Punto > Yleistä (Punto)

Punton osto-opas

<< < (4/4)

Hilex:
Minäkin ostin punton viime viikolla.Siihenkin oli tehty katsastusremonttia 352 euron edestä yhdellä korjaamolla ja kesäkuussa vaihdettu sytytyspuola viel toisella josta 168 euron kuitti oli autossa.Ostohetkellä oli autosta jo ehtinyt pudota takapönttö jonka seurauksena 100 euron alennus kun en ottanut jo tilattua uutta putkea.Tallissa kun noita pönttöjä on muutama aikaisemmista projekteista niin säästö se on 100:kin säästö.Eturenkaat oli jo finaalissa niin tinkasin sellaiset vielä siihen samaan rahaan.Auton pitäisi muuten olla kunnossa kun onhan se toukokuussa katsastettu vaan saa nähdä onko huolettomia kilometrejä edessä vai tuleeko tuosta loputon rahareikä remonttien suhteen.

Niin ja vesipumppu siihen näytti vaihdetun kun sitä oston jäljiltä tutkin niin ja pesun kun oli hieman öljyinen tuo voimalaitos.Kaverin 00 malli oli koneen puolesta saman näköinen se vaan et sillä oli kannentiiviste jo sökö vaik ei ollu ajettu ko 94 tkm.

Tenkainen85:
Oman puntoni kohdalla olisi pitänyt heti epäillä termostaattia, kun oli hirveän kylmä. Ajattelin alussa että Fiathan on kylmä auto, luonnollista. Kuitenkin loppujen lopuksi siinä oli termostaatti hajalla ja se jouduttiin korjauttamaan. Autohan kulki hyvin mutta yhtä palelua se oli talvella. Ainakin tämä asia olisi pitänyt huomata aikoja sitten niin olisi käyttöauto korvannut fiaskon.

puntisti:

--- Lainaus käyttäjältä: rlonn - Huhtikuu 04, 2004, 19:53:13 ---Mk II:ssa kannattaa kuunnella puhaltimen moottorin ääntä. Jos pitää meteliä, niin edessä tod näk moottorin puhdistaminen. Ei iso homma, mutta homma kuitenkin. :o

Kannattaa tarkastaa ainakin takimmaisten pyöräkotelojen etupuolelta kivenhakkaamat, sekä ainakin 3 ovisen oviaukon alakulmasta kivenhakkaamat. Ainakin niihin paikkoihin tulee herkästi jälkiä. :-\
Sitten tietysti nokkahihnan vaihto 60 000 välein.

Omallani nyt pyöritetty 112 000, ja kertaalleen mennyt vesipumppu+ kannentiiviste. :'(

Ja jos hakee käytettyä, niin suosittelen ehdottomasti Deltaa, ja aivan ehdottomasti kannattaa tarkistaa, että ko autossa on laajin mahdollinen vaihtoturva.  :D
Juuri se pelasti minut isolta laskulta vesipumppuvaurion suhteen.

Ai niin, ja se, jos puhaltimen sulake palaa, johtuu siitä, että kaantää sen nopeuden suoraan esim 1:ltä 4:lle. Sitä ei sulake kestä. Kyseessä ei oo vika, vaan ostettu ominaisuus. :P

Jos autossa on "herkkuja" ( ohjaustehostin, ilmastointi yms..) kannattaa tarkistaa niiden toimivuus erityisesti.
..mut se vaihtoturva pelastaa niissäkin tapauksissa. ;)

--- Lainaus päättyy ---
       no minulla 2001v-punto ajettu 75000km. siitä meni ohjainlaite,remppa makso osa 722e asennustyö 43e ohjelmointi    25e,eli 781e.ONNEKSI AUTOMYYJÄ OSALLISTU KUSTANNUKSIIN,KOSKA OLIN VASTA OSTANUT PUNTON.

sampsulisami:
Mk1 puntosta kannattaa katsoa myös helmojen kunto varsinkin sen kanttauksen takaalta mihin lattia levy tulee kiinni. Takana olevat nostokohdat menee vanhemmiten kasaaan.

puntoman:
Allekirjoittaneelle ilmenneitä vikoja Puntossa (mk2 vm. -03, 125 000 km ajettu)

1. Moottorin tiivisteistä vuotaa öljyä; venttiilikopan tiiviste, nokka-akselin tiiviste ja kampi-akselin tiiviste
2. Öljypohja ja pakoputken takapönttö ruosteessa + takapöntön kiinnike rikki
3. Raidetangonpäät väljät = vaihtokunnossa
4. Termostaatti rikki
5. Käsijarru ei pidä talvella

Kaikki nämä viat ilmenneet vasta 120 000 km ajon jälkeen.


Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[*] Edellinen sivu


Adblocker...

Ftcf.org pyörii ilmaisvoimin ja ainoa keino ylläpitää palvelinta on mainokset.
Toivoisimme, että et käytä adblockeria tällä sivustolla. Kiitos :)
Siirry pois tekstitilasta