FTCF - Fiat Tuning Club Finland

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Auton huiput  (Luettu 21055 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

PehmoLelu

  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Viestejä: 1951
  • Pasta con anti-tuning salsa
Auton huiput
« : Heinäkuu 10, 2014, 20:21:29 »

Tällainen viisitoistavuotiaiden topikki. Vähän ehkä nolo  :-[
Paljoks sun pv kulkee tyyliin.
Tottahan nämä on lentokentällä sitten kokeiltuja eli ei pidä provosoitua ja käydä vetämässä lähiasfaltilla.

Minua tyhmänä Kiinnostaa kun kuitenkin on kokeiltu mitä se pasta ottaa huippuja.
Ja on täällä kuitenkin muutamia moottorien tuunaajiakin...
Itse en ole marealla kokeillut huippuja enkä kokeile mutta kyllä ennen katsastusta viisari helposti nousi varsin rivakastikin 160 kmh.
Nyt väitän että noin 170 kmh on impossibile.

Turbiiniuunolla olen ajanut 1,4 koneella noin 240 kmh. Siinä on mun maksimit.
Kirjattu
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash.
-Be a man and start smoke Diesel you powdered cocaine head.

Maxxxed

  • FTCF-Member
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 1385
Vs: Auton huiput
« Vastaus #1 : Heinäkuu 11, 2014, 00:26:48 »

Oma top +270km/h Toyota Celica GT4

Volvolle lupaa 249km/h rajoitettuna.
Kirjattu
Lancia Delta HPE 20V 1995 Harraste,- kilpa-auto (ehkä joskus)

Volvo V60 T5 R-Design 2015 Käyttöauto
Volvo S40 T4 1998 harraste peli

sampsulisami

  • Todellinen Tuunaaja
  • ****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 431
  • Stilo black edition
Vs: Auton huiput
« Vastaus #2 : Heinäkuu 11, 2014, 15:27:28 »

Yamaha dt 50
Vakiona todistetusti todella laiska teknari testasi myös, kiihtyvyys 0-40km\h joku 27 sekunttia  ;D

Jotain tuli laitettua Koneessa:
-7 kanavainen sylinteri
-imupuolta viilattu
-pakoputkesta haitat poistettu
-välitykset oli 10/70 muistaakseni
-sieltä täältä viilattu kone
-jotain muuta pientä..

Kulki noin 55km\h, mutta se kiihtyvyys oli jotain todella rajua. 5 sek 0-40km\h. olisi saanut kiihtymään nopeammin pidemmillä väleillä.  noilla 10\70 välityksillä sai ihan koko ajan vaihtaa vaihdetta kiihdyttäessä.

Edit: 55 nopeudessa kone huusi jossain 9400rpm kohdilla  ;D
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 12, 2014, 14:14:03 kirjoittanut sampsulisami »
Kirjattu

Coupé 20vt+

  • Admin
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 4417
  • Fiat Coupé 20v turbo plus (Ahdin määrää tahdin!)
Vs: Auton huiput
« Vastaus #3 : Heinäkuu 11, 2014, 15:53:43 »

Ent. raadol joskus 180 ekal kerral talvirenkail (piti aika nopee hidastaa ku renkaat ei tykänny) ja tokal kerral kesärenkail, vanhemmal coupel 240, meni kuulemma 250 myös ite en sillon ajanu tai kattonu mittaria.

Nykysel viel päässy/kehannu testaa, mittari 280 asti ja pitäs noi välitykset riittää ainaki sinne asti ja tod. näk. tehot myös.

Nii ja jos ent. navigaattorilt kysyttäis ni siel huiput 446km/h ;D
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 11, 2014, 23:19:08 kirjoittanut Coupé 20vt+ »
Kirjattu
Fiat Coupé 20vt+ -99

PehmoLelu

  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Viestejä: 1951
  • Pasta con anti-tuning salsa
Vs: Auton huiput
« Vastaus #4 : Heinäkuu 11, 2014, 17:07:16 »

^Mikä peli toi entinen raato on?

Toi maxxxedin 270 vetää hiljaseksi.

Mulla on s1 suzukilla jotaki 65 maximit. Vakiopytyllä jota modattu ja vakioputki että kaasarikin vakioroskaa.
Kirjattu
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash.
-Be a man and start smoke Diesel you powdered cocaine head.

jonik

  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 508
Vs: Auton huiput
« Vastaus #5 : Heinäkuu 11, 2014, 17:42:20 »

Ite päästelin 50cc skootterilla 102km/h gepsiin, tosin alamäkeen. Suoralla 93km/h ;D
http://www.motot.net/blog/jonik1/seppojen_parantelua_vol_11__keeway__07_moottorin_viritys_part1_b-2455.html
70cc palikoilla suoralla oli huiput 104km/h.

Rakentamallani 74cc PV:llä veli päästi gepsiin 95km/h.
http://www.motot.net/blog/jonik1/seppojen_parantelua_vol_10__suzuki_pv_b-2431.html
Poliisit tuon kävi hakemassa, joku oli vinkannut. Tästä puuttuu runkonumero eli en voinut todistaa omistajuutta. Uniikit 10" alumiinivanteet kuitenkin pelasti tilanteen. Uhkasin tehdä rikosilmoituksen, ei menny kauaa niin sain PV:n hakea Seinäjoen poliisiasemalta :D Tuli sieltä kuitenkin lähemmäs 500€ sakkoa, koska kulki yli 45km/h... En niitä itse joutunut maksamaan, enkä kyllä olis maksanutkaan.

Kaverille rakentama S1 105km/h puhelimen gepsiin, tosin vähän epäilyttää vaikka 60kg kuski olikin :D

Avensiksella oon päästellyt 180km/h mittariin ja Puntolla 175km/h.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 11, 2014, 17:50:40 kirjoittanut jonik »
Kirjattu

PehmoLelu

  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Viestejä: 1951
  • Pasta con anti-tuning salsa
Vs: Auton huiput
« Vastaus #6 : Heinäkuu 11, 2014, 18:17:53 »

Jonik, mitä toi 1,2 punto mahtaa mennä ns vakiona?
Edit Lueskelin juttuja läpi puntoon liittyen. Ei tahdo muistaa kaikkea luettua enää nykyään...

Mutta hienosti olette saanu skootterin kulkemaan. 50cc sylinterillä 93. Törkeän hyvin.


Puolustuksekseni pitää sanoa että S1 pakoputki on aivan onneton. En sitä silloin ööh yli 20 vuotta takaperin voinut vaihtaa. Olisin saanu selkään ja pahasti.
Samoin en saanut viikkorahaa tai muuta joten mitään mopon osia ei paljon osteltu ja kesätöissä ansaitut rahat oli valvonnanalla...


« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 11, 2014, 20:00:41 kirjoittanut PehmoLelu »
Kirjattu
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash.
-Be a man and start smoke Diesel you powdered cocaine head.

PehmoLelu

  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Viestejä: 1951
  • Pasta con anti-tuning salsa
Vs: Auton huiput
« Vastaus #7 : Heinäkuu 11, 2014, 19:06:27 »

80 bravolla olen saanu tauluun 185 pieneen pitkään alamäkeen. Suoralla se ei 170 tavoittanut muistaakseni koskaan.
1200 kanttilamppu LADA kelasi noin 145 suoralla. Aina motarilla nilkka suorana tuli ajettua.
33 1,7 alfalla 200 meni rikki pitkällisen hinutuksen jälkeen.
106 1,4 pösö ei suostunut yli 160 muistaakseni mittaria nostamaan. Paljon pirteämpi oli kyllä mitä 80 bravo. Muuten kyllä ajo-ominaisuuksiltaan varsin kauhistuttava kokemus.
Fire uno siellä 145 hujakoilla ehdoton maksimi. Ahdettuna meni sitten kivemmin. Harmivain että oli 4 vaihteisella askilla. En muista millaisen lukeman nosti nopeusmittariin. Mutta sen muistan että kelasi rajoittimeen melko nopeasti nelosella ja että oli kova peli sutimaan.
Kirjattu
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash.
-Be a man and start smoke Diesel you powdered cocaine head.

jykä

  • Admin-Member
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 1201
Vs: Auton huiput
« Vastaus #8 : Heinäkuu 11, 2014, 20:02:28 »

Juu omalla coupella ja videokameralla todistetusti 315km/h  8)
Kirjattu
Coupé 20vt -99
850 super -72
Bravo hgt kilpuri -97
X1/9 -82
Bravo hgt -97(varaosa auto)

GreenThing

  • Tuning-kalustoa
  • ***
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 140
  • Ihan minkävärisenä vaan, kunhan se on vihreä!
Vs: Auton huiput
« Vastaus #9 : Heinäkuu 11, 2014, 21:34:01 »

Oma oman auton todistettu huippu on ollut se 219kmh yykän kanssa maililla.
Muut sitten vain jotain epätarkkoja mittarinopeuksia...
Kirjattu

PehmoLelu

  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Viestejä: 1951
  • Pasta con anti-tuning salsa
Vs: Auton huiput
« Vastaus #10 : Heinäkuu 11, 2014, 22:01:51 »

Jykä taitaa jättää pohjat pidemmäksi aikaa!

Eikä litraisen y10 firen nopeuskaan huono ole   8)

Itse ennen GPS aikaa käytin kierroslukumittaria.
Jos todellinen nopeus vaikkapa 3000 rpm on 100km/h niin kuudellatonnilla se on tuplat.
Aika paljon noinkin todettuna tahtoi tulla nopeusmittariin virhettä puolin jos toisin.
Kirjattu
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash.
-Be a man and start smoke Diesel you powdered cocaine head.

jykä

  • Admin-Member
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 1201
Vs: Auton huiput
« Vastaus #11 : Heinäkuu 11, 2014, 22:35:46 »

Jykä taitaa jättää pohjat pidemmäksi aikaa!

No joo, pakko tunnustaa.... auto oli penkissä ja auto penkitettiin 6 vaihteella, olihan se hauska yksityiskohta kun nopeus mittarin viisari vähän värähti ;D  8)
Kirjattu
Coupé 20vt -99
850 super -72
Bravo hgt kilpuri -97
X1/9 -82
Bravo hgt -97(varaosa auto)

Coupé 20vt+

  • Admin
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 4417
  • Fiat Coupé 20v turbo plus (Ahdin määrää tahdin!)
Vs: Auton huiput
« Vastaus #12 : Heinäkuu 11, 2014, 22:58:13 »

^Mikä peli toi entinen raato on?

mk1 bravo

No joo, pakko tunnustaa.... auto oli penkissä ja auto penkitettiin 6 vaihteella, olihan se hauska yksityiskohta kun nopeus mittarin viisari vähän värähti ;D  8)

Jotai ton suuntast mä vähä arvelinki ;D
Kirjattu
Fiat Coupé 20vt+ -99

Maxxxed

  • FTCF-Member
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 1385
Vs: Auton huiput
« Vastaus #13 : Heinäkuu 12, 2014, 02:55:58 »

Mun entisist autoist:

E Kadett 1.6 8v Lexmaul 204km/h
E Kadett 1.8 8v Frisco 186km/h
Volvo 440 2.0i 8v 210km/h
Ford Sierra 2.0 178km/h
Ford Escort mk5 1.6 8v CVH 190km/h
Fiat Bravo 1.6 16v 207km/h
Volvo V40 T4 240km/h
Lancia Delta HPE 2.0 16v 215km/h
Fiat Bravo 1.2 16v 184km/h
Volvo S40 2.0T 230km/h
Volvo 854 T-5R tehtaan ilmoitus se 249km/h (Rajoitettu) ajettu +200km/h

Ja tietysti vain suljetulla alueella. Nopeudet n. 3km/h heitolla.

Isoveljen sen aikaista mk3 Supraa oisin halunnu ajaa mut en saanu.

On sit tullu ajettuu kaikenlaisii överi menokkei. Mm. M550d jne.  :)
Kirjattu
Lancia Delta HPE 20V 1995 Harraste,- kilpa-auto (ehkä joskus)

Volvo V60 T5 R-Design 2015 Käyttöauto
Volvo S40 T4 1998 harraste peli

Wesulius

  • Admin-Member
  • Todellinen Tuunaaja
  • ****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 333
  • iso moottorinen uuno.
Vs: Auton huiput
« Vastaus #14 : Heinäkuu 19, 2014, 00:06:34 »

HAh jee...

Oma m3 mutteriviritys  mittariin 280
Oma unski 2.0 16vt  mittariin 240 sehän loppuu siihen  voi olla todellista 260 , ehkä enempikin...
Oma Pösön boxeri 2.8 hdi  mitttariin 170  loppuu ...  ehkä  tod liki 180  ei kiärrä enempää...
Oma fordson dexta vm -59 turbo diesel .    37  ylikierroksilla 2800rpm.
Oma Gehl HL6600  payloader 14km/h  oon vaihtanu isuzu troopperin c223 koneen ja turbolla tietty, kiertää 1000rpm enempi ku isuzun c240 maamoottori.


Kirjattu

Pantse

  • Tulokas
  • *
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 13
Vs: Auton huiput
« Vastaus #15 : Heinäkuu 19, 2014, 09:51:35 »

Mopo aikoina Suzuki Hayabusa 293 km/h lentokentällä.
Kirjattu
entinen ja jälleen nykyinen Fiat turbon omistaja

wellu

  • Vieras
Vs: Auton huiput
« Vastaus #16 : Joulukuu 06, 2014, 14:34:38 »

-85 Y10 FIRE kulki usean kilometrin nilkka suorana ajon jälkeen tulleen alamäen turvin 155km/h GPS-nopeutta.

vm. 2000 vw Golf 1.4 16V meni viime kesänä pidemmänkin aikaa 160-170km/h.

Volvolla (940 2.3 vapari) meni viime kesänä nipinnapin 200km/h, olisi mennyt hieman enemmänkin mutta loppui tie kesken.

-92 Alfa Romeo 33 1.7/8V meni helposti 170km/h. Kerran kaveri ajoi perässä, totesi minun reippaasti jätättäneen kun hänellä näytti mittari 180km/h. Mulla ei ollut Alfassa mittaria, joten en tiedä mitä meni. Vitosella kuitenkin yli 5500rpm.

Fiat 127 -81 903cc ja pohjanmaan suorilla 152-GPS nopeutta myötätuulessa. Muutoin meni sen 145-147km/h eikä enempää.

-00 Fiat Punto 60 alamäkeen 145 eikä mitenkään enempää...

-87 Chevrolet Scottsdalella 6.2D 160km/h ja olisi mennyt kovempaakin. Alkoi vain ajo-omituisuudet hirvittämään....
Kirjattu

PehmoLelu

  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Viestejä: 1951
  • Pasta con anti-tuning salsa
Vs: Auton huiput
« Vastaus #17 : Joulukuu 06, 2014, 18:16:02 »

juu kyl 33 1,7 alfalla pääsee helposti tuollaisia nopeuksia.

Transportteri 2,5 tdi lastutettu meni jotakin 170
 otti tuon melo nopsasti ja välitykset loppu
Lt volkkari samaisella koneella lastulla (rpm alue noin tonnin alempana) meni paimion alamäkkee 146.
Otin mittaristosta kuvankin mutta silti tuota nopeutta ei ole uskonut kukaan.
Kirjattu
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash.
-Be a man and start smoke Diesel you powdered cocaine head.

A Bart

  • Tuning-kalustoa
  • ***
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 117
Vs: Auton huiput
« Vastaus #18 : Joulukuu 08, 2014, 22:17:34 »

Kappan ravistavan vetoakselin vaihdon jälkeen piti kokeilla että ravistaako vielä...


Jonka jälkeen vaihdettiin rikki mennyt abs anturi
Kirjattu
Alfa
Beta
Bravo
Kappa
Turbolla ja ilman

Kaljamaha

  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Viestejä: 753
Vs: Auton huiput
« Vastaus #19 : Joulukuu 09, 2014, 16:14:37 »

Kappan ravistavan vetoakselin vaihdon jälkeen piti kokeilla että ravistaako vielä...


Jonka jälkeen vaihdettiin rikki mennyt abs anturi

Kylmällä koneella?? ???
Kirjattu

PehmoLelu

  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Viestejä: 1951
  • Pasta con anti-tuning salsa
Vs: Auton huiput
« Vastaus #20 : Joulukuu 09, 2014, 17:13:51 »

No tuo on otettu nosturilla.
Lämmöt kyllä ehtii nousta jos yli parisataa laittaa tauluun noinkin tehottomalta laitteella.
Kirjattu
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash.
-Be a man and start smoke Diesel you powdered cocaine head.

bravastar

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 1669
Vs: Auton huiput
« Vastaus #21 : Joulukuu 09, 2014, 22:04:28 »

Kappan ravistavan vetoakselin vaihdon jälkeen piti kokeilla että ravistaako vielä...

Jonka jälkeen vaihdettiin rikki mennyt abs anturi

Kylmällä koneella?? ???

Ja turvavyö auki..  '.| :-X  Toivottavasti tosiaan auto on nosturilla..   ::)
Kirjattu
///// for Life

ex: Brava 1.4, Stilo 1.6, Punto Evo Sport

sampsulisami

  • Todellinen Tuunaaja
  • ****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 431
  • Stilo black edition
Vs: Auton huiput
« Vastaus #22 : Joulukuu 09, 2014, 22:30:11 »

Tuossa vauhdissa turvavyö paljoa autoa, jää vielä kitumaan.

Kirjattu

A Bart

  • Tuning-kalustoa
  • ***
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 117
Vs: Auton huiput
« Vastaus #23 : Joulukuu 13, 2014, 10:10:36 »

No tuo on otettu nosturilla.
Lämmöt kyllä ehtii nousta jos yli parisataa laittaa tauluun noinkin tehottomalta laitteella.
No juu, mutta eikös täällä ollut yli 300 kavereitakin joukossa :)
Tähän tiedän varmuudella yhden murtoluvun pystyvän, ihan lentokentän mittaisella pätkällä.

Mutta en tuosta tehosta nyt osaa sanoa mitään, mutta 350 tuhatta rullattu vapari kappakin otti liki 230 tauluun (kunnes putki katkesi ja pelästyin meteliä) , ja tuossa turbossa on n.50 heppaa enemmän.
Kuvaa ei todellakaan ole missä tuo viisari näyttää ajossa enemmän, mutta pikkulinnut kertoivat että tuo kulkee kyllä (inan) enemmänkin.
Kirjattu
Alfa
Beta
Bravo
Kappa
Turbolla ja ilman

PehmoLelu

  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Viestejä: 1951
  • Pasta con anti-tuning salsa
Vs: Auton huiput
« Vastaus #24 : Joulukuu 13, 2014, 14:29:16 »

Juu no siis kyllähän Turbo Kappalla luulisi pääsevän 250 km/h.
Pikkasen lisää heposia kutittaa vielä niin mikäs siinä.
Kappa on autona kyllä hemmetin nätti.

x1/9 T16 :n auto on kyllä jotakin. Hiljaiseksi vetää ei voi muutaku hattuunostaa  8)
Kirjattu
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash.
-Be a man and start smoke Diesel you powdered cocaine head.
 


Adblocker...

Ftcf.org pyörii ilmaisvoimin ja ainoa keino ylläpitää palvelinta on mainokset.
Toivoisimme, että et käytä adblockeria tällä sivustolla. Kiitos :)