FTCF - Fiat Tuning Club Finland

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Pakosarjan laippa  (Luettu 3193 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jyrki-boy

• FTCF-Tukija
  • Todellinen Tuunaaja
  • Poissa
Pakosarjan laippa
« : Tammikuu 27, 2007, 00:55:58 »

Onkohan kenelläkään tietsikkaohjelmaa, jolla saa leikattua viispyttysen Fiigelin pakosarjan laipan. Jos semmottista löytyy, niin yhteyksiä.

Jyrki-boy
Kirjattu

GT28RS

• Vakiokalustoa
  • **
  • Poissa
Re: Pakosarjan laippa
« Vastaus #1 : Tammikuu 27, 2007, 11:22:58 »

Morjens,

En aivan kliffannut tietsikkaohjelmaa, jolla voi leikata laipan, mutta minulla löytyy AutoCadillä piirretty laipan kuva, jonka voi tulostaa 1:1 paperille, jos sitä tarkoitit.
Oletkos saanut pakosarjan valmistajaa selville, minulla samanmoiset kattelut menossa. Martelius sanoi ystävällisesti kiitos EI,tulee kuulemma liian kalliiksi minulle :).
Oletkos kysäissyt LakeSteeliltä hintaa sarjan valnistamiseksi?
Minulla löytyisi ideaa ja OE pakosarja malliksi :), ko. sarjalle olisi kysyntää myös rajojen ulkopuolella.

- Jari -
Kirjattu

Jyrki-boy

• FTCF-Tukija
  • Todellinen Tuunaaja
  • Poissa
Re: Pakosarjan laippa
« Vastaus #2 : Tammikuu 27, 2007, 20:29:10 »

Ollaan käyty keskusteluja Proturpon Pekan kanssa. Sun kaima kaipaa myös pakosarjaa. Hän on ajatellut rakentaa sen itse Marteliuksen tavarasta. Pekan kanssa juttelin ja sain tietää aikamoisesta kiireestä, joka heillä on tällä hetkellä. Kuitenkin sieltä löytyy mielenkiintoa hommaa kohtaan. Myös tää pakosarjojen rikkoutuminen kiinnostaa, ja nimenomaan se, että saisi tehtyä isompia sarjoja. Minusta saattaisi mustasta raudasta saada paremman pakosarjan, kun ruostumattomasta. Se kun ei elä siinä määrin kun rosteri. Toisaalta ton pakosarjan saattaa rikkoa myös pakoputki. Nyt on käynyt niin, että pakoputken jousto-osa on laitettu vasta sen kiinteän runkokiinnityksen jälkeen, vaikka sen pitäisi olla turbon ja runkokiinnityksen välissä. Poikittain oleva kone elää aika paljon auton pituussuuntaan ja tällöin ilman joustoa pakosarja joutuu tiukoille ja repeää.
Mulla ei ole vielä kiirettä teettää pakosarjaa, mutta tulevan kesän projekteihin se kuuluu. Ulkomailta löytyy 5 mukisen pakosarjoja, mutta suuria kyyneleitä tiputellen lueskelin 1600 eeron hintaa. On komiat urut, mutta niin on hintakin. Toi tulppa homma on myös vähän sellanen, ettei oikein ole varmalla pohjalla. Lähes jokaisella on oma mieltymyksensä ja se aina sattuu olemaan paras. Taitaa olla kaikkein selvintä, kun menee Maatsilta hakemaan Briskin Turbo Racingit, niin sittehän ne on ainakin sattuvat tulpat. Valmistaja suosittelee reiluun kolmensadan tehoon tyyppiä DOR 10 TS.     
Kirjattu

The Greek™

• Todellinen Tuunaaja
  • Poissa
  • Ελευθερία ή Θάνατος!
Vs: Re: Pakosarjan laippa
« Vastaus #3 : Elokuu 22, 2009, 19:40:44 »

Morjens,

En aivan kliffannut tietsikkaohjelmaa, jolla voi leikata laipan, mutta minulla löytyy AutoCadillä piirretty laipan kuva, jonka voi tulostaa 1:1 paperille, jos sitä tarkoitit.
Oletkos saanut pakosarjan valmistajaa selville, minulla samanmoiset kattelut menossa. Martelius sanoi ystävällisesti kiitos EI,tulee kuulemma liian kalliiksi minulle :).
Oletkos kysäissyt LakeSteeliltä hintaa sarjan valnistamiseksi?
Minulla löytyisi ideaa ja OE pakosarja malliksi :), ko. sarjalle olisi kysyntää myös rajojen ulkopuolella.

- Jari -

Terve Jari!

Löytyykö sulta vielä tuo AutoCadilla piirretty laipan kuva?

Tulisi nimittäin tarpeeseen, jos mitenkään löytyisi, niin pystyykö sen lähettämään vaikka s-postiin?

Kiitos!

O0
Kirjattu
Nykyinen: Volvo XC90 2.5T AWD 7h A -03

EX:
Mazda 6 Sport Wagon 2.2 MZR-CD MP Touring -10
Mazda CX-7 2.3 DISI Turbo Touring -08
Fiat Bravo 1.9 MultiJet Sport 185 Superiore -08
BMW 540 4.4 V8 -96
Fiat Coupe 2.0 20V Turbo -97
Fiat Stilo 1.6 -02
Nissan Primera 2.0 EGT -91
Fiat Bravo 2.0 20V HGT -97

GT3071R

Vs: Pakosarjan laippa
« Vastaus #4 : Elokuu 24, 2009, 08:43:38 »

Moi,

Kyllä löytyy, ACAD -kuvana ja PDF -muodosssa. Molemmat kulkee sähköpostilla, ovat sen verran pienikokoisia tiedostoja.
Pistä email osoitetta, niin lähetän kuvat sinulle.

-Jari-
Kirjattu

Ismo

• FTCF-Member
  • Tuning-kalustoa
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
« Vastaus #5 : Elokuu 24, 2009, 21:13:52 »

Moi,

Mulla on yhden kaverin tiedot, joka käsittääkseni osaa tehdä peltisatseja ja osaa myös käsitellä CADIÄ ja suunnitella & simuloida virtauksia. Häntä suositeltiin ja sain yhteystiedot, jotka on mulla vielä tallella.
Paja oli muistaakseni Vihdissä. Ei kuitenkaan hänellä kerinnytkään teettää V8 Satsita (Lexus 1UZFE) kun SS Headers teki keraamisella sisä ja ulkopinnoitteella niin halvan viripeltisatsin että tuli ostettua rapakon takaa valmissatsi. Lexuksen V8.iin odoteltiin varmaan kymmenen vuotta ennenkuin tuli kunnollinen peltisatsi markkinoille ja kohtuuhintaan.

Kyllä se kunnon peltisatsi kiinnostais muakin jo pelkästään äänten takia :) Ei tosin vielä tänä vuonna ole kyllä ohjelmassa mulla...

Heittää privaviestiä, jos jotakuta kiinnostaa kännynumero hänelle.
Kirjattu
Ei tällä hetkellä Italialaista autoa...
Picasso -15, Prius -11, Ampera -13

The Greek™

• Todellinen Tuunaaja
  • Poissa
  • Ελευθερία ή Θάνατος!
« Vastaus #6 : Elokuu 25, 2009, 01:44:26 »

Moi,

Mulla on yhden kaverin tiedot, joka käsittääkseni osaa tehdä peltisatseja ja osaa myös käsitellä CADIÄ ja suunnitella & simuloida virtauksia. Häntä suositeltiin ja sain yhteystiedot, jotka on mulla vielä tallella.
Paja oli muistaakseni Vihdissä. Ei kuitenkaan hänellä kerinnytkään teettää V8 Satsita (Lexus 1UZFE) kun SS Headers teki keraamisella sisä ja ulkopinnoitteella niin halvan viripeltisatsin että tuli ostettua rapakon takaa valmissatsi. Lexuksen V8.iin odoteltiin varmaan kymmenen vuotta ennenkuin tuli kunnollinen peltisatsi markkinoille ja kohtuuhintaan.

Kyllä se kunnon peltisatsi kiinnostais muakin jo pelkästään äänten takia :) Ei tosin vielä tänä vuonna ole kyllä ohjelmassa mulla...

Heittää privaviestiä, jos jotakuta kiinnostaa kännynumero hänelle.

Laita ihmeessä kännynumero PM:llä   8)

Muistatko missä hintaluokassa?

O0
Kirjattu

EX:
BMW 540 4.4 V8 -96
Fiat Stilo 1.6 -02

Ismo

• FTCF-Member
  • Tuning-kalustoa
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
« Vastaus #7 : Elokuu 25, 2009, 11:08:15 »

Moi,

Laitoin PM:ää.
Hintaluokka ... paljon halvempi kuin mitä tähän mennessä on keskusteltu.

Ismo
Kirjattu
Ei tällä hetkellä Italialaista autoa...
Picasso -15, Prius -11, Ampera -13

The Greek™

• Todellinen Tuunaaja
  • Poissa
  • Ελευθερία ή Θάνατος!
« Vastaus #8 : Elokuu 25, 2009, 11:47:01 »

Moi,

Kyllä löytyy, ACAD -kuvana ja PDF -muodosssa. Molemmat kulkee sähköpostilla, ovat sen verran pienikokoisia tiedostoja.
Pistä email osoitetta, niin lähetän kuvat sinulle.

-Jari-

Laitoin PM s-postisoitteen!  8)
Kirjattu

EX:
BMW 540 4.4 V8 -96
Fiat Stilo 1.6 -02

Adblocker...

Ftcf.org pyörii ilmaisvoimin ja ainoa keino ylläpitää palvelinta on mainokset.
Toivoisimme, että et käytä adblockeria tällä sivustolla. Kiitos :)