FTCF - Fiat Tuning Club Finland

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Kierroksia uupuu  (Luettu 3768 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Nohd

  • FTCF-Member
  • Todellinen Tuunaaja
  • ****
  • Poissa
  • Viestejä: 303
Kierroksia uupuu
« : Elokuu 20, 2003, 17:23:30 »

Osaiskohan joku antaa vinkkiä että mistä lähtis vyyhtiä purkaa kun auto ei kierrä kun noin 5500 rpm ja jos menee sen yli niin sit rupee nykimään ja vauhti hidastuu...olisko joku anturi irti? Välillä myös tasakaasulla nykäsee...ja mikäs muuten on unossa tankin ja bensapumpun välissä oleva mötikkä? ei se kyllä suodatin ole.
Kirjattu
Jarrut on vauhdin surma.

Murea Mies

  • Vieras
Re:Kierroksia uupuu
« Vastaus #1 : Elokuu 20, 2003, 18:39:22 »

oiskohan se jonkin näkönen bensapaineen tasaaja... nimeä en osaa laitteelle sanoa mut semmonen mikä estää liian bensan pääsyn koneelle siellä sisällä on on sellanen kelluke mikä nousee ylös ja laskee alas bensan määrän mukana.. jos se ei tomi kunnolla jumittelee ei kone saa tarpeeks kakkua jos saa liikaa ni se pukkaa sen paluu letkulla takas. tää on sit ihan vaan veikkaus. tämmönen mötikkä todettiin juuri kaverin polon tasakaasulla tapahtuvan hyytymisen viaks. kaaasutellessa eestaas auto toimi tasakaasulla loppu bensan tulo. vasaralla sen korjasimme. kopautus kylkeen ja on kuin uusi... klommoa huomioimatta. :P
Kirjattu

Nohd

  • FTCF-Member
  • Todellinen Tuunaaja
  • ****
  • Poissa
  • Viestejä: 303
Re:Kierroksia uupuu
« Vastaus #2 : Elokuu 20, 2003, 22:42:55 »

Kitos tiedoista! Nyt oon koko illan selaillu nettiä ja ettiny tietoa unon nykimisistä ja bensavaivoista ja oon tulossa siihen että bensapumppu vetelee viimesiään...Täytyy huomenna käydä hakemassa jostain uus pumppu ja testata sillä...
Kirjattu
Jarrut on vauhdin surma.

htm

  • Vieras
Re:Kierroksia uupuu
« Vastaus #3 : Elokuu 21, 2003, 07:55:45 »

En ole koskaan nähnyt tuommoista turbon bensapumpun
seutukuntaa, mutta siellä pumpun vieressä joka tapauksessa
on filtteri, en sitten tiedä onko se ennen vai jälkeen pumpun.

Toinen filtterihän on moottoritilassa. Käsittääkseni tuota ekaa
ei saa tarvikkeena (ei oo ainakaan motonetissa).
Kirjattu

Nohd

  • FTCF-Member
  • Todellinen Tuunaaja
  • ****
  • Poissa
  • Viestejä: 303
Re:Kierroksia uupuu
« Vastaus #4 : Elokuu 21, 2003, 13:29:48 »

Sen verran eilen illalla tein vielä tutkimusta että veto päällä se nykiminen tapahtuu ja vapaalla kyllä kiertää oikeen mukavasti... Onko kenelläkään tietoa noista kampiakselin antureista ynnä muista että voisko se johtua niistä?
Kirjattu
Jarrut on vauhdin surma.

htm

  • Vieras
Re:Kierroksia uupuu
« Vastaus #5 : Elokuu 21, 2003, 13:48:43 »

Eihän ne anturit tiedä onko sulla veto päällä vai ei, ne vaan
välittää koneen pyörimisestä.
Mites seosmittari reagoi? tuommoinen kyllä kuulostaa hiukka
siltä että soppa loppuis kesken tai sitten esim tulpat on loppu.
Kirjattu

Nohd

  • FTCF-Member
  • Todellinen Tuunaaja
  • ****
  • Poissa
  • Viestejä: 303
Re:Kierroksia uupuu
« Vastaus #6 : Elokuu 21, 2003, 16:01:02 »

Eihän ne anturit tiedä onko sulla veto päällä vai ei, ne vaan
välittää koneen pyörimisestä.
Mites seosmittari reagoi? tuommoinen kyllä kuulostaa hiukka
siltä että soppa loppuis kesken tai sitten esim tulpat on loppu.

Seosmittaria en oo muuten huomannu tarkkailla...tulpat on vaihdettu alle 2500km sitten, Kai se täytyy uskoa että se pumppu on tullut tiensä päähän.. :( bye bye 125e!
Kirjattu
Jarrut on vauhdin surma.

Wesulius

  • Admin-Member
  • Todellinen Tuunaaja
  • ****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 333
  • iso moottorinen uuno.
Re:Kierroksia uupuu
« Vastaus #7 : Elokuu 21, 2003, 16:56:00 »

Pitempään jo lukeneena juttuja ,nyt oli pakko tulla mukaan!!!

Jos epäilet polttoaine pumppua tarkasta se!
Laita siihen sun pensanpaineen säätimeen painemittari.
Purista polttoaineletku (paluuletku lyttyyn) ja laita pumpulle virtaa
Pitäisi bensanpaineen nousta yli 7bar .
Pumpulle saat virran helpoiten pumpun releen johdoista
Punainen johto jotain 4mm2 lähtee releeltä siinä on liitin, joku jatko,siihen laitat +12v.

Älä turhaan hanki uutta pumppua (oma pumppukin pitää pahaa  ääntä mutta toimii)

Ja se mötikkä pumpun vieressä kyllä se suodatin on.(on pumpun imu puolella).

« Viimeksi muokattu: Elokuu 21, 2003, 16:57:31 kirjoittanut Wesulius »
Kirjattu

Nohd

  • FTCF-Member
  • Todellinen Tuunaaja
  • ****
  • Poissa
  • Viestejä: 303
Re:Kierroksia uupuu
« Vastaus #8 : Elokuu 21, 2003, 20:10:53 »

Pitempään jo lukeneena juttuja ,nyt oli pakko tulla mukaan!!!

Jos epäilet polttoaine pumppua tarkasta se!
Laita siihen sun pensanpaineen säätimeen painemittari.
Purista polttoaineletku (paluuletku lyttyyn) ja laita pumpulle virtaa
Pitäisi bensanpaineen nousta yli 7bar .
Pumpulle saat virran helpoiten pumpun releen johdoista
Punainen johto jotain 4mm2 lähtee releeltä siinä on liitin, joku jatko,siihen laitat +12v.

Älä turhaan hanki uutta pumppua (oma pumppukin pitää pahaa  ääntä mutta toimii)

Ja se mötikkä pumpun vieressä kyllä se suodatin on.(on pumpun imu puolella).



Mä olisin tarkastanu sen jo monta päivää sitten mutta yllätys yllätys että koulusta ei juuri nyt sattunu löytymään bensanpaine mittaria ja johtoja... (sarja kuulemma on jossain) Mistähän sais sit semmosen mittarin? motonetissä ei ollu, tav:ssa ei ollu biltemassakaan ei ollu...
Kirjattu
Jarrut on vauhdin surma.

Wesulius

  • Admin-Member
  • Todellinen Tuunaaja
  • ****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 333
  • iso moottorinen uuno.
Re:Kierroksia uupuu
« Vastaus #9 : Elokuu 21, 2003, 20:15:47 »

No tuota siihen kelpaa ihan tavallinen painemittari!
Sellainen joka löytyy esim:kompuroista!
Kirjattu

Nohd

  • FTCF-Member
  • Todellinen Tuunaaja
  • ****
  • Poissa
  • Viestejä: 303
Re:Kierroksia uupuu
« Vastaus #10 : Elokuu 21, 2003, 20:16:56 »

No tuota siihen kelpaa ihan tavallinen painemittari!
Sellainen joka löytyy esim:kompuroista!


no hmm...täytyy huomenna käydä metsästämässä
Kirjattu
Jarrut on vauhdin surma.

Nohd

  • FTCF-Member
  • Todellinen Tuunaaja
  • ****
  • Poissa
  • Viestejä: 303
Re:Kierroksia uupuu
« Vastaus #11 : Elokuu 22, 2003, 00:42:44 »

Nyt alkaa menee aika oudoks unon toiminta...nyt sain kerran taas kiihdytettyä jopa yli sen 5500rpm:än...ja toisella yrittämällä taas rupes nykimään...sen verran katoin seosmittaria että laihalle heittää...
Kirjattu
Jarrut on vauhdin surma.

Wesulius

  • Admin-Member
  • Todellinen Tuunaaja
  • ****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 333
  • iso moottorinen uuno.
Re:Kierroksia uupuu
« Vastaus #12 : Elokuu 22, 2003, 23:03:12 »

Koitappa nostaa sitä suihkutuspainetta ja kato mitä tapahtuu!!!
Ja kiristä ilmamäärämittarin (MAF) jousta 5-10pykälää.
Se painemittari olis tietysti hyvä!!!
Ja muuten toi säädin mikä sulla paikallaan onko (3:kalvoinen)
siis sellanen joka paineen noustessa nostaa pa:n painetta enempi kuin vakio
ainakin toi malbassin säädin korottaa painetta enempi.

pa:n paine:        joutokäynti               letkuirti (ilmanpaine)    ahto(0.8b)

vakiosäädin:         2.18bar                    2.72bar                       3.4bar

Malbassi:            1.9bar                       2.72bar                      3.9bar

Elikä n:15%korkeampi paine 0.8bar ahdoilla tarkoittaa n:15%enempi bensaa koneeseen!
Ja kun nostaa paineen 3.5bar letku irti(ilmanpaine) menee bensaa 28% enempi eli yhteensä jo 43% (näin siis teoriassa ) tosin suuttimissa on virtausvastusta joten ei se nyt ihan noinpaljon ole ,mutta kuitenkin.

105Hv + 43% = 150Hv eli suuttimet riittää suunnilleen näin pitkälle.
Laihalla käyvä kone tuhoaa männät (unon kone nyt on vaan harvinaisen kestävä).
Kirjattu

Nohd

  • FTCF-Member
  • Todellinen Tuunaaja
  • ****
  • Poissa
  • Viestejä: 303
Re:Kierroksia uupuu
« Vastaus #13 : Elokuu 24, 2003, 13:20:00 »

Koitappa nostaa sitä suihkutuspainetta ja kato mitä tapahtuu!!!
Ja kiristä ilmamäärämittarin (MAF) jousta 5-10pykälää.
Se painemittari olis tietysti hyvä!!!
Ja muuten toi säädin mikä sulla paikallaan onko (3:kalvoinen)
siis sellanen joka paineen noustessa nostaa pa:n painetta enempi kuin vakio
ainakin toi malbassin säädin korottaa painetta enempi.

pa:n paine:        joutokäynti               letkuirti (ilmanpaine)    ahto(0.8b)

vakiosäädin:         2.18bar                    2.72bar                       3.4bar

Malbassi:            1.9bar                       2.72bar                      3.9bar

Elikä n:15%korkeampi paine 0.8bar ahdoilla tarkoittaa n:15%enempi bensaa koneeseen!
Ja kun nostaa paineen 3.5bar letku irti(ilmanpaine) menee bensaa 28% enempi eli yhteensä jo 43% (näin siis teoriassa ) tosin suuttimissa on virtausvastusta joten ei se nyt ihan noinpaljon ole ,mutta kuitenkin.

105Hv + 43% = 150Hv eli suuttimet riittää suunnilleen näin pitkälle.
Laihalla käyvä kone tuhoaa männät (unon kone nyt on vaan harvinaisen kestävä).

Kiitos näistä tiedoista, Kai se pitää ihka uus ilmamäärämittari repiä sitten heti auki...toivottavasti en kämmää ja hajota sitä :) Ja huomenna pitää kyllä jostain metsästää toi painemittari että näkee edes vähän mitä siellä tapahtuu...
Kirjattu
Jarrut on vauhdin surma.

Kiske

  • Vieras
Re:Kierroksia uupuu
« Vastaus #14 : Elokuu 25, 2003, 11:15:20 »

Hommasin just ton malpassin 3-kalvosen säätimen. Pitäis tänään laittaa kiinni, mut toi alkuperäinen "säädin" tuuppaa olemaan pirun tiukassa  >:(. Ei viitti ihan täysiikään vääntää muuten hajotan jotain. Olisko kellään hyviä neuvoja miten ton vanhan pask*n saa pois?
Kirjattu
 


Adblocker...

Ftcf.org pyörii ilmaisvoimin ja ainoa keino ylläpitää palvelinta on mainokset.
Toivoisimme, että et käytä adblockeria tällä sivustolla. Kiitos :)