FTCF - Fiat Tuning Club Finland

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Engine failur  (Luettu 7296 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Stilo03

  • Tuning-kalustoa
  • ***
  • Poissa
  • Viestejä: 216
Engine failur
« : Maaliskuu 11, 2014, 20:20:39 »

Moi
Stilo Mw 1,6 - 03. Seissyt aika paljon nyt talvella ja akku oli mennyt tyhjiin ja samaten sököksi. Uusi akku ja hyvin lähti, mutta heitti tuon enginen failuren tekstin, teksti sammui vähän ajan kuluttua mutta tuo moottorin kuva jäi palamaan. Käy ja kukkuu ihan hyvin mutta aina käynnistäessä tuo virhe ilmoitus. Saattaiisko johtua kun oli ilman virtaa suht pitkän aikaa vai mikä kumma.
Kirjattu

fiat12

  • Todellinen Tuunaaja
  • ****
  • Poissa
  • Viestejä: 371
  • AR Mito QV
Vs: Engine failur
« Vastaus #1 : Maaliskuu 11, 2014, 21:55:47 »

Eiköhän liity tuohon akkuun jos muuten toimii ok..
Kirjattu

joninom

  • FTCF-Member
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 762
  • Ei merkillä väliä kuhan se on Fiat
Vs: Engine failur
« Vastaus #2 : Maaliskuu 11, 2014, 23:27:42 »

Koita että piät akunkenkää yön yli irti ja pistät seuraavana päivänä takasin.  :)
Kirjattu
Hei, olen asianajaja Janne, asianajanananne, ajan asiaanne asianajanananne

Demag

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Poissa
  • Viestejä: 51
Vs: Engine failur
« Vastaus #3 : Maaliskuu 12, 2014, 18:36:41 »

Vikakoodiluku,valo kuittaantuu pois olikosenyt neljä vai viisi starttia. Edellyttäen ettei heitä samaa vikaa aina uudelleen...
Kirjattu

Stilo03

  • Tuning-kalustoa
  • ***
  • Poissa
  • Viestejä: 216
Vs: Engine failur
« Vastaus #4 : Maaliskuu 13, 2014, 12:25:40 »

Koita että piät akunkenkää yön yli irti ja pistät seuraavana päivänä takasin.  :)

Käynnistäessä Cekkas kaikki ja mittaristo välkky kuin jouluvalot, mittarit vimmppas edesuntakasi...mutta lopulta Chek OK ja rauhottui, kaikki toimii taas. Eli Stiloa pitää osata käsitettä tietyllä tavoin.
Kirjattu

Demag

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Poissa
  • Viestejä: 51
Vs: Engine failur
« Vastaus #5 : Maaliskuu 13, 2014, 19:02:33 »

Tuo on aivan normaalitilanne. Jos otat akun irti ecu nollautuu, mutta myös anturitunnisteet nollautuu. Kun kytket seur. kerran virrat, ecu hakee kaikki kohteet ja aloittaa niiden mittauksen. Herjaa myös abs-siä ja kuittaa vasta kaiken kun liikutat autoa. Ja starttaat uudelleen. Tämän jälkeen kaiken pitäisi olla OK.
Kaasupolkimen "opetus"pitäisi tehdä myös. Eli luoda uudet raja-arvot.Se oppii ne kyllä itsekkin, mutta esim. maantiellä pitäisi käydä ja kiihdyttää noin 100 kmh kaasu pohjassa ja pudottaa nollaan rullaamalla vaihde päällä. Muuten seuraa outoja sammumisia risteyksissä ja valoissa. Niin ja koneen lämmöt pitää olla oikeat.
Kirjattu

Stilo03

  • Tuning-kalustoa
  • ***
  • Poissa
  • Viestejä: 216
Vs: Engine failur
« Vastaus #6 : Maaliskuu 15, 2014, 15:15:45 »

Tuo on aivan normaalitilanne. Jos otat akun irti ecu nollautuu, mutta myös anturitunnisteet nollautuu. Kun kytket seur. kerran virrat, ecu hakee kaikki kohteet ja aloittaa niiden mittauksen. Herjaa myös abs-siä ja kuittaa vasta kaiken kun liikutat autoa. Ja starttaat uudelleen. Tämän jälkeen kaiken pitäisi olla OK.
Kaasupolkimen "opetus"pitäisi tehdä myös. Eli luoda uudet raja-arvot.Se oppii ne kyllä itsekkin, mutta esim. maantiellä pitäisi käydä ja kiihdyttää noin 100 kmh kaasu pohjassa ja pudottaa nollaan rullaamalla vaihde päällä. Muuten seuraa outoja sammumisia risteyksissä ja valoissa. Niin ja koneen lämmöt pitää olla oikeat.

No nyt taas, hyvin toimi, mutta nyt mittaristo pimeni jälleen. Pitkien sininen merkkivalo ja suuntavalo vasemmalle sekä bensan varoitus valo palavat jatkuvasti, muuten käy ja kukkuu ihan OK. Missähän vika? Otin jälleen akun kengän vähäksi aikaa pois ja katotaan päivittyykö taas. Olisko jokin maadoitus ongelma?
Kirjattu

Stilo03

  • Tuning-kalustoa
  • ***
  • Poissa
  • Viestejä: 216
Vs: Engine failur
« Vastaus #7 : Maaliskuu 15, 2014, 19:38:15 »

Tuo on aivan normaalitilanne. Jos otat akun irti ecu nollautuu, mutta myös anturitunnisteet nollautuu. Kun kytket seur. kerran virrat, ecu hakee kaikki kohteet ja aloittaa niiden mittauksen. Herjaa myös abs-siä ja kuittaa vasta kaiken kun liikutat autoa. Ja starttaat uudelleen. Tämän jälkeen kaiken pitäisi olla OK.
Kaasupolkimen "opetus"pitäisi tehdä myös. Eli luoda uudet raja-arvot.Se oppii ne kyllä itsekkin, mutta esim. maantiellä pitäisi käydä ja kiihdyttää noin 100 kmh kaasu pohjassa ja pudottaa nollaan rullaamalla vaihde päällä. Muuten seuraa outoja sammumisia risteyksissä ja valoissa. Niin ja koneen lämmöt pitää olla oikeat.

No nyt taas, hyvin toimi, mutta nyt mittaristo pimeni jälleen. Pitkien sininen merkkivalo ja suuntavalo vasemmalle sekä bensan varoitus valo palavat jatkuvasti, muuten käy ja kukkuu ihan OK. Missähän vika? Otin jälleen akun kengän vähäksi aikaa pois ja katotaan päivittyykö taas. Olisko jokin maadoitus ongelma?
Ja pahemmaksi nyt menee. Pitkien valo sekä nyt molempien vilkkujen sekä ajovalojen sympolit jää palamaan vaikka avain pois virtalukosta apuvaaaaa, mikä on fiiiuuss? Vaihtoi kielenkin italiaanoksi.Käynnistettäessä ja käynnissä palaa kaikki, jopa ilmeiseti luistonetokin vaikkei autossa sellista olekaan. Muuten kaikki toimiin hienosti. Ainut että tuo mittaristo on sekaisin, tietokone näyttö pimeenä ja keskikonsolin valot. Kone hyrrää ja kaikki toimiii. Mikä avuksi?
Otin nyt yöksi akun pois ja katsotaan aamulla mitä tekee.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 15, 2014, 20:47:18 kirjoittanut Stilo MW 100 »
Kirjattu

fiat12

  • Todellinen Tuunaaja
  • ****
  • Poissa
  • Viestejä: 371
  • AR Mito QV
Vs: Engine failur
« Vastaus #8 : Maaliskuu 15, 2014, 23:43:19 »

Moottoritilan sulakerasia  hapettunut?
Kirjattu

eeppos

  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Viestejä: 836
Vs: Engine failur
« Vastaus #9 : Maaliskuu 16, 2014, 09:42:51 »

Joo, omassa oli. Auttoi vain s-rasian purku, pesut, huolelliset kuivattelut ja suojaamiset*.  Vuoden jo pelannut. Valokuviakin on, en tänne saa laitettua. Juttuja voi löytyä "sulkakerasia"- haulla. *Tai sitten uusi/käytetty. Rasia kyllä hapettuu, jos on vettä saanut. On koko auton ohella sellainen paikka, jota ei olisi edes saanut suunnitella.
Kirjattu

Stilo03

  • Tuning-kalustoa
  • ***
  • Poissa
  • Viestejä: 216
Vs: Engine failur
« Vastaus #10 : Maaliskuu 16, 2014, 17:09:25 »

Joo, omassa oli. Auttoi vain s-rasian purku, pesut, huolelliset kuivattelut ja suojaamiset*.  Vuoden jo pelannut. Valokuviakin on, en tänne saa laitettua. Juttuja voi löytyä "sulkakerasia"- haulla. *Tai sitten uusi/käytetty. Rasia kyllä hapettuu, jos on vettä saanut. On koko auton ohella sellainen paikka, jota ei olisi edes saanut suunnitella.

Joo, kyllä vika oli luultavasti tuossa. irroittelin sulakkeet ja koitin välejä putsailla. Ainakin toistaiseksi vörkkii taas.
Voithan kuvia laittaa.
Kiitos avustaneille.
Kirjattu

Stilo03

  • Tuning-kalustoa
  • ***
  • Poissa
  • Viestejä: 216
Vs: Engine failur
« Vastaus #11 : Maaliskuu 19, 2014, 20:08:49 »

Joo, omassa oli. Auttoi vain s-rasian purku, pesut, huolelliset kuivattelut ja suojaamiset*.  Vuoden jo pelannut. Valokuviakin on, en tänne saa laitettua. Juttuja voi löytyä "sulkakerasia"- haulla. *Tai sitten uusi/käytetty. Rasia kyllä hapettuu, jos on vettä saanut. On koko auton ohella sellainen paikka, jota ei olisi edes saanut suunnitella.

Joo, kyllä vika oli luultavasti tuossa. irroittelin sulakkeet ja koitin välejä putsailla. Ainakin toistaiseksi vörkkii taas.
Voithan kuvia laittaa.
Kiitos avustaneille.

No niin vika palasi. Alkuviikon toimi loistavasti, mutta nyt taas temppuilee. Olisko vika niissä isoissa mustissa mötiköissä, mitä ne nyt ovatkaan?
Vai pitäisikö vaan ottaa oikein irti koko rasia ja tosiaan pistää pesuun, millä kannattaisi pestä?
Mitähän uusi rasia maksaa?
Kirjattu

eeppos

  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Viestejä: 836
Vs: Engine failur
« Vastaus #12 : Maaliskuu 19, 2014, 22:49:55 »

Rasia pitäisi ehkä purkaa. Kokonaisena siitä ei tule mitään. Siinä on tavaraa 4 kerrosta, kuten Akseli Touhulan voileivässä Joten melko paljon pieniä välejä, joissa kosteus helposti tekee kiusaa. Jos purat, niin merkitse muistiin kaikkien osien ja liittimien paikat. Ne mustat ovat releitä. Eikä nekään ole kaikki samanlaisia.
Kirjattu

Stilo03

  • Tuning-kalustoa
  • ***
  • Poissa
  • Viestejä: 216
Vs: Engine failur
« Vastaus #13 : Maaliskuu 20, 2014, 08:54:38 »

Rasia pitäisi ehkä purkaa. Kokonaisena siitä ei tule mitään. Siinä on tavaraa 4 kerrosta, kuten Akseli Touhulan voileivässä Joten melko paljon pieniä välejä, joissa kosteus helposti tekee kiusaa. Jos purat, niin merkitse muistiin kaikkien osien ja liittimien paikat. Ne mustat ovat releitä. Eikä nekään ole kaikki samanlaisia.

Olemmekohan samassa rasiassa? Minä olen askarrellut tämä rasian kanssa joka on akun vieressä yläpuolella. Se on pelkkä muovinen jossa pääli puolella sulakkeita (pieni ja isoja sekä noita mustia ja yksi punainen mötikkä) alapuolella tulee 4 liitintä 2 isompaa lukollistata ja 2 pienenpää napsulukituksella. Minun mielestä tässä ei ole kerroksia?
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 20, 2014, 09:13:50 kirjoittanut Stilo MW 100 »
Kirjattu

eeppos

  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Viestejä: 836
Vs: Engine failur
« Vastaus #14 : Maaliskuu 20, 2014, 09:51:48 »

Meidän Stilo 1,6 16v 2003:ssa on sulake-relerasia akun vieressä. Rasia on avattavissa, purettavissa. Löytyy 4 kerrosta prässättyä metallijohdinta liittimineen ja harmaata muovia välieristeinä, runkona. Ota silmät käteen ja tutki. Ennen purkamista ota kuvia vaikka digikameralla, ennen purkamisia ja sen vaiheiden aikana. Tämä kerroksisuus juuri tekee homman haasteelliseksi, hankalaksi, on niin pientä väliä ja paljon, siivottua hyvin saa vain purkamalla. Se on tehty! Tai sitten jokin muu ratkaisu.
Kirjattu

Stilo03

  • Tuning-kalustoa
  • ***
  • Poissa
  • Viestejä: 216
Vs: Engine failur
« Vastaus #15 : Maaliskuu 20, 2014, 10:10:26 »

Meidän Stilo 1,6 16v 2003:ssa on sulake-relerasia akun vieressä. Rasia on avattavissa, purettavissa. Löytyy 4 kerrosta prässättyä metallijohdinta liittimineen ja harmaata muovia välieristeinä, runkona. Ota silmät käteen ja tutki. Ennen purkamista ota kuvia vaikka digikameralla, ennen purkamisia ja sen vaiheiden aikana. Tämä kerroksisuus juuri tekee homman haasteelliseksi, hankalaksi, on niin pientä väliä ja paljon, siivottua hyvin saa vain purkamalla. Se on tehty! Tai sitten jokin muu ratkaisu.

Tarkoitatko tuota joka on kiini + navassa eli akun päällä? Auto -03 1,6 mw.
Kirjattu

eeppos

  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Viestejä: 836
Vs: Engine failur
« Vastaus #16 : Maaliskuu 20, 2014, 20:57:28 »

No jos siinä on pikkusulakkeet ja releet (isot pääsulakkeet taitaa olla).?
Kirjattu

Stilo03

  • Tuning-kalustoa
  • ***
  • Poissa
  • Viestejä: 216
Vs: Engine failur
« Vastaus #17 : Maaliskuu 20, 2014, 21:48:08 »

No jos siinä on pikkusulakkeet ja releet (isot pääsulakkeet taitaa olla).?

Joo, mutta tässä ei ole mitänn kerroksia. Tuossa akunpäällä olevassa on ns.liuskasulakkeet ja siinä ehkä voi löytyä kerroksia liuskoissa. Puttsaan senkin paremmin tai ostan uuden hinta n. 50€ uutena.
Kirjattu

Stilo03

  • Tuning-kalustoa
  • ***
  • Poissa
  • Viestejä: 216
Vs: Engine failur
« Vastaus #18 : Maaliskuu 21, 2014, 14:12:39 »

No jos siinä on pikkusulakkeet ja releet (isot pääsulakkeet taitaa olla).?

Joo, mutta tässä ei ole mitänn kerroksia. Tuossa akunpäällä olevassa on ns.liuskasulakkeet ja siinä ehkä voi löytyä kerroksia liuskoissa. Puttsaan senkin paremmin tai ostan uuden hinta n. 50€ uutena.

Tääs tänää toiminut ihan OK, eli varmaankin jonkimoista kosketushäiriötä jossain on. Lieko hapettumaa, kosteutta. Varmaankin tarvii jatkaa samaa linjaa eli ei kannata piitatat pienistä vioista, menevä luultavasti itsestään ohi, kunhan on kovaa ajoa.
Kirjattu

Stilo03

  • Tuning-kalustoa
  • ***
  • Poissa
  • Viestejä: 216
Vs: Engine failur
« Vastaus #19 : Huhtikuu 03, 2014, 11:27:06 »

No jos siinä on pikkusulakkeet ja releet (isot pääsulakkeet taitaa olla).?

Joo, mutta tässä ei ole mitänn kerroksia. Tuossa akunpäällä olevassa on ns.liuskasulakkeet ja siinä ehkä voi löytyä kerroksia liuskoissa. Puttsaan senkin paremmin tai ostan uuden hinta n. 50€ uutena.

Tääs tänää toiminut ihan OK, eli varmaankin jonkimoista kosketushäiriötä jossain on. Lieko hapettumaa, kosteutta. Varmaankin tarvii jatkaa samaa linjaa eli ei kannata piitatat pienistä vioista, menevä luultavasti itsestään ohi, kunhan on kovaa ajoa.

No onhan tää kiusallinen pulma. Kun olen ajanut joka päivä niin toiminut ihan OK, mutta nyt kun on seissyt taas kolme päivää, niin mittaristo taas pimeenä. Muuten toimii ja käy ja kukkuu.
Kirjattu

Stilo03

  • Tuning-kalustoa
  • ***
  • Poissa
  • Viestejä: 216
Vs: Engine failur
« Vastaus #20 : Huhtikuu 24, 2014, 09:26:26 »

No jos siinä on pikkusulakkeet ja releet (isot pääsulakkeet taitaa olla).?

Joo, mutta tässä ei ole mitänn kerroksia. Tuossa akunpäällä olevassa on ns.liuskasulakkeet ja siinä ehkä voi löytyä kerroksia liuskoissa. Puttsaan senkin paremmin tai ostan uuden hinta n. 50€ uutena.

Tääs tänää toiminut ihan OK, eli varmaankin jonkimoista kosketushäiriötä jossain on. Lieko hapettumaa, kosteutta. Varmaankin tarvii jatkaa samaa linjaa eli ei kannata piitatat pienistä vioista, menevä luultavasti itsestään ohi, kunhan on kovaa ajoa.

No onhan tää kiusallinen pulma. Kun olen ajanut joka päivä niin toiminut ihan OK, mutta nyt kun on seissyt taas kolme päivää, niin mittaristo taas pimeenä. Muuten toimii ja käy ja kukkuu.

No nyt on ihka uusi rasia (täydellinen) kiini, mutta vieläkin kiukuttelee. Pitääkö vikakoodit jo nollata "oikein" vai pitääkö akun napa vain olla pidempään pois ja sitten käyttää 10min. Vai mikä auttaisi ja missä mhdollinen seuraava viak paikka mistä etsiä?
Kirjattu

Stilo03

  • Tuning-kalustoa
  • ***
  • Poissa
  • Viestejä: 216
Vs: Engine failur
« Vastaus #21 : Huhtikuu 26, 2014, 11:58:47 »

No jos siinä on pikkusulakkeet ja releet (isot pääsulakkeet taitaa olla).?

Joo, mutta tässä ei ole mitänn kerroksia. Tuossa akunpäällä olevassa on ns.liuskasulakkeet ja siinä ehkä voi löytyä kerroksia liuskoissa. Puttsaan senkin paremmin tai ostan uuden hinta n. 50€ uutena.

Tääs tänää toiminut ihan OK, eli varmaankin jonkimoista kosketushäiriötä jossain on. Lieko hapettumaa, kosteutta. Varmaankin tarvii jatkaa samaa linjaa eli ei kannata piitatat pienistä vioista, menevä luultavasti itsestään ohi, kunhan on kovaa ajoa.

No onhan tää kiusallinen pulma. Kun olen ajanut joka päivä niin toiminut ihan OK, mutta nyt kun on seissyt taas kolme päivää, niin mittaristo taas pimeenä. Muuten toimii ja käy ja kukkuu.

No nyt on ihka uusi rasia (täydellinen) kiini, mutta vieläkin kiukuttelee. Pitääkö vikakoodit jo nollata "oikein" vai pitääkö akun napa vain olla pidempään pois ja sitten käyttää 10min. Vai mikä auttaisi ja missä mhdollinen seuraava viak paikka mistä etsiä?

Nyt on mittaristo ihan pimeenä...voikohan olla että vikakoodeja on jo niin paljon että on tiltissä? Onko tämmöinen mahdollista? Olen pitänyt akunkenkää n 12h irti eikä enään vaikutusta. Pitäisikö nollata oikein OBD laitteella esim Memo Scanner U480 vissin toimii. Täytynee vaan tilata eu vissiin saa ostettua mistään suomen mantereelta.
Kirjattu

mikahele

Vs: Engine failur
« Vastaus #22 : Huhtikuu 28, 2014, 00:06:09 »

Eiköhän se mittari ole rikki. Kuuteen autoon olen vaihtanut mittariston pimenemisen takia. Aina on ollut vika mittaristossa.
Kirjattu

Stilo03

  • Tuning-kalustoa
  • ***
  • Poissa
  • Viestejä: 216
Vs: Engine failur
« Vastaus #23 : Huhtikuu 28, 2014, 11:35:19 »

Eiköhän se mittari ole rikki. Kuuteen autoon olen vaihtanut mittariston pimenemisen takia. Aina on ollut vika mittaristossa.

Mistä saa ja mihin hintaan mittareita? Saattaapi olla että on kosteuttakin saanut ja näin lämpimillä kuivahtaa (toive ajatteluako)
Kirjattu

mikahele

Vs: Engine failur
« Vastaus #24 : Huhtikuu 30, 2014, 00:26:44 »

Saksassa korjaus maksaa 199e ja rahdit päälle.
Käytettyjä löytyy vaikka täältä. Ohjelmointi ja mittarilukeman asetus alkuperäiseksi onnistuu myös.
Eli sen vaihto ei onnistu ilman ohjelmointia.
Kirjattu
 


Adblocker...

Ftcf.org pyörii ilmaisvoimin ja ainoa keino ylläpitää palvelinta on mainokset.
Toivoisimme, että et käytä adblockeria tällä sivustolla. Kiitos :)