksen kanssa kattomassa, hänellä oli epäilys että tässä on jotakin mätää joten päätin että yön yli mietin vielä etten tee hätiköityä päätöstä, taas...  ::) Ulkosesti pirssi on jo parhaat päivänsä nähnyt, onhan sillä ikääkin jo nelisentoista vuotta. Koneena tosiaan toi 1.6 16v, ja tehoeroa 1.2:seen on ihan mielettömästi, vaikka en vielä varsinaisesti polkenutkaan ole. Leimaa on vuodenverran, ja kauppaan kuului kesä ja talvirenkaat, molemmat aluvantein. Erikoisuuksia on senverran että tästä löytyy toi sähkönen kattoluukku, niitä ei kauheen usein myynnissä näe täällä Suomen maalla.  '.| Väri on joku ihmeen kultakeltakuparioranssihelmiäissekotus, en oikeen osaa sanoa. Kuvat puhukoon puolestaan...

Pahottelen vähän huonoja/paikoittan sumeita kuvia. Tolla yhellä on liian hieno kamera nii en osaa käyttää....

Tarkkasilmäsimmät varmasti huomaa tuosta kolmannesta kuvasta jossa kattoluukkukin pilkottaa, myönnetään että näkyy todella huonosti mutta katto on myllytetty lähes koko alueelta rullalle. Paha sanoa pystyykö mylläämälläkään enää pelastamaan. Sama homma sitä seuraavassa kuvassa takaluukun kulma. Koko auto on täynä pieniä kosmeettisia virheitä, jotka ei itseäni tässä alkuvaiheessa häiritse. Kunhan saa tuon tekniikkapuolen ensin kuntoon.  :) Perinteiset "linnunpaskat" löytyvät molemmista peilikolmioistakin, näihin kosmeettisuuksiin perehdytään sitten myöhemmin enemmän.

Vikoja ja puutteita on
-paukkuva kuskinovi, muista autoista korjaantunut ruuttaamalla sarana täyteen rasvaa. Saa nähä mitä tässä tapahtuu.  ;D
-kuskin oven katkaisija rikki jolla kattovalo syttyy
-jakopään hilppeet vaihtokunnossa
-etupyörän laakeri vasemmalta jyristää niin halavatusti...
-naarmua ja jurmua siellä täällä kuten aiemmin mainitsin

Suunnitelmissa on nyt ensalkuun tosiaan toi tekniikkapuoli saada kuntoon. Sen jälkeen täys putsi koko autolle, sisältä aivan karmean näkönen vaikka kuvissa ei siltä ehkä näytäkkään. Suunnitelmia ei tällä haavaa ole sen enempää, rahojen salliessa. Tosin musiikkia tykkään kuunnella, ja taidan tuikata nuo edellisessä bravossa olleet vermeet kiinni kun vaan löydän paikan missä inssata.  >:D Topiikkiin tulee tekstiä sitä mukaan kun saan jotakin tehtyä, paikkaa täälä kotosalla ei ole missä tehdä. Joten pitkiä jaksoja on luvassa ettei tapahdu mitään, mutta sittenkun pääsen paikkaan jossa on tilat tehdä, tulee yhteen putkeen tehtyä enemmän.  8)

Ehdotuksia, kysymyksiä, yleistä suunsoittoa?  ;D

Olen puhunut.  ;)
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 05, 2013, 19:53:24 kirjoittanut joninom »
Kirjattu
Hei, olen asianajaja Janne, asianajanananne, ajan asiaanne asianajanananne

BraveBeast

• Vieras
Vs: Fiat Bravo 1.6
« Vastaus #1 : Lokakuu 05, 2013, 20:06:28 »

Onnea vaan hankinnasta. ;)

Omaan Bravoon verrattuna tuo on kyllä aika ok kunnossa. ::)
On se vaan hieno lelu tuo kattoluukku, varsinkin kun liukuu katon sisälle piiloon eikä rumasti ulkopuolelle kuten monissa muissa vanhemmissa autoissa. Itse en edes tarvinnut kesällä ilmastointia, kunhan vaan avasi luukun ja lisäksi ikkunan jos ei tuulta ollut.

Ensimmäiseksi ehdottaisin sivuvilkkujen vaihtamista tummiin/kirkkaisiin. Muuttaa yllättävän paljon ulkonäköä parempaan suuntaan. ;D Eivät maksakaan hirveästi.
Kirjattu

joninom

• FTCF-Member
  • Hard Core Tuunaaja
  • Poissa
« Vastaus #2 : Lokakuu 05, 2013, 21:27:46 »

Kiitoskiitos TJ  :) Juu kyllä siellä ilma vaihtu hienosti kun koitin sitä heti kotimatkalla.  :D Laitetaan korvan taa toi vilkkuasia. Niin, ja valehtelinkin vielä alotusviestissä... Suunnitelmiahan siis on, vaikka väitin että ei ole.  '.| Imukitin hankin hetikun rahatilanne sen sallii, samoten marean projektorit. En muistanu että nuo vakiovalot on noin kehnot...  ::)
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 05, 2013, 23:54:04 kirjoittanut joninom »
Kirjattu

joninom

• FTCF-Member
  • Hard Core Tuunaaja
  • Poissa
« Vastaus #3 : Lokakuu 05, 2013, 23:49:54 »

Jaahans, keli näyttää siltä että huomenna selvinnee vuotaako kattoluukku  ::)
Kirjattu

joninom

• FTCF-Member
  • Hard Core Tuunaaja
  • Poissa
« Vastaus #4 : Lokakuu 06, 2013, 16:29:27 »

Kattoluukku näyttäs olevan erittäinkin tiivis. Sensijaan kävin lidlissä äsken, akku taitaa olla aikalailla finaalissa joten ostoslistalle akku. Lämmöt eivät enää myöskään näyttäny nousevan yli toisen tolpan... Joten termarikin tuntus olevan vaihtokunnossa. Noh, akkua pitää kokeilla vielä tekoelvyttää jos sen sais henkiin. Termaria ei ennenkään oo tekoelvyteltyä saatu eli sen voi suorilta laittaa ostoslistalle.  >:(

2 päivää omistusta takana, n. 100km kilometrejä. Havaitut viat:
- termari
- akku

Kumpikaan ei koeajopäivinä oireillut.  ;D Edellisissä kahdessa autosa muuten termarin kanssa sama juttu. Viikon sisällä ostamisesta  ;)
Kirjattu

PehmoLelu

• Hard Core Tuunaaja
  • Poissa
  • Pasta con anti-tuning salsa
« Vastaus #5 : Lokakuu 06, 2013, 19:13:40 »

Mareasta jäi termari jumiin ja kone kiahahti. Kannatan termarin vaihtoa vaikka sen noin 60 euroa maksaakin. Vaihtaisin sitä ennen kyl nesteet ja ajelisin tovin. Puulaantuu järjestelmä sitten ehkä vähän perusteellisemmin.
Kattoluukussa on yleensä rännit. Eli kyllä ne melkein aina vuotaa mut vesi tiputetaan A tolppien kautta maahan.
Mulla oli untamoisessa luukku ja pakko myöntää et yllärin kivasti ilma vessassa kesällä vaihtui. Ilmastoinnille se ei pärjää likikään mut silti.
Kirjattu
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash.
-Be a man and start smoke Diesel you powdered cocaine head.

joninom

• FTCF-Member
  • Hard Core Tuunaaja
  • Poissa
« Vastaus #6 : Lokakuu 06, 2013, 19:36:42 »

Mareasta jäi termari jumiin ja kone kiahahti. Kannatan termarin vaihtoa vaikka sen noin 60 euroa maksaakin. Vaihtaisin sitä ennen kyl nesteet ja ajelisin tovin. Puulaantuu järjestelmä sitten ehkä vähän perusteellisemmin.
Kattoluukussa on yleensä rännit. Eli kyllä ne melkein aina vuotaa mut vesi tiputetaan A tolppien kautta maahan.
Mulla oli untamoisessa luukku ja pakko myöntää et yllärin kivasti ilma vessassa kesällä vaihtui. Ilmastoinnille se ei pärjää likikään mut silti.
Joo kyllä sen ostankin, niiku sanoinkin.  :) Tota asiaa en luukusta tiennytkään, tosin ensimmäinen laitos missä semmonen on...

Hain nastarenkaat autosta sisälle, katoin että lattialla on joku paperi ja uteliaisuuksissani lukasin. Sielä olikin kaks lappua päällekkäin:
AD:n kuitti jakopääremontista, tästä kuitista vaan uupuu rekisterinumero ja vesipumpun perässä lukee sysleri, joten tuskin on tähän autoon tätä tehty. Sitten Autokeskuksen kuitti "HIHNA LATURI JA HIHNA OHJAUSTEH".

Mietityttää vaan että mitä nää pastapaperit tekee ton auton lattialla`?  '.|
Kirjattu

joninom

• FTCF-Member
  • Hard Core Tuunaaja
  • Poissa
« Vastaus #7 : Lokakuu 06, 2013, 21:39:46 »

Tässä illan mittaa tehny pientä tutkimustyötä. Hain autorekisteri.fi:stä ton bravon kaikki tiedot ihan mielenkiinnosta. Aika ongelmattomasti ainakin näyttänyt katsastuksista läpi menevän  :o Laittelin auton edellisille omistajille viestiä ja soitellut ihan sen jakopääremontin ajankohtaa ajatellen... Tähän mennessä on selvinnyt ainakin se että se on suoritettu Helmikuussa 2012 jonka jälkeen auto vaihtoi omistajaa kilometrilukemana 182000km, hänellä auto oli huimat 19 päivää.  ;D Tässä kohtaa auto meni Autokeskukseen Turkuun jossa se seisoi 3 päivää. Siitä matka jatkui erääseen Raisiolaiseen yritykseen, sielä tämä kampe viihtyikin sitten 5 kuukautta. Tämän jälkeen auto siirtyi takasin Turkuun yksityisomistukseen, hänellä se oli 15 päivää... Siitä matka liikkeeseen josta hain sen pois. Nyt mittarissa toi 199tkm, eli jos nyt matikkapää ei ihan täysin petä, pitäis jakopään olla ihan iskussa vielä?  '.|
Kirjattu

fiat12

• Todellinen Tuunaaja
  • Poissa
  • AR Mito QV
« Vastaus #8 : Lokakuu 07, 2013, 05:18:31 »

Nonni tiukka vehe!  8) Ei se jakopää vielä vaihtokunnossa jos se on uusittu 2012. Eikö siitä mitään kuittia löydy?
Kirjattu

joninom

• FTCF-Member
  • Hard Core Tuunaaja
  • Poissa
« Vastaus #9 : Lokakuu 07, 2013, 06:27:43 »

Nonni tiukka vehe!  8) Ei se jakopää vielä vaihtokunnossa jos se on uusittu 2012. Eikö siitä mitään kuittia löydy?
Nii, onhan se kai ihan! Pistin varuulta vielä illalla viestiä yhelle omistajalle, sekin oli yöllä laittanut viestiä takaisinpäin "Jakopää uusittu edellisen omistajan toimesta, ajankohdasta ei tietoa."  ;D Eli toisinsanoen, vaikka nyt kuka tahansa pistäis mitä viestiä tuohon asian tiimoilta, niin jakopää menkööt uusiksi ihan varmuuden vuoksi. Huomattavasti halvempi vaan uusia se kun luottaa siihen että se on joskus vaihettu...  ::) Kuittia kun ei joo löydy, leimoja on kirjassa 160tkm asti mutta jakopäästä ei merkintää.
Kirjattu

joninom

• FTCF-Member
  • Hard Core Tuunaaja
  • Poissa
« Vastaus #10 : Lokakuu 07, 2013, 13:27:13 »

Nyt on tiedossa että ensviikon sunnuntaina lähden kotikonnuille päin viikoks. Tänä aikana kerkeen tekemään autoon täysputsin, ja on myöskin lämmin paikka jossa saan peilikolmioista "linnunpaskat" räätälöityä pois. Samaan syssyyn mahdollisesti konepeiton kiveniskemät, sekä kylkien syvimmille urille tulisi jotakin tehdä... Näistä luonnollisesti kuvia myöhemmin kun pääsee "asian äärelle".

Selasin auton lippuja nyt tosiaan vähän tarkemmin, huoltokirjassa on tosiaan Deltan leimat 120tkm asti, ja siitä eteenpäin Autokeskuksen leimat aina 160tkm asti. 160tkm huolto on näemmä aika laaja, huolto-ohjelman mukaan sinne on tehty lueteltuna seuraavaa:
vaihetty öljyt ja nesteet, kuka osaa sanoa mitä toi "nesteet" pitää sisällään?
pensansuodatin
ilmanputsari
tulpat
raitisilmasuodatin (yllätys yllätys, ei ole paikallaan)
+ tarkastettu kaikenlaista

Ei tää ainakaan ihan kamalan huonolla pidolla ole ollut...  :o
Kirjattu

Maxxxed

• FTCF-Member
  • Hard Core Tuunaaja
  • Poissa
« Vastaus #11 : Lokakuu 07, 2013, 16:44:25 »

Jarruneste, jäähdytysneste. Eipä kai itellä muuta tule mieleen. :D Lasinpesunestettä harvemmin vaihdetaan. :D :D :D

Mulla ois sulle Ratti ja nuppi, Abarth:ia :)
Kirjattu
Lancia Delta HPE 20V 1995 Harraste,- kilpa-auto (ehkä joskus)

Volvo V60 T5 R-Design 2015 Käyttöauto
Volvo S40 T4 1998 harraste peli

joninom

• FTCF-Member
  • Hard Core Tuunaaja
  • Poissa
« Vastaus #12 : Lokakuu 07, 2013, 16:54:53 »

Jarruneste, jäähdytysneste. Eipä kai itellä muuta tule mieleen. :D Lasinpesunestettä harvemmin vaihdetaan. :D :D :D

Mulla ois sulle Ratti ja nuppi, Abarth:ia :)
Jeps, aattelinkin että tuskin kuuluu lootan öölit. Jossain mersun huolto-ohjelmassa ehkä saattaiskin kuulua... Tykkään bravon vakioratista, toi nuppi on kyllä ihan syvältä. Ihankun pitäs kädessä kieroa mulk**a...  ;D
Mutta, kävin eilen verkkokomeroo siivoomassa että saan nastarenkaat sinne ni sieltä löysin kuule yli 11 vuotta vanhan puna-mustan nahkasen vaihekepin nupin! Ostin peltoautoon joskus pentuna  ;) Tuskin tulee vaihdettua, kuitenkin aika epäolennainen asia ja varsinkin kun koko autossa ole yhtäkään punaista osaa paitsi vararenkaan vanne.

Heitin tosa lenkille lähtiessä rekisteriotteen hanskalokeroon. Joku talipää oli pamauttanut ovella kylkeen, johan se mulla muutaman päivän on kerennyt oleen... Vielä vieraspaikalla niin ei voi yhtään paikallistaa kuka olis mahtanut olla.  >:( Noh samalla menee yks lommo kyljestä kun korjaa kiveniskemät ja jurmut muualtakin, eli ensiviikolla.
Kirjattu

fiat12

• Todellinen Tuunaaja
  • Poissa
  • AR Mito QV
« Vastaus #13 : Lokakuu 07, 2013, 17:19:21 »

aika pasta mäihä et joku heti kolhinu  '.|  kannattaa se hihna vaihtaa jos ei 100% varmuutta milloin uusittu  8)
Kirjattu

joninom

• FTCF-Member
  • Hard Core Tuunaaja
  • Poissa
« Vastaus #14 : Lokakuu 07, 2013, 17:23:50 »

aika pasta mäihä et joku heti kolhinu  '.|  kannattaa se hihna vaihtaa jos ei 100% varmuutta milloin uusittu  8)
Noh äläs muuta sano kuomasein... Minkäs teet, kerrostalo alue ja tosi iso parkkipaikka. Ihmisen tekemäähän tuo pelti on joten ihminen sen pystyy myös oikomaan!
Jakopään hilputtimet onkin jo kuulemma hankittu, hyvä niin.  :) En välttämättä halua riskeerata satasen osien takia koko konetta, säästää vähän väärässä paikkaa.
Kirjattu

joninom

• FTCF-Member
  • Hard Core Tuunaaja
  • Poissa
« Vastaus #15 : Lokakuu 07, 2013, 20:55:11 »

Onko tullut vastaan 98 vuotista autoa suomessa jossa ei olisi lohkolämppäriä? Mulla ei, toivottavasti ei tuu poikkeusta. en nimittäin tajunnut kattoa, jotenkin se on niin itsestään selvyys  '.| noh, meen saunaan pohtimaan tätä, en viihti lähteä parkkipaikalle katsomaan. selvinnee huomenaamuna...
Kirjattu

75 ELX

• FTCF-Member
  • Tuning-kalustoa
  • Poissa
« Vastaus #16 : Lokakuu 07, 2013, 21:52:08 »

Mulla on pari 99 mallia missä ei ollut lämmitintä
Kirjattu
->ePER<- YV jos ei toimi
Myydään Punto 55 & 75 & Brava 1.6/1.8 & Bravo 1.2 osia
Punto 75 & GT
Bravo 1.2
Brava 2x1.2 & 2x1.6
Stilo 1.2 & 1.4
Caddy SDI

joninom

• FTCF-Member
  • Hard Core Tuunaaja
  • Poissa
« Vastaus #17 : Lokakuu 07, 2013, 22:01:33 »

Mulla on pari 99 mallia missä ei ollut lämmitintä
eli ei oo mahottomuus ellei löydy. En oo ikänä tutkinu asiaa, mut oon käsittäny että aika simppeli laittaa? Siis sikälimikäli tuosta ei sitä löydy!

lisäänpä muuten, eTNisessä 1.2 bravossa oli muuten letkulämmitin. Se oli siitä hyvä että auto puhalsi suhteellisen lämpöstä heti startatessa.  :P Näyttäs olevan samoissa hinnoissa letkulämppäri ja lohkolämppärit, suositelkaa  :o
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 08, 2013, 06:53:27 kirjoittanut joninom »
Kirjattu

punto2001

• Tuning-kalustoa
  • Poissa
« Vastaus #18 : Lokakuu 08, 2013, 09:33:45 »

Itselläni on puntossa auttanut tehokkaasti jo lyhyelläkin lämmitysajalla tuollainen defan isoon kylmän putkeen laitettava letkulämmitin, uudemmissa puntoissa olen törmännyt lähes poikkeuksetta defan lämmittimeen joka tulee lämppärin kennolta tulevaan ns. paluu letkuun, eli siihen pienempään koneeseen palaavaan viileään putkeen, tästä kyselin sitten defalta s-postilla ja syynä on virran kulutus, tämä uudempi malli on joku eko-lämmitin ja tietysti nopeammin sillä saadaan nopeammin lämpimän tuntua kun on lämmpärin kennon vesikierrossa suoraa mutta hitaammin se itse lohko lämpenee. tästä tuli käytännön esimerkki vuokatissa viime talvena kun 37asteen pakkasessa oma puntoni pyörähti iloisesti käyntiin reilun 2 tunnin lämmitysajan jälkeien kun taas tämä eco-mallilla varustettu uudempi punto saman lämmitysajan jälkeen valitti kylmyyttä italian kielellä (kovaa raksuttaen) ei pienemmissä alle 15 asteen pakkasissa ole huomannut eroa.

Perinteinen lohkolämmitin on kyllä ollut pätevä ainakin kaikissa unoissa missä olen niihin törmännyt, onhan niissä kuitenki käytännössä sama kone, vaikka vesikierto syylärille ja lämppärille onki toteutettu kehnommin.

Kirjattu

joninom

• FTCF-Member
  • Hard Core Tuunaaja
  • Poissa
« Vastaus #19 : Lokakuu 08, 2013, 09:56:52 »

Jeps, pitää miettiä vielä kumman laittaa.  :) Kiitän näistä tiedoista.

Vaihoin oman soittimen tohon, todella hienot, suorastaan upeet piuhaviritelmät johtosarjassa. Taas joku järjen jättiläinen vetänyt piuhoja poikki kun ei oo viittiny tuhlata muutamaa euroa oikeaan johtosarjaan...  >:( Eikä tietenkään edes johdon päitä teippailtu. Jotenka jätin soittimen vähän niinkun puolitiehen, en viitti edes paikalleen naksauttaa kun johdot joutuu siistimään jokatapauksessa...
Kyrpii tommoset puolivillaset asennukset, niin pienellä rahalla olis tossakin saanu asianmukaset asennukset.

p.s. sumuvalosta kyrvähtänyt poltin.
Kirjattu

joninom

• FTCF-Member
  • Hard Core Tuunaaja
  • Poissa
« Vastaus #20 : Lokakuu 09, 2013, 15:37:20 »

Piru vie, lähin aamulla seittemäks autteleen tonne tuttavan firmaan, sato kaatamalla niin ajattelin riskillä lähteä jakopään kustannuksella autolla sinne, ja hyvinhän se kesti kyseisen 3km matkan. Ajossa huomasin että vaihteensiirto oli alkanut narisemaan kun entinen anoppi konsanaan, tosin anopin narina oli tähän verrattuna vielä pientä. Se tosa pari päivää seisoi pihassa, ilmeisesti jotakin voi siinäkin ajassa kuivahtaa...  '.| Samoten tuntui että oikealta edestäkin kuuluu jyrinää, eikä ainoostaan vasen pyöränlaakeri. Tiedä sitten vai oisko luulovikaa...
Kirjattu

PehmoLelu

• Hard Core Tuunaaja
  • Poissa
  • Pasta con anti-tuning salsa
« Vastaus #21 : Lokakuu 11, 2013, 08:17:00 »

Täällä kaikki ok ?
Kirjattu
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash.
-Be a man and start smoke Diesel you powdered cocaine head.

joninom

• FTCF-Member
  • Hard Core Tuunaaja
  • Poissa
« Vastaus #22 : Lokakuu 11, 2013, 12:24:13 »

Täällä kaikki ok ?
Kyllä on.

Pasta kiiti kun perhonen yössä.  :P
PehmoLelulle kiitokset jakohihnan vaihdosta, ja hyvin häiritsevistä jutuista jotka on samalla tasolla omieni kanssa! ja sille edelliselle hihnanvihtajalle pölli pyllyyn ja syvälle.  >:( En tiä millä metrin jatkovarrella oli koppa kiinni mutta muillekkin tiedoks että ihan ehjänä se ei lähtenyt. Palaneita sormia myöhemmin se sitten lähti irti epämääräisellä tavalla.  ;D

Nii, ostetaan 1.6 16v pastakeittimeen jakopään koppa, mielellään ehjä edes suunnilleen.
Kirjattu

fiat12

• Todellinen Tuunaaja
  • Poissa
  • AR Mito QV
« Vastaus #23 : Lokakuu 11, 2013, 15:38:38 »

Ei yhtään uutta ettei pultit lähteny auki  ;D perusperus
Kirjattu

joninom

• FTCF-Member
  • Hard Core Tuunaaja
  • Poissa
« Vastaus #24 : Lokakuu 11, 2013, 15:44:36 »

Ei yhtään uutta ettei pultit lähteny auki  ;D perusperus
Juu se auttas paljon kun niihin pultteihin laittas edes jotain räkää väliin. Tosin tuli siinä itekkin syyllistyttyä pulttien laittoon kuivana, puoli kaks yöllä ei oikeen jaksanut enää kiinnostaa...  ::)

Silmät ristissä ja niin väsyny että ainakin keskikokonen aisa roikkui otasta.
Kirjattu

Adblocker...

Ftcf.org pyörii ilmaisvoimin ja ainoa keino ylläpitää palvelinta on mainokset.
Toivoisimme, että et käytä adblockeria tällä sivustolla. Kiitos :)