FTCF - Fiat Tuning Club Finland

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Mihin Matka Katkesi?  (Luettu 6373 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Lartza72

Mihin Matka Katkesi?
« : Helmikuu 13, 2014, 10:31:52 »

Tuli tällainen topikin aihe mieleen.

Merkistä riippumatta, minkä takia matkanteko katkesi?
Alunperin ajattelin aiheen piiriin moottoririkkoja, mutta kyllä kai kaikki kelpaa minkä vuoksi tarvittiin hinuri / vast.

Itsellä aikoinaan Honda Accordista (-88) kone keitti ja kansipahvi meni kiinnijuuttuneen termostaatin takia.
Ja viime vuonna katkesi venttiili -99 mallin diesel octaviasta. Eivät vissiin olekaan ikuisia pelejä.
Nyttemmin ajelen Puntolla, ei vikoja tähän mennessä.
Kirjattu

Kaitsu

  • Aluemoderaattori
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 2083
Vs: Mihin Matka Katkesi?
« Vastaus #1 : Helmikuu 13, 2014, 15:12:27 »

2009 Octavia 1.6 dieselin saldona pari hinurikeikkaa. Kerran laturin kiristäjä hajosi ja hihna hyppäsi pois. Toisella kerralla ajoin naulaan ja siinä ei renkaanpaikkaussarjat paljon auttaneet. Muuten olen vähällä selvinnyt ja Fiatien kanssa ei koskaan ole matka keskeytynyt.

Nyt on Astra kestotestissä, vielä 3½ vuotta jäljellä ja kohta 20tkm mittarissa. Saas nähdä miten toimii...  ;D
Kirjattu
Opel Astra Sports Tourer 1,7 CDTI 2013 & Opel Astra Sports Tourer 1.0 Turbo 2016

fiat12

  • Todellinen Tuunaaja
  • ****
  • Poissa
  • Viestejä: 371
  • AR Mito QV
Vs: Mihin Matka Katkesi?
« Vastaus #2 : Helmikuu 13, 2014, 18:08:53 »

Ikinä fiat/alfa ole jättänyt tien päälle  8) kopkop
Kirjattu

Uno_mas

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 1087
  • Live Long and Prosper
Vs: Mihin Matka Katkesi?
« Vastaus #3 : Helmikuu 13, 2014, 20:23:28 »

Silloin kun mulla oli turbo uno niin se jätti tielle vaihteiston antauduttua. Sylkäs paloja kuorista ja sisuksista Tampereen asematunneliin.
Sillä kertaa hiukan hävetti :-[
Pääsi onneksi rullailemaan hiukan sivummalle ettei ihan siihen hämpille tarvinnut jäädä.
-kaveri hinasi-

Stilo jäi tielle jakohihnan syötyä osan moniurahihnaa. Oli huoltoliikkeen vika ja he auton myös kuntoon laittoivat.
-hinuri vei pajalle-

Puntosta paukahti viime keväänä vaihteisto. 50 vauhdista kumpikin eturengas lukkoon. Onneksi ei ollut ketään takana ihan puskurissa kiinni.
-kaveri hinasi-


Inttiaikaan yhdelle vlv:lle mennessä taunuksesta tuulettimen hihna.
-kauhean keittämisen saattelemana ajettu huoltoasemalle, ostettu uusi hihna ja ajettu kotiin-
 -ahaa- tuolloin huoltoasemalta sai vielä tuulettimenhihnoja -ahaa-
Kirjattu
Fiat barchetta -98
Fiat grande punto multijet -08
Fiat 126 -75

PehmoLelu

  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Viestejä: 1951
  • Pasta con anti-tuning salsa
Vs: Mihin Matka Katkesi?
« Vastaus #4 : Helmikuu 13, 2014, 21:00:07 »

Voi voi tielle oon jääny monesti.
Korjannut tienposkessa myös melkoisen hämäriäkin vikoja.
Fire uunon induktioanturin johdot jakajasta yhteen. Raisio kruunukaluste.
Korjattu kaverin luona ja matka jatkui.

Fire uno bensaletku poikki. Raisio tasala. Sain sakotkin väärinpysäköinnistä.
Korjattu paikanpäällä noin pieni vika.

Fire uuno jakoremmin kiristin rikki. Askasten kaupalla. Hinattu kotiin 500 metriä. En kehannu työntää kotia...

Lukemattomia rengasrikkoja kaikilla kulkineilla. Uunossa varmaan pohjat. Aina matka jatkunut kylläkin.

Seat ibiza. Fiatin vinkamilla. Käsijarrulla kiskaisin marinan parkkiin ja siihen hyyty. Jakaja rikki. Korjattu kotona keittiön pöydällä.

Seat ibiza vaihteiston takakannake petti. Korjattu raisiossa paikanpäällä.

Seat ibiza vetonivel sisempi pultit poikki. Orikedon shell risteyksessä korjattu pahimpaan ruuhka aikaan.

En muista seatilla kertaakaan jääneeni varsinaisesti tielle.

Turbo uuno. Laatikosta kuori Lemussa halki. Matka jatkui kuitenkin kotia. Juhannus pukkasi päälle...

Turbo uuno mikropleksi rikki. Turku aninkaistensilta. Hinurilla hain pois.

Turbo uuno pyörijä rikki. Turun keskusta. Haettiin uusi osa baarin jälkeen.

Turbo uuno L jetti pimeäksi. Taisi olla raisiossa. Kotiin ajettu lisäsuuttimilla.

Turbo uuno on sitten hyytynyt kotipihaan monesti. Bensapumput ja kaikki mahdolliset olen kyllä siittä vaihtanut.

Kerran taisi turbo uunosta irrota sisempi vetonivel myöskin pulteistaan ja hajotti laatikon vaihteensiirtovivuston. Hinurilla takas töihin ja pilleillä vivusto punaseksi ja vetari kiinni.

Turbo uuno vinkamilla. Denson ruiskun sulake hapettunut. Tyks. Hinattu työpaikalle.

Sama homma uusi mutta huomasin vian paikanpäällä. Nämä tapahtui oikeasti toisinpäin. En vain hoksannut sulakkeen olevan hapettunut...

Uunot on hyytyneet lähelle kotipihaa useasti. Kiertokankia tiellä ja sellasta pientä. Mutta ei tuollaisia turbokokeiluja lasketa.

Lancian en muista jättäneen myöskään varsinaisesti tielle mutta kotipihalle on hyytynyt. Tai no kerran tuli öljyt tielle mutta ajoin takaisin kotiin.



« Viimeksi muokattu: Helmikuu 13, 2014, 21:17:32 kirjoittanut PehmoLelu »
Kirjattu
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash.
-Be a man and start smoke Diesel you powdered cocaine head.

KonstaapeliMurina

Vs: Mihin Matka Katkesi?
« Vastaus #5 : Helmikuu 13, 2014, 21:55:38 »

Ostin mopon jossa oli tehopakoputki, pelas hyvin 30km kunnes leipo kiinni 70kmh vauhdista. Syyksi paljastu vakiopääsuutin... Tiiä oliko myyjän jekku mulle.

Chevrolet capricesta bensaletku hajos, löyty korjaamo 5km päästä josta ostettiin 20cm bensaletkua ja vaihdettiin parkkiksella.

Tiedä sitten millasia kommervenkkejä toi hiivatti keksii.
Kirjattu

Ose

  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Viestejä: 504
  • Fiat Bravo Mjet, Fiat Marea Weekend 1,8
Vs: Mihin Matka Katkesi?
« Vastaus #6 : Helmikuu 17, 2014, 16:59:56 »

Viimeisin viime talvena kun Mareasta laukesi laturinhihnan kiristyspyörän laakeri. Ritmodiesel leipoi kiinni  kangenkaulalta öljypumpun boorien loputtua 450000 km jälkeen. Mirafiori jätti jonnekkin Humppilaan 500 km ajon jälkeen virranjakajan akselin leikattua runkoon kiinni! Jakaja oli ollut hyllyssä nurinpäin vuoden päivät>kuiva.
 Lancia oli hyvä, se ei edes lähtenyt käyntiin. Huonoin autoni ikinä. Muutakin vikaa oli enemmän kuin laki sallii.
Kirjattu
Bravo Mjet 8V Powered by KCR 147 hp 310 Nm, Marea Weekend 1,8 115 MPI, ex; Brava 1,4i, Tempra STW 1,6 MPI, Ducato 2,5 D, Regata Weekend 85, Ritmo 1,7 D,  131 Mirafiori 1,6 L 127 Stella, Lancia Prisma 1,6 MPI

U.I.A

  • FTCF-Member
  • Todellinen Tuunaaja
  • ****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Nainen
  • Viestejä: 378
Vs: Mihin Matka Katkesi?
« Vastaus #7 : Helmikuu 28, 2014, 20:40:12 »

Yhden ainoan kerran matka on katkennut ajettuani mettään  ::)

... Mutta monta matkaa on jääny alkamatta sen takia, että saan aina tuhottua akkuja keinolla jos toisella.

Terveisin: viimeks tänään kävin akkukaupoilla  :D
Kirjattu
Fiat Punto 55 S                            vm. 98 (myyty)
Fiat Punto 60 Elx                          vm. 02 (kolaroitu)
Fiat Punto 60 Easy                        vm. 04 (myyty)
Fiat Grande Punto 95                    vm. 07 ("työ"auto)
Fiat Coupe 1.8 16v                       vm. 98 (kesälelu)

Coupé 20vt+

  • Admin
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 4417
  • Fiat Coupé 20v turbo plus (Ahdin määrää tahdin!)
Vs: Mihin Matka Katkesi?
« Vastaus #8 : Maaliskuu 06, 2014, 13:58:51 »

Ekalla autolla eli Punto mk1:llä matka katkes matalaan ojaan hiekkatien sisäkaarteessa ??? Ei muuta ku raktorilla kääntämään auto ettei pyörät osota taivasta kohti. Hinuri haki sit seuraavana päivänä kesätyöpaikan pihasta ja lunariinha se meni.

Toisella kertaa matka katkes yhes edel. työpaikas ku peura hyppäs Sprintterin eteen, syylärist nesteet pihalle. Ajettiin kyl viel reilu kilometri huoltsikan pihaan odottamaan vara-autoa.

Kirjattu
Fiat Coupé 20vt+ -99

joninom

  • FTCF-Member
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 762
  • Ei merkillä väliä kuhan se on Fiat
Vs: Mihin Matka Katkesi?
« Vastaus #9 : Maaliskuu 06, 2014, 14:18:14 »

Mopoaikoina monestikkin, pv:stä katkes ketjut ainakin kymmenen kertaa. Yhen kerran pamautti lohkoonkin reijän. Pv samoten leikannut kiinni useaan otteeseen, itse työstetyllä kaskymppisellä ei varmaan ollut osuutta asiaan...  ::) Potki kyllä ja kovaa, monet piikkisetkin jäivät taakse. Pv:stä samoten ne perinteiset: suutin tukossa, tulppa pimeä, puola pimeä, pensaletku tukossa jne.

Skootterissa jäätiin 20km matkalla yli viisi kertaa tienpäälle, kampiakselin stefa valskas joten tulppa meni vaihtoon muutaman minuutin ajon jälkeen. Laiskana poikana en viitsinyt vehjettä työntää joten ostin essolta repullisen tulppia matkaan.  ;D Käynnistäminen tapahtui ruutalla-pensaa-kaasariin -tyylillä. Rengas myös posahti useaan kertaan.

Huolettomin mopo oli kyllä aprilia, mallia rx perinteisellä munarallin am6 koneella. Hyvä kone kyllä pitää myöntää, ei mitään vikaa koko aikana.

Sitten autoaikaan,

Mondeolla katkes matka polttoaineen saantiin. Tankkasin 15litraa ainetta, ajoin 50km ja matka tyssäs siihen. Tähän aikaan en ymmärtänyt autoista mitään, sukulaismies tutki autoa ja totesi pensan olleen loppu. Tästä kuulen vittuilua vieläkin, mutta tähän on hyvä puolustautua että pensa ei kyllä ollut lopussa, en vaan vieläkään käsitä minkä takia auto starttas heti tankkiin viiden litran kanisterin tyhjentämisen jälkeen... (Tai jos joku voi loogisesti selittää yli 15l / 50km kulutuksen täysin toimivalla autolla, kuuntelen...)
Mondeossa samoten katkes matka rankkasateella, pyyhkijät lakkasi toimimasta. Syynä pyyhkijät yhdistävä metallitanko, pompahti paikaltaan. Oli muuten ilmastointiteipillä kasassa...

Vanhalla bravolla rengas puhki, vararengas kontista ja matka jatkui.

Vectralla tyssäs matka kaks kertaa, ensimmäisellä kerralla ajotietokone valitti öljynpaineita eikä käynnistynyt enää. Litran pullosta vartti koneeseen, vartin odotus ja taas mentiin. Toisella kertaa katsastusaseman pihaan, just saatu leima paperiin ja opeliksi kieltäytyi käynnistymästä. Kaveri hinas kotipihaan ja alettiin tutkimaan, tulppakaivot täynnä vettä. Syy tähän vieläkin epäselvä, sinä päivänä kyllä satoi rankasti, en vaan käsitä miten se vesi tulppakaivoihin pääsi...  ;D
Kirjattu
Hei, olen asianajaja Janne, asianajanananne, ajan asiaanne asianajanananne

PehmoLelu

  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Viestejä: 1951
  • Pasta con anti-tuning salsa
Vs: Mihin Matka Katkesi?
« Vastaus #10 : Maaliskuu 06, 2014, 18:09:39 »

Ai kun kivaa settiä kertynyt. Hyvä kuulla jotta muillakin kränää autot.

Apropoo. Onhan tuo minun Lancia jättänyt kerran parkkialueelle kun akku otti ja räjähti startatessa.
Kipaistiin kaverin kanssa biltsusta jalkapatikalla akku kun oli siinnä alta kahenkilsan säteellä.

Ja onhan tuo muorinkin bravo teetättänyt samanlaisen kävelyrumban akun hyydyttyä vantaalla skandikin parkkihalliin. Oli sunnuntai ja aivan vahingossa muutaman kilsan päässä nesteeltä löytyi hieman varastossa " kehittynyt" käyttämätön akku. Eikun ensin kävellen pakkasaamuun. Taisin ostaa tarvittavat työkalutkin samalla kyseiseltä nesteeltä. Kaksi lenkkiavainta (sanallasanoen vaikkakin kiintoavaimista on kyse).
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 06, 2014, 18:11:34 kirjoittanut PehmoLelu »
Kirjattu
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash.
-Be a man and start smoke Diesel you powdered cocaine head.

Maxxxed

  • FTCF-Member
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 1385
Vs: Mihin Matka Katkesi?
« Vastaus #11 : Maaliskuu 08, 2014, 16:05:39 »

Äkkiseltään tulee mieleen.

Volvo 440 2.0i -95 ja kytkin joka jysähti kun laittoi pienempää tupaan 80km/h vauhdissa.  (Tästäkin joskus laatikko rykäsi kamaa ulos, mutta ei matkanteko katkennut)

Ford Escort Mk5 -91 josta laatikko sylkäisi sisukset pihalle.

Muutama kolari jonka vuoksi matkanteko jäänyt siihen.
Kirjattu
Lancia Delta HPE 20V 1995 Harraste,- kilpa-auto (ehkä joskus)

Volvo V60 T5 R-Design 2015 Käyttöauto
Volvo S40 T4 1998 harraste peli

wellu

  • Vieras
Vs: Mihin Matka Katkesi?
« Vastaus #12 : Syyskuu 01, 2014, 17:06:17 »

Uno jätti kerran tielle, akku loppu ja kaasuttimen pääsuutin tukossa.

Punto mk2 jätti kerran tielle. Vaihteisto meni mykäksi ilman mitään varoituksia.

Nykyinen käyttis-Volvo 940 jätti tielle oman "pienen" mokan seurauksena. Ohituskaistan loppu, kolmonen rajoittajassa (130-140km/h) ja piti vaihtaa nelonen, menikin kakkonen... ;D
Kirjattu

PehmoLelu

  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Viestejä: 1951
  • Pasta con anti-tuning salsa
Vs: Mihin Matka Katkesi?
« Vastaus #13 : Syyskuu 01, 2014, 18:38:48 »

^Eli toista autoa hakusessa?
Kirjattu
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash.
-Be a man and start smoke Diesel you powdered cocaine head.

wellu

  • Vieras
Vs: Mihin Matka Katkesi?
« Vastaus #14 : Syyskuu 01, 2014, 18:54:44 »

^Eli toista autoa hakusessa?
Nääh. Meni vaan kaikki ventiilit solmuun ja kampuran hammashihnapyörä pas2. 150€ ja matka jatkuu nostettujen puristusten saattelemana. Nyt pitäs tehdä maalailu/suojailuhommia, ettei tarvitsis keväällä peltitöitä tehdä. Käyttöautoa vaikea laittaa...

Mutta jostain alkanut kytemään Fiat kuume, jota vahvisti tänään vieressä parkissa ollut Punto mk1. Kaikennäköiset pikkuvikaiset kiinnostaa. Jos oikein bueno punto sattus kohdalle, saattas linttavolvo lähteä kiertoon. On ne VoLoVoLLa ajavat niin mulukkua porukkaa välillä että ihan *ituttaa...
Kirjattu

PehmoLelu

  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Viestejä: 1951
  • Pasta con anti-tuning salsa
Vs: Mihin Matka Katkesi?
« Vastaus #15 : Syyskuu 01, 2014, 21:15:58 »

No eipä tuossa sitten pahasti käynynnä jos sillä liikkeelle vielä pääsee.
On pikkufiiatit vaan sellattis kuolonloukkoja jos kolariin osuu.
Kuljeta siinä sitten mukulaa. Ei sellasta turvaistuinta saa kaupasta et uunosta 90  vauhissa rekankeulaan ja vaavi ehjänä ulos. Ei pali naurat. Mut sellasta se o. Eipä ne bensaa juurikaan vie. Ite aattelin josko vielä yhden fireuunon laitan. Kaksisylinterisenä turbona vois koettaa miten sille oikein menoves maittaisi. L jetillä bensaa vähän kaukempaa imusatsia ja kunnollinen imusarjan esilämmitys viä.
Kirjattu
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash.
-Be a man and start smoke Diesel you powdered cocaine head.

wellu

  • Vieras
Vs: Mihin Matka Katkesi?
« Vastaus #16 : Syyskuu 01, 2014, 22:02:27 »

No eipä tuossa sitten pahasti käynynnä jos sillä liikkeelle vielä pääsee.
On pikkufiiatit vaan sellattis kuolonloukkoja jos kolariin osuu.
Kuljeta siinä sitten mukulaa. Ei sellasta turvaistuinta saa kaupasta et uunosta 90  vauhissa rekankeulaan ja vaavi ehjänä ulos.
Kerroppas auto jolla voi päästää rekan keulaan niin, että joku selviää hengissä? ::)
Mutta tottahan se tuokin on. Ihmiset on tosin selvinneet hengissä vielä 60-luvullakin kun ei ollut edes vöitä kaikissa autoissa. On tuo nykyinen lullakin melko paperia, jos nokat vastakkain joutuu jonkin uuden auton kanssa...

Mutta tuli mieletmen että eniten tienpäälle olen jäänyt isän -96 Punto 75s:n kyydissä. Oli epänormaalia, jos siinä vehkeessä jokin toimi, vissiin 50 kertaa jätti tielle vuoden aikana...
Kirjattu

PehmoLelu

  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Viestejä: 1951
  • Pasta con anti-tuning salsa
Vs: Mihin Matka Katkesi?
« Vastaus #17 : Syyskuu 01, 2014, 23:06:10 »

Joo ei sellaista autoa olekaan jossa voi varmuudella jäädä henkiin.
Kyllä se vaan on faktaa et kolaritilanteessa unossa kuolee varmemmin mitä isossa vulvassa.
Voihan tuolta saaha vielä kovapeltisia uunoja tai puntoja mutta silti. Ne on niin pehmyitä uutenakin.
Itse en ko vihjailusta uunokuskina niin pitänyt mutta yksi syy isomman auton vaihtoon oli kolariturvallisuus. Tai se minun idea ollu ku emännän. Mie ajaisin varmaan vielkii uunol.
Kirjattu
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash.
-Be a man and start smoke Diesel you powdered cocaine head.

Mace

  • FTCF-Member
  • Tuning-kalustoa
  • ***
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 231
Vs: Mihin Matka Katkesi?
« Vastaus #18 : Joulukuu 29, 2018, 17:20:38 »

1986 matka katksi polttoaineen loppumiseen koeajolla kun juuri sain konerempan tehtyä Dodge Coronettiin  ???
Muuten en ole tielle jäänyt, en edes silloin kun -89 malliseen Accordiin takkasin vahingossa 25L Dieseliä  >:D
Kirjattu
Fiat Punto Dynamic -06
Fiat Linea -08
Fiat Bravo T-Jet Sport -09
KIA Pro Cee'd GT -14
KIA Stinger GT AWD -18
 


Adblocker...

Ftcf.org pyörii ilmaisvoimin ja ainoa keino ylläpitää palvelinta on mainokset.
Toivoisimme, että et käytä adblockeria tällä sivustolla. Kiitos :)