FTCF - Fiat Tuning Club Finland

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Bravan oikuttelu  (Luettu 2615 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jaskaia

Bravan oikuttelu
« : Syyskuu 22, 2015, 16:06:47 »

Päiväätä. Avovaimon -98 1,4 Brava alotti oikuttelun tuossa jonkin aikaa sitten ja jätti tiellekin kertaalleen ja kerran meinasi täydestä laukasta sammua moottoritielle, mutta elpyi kuitenkin. Ongelmat on samoja mitä monta kertaa lukenut, eli: kylmänä starttaa hienosti, ajon jälkeen heti kuumana lähtee käyntiin, mutta hetken seistyään ei sanaakaan. Pyörittää kyllä hienosti ja kirkkaasti. Startinkin vaihdoin, kun sanoi viimesen aamenen tässä starttailujen takia.
Kampiakselin asentotunnistinta tässä nyt yritän seuraavaksi vaihtaa, mutta missä perhanassa se on? Ei osu silmiin, joten pitääkö jotain purkaa tieltä pois? Kiitän ja kumarran ongelmaan liittyvistä vinkeistä, jos joku viitsii niitä hieman jakaa.
Kirjattu

75 ELX

  • FTCF-Member
  • Tuning-kalustoa
  • ***
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 237
Vs: Bravan oikuttelu
« Vastaus #1 : Syyskuu 22, 2015, 17:37:42 »

Kampiakselin asentotunnistinta tässä nyt yritän seuraavaksi vaihtaa, mutta missä perhanassa se on?

Startin alla
Kirjattu
->ePER<- YV jos ei toimi
Myydään Punto 55 & 75 & Brava 1.6/1.8 & Bravo 1.2 osia
Punto 75 & GT
Bravo 1.2
Brava 2x1.2 & 2x1.6
Stilo 1.2 & 1.4
Caddy SDI

Jaskaia

Vs: Bravan oikuttelu
« Vastaus #2 : Syyskuu 22, 2015, 19:56:39 »

Anturi vaihdettu ja ongelma edelleen voimassa. Mitähän nyt?  ???
Jos tähän ongelmaan on todettu joku korjaus, niin kertokaa toki, etten turhia täällä huutele ja foorumilaisia häiritse. Tuntuu ettei löydy suoraa vastausta tähän yleiseen ongelmaan oikeen mistään. Tasakaasua kun pitää päällä niin kierrokset tyhjäkäynnillä elää hieman ja kiihdytyksessä esiintyy pientä nykimistä. En tiedä onko nämä viat millään tavalla kytköksissä tähän käynnistysongelmaan, mutta kunhan nyt nämäkin toin ilmi.

Edit: kiitoksia anturin paikan kertomisesta, helpotti kummasti  :)
Kirjattu

Jaskaia

Vs: Bravan oikuttelu
« Vastaus #3 : Syyskuu 29, 2015, 23:13:26 »

Toistaseksi näyttäisi siltä, että ruiskun lämpötila-anturin (se sinipäinen) vaihdolla korjaantu tämä ongelma, mutta katsotaan nyt vielä. Käynti parani hieman, mutta pientä nykimistä vieläkin havaittavissa. Täytyy vaihdella tulpanjohdot ja tulpat ja putsailla liittimiä ja sen semmosta pientä askartelua tässä harrastella.
Kirjattu

Jaskaia

Vs: Bravan oikuttelu
« Vastaus #4 : Lokakuu 12, 2015, 21:15:38 »

Vaikka tästä on tulossa synkkä keskustelu itseni kanssa, niin kirjoitan silti. P*skat se anturi mitään auttanut. Vaihdoin tulpat ja bensansuodattimen vielä huvikseni ja kiihdyttäessä nykiminen poistui täysin. Suodatin oli ihan valmis, ei tietoa koska viimeksi vaihdettu. Sammuiluvika  senkun pahenee nyt vaan.. Tänään sammui kolme kertaa moottoritielle täydestä laukasta ja lähti kumminkin avaimesta käyntiin hetken sahaamisen jälkeen. Kylmänä ja kuumana hörähtää käyntiin heti, mutta puolen tunnin seisomisen jälkeen ei toivoakaan edelleenkään. Lambdaa oon miettinyt, että voisiko se aiheuttaa tätä tuskaa? Yhden Delphin anturin hain ja jätin vaihtamatta, kun oli nämä ihanat "ruuvattavat" liittimet ja johto n. 5cm liian lyhyt. En ainakaan toistaseksi halunnut rueta kolvaamaan omia pidennyksiä johtoihin, olisi tullut "tein itse - säästin" viritys joka tuskin olisi asiaa muuttanut parempaan suuntaan. Pitäsköhän riipasta pieni känni. Ehkä.
Kirjattu
 


Adblocker...

Ftcf.org pyörii ilmaisvoimin ja ainoa keino ylläpitää palvelinta on mainokset.
Toivoisimme, että et käytä adblockeria tällä sivustolla. Kiitos :)