FTCF - Fiat Tuning Club Finland

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 500L  (Luettu 17666 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

AriFerra

  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 508
500L
« : Huhtikuu 16, 2014, 07:39:46 »

(Eikö ällästä ole omaa otsikkoa? Vai enkö vain totuttuun tapaani löydä/osaa? Modet saa poistaa tämän jos ko. otsikko löytyy.)

500L. Tunnustaako kukaan foorumisti omistavansa? Kun auto esiteltiin, se jakoi vahvasti mielipiteitä. Mitä kauemmin olen autoa katsellut (kuvia verkosta ja satunnaisia bongauksia liikenteessä), sitä enemmän olen tykästynyt.

Tärkein asia minulle tällä hetkellä ovat takamatkustajan tilat. Kuvissa ne näyttävät suht hyviltä, mutta livenä en ole päässyt testaamaan. Mielenkiintoista olisi verrata niitä vaikkapa Scenicin takatiloihin. Luultavasti ovat pienemmät, mutta kuitenkin selkeästi suuremmat kuin Bravossa?

Pahin este auton hankkimiselle minulle kuitenkin tullee olemaan olematon moottorivaihtoehto Suomessa. Bensakoneitako ei ole Suomeen tuotu kuin yhtä mallia, 95 heppaista? En nyt välttämättä mitään tykkiä tarvitse, mutta onhan 95 hevosta nyt järkyttävän vähän nykyautoissa.
Toivottavasti joku joka omistaa ko. auton tuolla koneella, oikaisee ennakkoluuloni.
Kirjattu
S.P.Q.R. -> Sono pazzi questi romani

Ex F14T:
Ritmo 105 TC -82, Ritmo 105 TC -83, Uno 70 SL -88, Stilo 130 -03, Bravo 150 T-Jet -07

MUUT: Ascona 1.9 -75, BMW 320 V6 -82, BMW 320 V6 -84, Golf II -88, Polo Classic 1.6 -98, Grand Scenic II 2.0T -08

500c

  • Tuning-kalustoa
  • ***
  • Poissa
  • Viestejä: 124
Vs: 500L
« Vastaus #1 : Huhtikuu 16, 2014, 13:33:30 »


Tärkein asia minulle tällä hetkellä ovat takamatkustajan tilat.
Bensakoneitako ei ole Suomeen tuotu kuin yhtä mallia, 95 heppaista?

Minä en takana juuri muuta kuljettele kuin maasto- ja läskipyörää (siis silloin, kun penkit on kaadettu) ja ne on hyvin mahtuneet - eivät ole valittaneet ;-)
TwinAir bensakone löytyy myös kaupan tiskiltä (Fiat 500L 0,9 TwinAir 105hv).
En kyllä lähtisi hehkuttelemaan minkään sortin tykkinä tota, mutta ihan hyvin on muun liikenteen vilinässä pysynyt. TwinAirin moottorin ääni on kyllä melko persoonallinen.
Oletko lukenut nämä sepusteet:
http://www.autouutiset.com/koeajot/680-kia-cee-d-sporty-wagon-1-6-isg-ex-ecodynamics-8
ja
http://www.tuulilasi.fi/koeajot/koeajossa-epasuhta-pari-fiat-500l-ja-maserati-gran-turismo-sport
ja
http://www.tuulilasi.fi/uutiset/fiat-500-mallistoon-tila-auto-l

Kirjattu

AriFerra

  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 508
Vs: 500L
« Vastaus #2 : Huhtikuu 16, 2014, 16:52:34 »

Kiitos hyvistä linkeistä.

Ooteena: Siis onko sulla sekä avo viissatanen että tää ällä?
Kirjattu
S.P.Q.R. -> Sono pazzi questi romani

Ex F14T:
Ritmo 105 TC -82, Ritmo 105 TC -83, Uno 70 SL -88, Stilo 130 -03, Bravo 150 T-Jet -07

MUUT: Ascona 1.9 -75, BMW 320 V6 -82, BMW 320 V6 -84, Golf II -88, Polo Classic 1.6 -98, Grand Scenic II 2.0T -08

500c

  • Tuning-kalustoa
  • ***
  • Poissa
  • Viestejä: 124
Vs: 500L
« Vastaus #3 : Huhtikuu 16, 2014, 20:28:10 »

Ooteena: Siis onko sulla sekä avo viissatanen että tää ällä?

Näin on  ;D .
Voidaan vaimon kanssa järjestää omia kokoontumisajoja  ;) .
Vielä kun saisi hankittua joskus alkuperäisen Fiat 500, iloiselta 60-luvulta, niin sitten olisi kaikki hyvin.
Kirjattu

500c

  • Tuning-kalustoa
  • ***
  • Poissa
  • Viestejä: 124
Vs: 500L
« Vastaus #4 : Huhtikuu 17, 2014, 18:18:44 »

Nämä unohtui laittaa ensimmäiseen postaukseeni.
Startin koeajossa Peter Geitel ajelee Fiat 500L:n (kesto 16 minuuttia).

http://www.nelonen.fi/ohjelmat/start/668124-start-n-koeajossa-fiat-500l

ja löytyyhän täältä FTCF:n sivuilta jotakin.

http://ftcf.org/smf/index.php?topic=12249.0

edit ja edit 2:
Mainoksen voimaa ei sovi myöskään unohtaa  ;D:
http://www.youtube.com/watch?v=hbRKAVZBlRc
Jaahas, näyttää muuttuneen privaksi toi videon linkki.
No, ei se mitään, tässä sama - pitäisi toimia.
http://www.youtube.com/watch?v=l2KFMD5xZVE
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 17, 2014, 11:00:05 kirjoittanut 500c »
Kirjattu

500c

  • Tuning-kalustoa
  • ***
  • Poissa
  • Viestejä: 124
Vs: 500L
« Vastaus #5 : Toukokuu 29, 2014, 20:22:46 »

Kivasti on myynti käynyt Italiassa, huhtikuussa oli myyntitilaston kakkosena. Miksipä ei kauppa kävisi, ei tarvitse italialaisten tyytyä ostelemaan Renaultin, Citroenin ja muiden merkkien tila-autoja, kun löytyy kotimainen vaihtoehto. Yllätyin edellisellä viikolla Italiassa käydessäni kuinka paljon ällän pidempää versiota katukuvassa vilahtelee. Ne harvat kuvat mitkä olin pidemmästä ällästä nähnyt, eivät oikein vakuuttaneet, mutta livenä on mielestäni ihan kivan näköinen kaara (täysvalkoinen ja punainen versio varsinkin)
Tässä muutama kohdalle osunut:




Muistin virkistämiseksi pätkästä myös kuva:



Kirjattu

Stiloäijä

  • Tuning-kalustoa
  • ***
  • Poissa
  • Viestejä: 245
Vs: 500L
« Vastaus #6 : Kesäkuu 11, 2014, 16:52:36 »

Tulipahan ajettua tuollaisella L:llä Nizzan ympäristössä 3 päivää, erittäin positiivinen kuva jäi autosta lukuunottamatta surkeaa roboottivaihteistoa. Nämä tuntui tuolla Etelä-Ranskassa muutenkin olevan suosittuja pelejä, kompakti mutta erittäin hyvät sisätilat. Suomessa myynti varmaan nollissa Autokusetuksen toimesta..
Kirjattu

500c

  • Tuning-kalustoa
  • ***
  • Poissa
  • Viestejä: 124
Vs: 500L
« Vastaus #7 : Kesäkuu 19, 2014, 21:03:21 »

Kirjattu

AriFerra

  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 508
Vs: 500L
« Vastaus #8 : Syyskuu 02, 2014, 12:51:10 »

Renaultin, Citroenin ja muiden merkkien tila-autoja, kun löytyy kotimainen vaihtoehto.

Mites hei tämä, 500c? Mainitsit tuolla aiemmin, että penkit kääntyy näppärästi alas, ja tilaa löytyy.

Noissa ranskiksissahan on aivan huippu-upea zydeemi. Takapenkit saa pois muutamalla vääntökikalla. 10 sek, niin on penkki irti. Takaisinlaittokin onnistuu lähes yhtä nopeasti.

Ei taida viissatasessa ällässä ihan samanlaista systeemiä olla? Penkit kuitenkin kaatuu hyvinkin alas, jolloin tilaa tulee yllättävän paljon?
Kirjattu
S.P.Q.R. -> Sono pazzi questi romani

Ex F14T:
Ritmo 105 TC -82, Ritmo 105 TC -83, Uno 70 SL -88, Stilo 130 -03, Bravo 150 T-Jet -07

MUUT: Ascona 1.9 -75, BMW 320 V6 -82, BMW 320 V6 -84, Golf II -88, Polo Classic 1.6 -98, Grand Scenic II 2.0T -08

500c

  • Tuning-kalustoa
  • ***
  • Poissa
  • Viestejä: 124
Vs: 500L
« Vastaus #9 : Syyskuu 29, 2014, 13:38:51 »

Renaultin, Citroenin ja muiden merkkien tila-autoja, kun löytyy kotimainen vaihtoehto.

Mites hei tämä, 500c? Mainitsit tuolla aiemmin, että penkit kääntyy näppärästi alas, ja tilaa löytyy.

Noissa ranskiksissahan on aivan huippu-upea zydeemi. Takapenkit saa pois muutamalla vääntökikalla. 10 sek, niin on penkki irti. Takaisinlaittokin onnistuu lähes yhtä nopeasti.

Ei taida viissatasessa ällässä ihan samanlaista systeemiä olla? Penkit kuitenkin kaatuu hyvinkin alas, jolloin tilaa tulee yllättävän paljon?

On ollut hieman kiirettä töissä, joten huomasin viestin vasta nyt.

Ei kyllä kaadu kovinkaan alas, jos vaikka vertaan Opel Merivan vastaavaan jossa koko takaosa oli yhtä tasaista levyä.
Ja irtihän ne ei näytä lähtevän laisinkaan. Tarkistan asian vielä illalla, jos olen vaikka erehtynyt.

Kaksi erillaista moodia näyttää olevan systeemissä:

Penkki kääntyy "kasattuna" etupenkkiä vasten.
http://atthelights.com/store/uploads/2013/07/2013-fiat-500l-interior-boot-rear-seats-folded.jpg

tai sitten "levynä" lattiaa vasten tai kutsuisinko lähinnä muhkurana.
http://cdn1.recombu.com/media/cars/reviews/cars/fiat-500l-mpw/fiat-500l-mpw-3.jpg

Itselläni ei ole muuta väliä kuin, että saan kaksi maastopyörää tungettua pystyasennossa (vanteet irrotettuna) autoon ja jää kolmelle tilaa istua. Tämä onnistuu.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 29, 2014, 13:44:12 kirjoittanut 500c »
Kirjattu

500c

  • Tuning-kalustoa
  • ***
  • Poissa
  • Viestejä: 124
Vs: 500L
« Vastaus #10 : Lokakuu 01, 2014, 09:47:15 »

^
Hieman vielä itkeä tillitän tuohon oman viestini jatkoksi.

Fiat kykeni rakentamaan jo vuonna 1959 näppärän systeemin Fiat Multipla -malliin.
http://www.sportscarshop.com/wordpress/wp-content/uploads/2010/10/07Interior-Back-Custom-600x399.jpg

Tässä Opelin ratkaisu, mikä on ihan valovuoden päässä Fiatin vastaavasta - siis paremmuudessaan.
http://www.rica.org.uk/sites/default/files/cars/Boot%20with%20seats%20folded%201/2586.jpg
Jotain tämän tyyppistä ratkaisua olisin odottanut myös L:n kohdalla, mutta ei kun ei.

Italialaiset ovat tunnetusti pyöräilykansaa, joten tämän sortin Opel viritelmä olisi ollut ihan jees juttu myös Fiatissa.
http://cdn3.carwitter.com/wp-content/uploads/2014/02/2014-Vauxhall-Meriva-Flex-Fix-Bike-Carrier-carwitter.jpg
 
Kirjattu

AriFerra

  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 508
Vs: 500L
« Vastaus #11 : Lokakuu 02, 2014, 15:11:44 »

Tuossa Grand Scenicissä tosiaan irtoaa penkit kätevästi, ja sen jälkeen tilaa tosiaan on:





Hevosiakin kun on 163, niin melko täydellinen vehje tämänhetkiseen elämäntilanteeseen. Valmistusmaa osuu hieman huti.
Kirjattu
S.P.Q.R. -> Sono pazzi questi romani

Ex F14T:
Ritmo 105 TC -82, Ritmo 105 TC -83, Uno 70 SL -88, Stilo 130 -03, Bravo 150 T-Jet -07

MUUT: Ascona 1.9 -75, BMW 320 V6 -82, BMW 320 V6 -84, Golf II -88, Polo Classic 1.6 -98, Grand Scenic II 2.0T -08
 


Adblocker...

Ftcf.org pyörii ilmaisvoimin ja ainoa keino ylläpitää palvelinta on mainokset.
Toivoisimme, että et käytä adblockeria tällä sivustolla. Kiitos :)