FTCF - Fiat Tuning Club Finland

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Tipo 1,6:n Venttiilivälykset?  (Luettu 4836 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ez-E

  • Vieras
Tipo 1,6:n Venttiilivälykset?
« : Elokuu 28, 2003, 16:39:00 »

jepu jee.
eli auto on 1,6DGT
ja venttiilien välykset pitäis saada tietää.
siinä on ne säätölevy hommelit ja semmoset ihme paininkuppisystemoinnit.
jos on tietoa niin olis kiva saada tämä tieto.
on vähän käynti heikkoa alle 1000 rpm:n...
 ???
Kirjattu

Wesulius

  • Admin-Member
  • Todellinen Tuunaaja
  • ****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 333
  • iso moottorinen uuno.
Re:Tipo 1,6:n Venttiilivälykset?
« Vastaus #1 : Elokuu 28, 2003, 20:51:15 »

No valmistaja ilmottaa pako 0.5 ja imu 0.4.
Mutta olen käyttänyt pako 0.35 ja imu 0.25 käy nätimmin eikä roksuta niin paljo.
Ja tarkasta myos ,että nokan ajoitus on kohallaan.
Kirjattu

ez-E

  • Vieras
Re:Tipo 1,6:n Venttiilivälykset?
« Vastaus #2 : Syyskuu 09, 2003, 16:32:36 »

 ;D
Hienoa, Seweliukselta löytyi tietoa, hienoa. huomasin myös lisäyksesi tuonne kannen pulttien momentti asiaan. Kiitän.
Tämä venttiilivälys on näköjään pitkälti makuasia.
jos toleranssit on tota luokkaa, niin säätäminen helpottuu, kun voi laittaa sinne päin.
 -> tuolta levy tuonne jne jne.  ;)
riittänee siis jos:
IMU:    0,25-0,4
PAKO:  0,35-0,5

ja nokan ajoituksella tarkoittanet, että niin lähellä, kuin merkit sattuu saamaan. eihän ne niitä siellä tehtaalla ihan millin tarkkuudella lyö, varsinkaan kun ylämerkki on jossain muovikopassa ???
Käsittääkseni näissä moottoreissa nokkapyörä on mallia kiila/hahlo=kiinteä, eli ajoitusta ei voi säätää aivan presiis kohdalleen, siirtämällä nokka akselin hihnapyörää (nokka lukittuna) kampiakselin ollessa 0-kohdassa  ???
(joissain autoissa [VW], näin tehdään)

mutta mutta, KIITÄN tiedoista.
Kirjattu
 


Adblocker...

Ftcf.org pyörii ilmaisvoimin ja ainoa keino ylläpitää palvelinta on mainokset.
Toivoisimme, että et käytä adblockeria tällä sivustolla. Kiitos :)