FTCF - Fiat Tuning Club Finland

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: FIAT Brava 1.8 Kipuna hukassa.  (Luettu 3784 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Antti21

FIAT Brava 1.8 Kipuna hukassa.
« : Toukokuu 16, 2016, 13:51:06 »

Tulipaha ostettua ensimmäinen Fiiatti taloon, noh käyntiihän se ei lähtenyt kun kipinä meinaa olla kadoksissa. Tullut muutamaan kertaan tuota ihmeteltyä, puolille tulee käyttöjännitteet mutta ohjausvirta näyttäisi puuttuvan. Nokka-akselin asentotunnistin vaihdettu, ja kampiakselille tunnistin kans vaihettu yhtä aikaa. Ei mitään vaikutusta asiaa, ECU käytetty irti ja pyöritelty käsissä, eikä mitään erikoisempaa palamisen merkkiä nyt sielläkään ole näkynyt. Jakopää on kuitenki tehty aika vasta, ja sen jälkeen ajossa ollutkin joten tuskin on jako päässyt pomppaamaan. Ainut mikä vielä mielessä käynyt, onko näissä niin viisasta keksintöä että pitäisi laturilta saada jonkun sortin tieto. Kun tämän tapauksen laturi on sitä mallia, että ikä + ruoste hitsannut sen siihen asentoon mihin vuonna 2013 jäänyt. Joten moniurahihna ollut koko tämän kokeilun ajan pois paikaltaa, mutta en usko että siitä nyt kyseinen vika johtuisi? Joten otettas mielellään apuja vastaan, unohdin mainita että Code valo sammuu niinkuin pitääkin. Ja kokeiltu niin punaisella kuin siniselläkin avaimella, ja ei asiaan mitään vaikutusta. Ei viitsisi satasen autoon nyt omaisuutta upottaa ihmettelemällä, ja ajattelin nyt vasta kysyä neuvoa kun rahoja on tuhlattu toisen mokoman verran.  :-\
Kirjattu

Neverth

  • Todellinen Tuunaaja
  • ****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 462
  • Opiskelija
Vs: FIAT Brava 1.8 Kipuna hukassa.
« Vastaus #1 : Toukokuu 16, 2016, 21:31:58 »

Laturia ei tartte.

Pistä piuha kiinni ja moottorinohjaimelta voi myös katsoa mitä tapahtuu (multiecuscan).
Esim. startatessa pitäis näkyä moottorin kierrosnopeus ja sytkän ennakot vaihtuvan. Helpottaa anturien summittaista vaihtoa.
Ainankin kaksilitraisesta, missä on samantyyppiset puolat, pystyy testaaman ne softasta.

Onko tuo mikä muosimalli kun sähköjärjestelmää muokattiin 98/99 (vilkkujen alla 1.8 16v vai 115 16v?).
Kirjattu
Flying is Trying is Dying

PehmoLelu

  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Viestejä: 1951
  • Pasta con anti-tuning salsa
Vs: FIAT Brava 1.8 Kipuna hukassa.
« Vastaus #2 : Toukokuu 17, 2016, 16:25:26 »

Eikös siä ole erillinen sytytyksen pääteaste. Eli puolissa ei ole vahvistinta eikä ecussa.
Kirjattu
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash.
-Be a man and start smoke Diesel you powdered cocaine head.

Neverth

  • Todellinen Tuunaaja
  • ****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 462
  • Opiskelija
Vs: FIAT Brava 1.8 Kipuna hukassa.
« Vastaus #3 : Toukokuu 17, 2016, 17:00:07 »

Niinpäs onkin, ulkoinen transistoriboksi ohjaustehostimen pumpun yläpuolella imusarjassa.
Kaksilitraisessa menee suoraan.

Sieltä virtaa ja maadoituksen kuntoa metsästämään jos muu ei auta.
Kirjattu
Flying is Trying is Dying

Antti21

Vs: FIAT Brava 1.8 Kipuna hukassa.
« Vastaus #4 : Toukokuu 17, 2016, 21:46:43 »

Joo, tosiaan nyt on perjantaina tulossa joku lukemaan vikakoodit kun ei itseltä kaapeleita löydy. Seisonnassa tuo on ollut niin siks kävi nuo magneettiset anturit ekana mielessä, noh jospa nyt se vika löytys ja vuosimallia -98 tuo on. Ei oo loksuissa ym. Merkintöjä kun on merkinnät poistettu, eiköhän tuosta nyt vika ole rajattu jo puolat- ecu välille, löytyykö tuota sytkän ohjainta muualta kun ebaysta hintaan 135puntaa, sinäänsä en virallista nimeä tiedä eikö sitä nopealla googlauksells löytynyt. Siis jos vika nyt ylipäätään on siinä, 2.puola oli uusittu jokunen vuosi sitten joten kyllä nyt ainakin sille kipinä pitäisi kaiken järjen mukaan tulla. Ensimmäinen näinki uus auto niin ei hirveänä ole tullut perehdyttyä. Kiitos vastanneille, ja otetaan toki ideoita vastaan. Laitan tänne viestiä kun on koodit luettu jos sillä selviäisi jotakin.
Kirjattu

Neverth

  • Todellinen Tuunaaja
  • ****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 462
  • Opiskelija
Vs: FIAT Brava 1.8 Kipuna hukassa.
« Vastaus #5 : Toukokuu 18, 2016, 08:51:05 »

Hae romuttamolta.

Vikakoodit ei välttämättä kerro jos anturit ei toimi. Esim kampuran anturi voi olla pimeä ja moottorinohjain vain ei tiedä että kone ei pyöri startatessa eikä edes yritä. Tuon takia kannattaa parametreja katsoa startatessa.

Konepellin maskissa fiat logon molemmilla puolilla on ilmanotot, jos on "kromattu" muovi niiden ympärillä niin se on "kakkoskoppanen" jos taas on vain auton värinen ritilä niin se on ekaa sukupolvea.
Kirjattu
Flying is Trying is Dying

Antti21

Vs: FIAT Brava 1.8 Kipuna hukassa.
« Vastaus #6 : Toukokuu 26, 2016, 01:21:35 »

Juu ei kertonu autocomin vikakoodiluku laite mitään, ei saanu yhistettyä ja sittenkun sai. Niin ei saanu järjestelmästä tietoa, takkusi yhdistäminenki tosiaan kauan ennenku yhdisti. Voisikohan nyt ymmärtää ettei ecu toimi oikeen mihinkään suuntaan. Kun tuskin laitteessakaan vikaa on, kokeilimme toiseen autoon ja laite toimi. Missäköhän lie Oulun alueella olisi multiecu scannia, ei viitsisi lavetilla siirellä kovin paljoa.
Kirjattu

Neverth

  • Todellinen Tuunaaja
  • ****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 462
  • Opiskelija
Vs: FIAT Brava 1.8 Kipuna hukassa.
« Vastaus #7 : Toukokuu 26, 2016, 16:46:09 »

Bensapumppu kumminkin pyörii kun pistää virrat päälle? Pitäisi kuulua ainankin takakontissa.

Jos yleismittarista löytyy taajuusasento niin voi kokeilla tuohon transistoriboksiin tulevaa signaalia mitata.
Jos sinne tulee signaalia, muttei lähde puolille niin on vika suht varmasti siellä.

Toimiikohan kierroslukumittari startatessa, en ole kiinnittänyt koskaan huomioita.
Kirjattu
Flying is Trying is Dying

Antti21

Vs: FIAT Brava 1.8 Kipuna hukassa.
« Vastaus #8 : Toukokuu 26, 2016, 17:59:58 »

Juu suihkuttaa bensaa sylintereille, autossa enemmä bensankatkua kuin asemalla. Ja kierrosluku mittari tuodsa on jumittunu 4000rpm kohdalle. Pitää alkaa mittailemaan nuita signaaleja, epäilyttää vaan tuo ecu kun ei sisälle päästänyt ja jos päästi niin nakkas pihalle kun koodeja yritti lukea.
Kirjattu

Neverth

  • Todellinen Tuunaaja
  • ****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 462
  • Opiskelija
Vs: FIAT Brava 1.8 Kipuna hukassa.
« Vastaus #9 : Toukokuu 26, 2016, 21:55:08 »

Vagcomin kkl + 3-napainen adapteri on ainankin luotettavimpia multiecuscanin kanssa.
Esim briteiltä alle kympin ebaysta, kolmipinninen taisi jo löytyä jos autocomin saa kiinni.

Toivottavasti ei auto paljoa maksanut jos on tuossa kunnossa.
Kirjattu
Flying is Trying is Dying

Antti21

Vs: FIAT Brava 1.8 Kipuna hukassa.
« Vastaus #10 : Toukokuu 26, 2016, 23:10:30 »

Joo ei maksanu paljoa 100€ ostin ja väittihän tuo että ajosta jäänyt, liekkö ennemmin vedosta. Mutta pitää kysellä löytyskö joltaki tuo ecuscan jutska niin sais selvyyden. Vähän kiven alla näköjää nuo 1.8 osat, liekkö muitakin hermonsa menettäneitä.
Kirjattu

Neverth

  • Todellinen Tuunaaja
  • ****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 462
  • Opiskelija
Vs: FIAT Brava 1.8 Kipuna hukassa.
« Vastaus #11 : Toukokuu 27, 2016, 11:18:56 »

Multiecuscanin ilmaisversio tukee noita koneita (kaksi versiota, et ole kertonut mikä näistä on kyseessä, veikkaus olisi se vanhempi).
Tarttet vain tietokoneen, kkl kapulan (ja 3-pin adapterin?). Veikkaan että jo nuo kaksi anturia maksoi enemmän kuin piuhat koneeseen.
Kirjattu
Flying is Trying is Dying
 


Adblocker...

Ftcf.org pyörii ilmaisvoimin ja ainoa keino ylläpitää palvelinta on mainokset.
Toivoisimme, että et käytä adblockeria tällä sivustolla. Kiitos :)