FTCF - Fiat Tuning Club Finland

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Multiwagon kiinnostaa  (Luettu 6045 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Nappi

Multiwagon kiinnostaa
« : Kesäkuu 07, 2009, 18:07:32 »

Kevät on tuonut autokuumeen ja huomion on kiinnittänyt Multiwagon... Olen tietenkin kahlannut koko foorumin läpi ja lukenut horror-stooreja vioista.  :o Budjettini riittäisi nyt nipinnapin tuollaiseen 1.6 koneella olevaan 2003 vuoden autoon, jolla on ajettu alle 100 000km. Olen täydellinen käsi autojen kanssa, enkä osaa korjata yhtään mitään. Jopa lampun polttimon vaihtamiseen pitää huudella ukkoja apuun... :)

Onko tosiaan niin että tuo 2003 vuosimalli on huomattavasti 2004:sta heikompi? Entäs tuo kone, joku moittii 1.6:a ja toinen 1.8:a vikaiseksi. Jos malttaisi olla ilman autoa kesän, niin ehkä loppuvuonna löytäisi hieman uudemman multiwagonin ja olisi saanut rahaa lisää säästöön sen 1000-2000€, jonka uudempi taitaa maksaa.

Dilemma on siis yhdistää raha, toimiva auto ja hillitön autokuume yhteen... Mitä sanotte 2003 vai uudempi ja 1.6 vai 1.8? Kuinka paljon hieman uudemmasta kannattaa maksaa jos kilometreja on about saman verran?
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 07, 2009, 18:10:39 kirjoittanut Nappi »
Kirjattu

huilumies

Vs: Multiwagon kiinnostaa
« Vastaus #1 : Kesäkuu 09, 2009, 18:34:28 »

Vajaan kolmen vuoden kokemuksella en suosittele 1.8 konetta. Oli talvella aivan riittävästi harmia sen kanssa. Huollot maksaa hunajaa jos Deltassa teettää, toki on muitakin vaihtoehtoja. Muutenkin Stilossa on ollut kaikenlaista häikkää, mitä ei mun mielestä pitäisi olla vajaan kolmen vuoden ikäisessä, 62 tkm ajetussa oikeassa autossa olla. Itse ainakin vaihdan merkkiä kun auton vaihto tulee ajankohtaiseksi.
Kirjattu

Mino

  • FTCF-Tukija
  • Todellinen Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 337
Vs: Multiwagon kiinnostaa
« Vastaus #2 : Kesäkuu 09, 2009, 18:47:47 »

Voi tulla ryöpytystä, mutta minusta tuo MW on aika ruma :). En tiedä paljonko wagonilla on painoeroa normaaliin mallin, mutta 1.6 tuntuu olevan sopiva kone tuolle "normaalille" Stilolle. Ite melkeimpä säästäsin rahaa -04 malliin, tai sitten ostasin jonkun enemmän ajetun volkkarin/toyotan.
Kirjattu
Hallamaatuska

Nappi

Vs: Multiwagon kiinnostaa
« Vastaus #3 : Kesäkuu 09, 2009, 20:50:27 »

Joo, ei tuo multiwagon kaunis ole....  Mutta hinta auttaa katsomaan ulkonäön ohi.  ;)  Pähkäilyjen jälkeen olen itsekin kallistumassa tuohon 2004-malliin. Edelleen nuo vikakertomukset vähän hirvittää, mutta toisaalta vikaahan nyt voi tulla autoon kuin autoon. Pitää ottaa joku itseäni fiksumpi tyyppi mukaan koeajoon sitten kun on ajankohtaista.
Kirjattu

Mino

  • FTCF-Tukija
  • Todellinen Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 337
Vs: Multiwagon kiinnostaa
« Vastaus #4 : Kesäkuu 10, 2009, 07:36:48 »

No harvemmin täällä hehkutetaan sitä, että auton toiminut esim. 20t km. Enemmän sitten kysellään ongelmien perään. Viiatin huolto on kuitenkin suhteellisen edullista ja perusasiat on kunnossa. Vikoja jos tulee, niin tuntuu että ne on enemmän noihin mukavuus asioihin kuin varsinaisia menon katkaisijoita.
Kirjattu
Hallamaatuska

jiiii

  • Tuning-kalustoa
  • ***
  • Poissa
  • Viestejä: 123
Vs: Multiwagon kiinnostaa
« Vastaus #5 : Kesäkuu 10, 2009, 07:48:42 »

No harvemmin täällä hehkutetaan sitä, että auton toiminut esim. 20t km. Enemmän sitten kysellään ongelmien perään. Viiatin huolto on kuitenkin suhteellisen edullista ja perusasiat on kunnossa. Vikoja jos tulee, niin tuntuu että ne on enemmän noihin mukavuus asioihin kuin varsinaisia menon katkaisijoita.

Näinhän se on. Harvemmin keskustelupalsoille kirjoitetaan otsikkoa 'Ei vikoja xxx autossa'. Mutta kun kerran yllytetään ;), niin laitetaanpa yksi positiivinen kokemus: Omassa Stilossa ei ainakaan toistaiseksi ole ollut vikoja.
Kirjattu

Stilo03

  • Tuning-kalustoa
  • ***
  • Poissa
  • Viestejä: 216
Vs: Multiwagon kiinnostaa
« Vastaus #6 : Kesäkuu 10, 2009, 12:09:07 »

Joo, ei tuo multiwagon kaunis ole....  Mutta hinta auttaa katsomaan ulkonäön ohi.  ;)  Pähkäilyjen jälkeen olen itsekin kallistumassa tuohon 2004-malliin. Edelleen nuo vikakertomukset vähän hirvittää, mutta toisaalta vikaahan nyt voi tulla autoon kuin autoon. Pitää ottaa joku itseäni fiksumpi tyyppi mukaan koeajoon sitten kun on ajankohtaista.


Moi

Jos ei Silo farmari ole kaunis niin mitä sitten esim honda accor farkku on... siis Stilo mw on farkuista sieltä hionoimmin muotoillusta päästä, jollei katsota takapäästä ja lähonnä sielläkin noita takavaloja, ne ovat hieman epäonnistuneet. Katsokaapa vain näitä muita joissa esim katto laskee tosi törkeesti tuolat takapäästä liika kuten tuo esim accord.
Näin muotoilijan silmin nähtynä.

Kirjattu

Judenza

  • FTCF-Member
  • Todellinen Tuunaaja
  • ****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 414
  • Mazda 6 Sportwagon 2.0 Touring AT -06
Vs: Multiwagon kiinnostaa
« Vastaus #7 : Kesäkuu 10, 2009, 20:35:22 »

Omien kokemusten perusteella suosittelen tuota 1.6 litraista, puhtia on tarpeeksi perheautoon mutta kulutus pysyy silti kohtuu matalana, eikä ole tuota riivatun venttiilienajoituksenmuunninta...
Itselläni nyt ~40tkm ja vajaa 2v takana 1.8 litraisella farkulla ja varsinaisista vioista on paria lukuunottamatta kaikki koskenut moottoria.  ::)
Farkussa nuo taka-akseliston puslat tuntuu olevan sellaiset jotka hajoaa ~80-100tkm kohdalla ja vaihto on n.500-800e paikasta riippuen.
Muita on nämä tutut eli alatukivarret ja koiranluut, tukivarsia on mennyt 2 ja koiranluita 4 (ja tällä hetkellä kolisee taas), koiranluu onneksi on halpa osa (~15e) ja vaihto onnistuu perustyökaluilla 15minuutissa.
Ominaisuuksiltaanhan tuo on aivan loistava auto hintaansa nähden, tilaa on tarvittaessa PALJON, varusteet on hyvät ja ajo-ominaisuudet ainakin omaan mieleen todella kivat, hiljainen ja mukava matka-ajossakin.
Omani on näillä näkymin jokin maanantaikappale josta hajoaa kaikki mahdollinen joten siitä en viitsi alkaa tarinoimaan kun suurinosa omistajista forumilla on tyytyväisiä....  :-X
Edellinen Marea farkkuni toimi loistavasti eikä ongelmia paria pikku tyyppivikaa lukuunottamatta ollut, tämä stilo on ollut todella raskas pettymys mutta kuten sanottua, suurin osa on toiminut hyvin.

Parina vinkkinä voisin antaa: kunnollinen pitkä koeajo radio pois päältä (sisältäen hiekkateitä, röykkyjä jne), ehdottomasti liikkeestä jolloin edes jotain mahdollisuutta saada mahdollisia vikoja korjattua itse maksamatta, ja ottaa selville onko autoon vaihdettu jousia (vai onko poikki jo)

EDIT: Ja kyllä omasta mielestäni tuo mw on hyvännäköinen auto.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 10, 2009, 20:37:14 kirjoittanut Judenza »
Kirjattu
Hyvin se menee, niinhän se eilenki.
Ex fiatit ennen japaniin vaihtoa: -99 Marea weekend 1.8 R.I.P, -04 Stilo mw 1.8

M.B.

  • Todellinen Tuunaaja
  • ****
  • Poissa
  • Viestejä: 319
Vs: Multiwagon kiinnostaa
« Vastaus #8 : Kesäkuu 11, 2009, 08:09:30 »

Onko tosiaan niin että tuo 2003 vuosimalli on huomattavasti 2004:sta heikompi?

Jaa ovvai? Etujousien katkeilua vm 2003:ssa on kyllä esiintynyt (nimim. kokemusta on), mutta mitä muuta ihmeellistä piti oleman? Siis sellaista, mitä muissa vuosimalleissa ei ole?

Entäs tuo kone, joku moittii 1.6:a ja toinen 1.8:a vikaiseksi.

Minä olen antanut itselleni kertoa, että just tuo ikivanha 1,6 olisi ehdottomasti luotettavimmasta päästä. Mutta harminsa siinäkin:

  • kallis jakohihnan vaihto vain 60 tkm/3 vuoden välein
  • pätkä/kaupunkiajossa juoppo, hatchback imuroi kesäkeleillä 8,5 ja talvella 9,5 l/100 km ... ja enemmänkin olisi mennyt (onhan kaupunkiajon normikulutus 10,3) ellei melkein kaikki startit olisi olleet lämpötolpalta, sekä kotoa että työpaikalta!
  • heikko alavääntö, painava auto ja suht. pitkät välitykset -> kaupunkiajo epäkivaa, etenkin kun kulutuksen pitäminen siedettävänä edellyttää isoilla vaihteilla vedätystä ... ja nuo välitykset vielä osuvat huonosti 30/40/50 nopeuksille, esim. 40 km/h & kolmosvaihde -> turhan paljon kierroksia, mutta nelosella ei jaksa vetää, jos jonon nopeus vaihtelee

Ei mene pahasti metsään, jos sanon moottorin yhdistävän kaupunkiajossa 1,4 litraisen suorituskyvyn 1,8 litraisen kulutukseen. Maantiellä paketti kuitenkin toimi varsin mainiosti eli mukava matka-auto.

Lisäbonuksena on vielä kytkimen ravistamistaipumus. Siitä en tiedä, vaikuttaako tuo suuremmin kestoon. Omassa Stilossani kytkin tuntui ravistelevan vain kostealla kelillä ja moottori & voimansiirtopaketin ollessa kylmä (= ei ajettu moneen tuntiin eikä lohkolämppäri käynnissä) ja tuota ravistelua esiintyi ihan samalla lailla koko 40-70 tk välin, minkä siihen poljin.

Jopa lampun polttimon vaihtamiseen pitää huudella ukkoja apuun... :)

Stilon lampunvaihdon kanssa tarttee raavaampi mieskin apua... ainakin, jos ei satu omistamaan autotallia. Se lampunvaihto on nimittäin sen luokan operaatio, ettei sitä missään huoltoaseman takapihalla vaihdeta räntäsateessa. Eli tästä saa käytännössä laskea 100-120 €/vuosi lisäkulun.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 11, 2009, 08:12:32 kirjoittanut M.B. »
Kirjattu

jiiii

  • Tuning-kalustoa
  • ***
  • Poissa
  • Viestejä: 123
Vs: Multiwagon kiinnostaa
« Vastaus #9 : Kesäkuu 11, 2009, 08:54:50 »

Stilon lampunvaihdon kanssa tarttee raavaampi mieskin apua... ainakin, jos ei satu omistamaan autotallia. Se lampunvaihto on nimittäin sen luokan operaatio, ettei sitä missään huoltoaseman takapihalla vaihdeta räntäsateessa. Eli tästä saa käytännössä laskea 100-120 €/vuosi lisäkulun.

Vaihdoin tässä keväällä omaan autoon lähivalot kummallekin puolelle yläkautta ja ei siinä kyllä tarvinut autotallia tai apua.
Kirjattu

Mino

  • FTCF-Tukija
  • Todellinen Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 337
Vs: Multiwagon kiinnostaa
« Vastaus #10 : Kesäkuu 11, 2009, 09:08:29 »

Apukuskin puolelta ois lamppu palanut. Pitäs vissiin ens viikolla koittaa saada uus tilalle, joten oisko suosituksia mitkä lamput kestäisi mahdollisimman pitkään?  :)
Kirjattu
Hallamaatuska

Stilo03

  • Tuning-kalustoa
  • ***
  • Poissa
  • Viestejä: 216
Vs: Multiwagon kiinnostaa
« Vastaus #11 : Kesäkuu 12, 2009, 11:00:38 »



Minä olen antanut itselleni kertoa, että just tuo ikivanha 1,6 olisi ehdottomasti luotettavimmasta päästä. Mutta harminsa siinäkin:

  • kallis jakohihnan vaihto vain 60 tkm/3 vuoden välein
  • pätkä/kaupunkiajossa juoppo, hatchback imuroi kesäkeleillä 8,5 ja talvella 9,5 l/100 km ... ja enemmänkin olisi mennyt (onhan kaupunkiajon normikulutus 10,3) ellei melkein kaikki startit olisi olleet lämpötolpalta, sekä kotoa että työpaikalta!
  • heikko alavääntö, painava auto ja suht. pitkät välitykset -> kaupunkiajo epäkivaa, etenkin kun kulutuksen pitäminen siedettävänä edellyttää isoilla vaihteilla vedätystä ... ja nuo välitykset vielä osuvat huonosti 30/40/50 nopeuksille, esim. 40 km/h & kolmosvaihde -> turhan paljon kierroksia, mutta nelosella ei jaksa vetää, jos jonon nopeus vaihtelee

Ei mene pahasti metsään, jos sanon moottorin yhdistävän kaupunkiajossa 1,4 litraisen suorituskyvyn 1,8 litraisen kulutukseen. Maantiellä paketti kuitenkin toimi varsin mainiosti eli mukava matka-auto.

Lisäbonuksena on vielä kytkimen ravistamistaipumus. Siitä en tiedä, vaikuttaako tuo suuremmin kestoon. Omassa Stilossani kytkin tuntui ravistelevan vain kostealla kelillä ja moottori & voimansiirtopaketin ollessa kylmä (= ei ajettu moneen tuntiin eikä lohkolämppäri käynnissä) ja tuota ravistelua esiintyi ihan samalla lailla koko 40-70 tk välin, minkä siihen poljin.

Jopa lampun polttimon vaihtamiseen pitää huudella ukkoja apuun... :)

Stilon lampunvaihdon kanssa tarttee raavaampi mieskin apua... ainakin, jos ei satu omistamaan autotallia. Se lampunvaihto on nimittäin sen luokan operaatio, ettei sitä missään huoltoaseman takapihalla vaihdeta räntäsateessa. Eli tästä saa käytännössä laskea 100-120 €/vuosi lisäkulun.
[/quote]


Jep, minäkin olen vahvasti sitä mieltä että tuo -03 on kestävempi.

Varaudu joka tapauksessa näihin. MW100
Etukierrejouset
Takaakselsiton puslat
Sytytyspuolat
Ajovalojen korkeudensäätö moottorit
Koiranluut eli kallistuksen vakaajat
Pakoputki (meni jo haitarista 100tkm ja 5v)
Kirjattu

bellawagon

  • Tuning-kalustoa
  • ***
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 180
  • Fiat Linea Multijet; Vespa S50
Vs: Multiwagon kiinnostaa
« Vastaus #12 : Kesäkuu 14, 2009, 05:28:00 »

Oma (130 mw) toiminut loistavasti. Tosin olen ajanut sillä vasta 6tkm mutta mikään ei viittaa siihen että mitään vikaa olisi tiedossa. Googleta bellawagon ja lue blogia tästä yksilöstä. Siellä ei ole juttua paljon koska ei ole ollut paljoa kerrottavaa koska autossa ei ole ollut mitään vikaa. Stilo on suoriutunut hommastaan toistaiseksi kiitettävästi.
Kirjattu
17 vuotta Fiatilla ja meno jatkuu:
Fiat Uno 70SL 1986 (1990 - 2000) ~ 100tkm
Fiat Uno 70SL 1989 (2003 - 2004) ~ 30tkm
Fiat Stilo 130 MW 2005 (2009 - 2010) ~ 30tkm
Fiat Linea Multijet 2008 (2010 - 2012/11).

Kiitos Autokeskukselle huonosta palvelusta ja asiakassuhteen hoidosta. Son loppu ny.

nurppa

  • Todellinen Tuunaaja
  • ****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 376
Vs: Multiwagon kiinnostaa
« Vastaus #13 : Kesäkuu 14, 2009, 10:52:53 »

Stilo ku Stilo samat viat ilmenee

Varaudu joka tapauksessa näihin. MW100
Etukierrejouset
Takaakselsiton puslat
Sytytyspuolat
Ajovalojen korkeudensäätö moottorit
Koiranluut eli kallistuksen vakaajat
Pakoputki (meni jo haitarista 100tkm ja 5v)

Et ei pelkästään multiwagon,ja noi on pienet viat eli ei kannata stressata -ahaa-
Kirjattu
Näillä mennään!!!
Ford mondeo 2.0 gt

Solifer skootteri
Kymco skootteri
88 toyota camry
jos asiaa ni soita 0405123551(ehkä vastaa enkä en)

fastfiat

  • Hallitus
  • Hard Core Tuunaaja
  • ******
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 1390
Vs: Multiwagon kiinnostaa
« Vastaus #14 : Kesäkuu 19, 2009, 13:30:22 »

Nois Nurpan listaamista vioista olen itse kohdannut vain puslat, koiranluut x2-4. Tämä siis 3kpl Stilon ja n. 130tkm ajokilometrin jälkeen.
Kirjattu
Alfa-Romeo 159 JTDm -13
Fiat Fiorino -80

Judenza

  • FTCF-Member
  • Todellinen Tuunaaja
  • ****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 414
  • Mazda 6 Sportwagon 2.0 Touring AT -06
Vs: Multiwagon kiinnostaa
« Vastaus #15 : Kesäkuu 20, 2009, 18:52:10 »

Jees jees paljastui eilen että omastani on etupyörän laakeri entinen (~200e töineen) ja kohta oletettavasti menee toiseltakin puolelta...
Kyllä alkaa pikkuhiljaa olemaan mitta täynnä tota vekotinta kun ton korjauksen jälkeen uponnut vajaa 3000e viimeisen 4kk aikana ja sitä ennen vielä jopa enemmän, auto -04 ja vasta meni 100tkm rikki  ::)
Tuli kalliiksi tämä "erinomaisen hinta-laatusuhteen auto"
Kirjattu
Hyvin se menee, niinhän se eilenki.
Ex fiatit ennen japaniin vaihtoa: -99 Marea weekend 1.8 R.I.P, -04 Stilo mw 1.8
 


Adblocker...

Ftcf.org pyörii ilmaisvoimin ja ainoa keino ylläpitää palvelinta on mainokset.
Toivoisimme, että et käytä adblockeria tällä sivustolla. Kiitos :)