FTCF - Fiat Tuning Club Finland

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Stilon oviverhoilujen irroitus  (Luettu 2562 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

mtimohar

• Vieras
Stilon oviverhoilujen irroitus
« : Syyskuu 13, 2006, 12:21:49 »

Onko joku irroittanut stilosta (-04) etuovien verhoiluja? Tarkoituksena olisi vaihtaa alkuperäiset kaiuttimet hieman parempaan erillissarjaan, mutta epäilyttää tuo verhoilujen irroitus. Etenkin nuo ikkunanavausnapit sekä ovenkahvojen kohdat ovat ilmeisesti aika hankalia, puhumattakaan lukoista...

Olisiko jollain vinkkejä tähän, tai jopa kuvia?

Ps. Olen koittanut hakua, sekä näiltä sivuilta että netistä. Kuvia on kaiuttimien asennuksista, mutta ei itse verhoilujen irroituksesta.
Kirjattu

abarth

• FTCF-Member
  • Vakiokalustoa
  • **
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
Re: Stilon oviverhoilujen irroitus
« Vastaus #1 : Syyskuu 13, 2006, 17:29:00 »

3d -02 oven olen muutamaan kertaan purkanut... mutta tuskin tässä nyt kovinkaan paljoa harhaan johdetaan. Eli ensimmäiseksi diskantti irti, lähtee vääntämällä ruuvimeisselillä (siellä on 3 pelti klipsua takana). Nuo lasinnostimien napit lähtevät helposti irti, taas meisseli siihen panelin reunaan ja vääntää varovasti (muistaakseni etureunasta ylös) siellä on takana iso nippu johtoja jotka aukeaa kun sen punaisen lukon avaa. Paneli penkille ja johtonippu takaisin oven sisään. Sitten vain availemaan kuusiokoloruuveja pari taitaa olla piilotettuna muovinapin alle ja yksi on muistaakseni siellä kolossa mistä on nyt otettu se ikkunoiden avaus nappi-systeemi pois. Pahvin alareunassa on muistaakseni ruuveja. Ja sitten tulee se vaihe mikä vaatii luonnetta, sormet pahvin ja oven väliin alareunasta ja terävä nykäisy. Siellä on muovinastoja mitkä pitää sen paikoillaan. Kun ne kaikkin on saanut kiskottua auki kannattaa sieltä raosta irroittaa se ovi valo. Yläreuna irtoaa nostamalla ylöspäin. Sitä punaista valoa joka on lukontapin vieressä kannattaa seurata, siellä on takana pienet johdot ja tulppa joka pitää sen päälipuolen paikoillaan (mulla se on irronnut siinä vaiheessa kun pahvia nostaa, ja sen jälkeen saa päälipuolen osan irti). Tämän jälkeen ainoa mikä pitää pahvia ovessa on kahvalta lähtevä vaijeri. Kaijutin on 6,5" ja vaatii sovitteen...se mikä siellä oven sisältä löytyy on valettu isoon muovin palaan.
Kirjattu
Fiat 500X
ex Fiat Ritmo 130TC Abarth -88
ex Fiat Stilo 130 3D Dynamic -02

Adblocker...

Ftcf.org pyörii ilmaisvoimin ja ainoa keino ylläpitää palvelinta on mainokset.
Toivoisimme, että et käytä adblockeria tällä sivustolla. Kiitos :)