FTCF - Fiat Tuning Club Finland

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Hifinne?  (Luettu 49336 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Slowchemical

• FTCF-Member
  • Tulokas
  • *
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Hifinne?
« Vastaus #75 : Joulukuu 24, 2009, 09:18:55 »

Jos joku haluaa katsella miten noi tulee asennettua ja muuta projektikuvaa niin --> http://www.impedanz.org/forum/viewtopic.php?f=9&t=11&sid=27cb5f30a2cdf179799be44109b5bad9

Tonii

• Vieras
« Vastaus #76 : Tammikuu 26, 2010, 18:53:41 »

Itellä on Stilossa tommonen mankka

Ja Pioneerin TS-WX77A aktiivisubbari, joka ei ole järin tehokas, mutta ihan ok...
Kirjattu

lauri

• Vakiokalustoa
  • **
  • Poissa
« Vastaus #77 : Toukokuu 07, 2010, 22:14:12 »

En viitti tän takia uutta aihetta tehä, vastailkaa joku jos näkemystä löytyy :)

Bravassa on siis varsin kehno äänentoisto, soitin on LG:n CD/mp3 ja ihan ok, ohjekirjassa max. tehoksi ilmoitettu 4 x 50w. Tuo hetkellinen tehohan ei kerro yhtään mitään, todellinen tehonsyöttö korkeintaan 4x20w..?

Tarkoitus ei ole hommata subwooferia, riittäis kohtuullinen äänentoisto. Suunnitelin laittavani keskivertoa paremmat 6x9 kaiuttimet taakse ja siirtää takana olevat jälkiasennetut (5" ? ) kaiuttimet etuoviin. Luuletteko että tuolla mankalla sais riittävästi tehoa "kuusyseille" ja sais kuulumaan muutaki ku vaimeaa rutinaa? Ja jos on toteuttamiskelpoinen ajatus niin minkälaatuinen kaapeli ois optimaalinen?

Tosiaan autohifi mulle aika vieras ala, vaikka autot muuten ollut aina lähellä sydäntä. Pistäkäähän jotakin mielipiteitä!
Kirjattu

AjH

• FTCF-Member
  • Hard Core Tuunaaja
  • Poissa
  • 20v ilmankierrätin
« Vastaus #78 : Toukokuu 08, 2010, 01:38:57 »

Kyllähän noilla toteutuksilla jo mölyä irtoaa, laadun määrittää kajareiden laatu ja asennusten tukevuus. No okei hattuhylly on mikä on jos ei sitä levyllä vahvistele. Tietysti pelkällä mankan päätteellä ei kuuhun pääse mutta kyllä se jo kohtuulliseen voimakkuuteen riittää.

Kaiutinkaapeliksi riittää ihan varmasti 1,5 neliöinen, mutta jos ei lisähinta ole este niin saman tien vetää 2,5 neliöistä kun ei siitä mitään haittaakaan ole.
Kirjattu
www.turvajarjestelmat.net - Mårbackan autohuolto
Harrasteena hitsausta, välineinä TIG(RSTlle) ja MIG(mustalle). Pako- ja ahtoputket yms.

lauri

• Vakiokalustoa
  • **
  • Poissa
« Vastaus #79 : Toukokuu 08, 2010, 06:38:46 »

Kyllähän noilla toteutuksilla jo mölyä irtoaa, laadun määrittää kajareiden laatu ja asennusten tukevuus. No okei hattuhylly on mikä on jos ei sitä levyllä vahvistele. Tietysti pelkällä mankan päätteellä ei kuuhun pääse mutta kyllä se jo kohtuulliseen voimakkuuteen riittää.

Kaiutinkaapeliksi riittää ihan varmasti 1,5 neliöinen, mutta jos ei lisähinta ole este niin saman tien vetää 2,5 neliöistä kun ei siitä mitään haittaakaan ole.

Kiitos tästä :)
Kirjattu

eeppos

• Hard Core Tuunaaja
  • Poissa
« Vastaus #80 : Toukokuu 08, 2010, 07:59:05 »

Autossa käytettävistä matalaohmisista (4Ohm.) kaiuttimista: Riittävästä poikkipinnasta on vain iloa. On turhauttavaa alkaa käyttää alle 1,5mm2, mieluimmin 2,5mm2. Sama koskee radion virransyöttöä ja maadoitusta. Äänentoistoon vaadittava teho ei tule tyhjästä, kyllä se akusta otetaan, mikä ämyreille menee. Ja se on tehoa P, tarkemmin P = laitteen ottama virta x käyttöjännite, P= U x I. Hyvään äänentoistoon pyrkiessä pitää mm. johtimien jännitehäviöt minimoida. Siihen auttaa poikkipinta ja kunnolliset liitokset. Mikä on kaiutin, se on eräs sähkömoottorimuoto. Mahdollisimman äänisignaalin mukaiseen toiminnan takeina on juuri nuo edellä mainitut seikat. Liian ohut johto saa aikaan vain lepsuutta äänentoistossa, tuo "sähkömoottori" toimii laiskasti.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 08, 2010, 08:03:20 kirjoittanut eeppos »
Kirjattu

Tuukkav

« Vastaus #81 : Lokakuu 18, 2010, 16:06:23 »

Nyt löytyy puntosta dls up6i erkka sarja edestä ja gz vahvistin takakontista. Kesäks sitten jos vaimentelis ovet,takaluukun ja hommais rainbow amboss 12" subin.
Kirjattu

PehmoLelu

• Hard Core Tuunaaja
  • Poissa
  • Pasta con anti-tuning salsa
« Vastaus #82 : Lokakuu 20, 2010, 14:18:44 »

Nonii, vuoden venailun jälkeen laittelin mareaan  lg:n soittimen paikoillensa (Hah. Radio löytyi unon keskikonsolista joka keikkui varaston kattotuoleilla)
Taida tuo vanhus mitään ämpee kolomosia ees toistella.  ;D
Pitänee vähäsen raotella ja kurkkia mimmooset kajarit marean ovipahveista löytyy.
Selkeesti paremmin orkkis kajarit  jo tuolla cd soittimellakin pöksyttävät.  :P

Löysin "joulu"laatikosta veilä vanhemmat pieneerin 2-tie jakosuotimet ja diskantit.
Joku mtx erkkasettikin tuolta joululaatikosta paljastui. Tosin siitäkin vain diskantit tallella.
Pohjilta löyty vielä pioneerin 6x9 4kpl  :o ne ei tunnu ainakaan loppuvan  :o
Kattoo ny josko saisi asennettua kiinni nuista jotakin.

Takaluukkuun sivuille olen haaveillu josko jaksaisi istuttaa jotain pikkusta subielementtiä.
Noin laiteltuna hän ei veisi ainakaan mitään kuljetus tilaa.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 20, 2010, 14:20:28 kirjoittanut PehmoLelu »
Kirjattu
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash.
-Be a man and start smoke Diesel you powdered cocaine head.

Tuukkav

« Vastaus #83 : Maaliskuu 29, 2011, 18:21:34 »

Tiensä konttiin löysi amboss 10" 10 litran suljetussa kotelossa. Oviin laitettu stp silver coattia.
Vielä pientä hifistelyä tiedossa asennuksien siisteyden suhteen.
Kirjattu

racing1989

• FTCF-Member
  • Tuning-kalustoa
  • Poissa
« Vastaus #84 : Maaliskuu 30, 2011, 10:39:11 »

mulla puntossa:
soitin:blaukkarin mp3
etuovissa:vakio diskantit+mds fanatic 6,5''
takana orginaali paikoissa: pioneerin 4''
kontissa;pioneerin 2x12'' TS-w308d4 subuttia ja mds M4 vaffi.
kyllä näillä kuuroks ittensä saa ::)
Kirjattu
fiat punto -01 1.2 8v EX
volkswagen jetta -88 1.6 8v EX
ford mondeo Si -93 2.0 16v
Ford Mondeo 2.5 V6 24v
bmw 316i -94 EX
Audi 100 2.8 V6 -91 EX
Bmw 523 EX
Fiat Bravo -98 (käyttis)

viatti

• Vakiokalustoa
  • **
  • Poissa
« Vastaus #85 : Huhtikuu 15, 2011, 13:02:01 »

Marean farkusta löytyy, kojelaudan päältä 3,5 kajarit jotka laitettu toimimaan keskiäänenä ja diskanttina, ovissa on toistaiseksi 5 tuumaiset jbl gt. Midbassoa ja keskiääniä ohjaa nelikavainen vahvari ja diskanttia ohjataan mankalla. Mankka on tällä hetkellä vdo.
Kirjattu

Dutkis

« Vastaus #86 : Syyskuu 29, 2011, 22:10:16 »

Tänään tuli hommattua Stiloon Pioneerin DEF-142UB-soitin ja takaoviin 6.5" 2-tie kajarit Hertziltä, laatua ECX 165. Soitin laittamatta kiinni, kun odotellaan vielä maskin tuloa Briteistä. Autostudion kaveri oli heti kovasti kaupittelemassa ISO-liitintä, joka sopii juuri tähän autoon. Kysyn siis, onko '03 stilossa CAN-väyliä? Jos on, hintaa adapterilla on n. 90 euroa. Voinko alla olevan linkin avulla välttyä 90euron rapsuilta?
http://www.fiatforum.com/stilo-guides/160575-installing-after-market-stereo-gars2.html
Kysymyksiä riittää vielä, toivottavasti joku vastaa, kiitos!
Kirjattu

bravastar

• FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • Poissa
« Vastaus #87 : Syyskuu 29, 2011, 23:55:17 »

Kysyn siis, onko '03 stilossa CAN-väyliä?
Kyllä, kaikissa Stiloissa on CAN-väylä.
Kirjattu
///// for Life

ex: Brava 1.4, Stilo 1.6, Punto Evo Sport

Meeko

• Vakiokalustoa
  • **
  • Poissa
« Vastaus #88 : Syyskuu 30, 2011, 11:54:24 »

Minun on nyt pakko kysyä että mikä tuo CAN-väylä on? Itse laitoin vaihdoin juuri Pioneerin mankan -03 stiloon ja ISO-liittimet siellä oli joihin nuo pinskun liittimet sopivat ja virtaongelma tuli sillä selväksi että punainen ja keltainen piuha yhdistettiin toisiinsa, että mankka toimii juuri niin kuin stilon orkkimankkakin, että täytyy aina itse laittaa se kiinni vaikka auton muuten sammuttaisikin.
Kirjattu

Jochanan

• Admin
  • Hard Core Tuunaaja
  • Poissa
  • Alfa 156 SW JTDm, Seat Altea XL 2.0 TDI DSG
« Vastaus #89 : Syyskuu 30, 2011, 12:26:34 »

Minun on nyt pakko kysyä että mikä tuo CAN-väylä on? Itse laitoin vaihdoin juuri Pioneerin mankan -03 stiloon ja ISO-liittimet siellä oli joihin nuo pinskun liittimet sopivat ja virtaongelma tuli sillä selväksi että punainen ja keltainen piuha yhdistettiin toisiinsa, että mankka toimii juuri niin kuin stilon orkkimankkakin, että täytyy aina itse laittaa se kiinni vaikka auton muuten sammuttaisikin.

- kliks -
Kirjattu

Heiskot

• FTCF-Member
  • Todellinen Tuunaaja
  • Poissa
  • Stilo ennen tuunauksia.
« Vastaus #90 : Syyskuu 30, 2011, 13:12:59 »

Stilon orkkis mankkahan toimii siten, että kun otat avaimen virtalukosta niin radio sammuu jne.. Tuo Meeko josta puhuit on ns. "amiskynä" :) en saanut tarvike mankkaa toimimaan enää samoin kuin original mankka joka siis sammui ja käynnistyi itsestään :)
Kirjattu
Fiat Stilo MW -03
Fiat 600 -72

Meeko

• Vakiokalustoa
  • **
  • Poissa
« Vastaus #91 : Syyskuu 30, 2011, 14:17:41 »

Stilon orkkis mankkahan toimii siten, että kun otat avaimen virtalukosta niin radio sammuu jne.. Tuo Meeko josta puhuit on ns. "amiskynä" :) en saanut tarvike mankkaa toimimaan enää samoin kuin original mankka joka siis sammui ja käynnistyi itsestään :)

Muistankohan nyt sitten siis väärin? Mankka toimi kuitenkin ilman avainta (20 minute moodilla taisi olla), vaikka virrat oli pois. Autolle ei kukaan ollut tehnyt yhtään mitään ennen kuin minä siihen oman soittimeni vaihdoin, koska se tosiaan oli ukin auton ennen.

- kliks -

Tuo nyt oli täysin turha, osaan käyttää googlea. Kysyin asiani väärin, koska olen lukenut foorumilta can-väylästä. Tarkoitin kysymykselläni lähinnä sitä, miksi täytyisi hankkia adapteria, kun noissa yleensä on ISO-liittimet muutenkin jo, eikä adaptereita tarvitse, muuten kuin, ainakin minä omassa tapauksessani, antennin kanssa, jotta sain auton oman antennikaapelin kiinni pinskun antennipaikkaan.
Kirjattu

Jalmari

• FTCF - Tukija
  • Admin-Member
  • Hard Core Tuunaaja
  • Poissa
  • Abarth Punto Evo
« Vastaus #92 : Syyskuu 30, 2011, 15:24:28 »

Muistankohan nyt sitten siis väärin? Mankka toimi kuitenkin ilman avainta (20 minute moodilla taisi olla), vaikka virrat oli pois. Autolle ei kukaan ollut tehnyt yhtään mitään ennen kuin minä siihen oman soittimeni vaihdoin, koska se tosiaan oli ukin auton ennen.
Kyllä mulla ainakin Stilossa oli kanssa tuo 20min. modi, eli toimi vaikka virrat virtalukosta sammutti.
Kirjattu
Anna mennä jos siltä tuntuu!!!

Ex:

- 127 900L  -81
- Uno 70S  -85
- Tipo 1,6DGT  -89
- Tempra 1,6S  -94
- Brava 1,8ELX  -97
- Stilo 95 3D  -05
- Bravo T-Jet Sport 150  -08

Dutkis

« Vastaus #93 : Lokakuu 01, 2011, 01:38:50 »

Kyllähän se soitin sinne meni, kiitokset taas foorumille avuista!  O0
Kirjattu

Dutkis

« Vastaus #94 : Lokakuu 10, 2011, 20:49:18 »

Yhdistitkö siis puolet keltaisesta punaisten keskelle vaiko niin, että tuli puna-kelta puna-kelta yhdistelmät? Osasinkohan tarpeeksi vaikeasti selittää..? Itse vedin puolet keltaisesta punaiseen, eikä pioneeri tykkää sammua ilman etukuoren irroitusta.
Kirjattu

Meeko

• Vakiokalustoa
  • **
  • Poissa
« Vastaus #95 : Lokakuu 11, 2011, 15:34:03 »

Yhdistitkö siis puolet keltaisesta punaisten keskelle vaiko niin, että tuli puna-kelta puna-kelta yhdistelmät? Osasinkohan tarpeeksi vaikeasti selittää..? Itse vedin puolet keltaisesta punaiseen, eikä pioneeri tykkää sammua ilman etukuoren irroitusta.

Jaa-a, nyt täytyy yrittää vaan muistaa miten toi meni, mutta sanoisin että siellä yhdistin vain kerran yhden punaisen yhteen keltaiseen. Kokeilin useamman yhdistelmän, kunnes tuo vasta toimi sitten. Ja soitin täytyy itse sammuttaa ja herätellä käyntiin joka kerta, niin kuin minulla oli stilon omankin soittimen kanssa.
Kirjattu

Jojeli

« Vastaus #96 : Huhtikuu 03, 2012, 14:42:43 »

-Pioneerin 2300-UB
-Punton vakioetukajarikaiuttimet (vm.2005)
-SPL Pro 6x9 kaiuttimet hattuhyllyllä
-Macromin 10" tehtaanlaatikolla ja sen kaverina
  Autostudion Reference 100.2

Hjuvin jytää!  ;D

Kirjattu

Jeremiatz

« Vastaus #97 : Kesäkuu 01, 2012, 17:57:49 »

Mulla on nyt tässä vastahankitussa mk1 Puntossa nurkkiin jääneistä kamppeista koottu setti: 
Pioneerin deh-1100mp soitin, Sonyn Xplod vahvistin etupäälle, 6,5" tuplakela keskarit ovissa, diskantit piilotettuna kojelaudan päälle vakiokaiuttimien paikoilla ja kontissa on itsetehdyssä kotelossa Autostudio Xtreme Reference 12" tuplakelainen subi, 600w rms. Painaa muuten karvan alle 15kg tuo elementti, eli ihan liian järeä mun käyttöön mutta kun kaverilta halvalla sain  8)
Soitan tuota yhdellä kelalla, koska vahvistin antaa alle 300w rms sillattuna. Joko vaihdan tuon elementin pienempään laadukkaaseen tai sitten hommaan järeän subivahvarin soittamaan tuota, katsotaan ny :)

jonik

• Hard Core Tuunaaja
  • Poissa
« Vastaus #98 : Kesäkuu 01, 2012, 18:27:29 »

Mulla on tällä hetkellä tämmöistä:
Pioneer DEH-P5100UB
Focus Acoustics Formula FX-1500D
SPL Dynamics XTR-380D2S 15" subi refleksikotelossa
Focus Acoustics Formula FX-4150
Hertz ESK163L.4 6.5" kolmitie-erillissarja etuovissa
Autostudion 4" koaksiaalit takana
Optima Yellow Top 55Ah keulalla
BSB DC12-20 20Ah kontissa

Maxxxed

• FTCF-Member
  • Hard Core Tuunaaja
  • Poissa
« Vastaus #99 : Kesäkuu 02, 2012, 00:18:14 »

Itellä toistaiseksi vakio soitto vermeet autossa. Edellisessä autossa kun kävi murtovarkaat ja veivät osansa lisäksi mitä ei irti saaneet ni rikkoi.

En sitten tiiä kuinka pitkälle on järki hommaa laittaa listaa tietoon mitä autossa on hifiä? Kun melko monelta löytyy tiedot täältä myös suunilleen mistä auton löytää.

Avonainen foorumihan tämä on. Josta mahdollinen varas tulee hakee popit pois.  :-\
Kirjattu
Lancia Delta HPE 20V 1995 Harraste,- kilpa-auto (ehkä joskus)

Volvo V60 T5 R-Design 2015 Käyttöauto
Volvo S40 T4 1998 harraste peli

Adblocker...

Ftcf.org pyörii ilmaisvoimin ja ainoa keino ylläpitää palvelinta on mainokset.
Toivoisimme, että et käytä adblockeria tällä sivustolla. Kiitos :)